Bulvár

Vysoké školy protestují proti reformě. Ohrožuje prý jejich autonomii

Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy připravuje několik reformních zákonů. „Reforma ohrožuje autonomii vysokých škol, zavádí školné, aniž by byly uváženy jeho dopady, a nepovede ke zvýšení kvality vzdělávání,“ tvrdí zástupci vysokých škol.

Studenti vysokých škol i jejich profesoři protestují proti reformám Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Více již v pozvánce na veřejnou diskuzi, kterou jsme obdrželi od studentského výboru...

Pozvánka na věřejnou diskuzi: Studentský protest: Za svobodné vysoké školy!

14. prosince jedná Rada vysokých škol (RVŠ) a Česká konference rektorů (ČKR) na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy o podobě předkládaných „reformních“ zákonů. Reforma ohrožuje autonomii vysokých škol, zavádí školné, aniž by byly uváženy jeho dopady, a nepovede ke zvýšení kvality vzdělávání. Podporujeme připomínky RVŠ a ČKR a spolu s nimi odmítáme návrhy věcných záměrů zákona o vysokých školách a zákona o finanční pomoci studentům jako škodlivé a nekoncepční.

Veřejná diskuze: Reforma vysokých škol a její důsledky

  • úterý 13.12. v 17:30, učebna U1, FAMU, Smetanovo nábřeží 2
  • panelisté: rektor AMU Ivo Mathé, prorektor UK Stanislav Štech, předseda SK RVŠ Miroslav Jašurek, Jan Sládek (AS FF UK), Apolena Rychlíková (AS FAMU)
  • Další informace: Facebook

Shromáždění před Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy:/Za svobodné vysoké školy!

  • středa 14.12. od 11:00 do 13:00, Karmelitská 8

Součástí shromáždění na podporu připomínek RVŠ a ČKR bude permanentní hyde park. Každý bude mít možnost vystoupit a diskutovat se zástupci vysokých škol a občanských iniciativ. Účast přislíbili mj. Miroslav Petříček, Vít Janeček, Alice Červinková, Matěj Stropnický a zástupci RVŠ. Ke zhlédnutí bude část výstavy Václava Magida Možnosti studentského života.

Vyzýváme studenty, pedagogy, vědecké pracovníky, členy akademických senátů a širokou veřejnost: připojte se k protestu a zúčastněte se diskuze!

Organizátoři: Kateřina Krejčová (studentka Centra audiovizuálních studií FAMU), Hana Nováková (studentka Katedry dokumentární tvorby FAMU)

Jaký je váš názor na reformy ve školství, milé čtenářky?

   
13.12.2011 - Společnost - autor: (red)

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [62] babicka11 [*]

    znám jednoho pana inženýra....vystudoval sice VŠ, ale inteligent to není ani zbla...Sml68

    superkarma: 0 13.12.2011, 22:00:01
  2. avatar
    [61] peetrax [*]

    marienka-m1 — #59 a proč? Jen proto, že každý druhý nebo třetí občan ČR nebude mít titul z VŠ? Sml24 Já hloupost teda měřím jinak.

    Pokud se do problémů dostane např. Německo nebo další náš ekonomický "tahoun", tak samozřejmě zchudneme - a ta doba není daleko. Jen bych to nedávala nutně do souvislosti s placením školného na VŠ, to je zkrátka záležitost globální ekonomiky a bylo to tak vždycky. Sml80

    superkarma: 0 13.12.2011, 20:59:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] ekleinovka [*]

    Bugy — #50 musím jenom souhlasit,platit studium,to už mne dodělá.Dcerka chytrá,studuje vš se samýma jedničkama,příští rok chce další vš paralelně,snad to neprojde hned tak,nebo raději vůbec.Slyšela jsem i Klause,jeho názor na školné na vš - opět se podpoří korupce,kdo solí,ten jede....nedobré

    superkarma: 0 13.12.2011, 20:58:36
  2. [59] marienka-m1 [*]

    Jednou z nás bude chudý a hloupý národ Sml23 abychom jednou nedopadli jako  třeba Řecko!!!

    1. na komentář reaguje peetrax — #61
    superkarma: 0 13.12.2011, 20:14:58
  3. [58] daninec007 [*]

    myslím že by jsme se měly konečně všichni vzpamatovat koho volíme a co si držíme na vysněných křeslech tam na vrchu,možná by to chtělo znovu 17.listopad,aby si ti tatrmani uvědomily co všechno podělaly

    superkarma: 0 13.12.2011, 20:11:27
  4. [57] leontieen [*]

    Financování vysokých škol již delší dobu volá po radikálních reformách, ostatně jako celý stát. Díky současnému stavu, kdy jsou výšky financovány dle počtu studentů a vznikají nové pomalu v každé zlámané Lhotě, tudíž studují i absolventi učilišť je celé školství v tomto stavu neudržitelné. To samé v bleděmodrém střední školy. Maturitu má hodně vysoký počet lidí a znalosti tomu neodpovídají.

    superkarma: 0 13.12.2011, 19:51:26
  5. avatar
    [56] peetrax [*]

    doginka — #55 nesnáším zevšeobecňování! U nás na gymnáziu (maturitní ročník 2000) to bylo tak, že na VŠ šli lidi z různých "společenských vrstev" a záleží na tom, kde jsou teď zaměstnaní, podle toho teď berou peníze!

    superkarma: 0 13.12.2011, 17:48:11
  6. [55] doginka [*]

    Bugy — #50 To tady bylo vždycky. Někteří moji spolužáci z gymplu šli na vysoké školy-měli na to peníze, jiní ne.Inteligence stejná,ale ted v součastné době mají ty vysokoškolsky vzdělaný spolužáci minimálně 2x tak vyšší příjem,než ty co dále nestudovali. Nevím,proč by nyní nemohli ze svých o hodně vyšších platů doplácet školné ? Souhlasím samozřejmě se splácením až při výdělku.

    1. na komentář reaguje peetrax — #56
    superkarma: 0 13.12.2011, 17:38:21
  7. avatar
    [54] reditelka [*]

    Financování školství není ideální už delší dobu - kdy vlastně bylo? Tenhle ministr je navíc neřízená střela,  a ještě je přesvědčený, že všechno ví nejlíp...

    superkarma: 0 13.12.2011, 17:36:25
  8. avatar
    [53] marcela-1 [*]

    Sml80

    superkarma: 0 13.12.2011, 17:19:15
  9. avatar
    [52] peetrax [*]

    Naštěstí mám informace o reformě jen "z rychlíku", momentálně mám svých starostí dost. Každopádně celému školství chybí nějaká pořádná koncepce, ministři se mění jak svatí na orloji, a to nejen školství...

    superkarma: 0 13.12.2011, 17:09:27
  10. [51] jithule [*]

    hrůza

    superkarma: 0 13.12.2011, 16:50:11
  11. avatar
    [50] Bugy [*]

    Taky píšu jen ke placení studia.

    Studium na vysoké škole je už teď velmi drahé. Ubytování, jídlo a pomůcky, jízdné a - teď nevím honem co ještě.

    Vzdělaní lidé přinesou splečnosti hodně užitku! Jde o prosperitu a budoucnost státu. Když budou studovat jen ti co na to mají v penězích, neznamená, že jsou na tom i dobře po inteligenční stránce.

    1. na komentář reaguje doginka — #55
    2. na komentář reaguje ekleinovka — #60
    superkarma: 1 13.12.2011, 16:20:55
  12. avatar
    [49] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #47 to nevim, proto diskutuju jen o tom placeni. o ktere pravomoc jde ?

    superkarma: 0 13.12.2011, 15:08:44
  13. avatar
    [48] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #45 no vsak i ve zdravotnictvi jsou poplatky - ten kdo tu peci aktivne uziva tak priplati, ale to je trochu chybny priklad - u VS nemuze jit o solidaritu - ne kazdy ji vyuzije, nebo muze vyuzit - proste nemuzou vsichni chodit na VS, zatim co lekarska pece se musi dostat na kazdeho, tak studium VS neSml80

    superkarma: 0 13.12.2011, 15:07:18
  14. avatar
    [47] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #44 hlavně ta novela VŠ zákona je opravdu nehezky napsaná - přítel je právník VŠ, a tak jsem měla možnost si celý ten návrh přečíst... opravdu je to o tom, že vysokým školám se značně okleští jejich pravomoci, které doposud měly - není to jen o školném Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    superkarma: 0 13.12.2011, 15:06:01
  15. avatar
    [46] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #44 já v zásadě netvrdím, že bych nebyla proti jakémukoli progresu, ale musí jít o progres, který přinese něco pozitivního... kompromis je fajn věc, jenže v naší politice těch, co jsou přístupní kompromisu, je pramálo... v zásadě platí "hamty hamty hamty, ať mám víc než tamty"...

    superkarma: 0 13.12.2011, 15:04:31
  16. avatar
    [45] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #43 to je jak se zdravotnictvím - princip solidarity... zdraví jsou solidární s nemocnými...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #48
    superkarma: 0 13.12.2011, 15:02:56
  17. avatar
    [44] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #42 je to jednoduche - proc to neudelat jako treba se silnicema - cast plati cela spolecnost, protoze z nich ma nejaky uzitek at uz je nebo neni ridic a ridici pak plati jeste spotrebni dan, dalnicni znamky - protoze je aktivne uzivaji Sml80

    1. na komentář reaguje Ivásek — #46
    2. na komentář reaguje Ivásek — #47
    superkarma: 0 13.12.2011, 15:02:02
  18. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #42 a ten komu tam nikdo nestuduje?Sml80

    1. na komentář reaguje Ivásek — #45
    superkarma: 1 13.12.2011, 14:59:07
  19. avatar
    [42] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #41 protože třeba jeho dítko tu VŠ taky studuje a taky mu na ni někdo "přispívá"...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #43
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #44
    superkarma: 0 13.12.2011, 14:57:48
  20. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    Lendinka — #40 nikdy to nebylo zadarmo - jde jen o to kdo to plati - doted to platila cela spolecnost - ted je navrh, ze ti co tu skolu studuji by se meli sami na tom studiu podilet urcitou casti - z toho hlediska je to spravedlivejsi protoze proc ma treba  nejaky havir platit nekomu VS Sml80

    1. na komentář reaguje Ivásek — #42
    superkarma: 1 13.12.2011, 14:53:22
  21. avatar
    [40] Lendinka [*]

    Vždyť i dnes to není levné když musí studenti bydlet mimo domov , stravovat se a platit různé akce. Kdo na to nebude mít tak se zadluží. Nesouhlasím - sami vystudovali zadarmo i jejich děti a teď chtějí naše děti zadlužit už při začátku života!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 13.12.2011, 14:46:21
  22. [39] FAXÍK [*]

    k čemu to spěje? studovat budou moct jen ti bohatí a ostatní ne!!

    superkarma: 0 13.12.2011, 14:34:47
  23. [38] Boženečka [*]

    Sml80zas už cosi...

    superkarma: 0 13.12.2011, 14:23:32
  24. avatar
    [37] pajda [*]

    Testy na základkách vítám - učím na střední škole 25 let a dnešní maturanti mají mnohdy nižší úroveň než dřívější deváťáci. Viz věta dívenky z 1. ročníku středoškolského studia, hrdě uvedená jako titulek prezentace:

    Sránka pro Objednání stravi - nadpys prezentace.

    S takovou znalostí měla prosím na ZŠ jedničku z češtiny...takže si nemyslím, že by srovnání znalostí na nějakou úroveň někomu ublížilo.

    Pokud jde o školné na VŠ, tak to nevím. Sama mám zdravotně postiženého syna, který VŠ studuje - ale jestli bych mu mohla zaplatit půjčku s vědomím, že pokud se jeho nemoc zhorší, budeme mít sotva na léky a na důstojný život pro něj a ještě bychom museli splácet půjčku, to opravdu nemám tušení. Asi bych do toho jít nemohla, i když ho mám moc ráda. A jestli by si dokázal vydělávat dost dlouho sám, to nedokážu odhadnout. Zatím to dokáže (překládá z angličtiny), ale co bude za pár let, to neví ani lékaři...

    superkarma: 1 13.12.2011, 14:11:12
  25. avatar
    [36] Lukáš Čejka [*]

    sonaa — #34 Ja pamatuju treba pani P.Buzkovou, takze si dovolim nesouhlasit Sml54

    superkarma: 1 13.12.2011, 14:06:45
  26. avatar
    [35] saruz [*]

    zaplatili jsme dětem nemalé peníze za středoškolské studium a pokud jim chceme dopřát i "luxus" toho vysokoškolského,tak prostě zaplatíme i tohle

    superkarma: 0 13.12.2011, 14:05:44
  27. avatar
    [34] sonaa [*]

    Tenhle ministr školství je snad nejhorší od roku 1989Sml68

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #36
    superkarma: 0 13.12.2011, 14:00:30
  28. avatar
    [33] hubajda [*]

    Simic — #32 Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 13.12.2011, 13:57:42
  29. [32] Simic [*]

    Co ti tam nahoře vymyslí,vždycky fakt stojí za to.Vyházet je z okna,nejlépe zavřeného.

    1. na komentář reaguje hubajda — #33
    superkarma: 0 13.12.2011, 13:54:26
  30. avatar
    [31] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #11 VŠ dostává na každou studentskou hlavu od MŠMT peníz, VŠ dostává peníz i za úspěšně absolvujícího studenta - nejsou to peníze malé... tedy na VŠ, kde pracuju já... u nás je problém v tom, že my máme na jednoho studenta velký počet hodin kontaktní výuky (jednomu studentovi se věnuje jeden pedagog) a tu je třeba zaplatit - neustále se snižující příspěvěk z ministerstva nestačí k tomu, aby se takový pedagog (většinou z řad odborníků) zaplatil...  MŠMT dává taky každé VŠ tzv. směrné číslo, což je číslo, které udává kolik bakalářů, navazujících magistrů a magistrů můžete přijmout - problém nastává v případě, kdy se směrné číslo dozvíte v okamžiku, kdy už je po přijímačkách a Vy najednou vidíte, že máte víc studentů, než kolik Vám ministerstvo "zaplatí"... ty zbývající "nad rámec" toho, co máte povoleno, musí VŠ zaplatit ze své vlastní kapsy... a zase je to o tom, že když ministerstvo dá míň, tak o to víc z té vlastní kapsy škola musí dát... je to začarovanej kruh...

    superkarma: 0 13.12.2011, 13:44:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme