Ačkoliv je už březen za dveřmi, stále ještě v obchodech probíhá masivní výprodej zboží. Obchodníci se zbavují přebytků zásob z konce minulého roku, protože některý sortiment zkrátka příští sezonu už nemusí být prodejný.

Týká se to především obuvi a textilu. Móda jde kupředu a letošní hit se už příští rok bude nosit leda tak na houby. Výhodnost povánočních nákupů je nesporná, ale opravdu se pokaždé jedná o kvalitní zboží s padesátiprocentní slevou? Ono koupit boty za pět set korun, když původně stály osmnáct set, je určitě kauf. Jenže ony třeba nikdy o moc víc dražší nebyly a nálepka se značkami vyjadřující jakost výrobku také nemusí mluvit pravdu.

 

Každoroční akce České obchodní inspekce přináší výmluvná čísla o tom, jak to vlastně s kvalitou nabízených výrobků je. Nejčastěji byly zjištěny nedostatky v označení údajů o materiálovém složení. Bohužel někdo vlastnosti výrobku opravdu nepozná, a už se veze. To stejné se týká informací o vlastnostech výrobků, údržbě a správném použití, případně významu použitých symbolů. Tak se může stát, že nový svetr vyperete dvakrát na šedesát a je z něho kus hadru.

 

Evergreeny při kontrolách ČOI v obchodech s textilem a obuví za rok 2007 jsou opět neúplné nebo nesprávné informace o podmínkách uplatnění reklamace a klamání spotřebitele prodejem padělků. Z devíti tisíc provedených kontrol byly ve více než pěti tisíci případech shledány závady a téměř v sedmi stech případech byl odhalen prodej falzifikátů.

 

Zdroj: ČOI

 

Čím se řídíte při nákupu obuvi a textilu? Poznáte vždy, o jaký materiál se jedná? Myslíte, že nekvalitní zboží pořídíte vždy jen na tržnici?

 

 

Reklama