.

Vypadněte s tím psem!

Cestování

Vypadněte s tím psem!

dog

...zařval řidič, který stál v otevřených dveřích autobusu s výhružně založenýma rukama v bok. Zprvu jsem nechápala, že se to týká mě a mého tříměsíčního štěněte, které jsem měla na klíně. Pravda, bylo mi divné, že se autobus, který jindy ze zastávky vyjíždí přesně na minutu, ještě nerozjel. Ale kdo by to byl řekl, že na vině zpoždění budu já. Tedy ne já, ale můj čtyřnohý svěřenec, který, ač psí miminko, postrádal náhubek.

„Nevypadnu, koupila jsem si dva lístky,“ odpověděla jsem. „Ten pes nemá košík a bez něj  nepojede,“ trval a na svém řidič. „Vždyť je to ještě štěňátko,“ chlácholila zuřivého řidiče paní na vedlejším sedadle, a na důkaz, že pes opravdu nekouše, si ho sama neohroženě hladila.

Řidič se ale zřejmě špatně vyspal, nebo se pohádal s manželkou a byl služebně nekompromisní. Jak to honem udělat? Měl sice pravdu, podle jízdního řádu musí mít pes náhubek, ale nechtělo se mi zbůhdarma vyhodit dva čerstvě cvaknuté lístky.

Věděla jsem, že toleranci očekávat nemůžu, ale najednou jsem dostala nápad: „Tak já mu omotám čumák vodítkem,“ a začala jsem to hned prakticky provádět, aby řidič na vlastní oči viděl, že je predátor znehybněn a cestujícím nehrozí nebezpečí úrazu.

Moje řešení ho jakž takž uspokojilo a za nesrozumitelného brumlání si odešel sednout za volant.

Hned ten den jsem pejsáčkovi koupila malinký košík, který nenávidí dodnes, a pokud jedeme MHD, celou cestu se zabývá tím, jak se ho zbavit.

Teď psa vozím spíš autem, ale zase řeším dilema, jak ho zabezpečit podle předpisů, abych neplatila tučnou pokutu, až mě zastaví policajti.
Podle nového zákona má být buď v přepravce, což si nedokážu představit, protože jsem ho do klece nezavírala a nehodlám na tom něco měnit. V kufru odděleném mříží nebo sítí, což také nepřichází v úvahu, neboť kufr mého auta je tak malý, že se tam sotva vejdou zavazadla a namáčknout k nim ještě psa, byť malého, je nesmysl.

Zvolila jsem tedy poslední možnost a pořídila mu postroj, který se připne bezpečnostním pásem. Ale ani tohle řešení není zrovna ideální. Alespoň pro mého psa, který byl zvyklý se na zadním sedadle volně pohybovat. Buď spát, nebo spíš čučet z okna. Nevím, jak se mu to vždycky povede, ale v cíli cesty stojí  vždycky zašmodrchán, přiškrcen a těsně připoután k opěradlu jako Prométheus ke skále.

Je na něj žalostný pohled, ale co se dá dělat, zákon je zákon.

Jak přepravujete svého pejska vy? Máte nějakou příhodu z cestování se zvířaty? Jak byste se při šarvátce s řidičem autobusu zachovala vy? Napište nám o svých zkušenostech.

   
18.01.2010 - Doma - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [63] wich [*]

    ax — #61 No prosím Sml80

    Alka1 — #62 Pravda. Když jsem chodila jako dítě do restaurací s rodiči já, bylo to za odměnu a náležitě jsme si to jako děcka užívaly. Dnes? Občas je v restauracích cirkus, který ale umí způsobit strávníci u jednoho stolu.

    superkarma: 0 25.01.2010, 22:02:10
  2. avatar
    [62] Alka1 [*]

    ax — #61 Sice moc často MHD nejezdím, ale pokud ano, tak ro rozhodně není žádná sláva. Sml68

    Často se v restauraci nebo MHD umí chovat například padesátikilová doga způsobnějí než některé dětičky.  

     

    1. na komentář reaguje wich — #63
    superkarma: 0 25.01.2010, 18:38:11
  3. [61] ax [*]

    wich — #60 Já jsem se setkala se zvířaty už i v restaraci, a to několikrát. Jednou si dokonce jeho majitelé objednali i jídlo pro psa a požadovali, aby pes jedl současně s nimi (nejednalo se o žádnou specializovanou restauraci pro psy).

    Neřekla jsem, že je špatné jít se psem do MHD, ale musím počítat s dodržováním jízdního řádu, ať už je pes padesátikilová doga nebo tříkilový drobek.

    Pravdu máš v tom, že zvířata ráda nemám. Naopak ale nesouhlasím nad tvým povzdechem nad úrovní MHD, mně nepřipadá, že by se její úroveň zhoršovala.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #62
    2. na komentář reaguje wich — #63
    superkarma: 0 25.01.2010, 17:34:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] wich [*]

    ax — #59 Věř mi, že ti lidé, co "tahají zvířata" do mhd, by si to raději rozmysleli, ale nějak svého psa třeba na očkování k veterináři dopravit musí a psovi i pánovi je to značně nemilé. Nevím o nikom, kdo by dobrovolně tahal zvířata do mhd, aniž by je potřeboval někam dopravit. Nejspíše nesnášíš zvířata, takže to ani nechceš pochopit. S takovým přístupem služeb stejně v mhd za chvíli nikdo jezdit nebude - úroveň mhd se rapidně snižuje, zatímco ceny stoupají.

    1. na komentář reaguje ax — #61
    superkarma: 1 25.01.2010, 15:14:20
  2. [59] ax [*]

    V jízdním řádě je napsané, že pes má mít náhubek, tak nevím, co paní řešila. 

    Já sama jezdím autobusem pravidelně, práce řidičů si vážím (hlavně teď v zimě je obdivuju) a napsat o řidiči, že je sluha a nemá si co otevírat hubu na zákazníky, mi připadá ubohé. Řidič je hlavně zaměstnanec a musí se řídit předpisy, jinak skončí bez práce. Pokud jízdní řád říká, že náhubek mají mít VŠICHNI psi, řidič bude těžko dělat výjimky jen kvůli krásným očím paní pisatelky.

    A hlavně pes je pořád jenom zvíře, tak by si to majitelé domácích mazlíčků měli konečně uvědomit a netahat je s sebou všude (MHD, restaurace ...). Ve veřejných prostorách se nepohybujeme sami, proto musíme počitat s tím, že se zde setkáme s lidmi, kteří se třeba budou psů bát nebo je jejich přítomnost bude jinak obtěžovat.

    1. na komentář reaguje wich — #60
    superkarma: 0 25.01.2010, 08:59:02
  3. avatar
    [58] Baraka [*]

    Dante Alighieri — #48 Zdravím, s těmi potkany je to pravda, ale mám taky jednoho mazlíčka, který s námi často cestuje - fretku a jednou právě nastoupil klučina na rameni s potkanem, no co dodat bylo to ofous a fretka mohla být po svačině, ale souhlasím, že takovéto safari opravdu nepatří do hromadné dopravySml22

    superkarma: 0 25.01.2010, 08:44:54
  4. avatar
    [57] Alenka0010 [*]

    Kato_otak — #27 No jo, ale někdy mám pocit, že si ten řidič snad vybíjí nízký sebevědomí nebo co, jednou mně takhle vyhodil s kočárkem s tím, že kočáry nebere, a když jsem ho požádala, aby tedy chvíli počkal, že si ten kočárek jen dám za dveře (u zastávky byla pošta), tak na mě řval, že mi stejně ujede. Byl to vůl Sml31.

    superkarma: 0 25.01.2010, 07:47:07
  5. [56] Rikina [*]

    Tak je pravda, že jsou nějaké přepravní podmínky pro převoz zvířat, a ty je dlužno znát a dodržovat. Mezi cestujícím a dopravním podnikem je smluvní vztah a obě strany si mají plnit svoje. Takže dám štěně do tašky a vyřízeno. Sml80 Druhá věc je, že zaměstnanci dopravce by měli umět lépe komunikovat, a rozhodně nebýt nezdvořilí, potažmo přímo hulváti. Osobně teda mám momentálně podobný problém, protože mám štěně již vzrostlejší, které je na tašku či přepravku velké a nevejde se, ale kupovat mu teď košík je nepraktické, jelikož mu ten čumák ještě o hodně povyroste. No tak holt chodíme pěšky, aspoň mám nějakej pohyb. Sml57 

    superkarma: 0 21.01.2010, 17:28:20
  6. avatar
    [55] Eva_CZ [*]

    Renia — #54 kdyby tim autobusem nejezdil nikdo, linku by zrusili a kdyby zadnym autobusem nejezdil nikdo, zrusili by MHD. A ridice propustili. Asi tak. Cest.

    superkarma: 0 20.01.2010, 16:27:16
  7. avatar
    [54] Renia [*]

    Eva_Fl — #52

    Řidič má stejný plat když veze plný bus nebo poloprázdný bus,takže mu na každém zákazníkovi jaksi finančně nezáleží,  asi tak.

    Štěně mohlo být v tašce a nikdo by nic neřekl.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #55
    superkarma: 0 20.01.2010, 11:38:50
  8. avatar
    [53] tomáš [*]

    Kdysi se autobusák "vyřádil" na starší babče. Nastoupila s  minipsíkem v tašce, sedla si, a vyndala si ho na klín. Čacký řidič se mohl pos..at, vyhazoval ji z busu,že nemá košík. Dáma promptně košík nasadila - malilinký, háčkovaný z bílé kraječky Sml59.A byl pokoj.

    Našeho hafa vozíme autem, kombík - vzadu v kufru, za sítí.Jezdí rád a cestu většinou prospí. V případě nákladu je na zadním sedadle, a síť dáváme před něj.Jednou už jsme jeli busem, zcela OK. Košík jsme sháněli docela dlouho, teď už naštěstí vyrostl a pasuje mu. Na štěně jsme ho nemohli sehnat...

    superkarma: 0 19.01.2010, 19:29:30
  9. avatar
    [52] Eva_CZ [*]

    Jezisi vy jste chudery. Dusevni. Ridic snad pracuje ve sluzbach, je tady pro ty lidi, ne? No - vidim, ze jste na takovy chovani zvykle. Sml80

    Prodavaci, lekari, zdrav. sestry, urednici atd.atd.atd. jsou tady pro nas. Ne my pro ne. I poldove, i politici, i....... a meli by se podle toho laskave chovat.

    I ja slouzim. Tem, kteri me platej. Neumim si predstavit, ze bych takhle rvala na zakaznika.

    1. na komentář reaguje Renia — #54
    superkarma: 0 19.01.2010, 19:12:28
  10. [51] Anime Otaku [*]

    Losarim — #49 Pak se nediví, že se v zahraničí jezdí tolik autem, protože ty "pány a madam" nikdo nechce vozit Sml52

    superkarma: 0 19.01.2010, 06:30:46
  11. avatar
    [50] Losarim [*]

    Pálivka — #43 Plně souhlasím - kdyby mu přišel zkontrolovat autobus (ev. vlak) revizor, má s tím řidič pak dost problém....

    superkarma: 0 19.01.2010, 06:30:04
  12. avatar
    [49] Losarim [*]

    Eva_Fl — #47

    Připadá mi nefér a ani se mi nelíbí označovat řidiče za sluhu. Teď se nezastávám tohoto konkrétního jednání, ale jen toho označení "sluha" - je to především člověk. Prodavačku, zdravotní sestru či učitelku taky označujete slovem sluha? To máte v tom zahraničí nějaké divné postavení lidí ve společnostiSml80Sml31

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #51
    superkarma: 0 19.01.2010, 06:28:26
  13. avatar
    [48] Dante Alighieri [*]

    Jsem taky spíš na straně řidiče, ale přiznávám, že by mě naštvalo, kdybych tou vyhozenou byla já. Sml26

    Pamatuju ale jednoho dobrého řidiče. Do autobusu nastoupil chlap, asi mdlé inteligence, a strašně sprostě a nahlas vyřváněl - ku.vy za..., pí.a vyje.aná - opravdu to bylo přehnaný, používal ty nejhorší možný vulgarismy. Tak řidič zastavil, i když nebyl na zastávce a řekl "vypadněte". Musel mu to zopakovat asi 3x a podařilo se, nakonec narušitel celkem bez problémů opravdu vystoupil. Venku se opřel o zahrádku restaurace a pokračoval v hlasitém proslovu.

    Na vyhození se psem si nevzpomínám, ani s jiným zvířetem. Docela mě ale štvou puberťáci, co si na rameni vezou potkana. Soucítím totiž s lidmi, co se myší bojí. Já se nebojím, ale když si třeba představím, že bych vedle někoho seděla a najednou na mě zpoza vlasů mé spolucestující vykoukl sklípkan, asi bych se zadusila úlekem. Sml15 Ještěže pavouky na rameni nikdo nevozí... Sami ale doma máme potkany a tam vím, jak rychle si ta mrška dokáže přelézt na osobu vedle sedící.

    1. na komentář reaguje Baraka — #58
    superkarma: 0 18.01.2010, 22:16:48
  14. avatar
    [47] Eva_CZ [*]

    Koukam ale, ze nektere veci jsou v Cesku nemenne, jak si muze dovolit sluha ( ridic ) otevirat hubu na zakazniky? Jezis, to mi teda vubec nechybi, ty krasny cesky mezilidsky vztahy. Sml31Sml15

    1. na komentář reaguje Losarim — #49
    superkarma: 0 18.01.2010, 20:51:39
  15. avatar
    [46] femme [*]

    Bébina — #29  jo, je to srab, když si votevírá hubu na důchodce Sml24 

    superkarma: 0 18.01.2010, 20:06:04
  16. [45] Králíček4 [*]

    Mě se naštěstí nic takového nestalo,ale moje kamarádka která má malou jorkšírku má také špatné zkušenosti.Jezdí za rodiči na chalupu,kde je to od vlaku asi 5 km a jezdí autobusem.Někdy problém nebyl,záležello na řidiči.Ten horší řidič požadoval pro štěně co se vešlo do dlaně košík nebo uzavřenou přepravku.Protože neměla ani jedno musela jít pěšky.Proto zakoupila za moc peněz nějakou přepravní uzavřenou tašku.Zbytečné vyhození peněz,štěně v ní velice naříkalo a výsledek byl takový,že ji stejný řidič také vyhodil,protože rušili cestující.Tak můj názor je,že neměl rád zvířata.Jen by mě zajímalo jestli by nevyhodil i matku s plačícím dítětem.

    superkarma: 0 18.01.2010, 19:51:58
  17. avatar
    [44] kareta [*]

    Alka1 — #41 ty postroje, mám je na svýho psa a bez problémů. Sml67

    superkarma: 0 18.01.2010, 19:35:15
  18. [43] Pálivka [*]

    Pejsek by měl mít opravdu v dopravních prostředcích

    náhubek. Zřejmě řidič měl špatné zkušenosti, protože by si mohl stěžovat i některý cestující na něho, že vzal psa bez náhubku. I když jde jenom o malé štěňátko. Předpis je předpis, bohužel za jeho nedodržení by strhli prémie jemu a ne Vám.

    1. na komentář reaguje Losarim — #50
    superkarma: 0 18.01.2010, 19:22:05
  19. [42] stanaju [*]

    Postroj na pejska jsem koupila na veterině, máme i tašku od malého štěňátka jsem ho vozila v psí tašce, ale ještě jsem koupila i postroj, nicméně musím říct, že tašku má raději, když řídím, mam ji na zemi a Lexík na mě vidí, když chystám tašku, hned mi tam vleze, protože už chce jet. Když je na postroji musí být vzadu a to nemá rád.

    superkarma: 0 18.01.2010, 19:11:37
  20. avatar
    [41] Alka1 [*]

    kareta — #40 Myslíš ty na obrázku nebo testované? Sml58

    1. na komentář reaguje kareta — #44
    superkarma: 0 18.01.2010, 18:49:04
  21. avatar
    [40] kareta [*]

    Alka1 — #39 ty jsou výbornýSml67

    1. na komentář reaguje Alka1 — #41
    superkarma: 0 18.01.2010, 18:45:30
  22. avatar
    [39] Alka1 [*]

    mishka76 — #35 Zadej si autopásy pro psa a pak už můžeš vybírat, třeba tady mají standardní autokšíry a bezpečnostní a na náraz testované autopásy (pochopitelně značně dražší):

    http://baron.cz/pes/pes-v-aute/autopasy/i-0

    1. na komentář reaguje kareta — #40
    superkarma: 0 18.01.2010, 18:32:24
  23. avatar
    [38] Alka1 [*]

    Anime Otaku — #34 Náhubek na krátkolebá plemena psů je opravdu problém, nejde o velikost psa, ale na 2cm nose bude těžko něco držet. Sml38 

    superkarma: 0 18.01.2010, 18:20:00
  24. avatar
    [37] wich [*]

    Alka1 — #36 Asi tak.

    superkarma: 0 18.01.2010, 18:19:19
  25. avatar
    [36] Alka1 [*]

    Rikina — #32 Pak si to kompenzuje na ženské se štěnětem, na kterou si troufne. Sml24 

    1. na komentář reaguje wich — #37
    superkarma: 0 18.01.2010, 18:12:23
  26. avatar
    [35] mishka76 [*]

    kde se dá sehnat ten postroj k pásům?????

    1. na komentář reaguje Alka1 — #39
    superkarma: 0 18.01.2010, 17:56:20
  27. [34] Anime Otaku [*]

    wich — #31 A taky spousta řidičů policii volá, pokud se chovají opravdu mimo meze normy.

    Juana — #26 Maltézáka s košíkem jsem viděla a nebyl v tom žádný problém. Jsou košíky i na tyhle plemena, jen asi budou dražší...

    1. na komentář reaguje Alka1 — #38
    superkarma: 0 18.01.2010, 17:15:44
  28. avatar
    [33] wich [*]

    Rikina — #32 Nejednou jsem byla svědkem nějaké rvačky v tramvaji. Jak pak byli cestující rádi, když výtržníci vypadli Sml80

    superkarma: 0 18.01.2010, 16:59:38
  29. [32] Rikina [*]

    wich — #31 No jo, ale to zas bude muset zastavit, policie to bude řešit, jízdní řád v čudu, a kdo bude remcat? Cestující. A kdo za to dostane sodu? Řidič. Takže celkem chápu, že pokud není atletické postavy a netroufá si výtržníky vyloučit z přepravy osobně s minimální ztrátou času, tak radši jede a doufá, že brzo vystoupěj. Sml57 

    1. na komentář reaguje wich — #33
    2. na komentář reaguje Alka1 — #36
    superkarma: 0 18.01.2010, 16:56:39
  30. avatar
    [31] wich [*]

    Bébina — #29 Řidič, zavřený ve své kabině, dělající, že nic neslyší, může zavolat na výtržníky policii. Což třeba cestující, sedící poblíž agresorů udělat nemůže, protože může skončit právě s tou kudlou v zádech.

    1. na komentář reaguje Rikina — #32
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #34
    superkarma: 0 18.01.2010, 16:15:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme