Zdraví

Vyspěte se do růžova

Možná to znáte. Samou únavou do postele stěží dojdete, ale pak nastává dlouhá chvíle plná převalování, zírání do stropu a přemýšlení o všem možném. Následuje panika, že za chvíli vstáváte a přitom stále nespíte. Nepravidelný režim a stres si zkrátka vybírají svou daň a klidný spánek je pro řadu z nás jen nedostižný sen. Proč je důležité umět se zklidnit a jak na to?

spánek

Nutnost, ne luxus

Celý den v jednom kole a přesto nestíháme. Čas, kterého snad nikdy nebude dost, pak řada z nás ubírá z odpočinku a hlavně spánku. Spánek je ale nezbytný pro naše fyzické i psychické zdraví. Má například velký vliv na obranyschopnost organismu, protože během něj probíhá regenerace buněk a tkání. Neméně důležitý je také pro funkce nezbytné pro naše myšlení, proto také nedostatek spánku často provází zhoršená schopnost soustředit se, natož se například učit.

Narušitelé

Zřejmě si narušitele vlastního klidného spánku umíte sami dobře představit. Rušivé prvky bývají přechodné, jako například změna pobytu, mimořádná událost (na kterou se těšíte, nebo se jí naopak obáváte) nebo fyzické projevy jako jsou bolest hlavy, rýma, kašel a podobně. K dlouhodobým pak patří například každodenní starosti, stres, úzkost a nepravidelný spánek – zkrátka životní styl řady z nás. Vliv, a ne zrovna příznivý, na kvalitu spánku mají například i alkohol a kofein.

Osvědčilo sespánek

Populární usínejte v klidu se snadno řekne, ale hůř udělá. Přinášíme tedy konkrétní rady, jak na to.

1.       Nespoléhejte na pocity a myšlenky si urovnejte vědomě. „Připomeňte si, co jste dnes úspěšně zvládli a rozhodněte se, že všechno ostatní už vyřešíte zítra, odpočinutí a plní sil. Můžete si vzpomenout i na lidi, které máte rádi, nebo na něco jiného, co vás potěší a uklidní,“ říká Jana Ranušová, odbornice na přírodní léčbu. Někomu může pomoci i to, že si už ráno stanoví nejdůležitější úkoly, které by měl v daný den splnit. Naplánovat si můžete i další povinnosti, jejichž splnění by pro vás bylo příjemným bonusem. Podle těchto priorit se pak úkolům, pracovním i soukromým, během dne věnujte. Večerní „rekapitulace“ tak pro vás může být snazší a vy budete klidnější. Zpříjemnit si ji můžete i šálkem bylinkového čaje. „Pokud jde o šálek čaje s bylinkami na spaní, dopřejte si jeden již kolem 17. hodiny, druhý pak těsně před spaním,“ přidává osvědčenou radu Jana Ranušová.

2.       Důležité je i načasování. „Zpravidla mezi 21. a 23. hodinou se psychika uklidňuje a tělo se připravuje k odpočinku. Čas před spaním využijte pro poslech relaxační hudby, bylinnou koupel, relaxační masáž či čtení pohodové knížky. Negativní zprávy v televizi, stejně jako napínavý film, kvalitě spánku nepřidají. Vůbec už nemluvím o hádkách a řešení nepříjemných rodinných záležitostí před spaním,“ připomíná Jana Ranušová.

3.       Nesporný vliv na kvalitu spánku má také prostředí. Základem by měla být útulná, vyvětraná a do klidné části bytu situovaná ložnice, ideálně bez televize (i když přibývá lidí, kteří bez ní zkrátka ne a ne usnout) a kvalitní matrace a polštář. Důležité jsou i drobnosti jako povlečení z příjemného materiálu. Také v ložnici mohou mít bylinky své místo, například v podobě vonného polštářku.

 Ze světa bylinek

Pokud jde o bylinky, platí podle Jany Ranušové pravidlo, že by se nemělo používat více než 4 až 5 bylinek najednou. Po šesti týdnech pak jejich složení můžete změnit. Velmi důležité je dodržovat doporučené množství a poměr bylinek ve směsi. Nástup je v případě bylinek pozvolný (přibližně 5 – 7 dní), jejich velkou výhodou však je naprosté minimum vedlejších účinků. Navíc zpravidla obsahují více účinných látek, a tak mohou nejen přispět k lepší kvalitě spánku, ale také dále blahodárně působit na vaše tělo. Bylinky můžete užívat v různých formách. Jejich příznivci jistě znají formu čaje, případně kapek. Populární jsou také tablety, jejichž  výhodou je, že je obsaženo stejné množství účinných látek v každé z nich. Pokud jde o bylinky podporující kratší dobu usínání a kvalitní spánek, můžete je v praktické formě tablet vyzkoušet v novince nazvané Liftea Sladké sny.

K lepší kvalitě spánku přispívají například kořen kozlíku lékařského a chmelové šištice. 

 spánek

Osvědčenou kombinaci extraktů z kořene kozlíku lékařského a chmelových šištic spolu s vitamínem B6 v praktické formě tablet přináší nový doplněk stravy Liftea Sladké sny. Zkracuje dobu usínání, prohlubuje spánek a zlepšuje jeho kvalitu. Užívat ho můžete dlouhodobě. K dostání je v lékárnách a drogeriích dm za doporučenou cenu 119 Kč (30 tablet).

Více informací najdete na www.liftea.cz

   
22.09.2016 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [6] IvkaMuro [*]

    Lepšího spánkového pomocníka než je Neospan opravdu neznám! Zabere po chvilce, vyspíte se do růžova, prostě pecka! Sml16

    superkarma: 0 05.12.2016, 12:22:23
  2. [5] pavlisek40 [*]

    S Neospanem mám taky zkušenost a jen tu nejlepší, spím jak dudek Sml16 Tak můžu jen doporučit Sml24

    superkarma: 0 28.11.2016, 15:34:43
  3. [4] Jana.Notková [*]

    Spím do růžova skoro každý den, protože jsem objevila takový zázrak jménem Neospan.. jinak s tím, o čem tady píšete nemám zatím žádnou zkušenost.Sml80

    superkarma: 0 05.10.2016, 09:11:22
  4. [3] judi [*]

    Komerce?Sml80

    superkarma: 0 22.09.2016, 19:55:41
  5. [2] Andreadornova [*]

    Sml67

    superkarma: 0 22.09.2016, 09:32:31
  6. [1] bobani [*]

    naštěstí zatím nepotřebuji

    superkarma: 0 22.09.2016, 09:08:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme