Bulvár

Vymřeli galantní muži?

Gentlemanství je asi nemoc, kterou se nám podařilo úspěšně vymýtit. Potkat na ulici muže, který se chová k ženám galantně, je rovno spatření zázraku. Každou chvíli se setkáváte s tím, jak muž libovolného věku dřepí v MHD a kolem stojí hlouček dívek, mnohdy i dam, neřku-li důchodkyň. Zrovna nedávno jsem nastupoval do tramvaje a dva velice obtloustlí jedinci svými hrdými pupky blokovali zcela nevšímavě dveře, bavili se a vůbec neřešili, že za nimi stojí dáma, která chce projít ven - taková situace mě dokáže dostat do obrátek. I přes svou veskrze rachitickou postavu většinou vyletím a chlapáky sprdnu jako nějaké školáky. Překvapivě to docela funguje. Své příhody (a že jich je) ale dnes vyprávět nechci, dnes vám popíšu čerstvý zážitek mé ženy...

Sedli jsme si po práci doma a začali si povídat: „Tak co, jak dneska bylo?“ nakousl jsem rozhovor.

„Ále, ani mi nemluv. Měla jsem zkaženej den hned od rána.“

„Jak to?“

„Znáš ty točicí dveře u nás v práci?“

„Aby ne.“

„Vždycky se zastaví, když do nich někdo drcne...

„Jo, já vim...“

„Když do nich vejdou dva lidi naráz, tak je to skoro na sto procent, že se zastaví.“

„Kdo by do nich lezl takhle blbě?“

„Taky jsem si to myslela, ale zrovna dneska ráno jsem se přesvědčila, že to možný je. Nikdy by mě nenapadlo, že má někdo takhle vymytej mozek...“

„A co se teda stalo?“

Podle definice slovníku cizích slov má slovo galantní následující významy: pozorný, úslužný, uhlazený ve společenském styku s ženami, dvorný. Jako případ uveďme chování galantního muže při usedání ke stolu, kdy tento nejprve nabídne a odsune židli dámě, když se dáma posadí, přisune ji, až potom sám usedne.

„No, jdu takhle do těch dveří a najednou se za mě nalepí chlap jak hora. Šťouchl do mě a dveře se samozřejmě zastavily. Jak tam tak tiše stojíme, začal se na mě lepit, tak jsem se ho zeptala, jestli se pomát?“

„Co on na to?“

„Že se těšil, jak se ke mně bude tulit. Chápeš to? Úplně cizí chlap... Zeptala jsem se ho, jestli je úchyl, a dupla mu na nohu.“

„Tos dobře udělala.“

„Že jo! Začal skučet a nadávat mi do kur*v. Takže nakonec já byla ta špatná, on se na mě nalepil, choval se jako hulvát, a já byla ta špatná!!! Pochopíš to?“

Popravdě: ne, nepochopím. A tak jsem se rozhodl napsat tenhle článek - chápete to vy?

Zajímalo mě i, jestli se čtenářky našeho magazínu setkávají s galantními muži. Oslovil jsem tedy svoji oblíbenou čtenářskou jury...

Kdy se k vám naposledy zachoval cizí muž galantně?

Anai

AnaiObčas mě pustí nějaký mladík sednout v tramvaji - naposledy asi tak před rokem. Ovšem to je poněkud sporná galantnost: Když se mi to před pár lety stalo poprvé, přišla jsem domů a zeptala se synů a přítele, zda fakt už vypadám tak staře, odpověděli okamžitě a téměř jednohlasně: „Kdepak, maminko, to tě chtěl sbalit!" (smích).

Kebulkaevulka

KebulkaevulkaJe to pan léčitel, ke kterému chodíme s Milouškem, to je gentleman a slušný člověk každým coulem. Jinak ale asi nikdy nikdo.

Suzanne

SuzanneVčera. Dneska jsem ještě nebyla venku (smích).
Držela jsem v ruce květinu a v druhé brambory. Balancovala jsem s tím při vystupování z eskalátoru a vypadala asi patřičně zoufale, protože mě nějaký muž podepřel a pomohl mi s těmi bramborami.
Považuji muže za vcelku galantní, od té doby, co jsem je začala brát jako gentlemany. Člověk pak asi vyzařuje něco jiného a možná prostě dávám těm chlapům vteřinku navíc, než jim to dojde a k těm dveřím třeba přiskočí.

A zavolal jsem i herečce Alici Bendové...

Alice Bendová

Alice Bendová

Stalo se mi to nedávno, když mi praskla pneumatika u auta. Opravdu jsem nevěděla, co mám dělat, já to auto ani na heveru nezvednu, je strašně těžké. Okamžitě mi zastavil cizí pán, jmenoval se Bobeš. Pomohl mi, a dokonce, protože jsem nevěděla, jestli mám v autě nějaké nafukovátko, s novým kolem odjel na benzinku, kde ho nafoukl.
Je to muzikant a úžasný člověk, nikdy dřív jsme se neviděli a hned jsme si vyměnili telefonní čísla.

Co si myslíte vy: Vymřeli gentlemani? A kdy se k vám naposledy zachoval cizí muž galantně?

   
19.10.2009 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Jarkka [*]

    Význam slova galantní dnešním mladým mužům nic moc neříká. Ti kolem 40 a více to ale ještě stále umí.

    superkarma: 0 17.09.2012, 20:32:24
  2. avatar
    [47] lipli [*]

    Záleží taky na tom zda my žen umíme. já se přiznávám že mi to moc nejde zvlášť u přítele. Když mi chce vzít batoh, cítím se celá nesvá, to samé když chce do restaurace vcházet první, nebo když mi pomáhá při oblékání do kabátů. Ale pomalu si zvykám. Sml16

    Na maminky s kočárky či těhulky pánové moc nereagují, nemají s tím zkušenosti. Musím se však přiznat, že já se nabízím maminkám, jestli nechtějí pomoci s kočárkem.

    Takže se vlastně musíme se rozhodnout kam až emancipaci necháme zajít. Kolegy v práci si postupně vychovávám, nenechají mě nosit těžké věci ale taky jim to trvaloSml16

    superkarma: 0 29.10.2009, 10:09:15
  3. avatar
    [46] Saarah [*]

    Mám taky mooooc hezké zážitky z MHD. Když jsem byla těhotná, přibrala jsem 30kg. Byla fuška to odnosit a když jsem si v plné tramvaji stoupla tam, kam jsem byla schopna se dorvat, bohužel k sedícímu muži, jen zvedl pohled ke mě a tak, aby to slyšela celá tramvaj pronesl s ledovým klidem "Nestrkejte mi pod nos to svoje banjo." Málem se mnou šlehlo. Když jsem odrodila a stála s kočárkem na zastávce, přijela tramvaj a já zdvořile požádala vedle sebe stojícího muže, jestli by byl tak laskav a pomohl mi s kočárkem, prohlásil "A proč já?" Nastoupil a tramvaj odjela. Já stála jako opařená. Ale taky se mi občas stane, že mi někdo nepustí dveře na obličej a nechá mne vejít jako první. Je to jen sporadicky, ale vždy to potěšíSml16.

    superkarma: 0 29.10.2009, 09:12:55
  4. avatar
    [45] Solei [*]

    Asi mám divný kukuč. Nedávno mi při nastupování do tramvaje uhnula parta bulharských dělníků. Málo kdy se mi stane, že by mne zkusil sejmout muž. Pokud se ke mně někdy někdo chová jako hulvát obvykle to bývají starší ženy.

    superkarma: 0 20.10.2009, 15:44:31
  5. [44] Sunny.B [*]

    Jeden můj známý mě (kromě ostatních galantních maličkostí) např. pomáhá do kabátu. Říkala jsem, že na to nejsem zvyklá, že můj manžel to nedělá. Odpověděl mi, že on svojí ženě taky nepomáhá. Takže myslím, že muži jsou galantní především k cizím ženám. U těch vlastních na to dost zapomínají. :-(

    superkarma: 0 20.10.2009, 14:40:04
  6. avatar
    [43] Louisa [*]

    Můj šéf, mí pacienti (copak asi ze mne vyzařuje?) a doma se jednoho snažím vychovat. Snad mi to jde, jeho spolužačky mi řekly, že je největší gentleman ve třídě.

    superkarma: 0 19.10.2009, 21:07:37
  7. [42] Lilly anne [*]

    Mě se často dostává takových malých laskavostí, jako že mě muž pustí první do dveří a ty třeba dokonce podrží. Vždycky mi to udělá velkou radost. Často jsou to buďto mí vrstevníci na škole - VŠ - nebo elegantně oblečení starší pánové - obzvláště dobrou zkušenost mám s nositeli trošičku staromódních klobouků (byť neřeknu vám proč se staly staromódními, je to hodně elegantní. U dam nápodobně), ti i v MHD nebo ve vlaku. A samozřejmně jednoho znám důvěrněji. Když on nesl na jedno setkání krosnu se společnými věcmi a já jen kabelečku, to jsem se panečku na něj cítila pyšná.

    Samozřejmně myslím, že jako k dámě se budou muži spíše chovat k té, co dámou je.

    superkarma: 0 19.10.2009, 20:15:51
  8. avatar
    [41] Florencie [*]

    peknaholka — #28 jo o MHD mi povídej. Není to tak dlouho, co jsem byla s mamčou na vyšetření v Praze, takže jsme musely jet metrem. Klasicky bylo naducané, všude seděli puboši a nikoho an i nenapadlo pustit mamku sednout. Je jí 66 a opravdu nevypadala dobře. S nikým to ani nehlo Sml31

    A další zážitek - v čekárně plné lidí byly asi jenom 4 židle, všude seděli lidi a když dorazila stařičká paní s hůlkou, všichni začali koukat do zdi, jen aby ji nemuseli pustit sednout. Jsem držka držkatá, tak jsem řekla nahlas, jestli by paní mohl někdo pustit sednout. Pomohlo to, ale nepustil ji chlap, ale paní cca 40 let Sml80

    superkarma: 0 19.10.2009, 17:58:43
  9. avatar
    [40] Florencie [*]

    Mám čerstvý zážitek z obchodu. Fronta přes půl krámu, všichni si tam znuděně stojí a čekají až na ně přijde řada. V tom se přiřítí cca 100kg důchodce s vozíkem, do všech strká a narve se až k pokladně. Nikdo se s ním nechtěl handrkovat, tak jsme ho nechali. A o pět minut později do mě další chlap (cca 50 let) strčil tak, že mi z ramene spadla kabelka. Co říct Sml80Sml68

    superkarma: 0 19.10.2009, 17:53:14
  10. avatar
    [39] Lukáš Čejka [*]

    peknaholka — #28 Proc by je mela hanba fackovat? Koukaj na holky u tyce.Sml80  Sml57

    superkarma: 0 19.10.2009, 16:11:41
  11. [38] Kato_otak [*]

    Hanule — #6 To je obecné, takhle se chovají nejen chlapi, ale i ženský a děti bez rozdílu věku - jejich myšlenka - jdu či stojím a nikomu neuhnu i když překážím...

    superkarma: 0 19.10.2009, 16:07:52
  12. [37] Kato_otak [*]

    Mickey Mouse — #24 Ano, přesně.

    superkarma: 0 19.10.2009, 15:58:01
  13. [36] Lyoness [*]

    Sahi — #29 ja tedy pracuji taky v muzskem kolektivu a nemuzu si stezovat... Pravda, je tu jedno takove jelito hulvatske...

    Ale celkove jsou kluci hodni a mili a galantni... Dvere podrzi, poradi, nekteri i kabat podrzi, nenechaji me nic tezkeho nosit...

    Jsem znacne sobestacna a emancipovana - jsem tu jedina zenska mezi 20ti chlapama, tak se musim prosadit, ale netvarim se jako megafeministka... Rada si necham podrzet dvere nebo pomoct s krabici... a vzdy to ocenim a podekuji. Az z toho nekdy delame sou Sml30

    superkarma: 0 19.10.2009, 15:22:57
  14. [35] Rikina [*]

    Nevymřeli. Galantních mužů je spousta, jen si všimnout. Denně například ve vlaku takové potkávám, v MHD poněkud méně, ale tam je víc lidí a větší spěch, možná je to tím. Kolega je galantní bez výjimky k nám všem ostatním, taky jediný chlap ve firmě, tak aby nebyl, že. Sml57 Všichni mí klienti se chovají galantně, přestože jsem na ně přísná a pořád otravuju s doklady a účetnictvím. Kdy naposledy? Před 20 minutami mi jeden chlap otevíral dveře, přidržel je, mile se usmíval a hlasitě zdravil. Sml80 Ovšem ono taky není galantnost vše, co se tak na první pohled tváří - vzpomínám si na příhodu, kdy jsme s kamarádkou jely výletní lodí, ta v přístavu zakotvila u mola, které bylo dost vysoko, z paluby lodi se obtížně vystupovalo. I postavili tam jednoho lodníka, aby pomáhal cestujícím. To onen muž svědomitě činil, jak jsme k němu došly, uchopil nás postupně obouruč za boky a vysadil na břeh. Zatímco starším dámám a pánům nabízel oporu poněkud jiným způsobem. Pak může být jedna na rozpacích, zda to je ještě galantnost, nebo už laškování. Sml32 Obecně vzato - souhlasím, že i galantnost je třeba si zasloužit. Kdo se tváří jako noční můra, nezdraví, někam se cpe, strká do lidí, frflá a vůbec je protivný jak noc, nemůže se divit, že se vůči němu druhým galantnosti nedostává.

    superkarma: 0 19.10.2009, 15:11:34
  15. avatar
    [34] Petrushe [*]

    peknaholka — #28 No, možná si za to trochu můžeme, my ženský, samy. To je pořád emancipace a rovnost...Sml24

    Sahi — #29 Tak to já mám asi velké štěstí...pracuju mezi 'ajťákama', sedím v kanceláři já a 4 chlapi...je fakt, že taky nadávají na ženský, jak jsou chudáci pod pantoflem a tak...co na to říct, vždycky se jim jen směju, že když jsou pohromadě v práci, tak to je řečí a pak příjdou domů a šoupou bačkorama. No, mám pravdu, prý je to tak, zanadávat si musí (my ženské to taky děláme, ne snad?). Chce to brát je trochu s nadhledem. A je s nima vlastně hrozná sranda, já si nedovedu představit, že bych seděla s ženskýma a vyměňovala si recepty a dojmy ze seriálů...Sml24A vzájemně si pomáháme, pořádáme víkendové akce...Jsou vlastně jedinným důvodem, že jsem z firmy ještě neodešla, protože nevím, kde bych měla takovou pohodu Sml30

    superkarma: 0 19.10.2009, 15:09:47
  16. avatar
    [33] femme [*]

    gentlemani vymřeli s první republikou Sml58Sml80 ale teď vážně, občas na nějakého narazím, ale opravdu jen občas Sml22 a co teď mám ruku v sádře, tak zřejmě ti gentlemani zalezli do nor a spí svůj zimní spánek Sml80 

    superkarma: 0 19.10.2009, 15:00:36
  17. avatar
    [32] vladka006 [*]

    peknaholka — #28 Třeba ty chlapy pěkná ženská u tyče rajcuje Sml57.

    superkarma: 0 19.10.2009, 14:42:15
  18. avatar
    [31] vladka006 [*]

    maje — #30 Na Ústecku tatíkové od rodin také gentlemani nejsou.

    Maminám s kočárkem pomáhají buď hodně mladí - tak 12-18, staré babky a nebo těhule. Chlapi raději čumí jinam a nebo se snaží projít k dalším dveřím, když vidí ty první ucpané kočárkem. To je fakt ostuda. Zrovna ráno ve vlaku se nějaký byznysmen kolem 30 rozčiloval, že nestihne do práce včas, když maminka stála u dveří a prosila, jestli by jí pomohl s kočárkem. Jsem mu řekla, kdyby nestál jak tvrdý Y, tak mohl být venku on i ta mamina. Hodil sice xicht, ale nakonec jí s tím kočárkem pomohl. Týden co týden jezdím s docela solidním pupkem (7. měsíc) MHD, protože do auta se už nevejdu, mám krátké nohy a břicho na volantu, to jsou zážitky. Dvakrát mě chtěla pustit důchodkyně, i když sedělo dost chlapů a nezvedli se ani potom, co mě dost hlasitě ty důchodkyně upozorňovaly, že bych si měla jít sednout.

    superkarma: 0 19.10.2009, 14:38:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] maje [*]

    rusalka2008 — #16 já musím oponovat. samozřejmě jak kdo a jak kde, ale mě s kočárkem pomáhali snad jenom mladí kluci a ty "tatíkové " od rodin (věk kolem 40ti), ty seděli jak zařezaní a dělali, že mě nevidíSml80

    1. na komentář reaguje vladka006 — #31
    superkarma: 0 19.10.2009, 14:06:02
  2. [29] Sahi [*]

    Galantního muže neznám,bohužel.Pracuji se samými muži.Nesnesou vedle sebe ženský,když slyším jak o nich mluví,je mi z toho smutno.Většinou si léčí svoje komplexy.Žena nesmí být chytrá,ani hloupá,šikovná,ani nešikovná,možná jen hezká,ale jen pro ně.Vůbec nestojí o spolupráci.Chtějí jen bojovat a vítězit.

    1. na komentář reaguje Petrushe — #34
    2. na komentář reaguje Lyoness — #36
    superkarma: 0 19.10.2009, 13:08:49
  3. avatar
    [28] peknaholka [*]

    Vymírají, určitě! Jezdím denně pražskou MHD a většinou chlapi sedí a žany balancují na tyči :-) že je hanba nefackuje....

    1. na komentář reaguje vladka006 — #32
    2. na komentář reaguje Petrushe — #34
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #39
    4. na komentář reaguje Florencie — #41
    superkarma: 0 19.10.2009, 13:01:37
  4. avatar
    [27] wich [*]

    Bébina — #22 Hm, bohužel/bohudík služby MHD nevyužívám, takže v této oblasti nemohu soudit, jinak si myslím něco podobného jako Mickey Mouse v příspěvku 24.

    superkarma: 0 19.10.2009, 12:38:33
  5. [26] Victoria [*]

    Jen můžu říct....NEVYMŘELI !!! A jednoho mám doma.

    superkarma: 0 19.10.2009, 12:25:25
  6. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    Naneštěstí žiju ve městě, kde je běžným bontonem že do autobusu napřed nastoupí muži a pak ženy s kočárkem. Ale mám pocit, že od té doby, co na nás všude křičí o krizi, jsou lidi slušnější a mají k sobě blíž. Poslední rok už musím hodně hodně dlouho hledat, než najdu hulváta

    superkarma: 0 19.10.2009, 12:22:13
  7. avatar
    [24] Mickey Mouse [*]

    Hmm, věřím, že když člověk rozdává úsměvy, také je zpět dostává. A naopak, je těžké být galantní k načuřené ženské, co se předem chystá někoho sjezdit na dvě doby!

    Takže k některým ženám galantní být neumím, raději je prostě přehlížím. Dokonce i tehdy, když se o mou galantnost hrubým hlasem a sprostým slovem začnou hlásit.

    1. na komentář reaguje Kato_otak — #37
    superkarma: 3 19.10.2009, 12:09:31
  8. avatar
    [23] SStream [*]

    Souhlasím s již zmíněným - pokud sousedovi, který Vám přidrží dveře poděkujete s podtónem, že Vás to těší nikoliv obtěžuje - udělá to znovu. Tímto se zastávám mužů, kteří otevřeli dámě dveře a ta jim za to vynadala způsobem: mi chceš dokázat jaký si frajer?! vypadám totálně neschopná? anebo jen naštvaně pronesla tsssss....  V pracovním prostředí je to podstatně jednodušší - kolegy jsem postupně "proškolila" Sml30 že není domýšlivé kolegyni přidržet dveře či ji pomoci do kabátu, naopak to vypadá velmi elegantně a vkusně. Takže kamkoliv jdem s celou partou všichni na nás upřeně civí páč my jsme za princezny a pánové s kufry jsou za gentlemany (ale dveře jim pak samozřejmě otevřem a hezky poděkujem) Sml16

    superkarma: 0 19.10.2009, 12:08:34
  9. [22] Bébina [*]

    wich — #20 To mas pravdu, ale muzes si plout po ulici jako dama a hulvat, ktereho ani nepostrehnes, ti podrazi nohy a nic s tim nenadelas, nez stihnes zaregovat, zmizi v davu. To co pises, je pravda v blizsim kontaktu, treba mezi kolegy na pracovisti, ne pri kratkodobem nahodnem setkani na ulici nebo v MHD.

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 0 19.10.2009, 11:54:52
  10. avatar
    [21] wich [*]

    Nejspíš jsem jediná, kdo si to myslí, ale psychicky se složit na několik dní kvůli blbé poznámce protivného chlapa s kolem mi taky nepřipadá moc vyrovnané Sml80 Což nemění nic na tom, že je ten chlap neomalený blbec, samozřejmě.

    superkarma: 0 19.10.2009, 10:46:21
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Domnívám se, že muž se k ženě chová tak, jak ona mu dovolí.

    1. na komentář reaguje Bébina — #22
    superkarma: 0 19.10.2009, 10:25:08
  12. avatar
    [19] evelyn [*]

    Sml52Sml52Sml52Sml52ja si ted vzpomnela na zazitek z minuleho tydne, kdyz jsem s Jarousem sli nakupovat. Uz jsme stali u pokladny a on mel v ruce dve posledni veci z kose, aby je polozil na pas, vtom pribehla prodavacka, takova krava polska nebeska neprijemna. Hrne se tam pro kosiky a neomalene do Jarouse strcila a prej at ji pusti, ovsem to ho namichlo a rekl ji, ze jen odlozi ty dve veci, ze to nezabere vic nez dve vteriny, takze muze pockat nemluve o tom, ze je v praci, takze ten cas cekani ma placenejSml52Baba se postavila pred nej a vyhruzne se mu zadivala do oci a takle uprene na nej cumela hodnou chvili, Jarous je tvrdak, nedal se, koukal na ni zpetne a ja upoustela do textiluSml52

    Takze jake z toho plyne pouceni, vyzadujeme-li galantnost, musime se podle toho samy chovat. Ja sama jsem se s hulvaty typu, co o nich tady pisete, nesetkala.Sml80

    superkarma: 0 19.10.2009, 10:23:08
  13. [18] Čírina [*]

    Tak k příspěvku 3, tomu "milému" pánovi s kolem bych asi sladce oznámila, že ve svém věku by se  neměl tahat s kolem, když už ho nemůže zvládnout.  A klidně bych se i omluvila, že jsem překážela.  Aby měl radost....Sml32

    superkarma: 0 19.10.2009, 09:58:22
  14. [17] Anai [*]

    Gloria — #3 Ty jo, to je síla...Sml15 Ale, bohužel, vybavuje se mi, že mám podobné zkušenosti, když mně někdo v MHD nebo na ulici nadává, jako že jsem neuhla a tak, tak to raději hned zapomenu, abych neměla zkažený den.... V MHD navíc v poslední době má puber. mládež zvláštní hru: stojí u dveří, aby zřejmě záměrně překážela... i když původ tohoto chování je zřejmě v tom, že se chtějí míchat co nejméně se "sockama" a tak nějak se od nich distancovat, protože jezdit MHD je přece spíše ostuda Sml57

    superkarma: 0 19.10.2009, 09:47:31
  15. avatar
    [16] rusalka2008 [*]

    Jó, galantnost je ze staré školy... ti mladší jsou spíše dravci Sml80

    1. na komentář reaguje maje — #30
    superkarma: 0 19.10.2009, 09:33:40
  16. avatar
    [15] Petrushe [*]

    Petrushe — #14 kolikrát pomůžU Sml24

    superkarma: 0 19.10.2009, 09:23:12
  17. avatar
    [14] Petrushe [*]

    No, pár gentlemanů jsem poznala, ale dost často nechápavě 'zmrznu', když mi někdo pustí dveře do obličeje, nebo když se chlap doslova cpe v autobusu do dveří, nedejbohu, aby ho někdo předběhl a pravda, že kolikrát pomůže nějaké mamince s kočárkem, protože při čekání na obětavého chlapa by dítě už stejně nejspíš odešlo po svých...A zdá se mi, že se tak nejčastěji chovají starší pánové, takže asi nejde o vymírání gentlemanů, spíš o to, že si dnes hraje na svém vlastním písečku a kašle na lidi okolo...není moderní dělat něco jen pro potěšení a nezištně Sml68

    1. na komentář reaguje Petrushe — #15
    superkarma: 0 19.10.2009, 09:22:33
  18. avatar
    [13] Tulinka [*]

    Myslím,že nějaká ta hromádka gentlemanů ještě existuje Sml30

    Včera při nákupu v marketu.Měla jsem jen 2 věci v ruce a předemnou fronta,tak mě jeden postarší pán pustil Sml79

    Ale pamatuji si,když jsem potřebovala kolikrát pomoc s kočárem,tak mi většinou pomohly ženy Sml24

    superkarma: 0 19.10.2009, 09:11:05
  19. [12] Bébina [*]

    jiti — #7 Tak to mas pravdu. Cas od casu se mi stane, ze do me tenhle ereklitni dysfunkcnik v preplnenem metru neomalene strci. No jo no, vypadam spis jako studentka, tak si mysli, ze si muze dovolovat. To ze mi nikdo neotevre dvere mi nevadi, mam ruce a jsem sobestacna, ale tyhle cilene utoky fakt zamrzi.

    superkarma: 0 19.10.2009, 08:54:44
  20. avatar
    [11] enka1 [*]

    Asi nevymřeli, snad se stydí v dnešní době.

    Nedávno jsme stanuli s postarším pánem v marketu před regálem s pečivem, kde byly poslední čtyři marmeládový koláčky. Jiný by mi je vyrval, ale tenhle mi je nabídl. Odcházeli jsme s úsměvem, každý aspoň se dvěma.

    Taky mi vadí ta galantnost nepřirozená, naučená, že se  musí.Pouští,otvírá a za úsměvem vidíte polib si p ty k.Ale to není věc tramvají a obchodů.

    Můj muž je galantní. Ke všem,kurňa.Sml16 

    superkarma: 0 19.10.2009, 08:30:26
  21. avatar
    [10] jiti [*]

    Aka — #9 nesmíš se divit když se jedná o vzácný jev.Sml80

    superkarma: 0 19.10.2009, 08:23:06
  22. avatar
    [9] Aka [*]

    Nevymřeli! Já mám partnera který se chová ke všem ženám hezky. Je vždy zdvořilý, drží dveře, kabáty, zavtipkuje, pochválí šaty.  Bohužel, ty si to někdy vysvětlují tak, jako že je chce sbalitSml24 zkrátka s tím neumí naložitSml15

    1. na komentář reaguje jiti — #10
    superkarma: 0 19.10.2009, 08:21:53
  23. [8] Hanule [*]

    jiti — #7 Máš pravdu - mládí fuč a do důchodu daleko...

    superkarma: 0 19.10.2009, 08:21:00
  24. avatar
    [7] jiti [*]

    Hanule — #6 Mě přijdou vůbec muži nad padesát nejvíc nevychovaní a zamindrákovaní.

    1. na komentář reaguje Hanule — #8
    2. na komentář reaguje Bébina — #12
    superkarma: 0 19.10.2009, 08:13:12
  25. [6] Hanule [*]

    Také mám "pěknou" příhodu. Rozkopaný chodník, zbyla jen šíře pro dva chodce vedle sebe. Proti mně jdou vedle sebe dva muži. Tak krajní do mne vrazil a po mém protestu mi ještě vynadal. Také to nebyli nevychovaní mladíci, ale bylo jim zhruba k 60-ti. Sml15

    1. na komentář reaguje jiti — #7
    2. na komentář reaguje Kato_otak — #38
    superkarma: 0 19.10.2009, 08:04:54
  26. avatar
    [5] Věrulinka [*]

    Gloria — #3  no měl tedy chování řeznickýho psa, jak se lidově říká, ale byl zralý na facku Sml79

    superkarma: 0 19.10.2009, 07:28:59
  27. avatar
    [4] maje [*]

    řekla bych, že SKORO vymřeli. na druhou stranu, můžeme si za to sami. každá chceme být soběstačná a ne žádná chudinka, které musí každý pomáhat. tak se nedivme, že se k nám muži chovají takovým způsobem. i když to, co píše Gloria, to je trochu extrém.Sml15

    superkarma: 0 19.10.2009, 06:58:51
  28. avatar
    [3] Gloria [*]

    Bohuzel mam osklivou prihodu z moji posledni navstevy v Cesku. Jela jsem metrem v poslednim vagone, stala jsem u steny a nastoupil tam clovek s kolem. Uhnula jsem mu, samozrejme ani nepodekoval a jeste ke vsemu jsem dostala ranu kolem do nohy. Mela jsem na sobe bile kalhoty a ty byly samozrejme od kola uspinene. Dovolila jsem si poznamku proc nemuze davat pozor a v zapeti jsem toho litovala. Ten clovek mi na to rekl "ty kravo, neumis se uhnout kdyz vidis ze mam kolo"? Byla jsem v soku a hned pristi stanici jsem vystoupila, pro slzy jsem ani nevidela. V trafice jsem si hned koupila cigarety a hned jsem si dala cigo, ale nijak se mi neulevilo. Asi jsem nemela stat u te steny, to mi doslo az pozdeji. Byl to pro mne opravdu velky sok a zkazilo mi to naladu na pristich par dni a uz jsem se modlila az jsem z Ceska pryc! V Cesku neziji uz radu let, jsem zvykla na slusne chovani a jednani ale tuto prihodu si budu dlouho pamatovat! Mam dojem ze v Cesku galantni muzi nejsou, bohuzel! Jeste bych rada rekla ze tomu cloveku bylo kolem 50ti let, nebyl to zadny mladik!

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #5
    2. na komentář reaguje Anai — #17
    superkarma: 0 19.10.2009, 04:50:27
  29. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Musela bych hodně zapátrat v paměti, ale ano stane se, že cizí muž podrží dveře v obchodě a to jsem v údivu, poděkuji a podotknu, ano galantní muži ještě nevymřeli Sml67, ovšem zároveň si říkám sama pro sebe, to byla světlá výjímka Sml30

    superkarma: 0 19.10.2009, 04:16:50
  30. avatar
    [1] Nowalie [*]

    Skoro vymřeliSml30.Namátkou jeden zážitek,šla jsem z obchodu.Ruce ověšené taškami a dovnitř chtěla banda dělníků.Nechali si otevřít a vešli jako králové,a za nimi vběhl ještě nějaký adolescent.Taková jsem gentlemankaSml52.Dveře mi podržel až muž ve sportovním oblečení a jen nad tím kroutil hlavou.

    Pak jsem celá vykulená,když mi muž připálí nebo pustí do dveří,pomůže mi zboží odnést do auta atd.To jsem pak vykulená jak sůva.

    superkarma: 0 19.10.2009, 01:23:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme