Rodina

Vyrůstala jsem s tátou, máma mi zoufale chyběla

Mária byla po rozvodu rodičů oddělena od své matky a sestry. Odstěhovala se s otcem, jenž ji po dohodě obou rodičů měl v péči. Měla u něj skoro všechno, přesto celé dětství a dospívání postrádala jednu věc. Matku.

mama

Naši se rozvedli, když mi bylo šest. Tehdy jsem ještě moc nechápala, co se děje. Věděla jsem jenom to, že se táta stěhuje a že mě vezme s sebou, zatímco o pět let mladší Lenička zůstane s mámou. Rodiče se z nějakého důvodu rozhodli, že si nás rozdělí stejným dílem, a protože malá ségra ještě potřebovala máminu péči a o mně usoudili, že už to bez ní zvládnu, šla jsem s tátou. Odstěhovali jsme se do Pardubic, máma zůstala v Šumperku.

Vzpomínám si, že několik prvních týdnů jsem každý večer brečela, že chci uspávat od mamky. Byla jsem na to zvyklá. Když mě chtěla za něco potrestat, nedala mi pusu na dobrou noc. To jsem vždycky obrečela. A teď jsem tu pusu nedostávala vůbec, nedostávala jsem ani jablečnou šťávu na noční stolek. Bylo mi to hrozně líto.

Pak už jsem si zvykla. Ale máma mi pořád chyběla. Táta se snažil, byl fajn a já měla snad všechno, na co jsem si vzpomněla. Až na pár věcí, které mi chyběly ze všeho nejvíc. Táta nebyl tak empatický na to, aby se mnou mohl probírat moje školní lásky, a já jsem se před ním styděla o tom mluvit. Stejně zoufale jsem u sebe chtěla mít mámu, když jsem dostala první měsíčky.

Spoustu věcí, které bych normálně řešila s mámou, jsem si musela prvořadně řešit sama. A až když jsem se dostala za mámou na víkend, to bylo jednou za měsíc až dva, mohla jsem to probrat s ní. Nevím, jestli bych se obracela na tátovu přítelkyni, kdyby s námi bydlela. Pro mě všechny jeho přítelkyně byly cizí lidi, takže s důvěrnostmi bych se stejně nesvěřila. To byla výhradně mámina věc.

Táta se o mě staral skvěle. Měla jsem dobré zázemí, poctivě se se mnou učil a byl trpělivý při matice, která mi vůbec nešla. Měl pochopení proto, že mi máma chybí. Měl pochopení vlastně pro všechno. Přesto to nebyl ten z rodičů, kterého jsem měla radši. Teď je mi to trochu líto. Jenže jsem prostě holka, a ten ženský element byl pro mě něco, co jsem celé dětství a dospívání moc postrádala.

Teď jsem dospělá. Mohla bych se k mámě nastěhovat a nikdo by nemohl vnést ani slovo. Ale táta mě miluje, takovou podpásovku mu nezasadím. Radši počkám na vlastní bydlení.

   
22.11.2010 - Rodina - autor: Eva Soukupová

Komentáře:

  1. avatar
    [30] vlaďuš [*]

    Introvertka — #20 tak to jsem měla taky bohužel,to asi všichni kdo vyrůstali jenom s jedním rodičem.My to měli těžší o to,že nám v pubertě umřely obě babičky a další příbuzní,takže jsme dospívali s tátou a dědou. Když táta umřel, to mi bylo už 30,tak jsem to nesla velice těžce a dlouho jsem se s tím srovnávala.Sml15

    superkarma: 0 24.11.2010, 21:31:43
  2. [29] Esubil [*]

    Souhlasím, MAMINKU máme jenom jednu!

    superkarma: 0 23.11.2010, 12:24:45
  3. [28] FAXÍK [*]

    moc hezky napsané, pravdivé a taky dost smutné

    maminku nikdo nikdy nenahradí

    superkarma: 0 23.11.2010, 10:26:54
  4. avatar
    [27] Introvertka [*]

    sedesatka — #26 My jsme naštěstí zůstali spolu, bratr a já. Pamatuju si na tu dobu, nesnášela jsem oba dva rodiče a chtěla utéct s bratrem pryč.

    superkarma: 0 22.11.2010, 23:45:10
  5. avatar
    [26] sedesatka [*]

    Je to nešťastné řešení rozdělit takto děti.A nešťastní jsou nakonec všichni.Přetrhané vazby se už těžko dávají zpět.Sml68 

    1. na komentář reaguje Introvertka — #27
    superkarma: 0 22.11.2010, 20:52:28
  6. [25] dadma [*]

    Nechápu jak se mohou ,takhle rodiče dohodnout a rozdělit si děti? Vždyť rozdělili  sestry,již nikdy nemohou mít spolu takový vztah jako kdyby spolu vyrůstaly.

    superkarma: 0 22.11.2010, 20:26:58
  7. avatar
    [24] Irad [*]

    motylek1 — #15 Nemohu souhlasit s tím, že by děti měly být automaticky dány do péče matek. Vždy by mělo být posouzeno více faktorů.

    Astřička — #21 Co je komu do toho, jak se domluvili? Jejich okolí nechápu. Změnila bych přátelé. Bohužel rodina se vyměnit nedá. Snad budou mít oba v nových vztazích tolerantnější zázemí.

    superkarma: 0 22.11.2010, 19:47:03
  8. avatar
    [23] 38riki [*]

    Anai — #3 tak to seš teda dobrá, žes to ustála. Já bych takovou situaci  nerozchodilaSml15

    superkarma: 0 22.11.2010, 19:23:03
  9. avatar
    [22] Kaylie [*]

    Ach jo, ještě že jsme už 30 let spolu s manželem  - prvním a posledním a děti jsou už dospělé a samostatné....

    superkarma: 0 22.11.2010, 19:15:02
  10. [21] Astřička [*]

    Mám sestřenici, která si děti s manželem taky rozdělila. Musím říct, že nejbližší okolí je dost odsoudilo a pomalu s nima nikdo nekomunikuje.  

    1. na komentář reaguje Irad — #24
    superkarma: 0 22.11.2010, 18:27:38
  11. avatar
    [20] Introvertka [*]

    vlaďuš — #12 Můj táta je také světový, ale zase jsem na něm tak trochu závislá. Když měl infarkt a pak byl doma a bylo mu blbě, těžce jsem to neslaSml15.

    1. na komentář reaguje vlaďuš — #30
    superkarma: 0 22.11.2010, 16:05:04
  12. avatar
    [19] SNÍŽEK [*]

    dítě potřebuje oba milující rodiče,jenže to je vzácnost v dnešní době,Sml80

    superkarma: 0 22.11.2010, 15:21:11
  13. avatar
    [18] marry.lu [*]

    bohužel takových dětí je přespříliš Sml15

    superkarma: 0 22.11.2010, 15:11:47
  14. [17] Zuzice82 [*]

    Určitě každé dítě při výchově má právo jak na ženský element v podobě matky tak mužský element v podobě otce, je smutné když některé děti vyrůstají sami s jedním rodičem, říká se že tyto děti potom si tento model berou i do svých vlastních rodin což taky není zorvna ideální. no ale nic není perfektní a záleží pak na výchově toho rodiče který s dítětem zůstal sám jak se s tím popere. Sml80

    superkarma: 0 22.11.2010, 14:53:17
  15. [16] ivetinkav [*]

    děti by se neměli rozdělovat a myslím si že hoky by měli radši být u mámy

    superkarma: 0 22.11.2010, 14:40:02
  16. [15] motylek1 [*]

    tak to je kruté takhle rozdělit sourozence ,myslím že máma je máma a vždy by měla být s dětmi samozdřejmě pokud to není nějaká krkavčice

    1. na komentář reaguje Irad — #24
    superkarma: 0 22.11.2010, 13:27:35
  17. [14] matuszyk [*]

    Jsem štastná že moje dětí( 4 ) vyrustaly v uplné rodině....

    superkarma: 0 22.11.2010, 12:50:15
  18. [13] pikli [*]

    Moji rodiče jsou také rozvedení a já bydlím s mámou a bratr s otcem a upřímně se ulevilo všem. U nás to bylo asi jediný vhodný řešení, protože bychom se s bratrem zabili. Máma pořád nějak nechápe proč se nemáme rádi i když už spolu nebydlíme, ale to je prostě dané, když jsme se celý nás život nehorázně sra**. Z celé duše ho nenávidím  ajsem ráda, že ho potkám jednou za měsíc když jdu k tátovi. A když ho máma pozve na oběd tak ty dvě hodiny postě přežiju. Takže to že si myslíte že dělit děti je strašný, tak jste na omylu ne všude se mají tak idylicky rádi.

    superkarma: 0 22.11.2010, 12:46:31
  19. avatar
    [12] vlaďuš [*]

    Ahoj všem,

    já taky vyrůstala jenom s tátou,máma umřela když mi bylo 9 a bráchovi 7,ale táta se ze všech sil snažil nám ji nahradit. Díky tomu jsem měla asi hezčí dětství než hodně těch co měli oba rodiče.Občas mi to sice přišlo líto a chyběla mi,ale můj táta byl tak světový,že ji skoro ve všem nahradil.

    1. na komentář reaguje Introvertka — #20
    superkarma: 0 22.11.2010, 12:26:48
  20. [11] počítačka [*]

    Kamarádka s manželem si při rozchodu vzali každý jedno dítě. S ní šla starší, špatně vzdělavatelná dcera o níž otec snad nikdy ani okem nezavadil. Jeho slova - "holka a ještě blbá" slyším pořád. Kluk zůstal s otcem - bylo mu patnáct, byli spolu v bývalém bytě a mají psy, jejich velkou lásku a snad i tušil lepší finanční zázemí. Otec si našel partnerku, začal se víc starat o ni a syn odešel k matce s tím, že zjistil, že není středem pozornosti, partnerka nechtěla, aby ho otec finančně podporoval víc, než je opravdu nutné. A pokud jste zvyklí na značkové oblečení, dovolené, vždycky je někdo doma,  je navařené a najednou nic, ...v šestnácti je u matky, otce příliš nenavštěvuje. Dcera otce nesnáší, (naprosto ji chápu), kluk občas zajde. Bydlí od sebe pár kilometrů, takže to není takový problém. Ale už to není ono. Ale rozejít se měli už dávno, otec není typ pro rodinu a děti, kamarádka vydržela fakt hodně.

    superkarma: 0 22.11.2010, 11:52:16
  21. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    Anai — #3 Představit si to ani neumím, ale přes koleno bych situaci nelámala, mohlo by to být horší (vláčení po psychologickém vyšetření dětí apod.)

    superkarma: 0 22.11.2010, 11:23:26
  22. [9] Josef [*]

    Jsi moc statečná a úžasná. Věřím,že to muselo být pro tebe a sestru těžké,ale přesto jsi nebyla sama, měla jsi tátu a tak myslím, že jsi to zvládla super a buďme vděčni za to co máme i když si zasloužíme víc. Sml79 

    superkarma: 0 22.11.2010, 11:09:55
  23. [8] Jala [*]

    Taky si to vůbec neumím představit.

    Nevím, zda je ideální střídavá péče, ideální je, když tato situace vůbec nenastane.

    superkarma: 0 22.11.2010, 10:47:44
  24. avatar
    [7] nadenica [*]

    taky nesouhlasím s rozdělením dětí a ke všemu, když se ještě odstěhují mod sebe 100km, to musí být pro děti krádež!!! a že se jich nikdo nezeptal????Sml23Sml23Sml23

    superkarma: 0 22.11.2010, 10:13:59
  25. avatar
    [6] Introvertka [*]

    Také jsem zůstala u otce, ale i s mladším bratrem, kterého jsem téměř vychovala.

    superkarma: 0 22.11.2010, 09:06:36
  26. avatar
    [5] Věrulinka [*]

    Moje bývalá švagrová se se švagrem rozvedli, měli dvě dcery, rozdělili si je Sml68Sml15

    Jedna šla k tátovi, druhá zůstala u mámy.

    Neuplynul ani rok a vrátila se k mámě , jak byly holky šťastný nejen že jsou obě u mámy, ale že budou žít sestry spolu Sml67

    Nikdy bych děti nerozdělila Sml23, neumím si to představit Sml23

    superkarma: 0 22.11.2010, 08:56:19
  27. avatar
    [4] Alenka0010 [*]

    Anai — #3 Zůstali oba u otce?

    superkarma: 0 22.11.2010, 08:34:01
  28. [3] Anai [*]

    Ideální je střídavá péče, když navíc rodiče bydlí kousek od sebe, bohužel v době mého rozvodu možná nebyla, manžel přemluvil staršího syna a mladší syn chtěl být se starším, co jsem mohla dělat? Soud jednoznačně nechal rozhodnutí na dětech -  tehdy 14 a 10 (r. 1995).

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #4
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #10
    3. na komentář reaguje 38riki — #23
    superkarma: 0 22.11.2010, 07:33:52
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Rozdělení sourozenců při rozvodu rodičů nechápu. Myslím si, že spíš rozpad rodiny děti překonají, když alespoň ony zůstanou spolu.

    Soud ještě za totality přiznal do péče kamarádovi 1,5 letou dcerku. Jeho největším problémem bylo období, kdy se ve školce kousla a že nepůjde domů, pokud pro ni nepřijde maminka.

    superkarma: 0 22.11.2010, 07:24:20
  30. [1] Anime Otaku [*]

    To je smutné, nejhorší je že její malé sestře asi stejně zoufale chyběl táta. Ale asi lepší tohle než žít někde, kde se rodiče hádají.

    superkarma: 0 22.11.2010, 06:58:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme