.

Vyměnili jsme si byty, a s nimi i sousedky. Bohužel.

Vztahy

Vyměnili jsme si byty, a s nimi i sousedky. Bohužel.

S novým bytem jsem „vyfasovala“ zvědavou paní, která by se mi nejraději dostala pod kůži. Tomu chci za každou cenu zabránit, jenomže slušnost mi nedá, abych její pozvání na kávu nepřijala.

Možná si říkáte, že je to jen má volba a nic nemusím. Když se nechci s novou sousedkou „kamarádit“, musím jí to dát jasně najevo, jinak se jí nezbavím. Pochopitelně, že máte pravdu, ale já jsem ze staré školy a dobré sousedské vztahy považuji nejen za samozřejmost, ale i za velký dar.

sousedka

Sousedka z původního bydliště byla přesně taková, jakou si pamatuji z dětství. Vždycky ochotně pomohla, když mi něco chybělo, ráda vypomohla, občas mi vyvenčila psa, když jsem se zdržela v centru. Vlastně se z nás staly kamarádky, a když jsme se loučily, i na slzičky došlo. Měla jsem k ní takovou důvěru, že jsem jí klidně svěřila klíče od bytu. Já vím, mnohé z vás se asi křižujete, ale možná právě proto, že máte podobné sousedy, jako já teď v novém bydlišti.

Hned první den zazvonila. Myslela jsem si, že se jde představit, ale ona spustila bandurskou, jestli ta skříňka dole na chodbě je naše. Když jsem ji ubezpečila, že ne, trochu polevila ve své nadurděnosti a zeptala se, jestli může na místo vedle našich dveří vrátit kytku, kterou „oni“ vyhodili k popelnicím. Mrkla do našeho bytu a všimla si Alwina. „A co ten pes! Neštěká moc? A nekouše?“ Ujistila jsem ji, že ne.  Pes se zvědavě protáhl kolem mě, aby si ji očichal, ale ona málem dostala hysterický záchvat. Chápu, že všichni nemusí být milovníky pejsků...

O několik dní později jsme chtěli odnést pár věcí do sklepa, ale zjistili jsme, že nemáme klíč od hlavních dveří. Požádali jsme tedy sousedku, zda by nám ho nepůjčila. Půjčila, a když jsem jí ho vracela, měla záminku k dalšímu hovoru.

Říkali, že se mají přistěhovat nějací starší lidé, tak jsem čekala důchodce, ale vy jste ještě mladí. Tuhle jsem vás viděla z okna, jak stojíte u auta s nějakou slečnou, to asi nebyla dcera že? Vždyť vy vypadáte jako holčička. Kolik je vám let?“ Konečně ta otázka padla a já jí po pravdě odpověděla. „Tak to bych vám teda neřekla“. To mě pochopitelně potěšilo, když v tom zaostřila na můj obličej. „Vy chodíte doma takhle nafintěná?“ Zřejmě ji zaujala moje červená rtěnka, protože jsem se chystala mezi lidi.  Sakra, co je jí po tom, pomyslela jsem si, ale slušnost mi nedala. „Ale kdepak, jdu na nějakou schůzku,“ odpověděla jsem jí.

A jak to, že nechodíte do práce?“ Ta má tedy přehled…“pracuji z domova, ale nezlobte se, už musím jít“, snažila jsem se utnout výslech.

A nechcete přijít na kafe, až se vrátíte?“

Její nabídka mě překvapila, ale hned mi bylo jasné, že se budu muset revanšovat. „Děkuji za pozvání, určitě se nějak domluvíme,“ vyhýbavě jsem odpověděla.

Odložila jsem to na neurčito, ale vím, že vzájemné kávě se asi nevyhnu. Upřímně řečeno, moc se mi s tou paní „kamarádit“ nechce, ale zase nejsem fouňa, který pohrdá pohostinností osamělé důchodkyně. Jak to udělat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá?

Čtěte také:

Dala byste sousedce klíč od svého bytu?

Sousedka nám dělá ze života peklo

 

   
21.01.2016 - Ona s ní - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Ferdicek [*]

    Také mám fajn sousedku.

    superkarma: 0 22.01.2016, 14:14:38
  2. avatar
    [47] chanahd [*]

    Když jsme bydlela v Praze v paneláku, bylo to asi 5 let, tak jsem za celou dobu znala jen jednoho souseda, to byl domovník a chodil po bytech třeba když se dávaly nové měřáky na topení, tak chodil s lidma, co to dělali, nosil podepisovat různé papíry.....Další sousedy jsem za tu dobu nějak nepoznala. Bylo to fajn, hlavně nikdo nebyl hlučný...

    Hlavně jsem si taky všimla, že jména na schránkách a zvoncích se fakt hodně rychle měnila. Snad jen ten pan domovník tam byl jako stálice.

    Teď bydlím v bytovce, kde jsou 4 byty. Bylo to fajn, ne že bychom chodili na návštěvu, ale vše v pohodě, všichni slušní, na všem se dalo domluvit. A nad námi bydleli moc hodní důchodci. Bohužel, staroušci zemřeli. Nejdřív paní a pán asi půl roku po ní. Děti neměli. A tak byt zdědil nějaký příbuzný, který ho pronajímal. Nejdříve mladému klukovi, co byl věčně v lihu a diskotéka až duněl dům byla snad 24 hodin denně. Teď se byt podařilo prodat. A pro změnu máme zase sousedy kteří za tepla žijí na balkoně - takže v létě je tam při sexu řev, že se rozsvěcejí okna v celé ulici. Na balkoně jsou opilecké večírky a tedy na něj není radno chodit, protože z balkonu o patro výš létají věci - lahvemi počínaje, židlemi konče.

    Teď v zimě tedy na balkoně nežijí. Přesto asi opilí neváhají v jednu ráno přestavovat nábytek, rvát se nebo jen ve dvě ráno slyšíte jak na sebe řvou - "krávo, píčo, zkurvenej debile" a podobně.

    Takže v sousedech si fakt nevyberete.

    superkarma: 0 22.01.2016, 13:16:29
  3. [46] Dana Haklová [*]

    Alla 11 — #43Děkuji. Zatím je klid, jsem teď často na chalupě, tak uvidímeSml16

    superkarma: 1 21.01.2016, 20:11:00
  4. avatar
    [45] kobližka [*]

    Tak jen aby bylo jasno - to,že člověk bydlí v rodinném domě mu ještě nezaručí,že nebude mít někdy něco nepříjemného se sousedem.Je jen štísko,že má sousedy dobré,ale není to pravidlem Sml58

    superkarma: 5 21.01.2016, 19:53:54
  5. avatar
    [44] Babca.p [*]

    Taky bych byla opatrnější koho si pustím k tělu.

    superkarma: 0 21.01.2016, 19:11:02
  6. [43] Alla 11 [*]

    Vše (včetně reakcí na článek) jsem přečetla. Mně snad zbývá jen dodat - ať se vše co nejdříve vyřeší podle vašich představ a jste v novém bydlišti spokojeni.Sml16

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #46
    superkarma: 0 21.01.2016, 17:24:23
  7. avatar
    [42] SNÍŽEK [*]

    taky se mi vnucovala důchodkyně v ulici,denně k nám chodila,sotva jsem přišla z práce-hrůza.Bacha na to,raději ani nezačínat a nepřijímat pozvání na kafe.Sml23

    superkarma: 0 21.01.2016, 15:35:23
  8. avatar
    [41] datura [*]

    Já jsem tak šťastná, že nemusím bydlem v paneláku. Když to tady čtu, tak mám ten náš rodinný baráček ještě raději. Z jedné strany mám Vietnamce, ty zajímá jen jejich obchod, z druhé strany mám stejně starou, nedávno ovdovělou sousedku, která celé dny prosedí u televize nebo PC a s tou se jenom zdravíme, když jsme obě ve stejnou dobu na zahradě a klid je u nás přímo božský.Sml59

    superkarma: 0 21.01.2016, 14:44:04
  9. [40] Elis19 [*]

    Tak jsem dočetla všechny příspěvky až do konce a musím za sebe říci, že asi máme velké štěstí na sousedy. Já jsem v našem činžáku spokojená, s některými sousedy máme vyloženě přátelské vztahy a s těmi ostatními se slušně pozdravíme.

    Nic není ideální, jsme přece lidé různí ale vše se dá vyřešit slušným jednáním, když jsme cokoli předělávali v bytě vždy jsme sousedy informovali a byl klid, nikdo nerundal.

    Možná to bude tím, že bydlím na malém městě kde k sobě mají tak nějak k sobě blíž.Ale nikomu bez pozvání do bytu nelezu a platí to samozřejmě i naopak.

    superkarma: 0 21.01.2016, 14:32:12
  10. avatar
    [39] KatenkaSemJa [*]

    tak to sem též zažila ... Když si sousedka sama určila, že bude jako "domácí" či co ..a všichni se jí báli a poslouchali ... Ale to já odmítala...

    Byla schopná na nás bušit ve všední den, v 15.00 že nesmíme vrtat vrtačkou nebo, že nesmím vytírat barák ve středu, ale puze ve čtvrtek!!

    A samé takovéhle nesmysli ...

    Jasně, měla sem doma psa, děti, takže občas asi hluk byl, .. ale nikdy sem je nenechala samotné večer a od osmi sme již udržovali noční klid! Přesto sme jí byly trnem v oku ... Ale holka měla smůlu ... Po nás se do bytu přestěhovala mladičká servírka pracující po nocích s dvěma psi :D Často si pak "milá sousedka" posteskla před známými jaký mi sme vlastně byli dobří sousedi .... Nojono, boží mlýny asi Sml67

    Sml24

    superkarma: 0 21.01.2016, 14:19:34
  11. avatar
    [38] Jandywoman [*]

    Já to tu mám v našem 7patráku tak napůl. Někoho znám, někoho ne. Protože jsem také ze staré školy, pozdravím zásadně každého staršího člověka, přidám úsměv, popř. nějakou tu frázi o počasí apod. Když se sem přistěhují noví mladí nájemci, nemám problém propoprvé pozdravit i je. Podruhé si počkám: pozdravíš mě-nepozdravíš? Vidíš přece že jsem starší... Když nic, tak na ně už kašlu. Kamarádíčkování si s nikým v domě nepěstuju, jen s vyjímkou sousedů pode mnou, kteří mi v podstatě hlídají byt když jsem na dovolené, v nemocnici apod. Důvěru jsme si ovšem vytvořili vzájemnými výpomocemi a poznáváním se, dlouhá léta. Máme tu taky jednu takovou sousedku v domě která je zase specialistka na půjčování čehokoli. Jako trubka jsem jí dříve půjčila tu sůl, tu prášek na praní, tu drobné na bus, ale když se její nároky stupňovaly, zapřela jsem v sobě naturel chápající blbky a poslala jí slušně někam. Samozřejmě mě začala pomlouvat, ve schránce jsem měla ošklivé anonymy, na parapetu v chodbě shozené kytky...Jenže kde není svědek...čekala jsem až jí to přejde a teď už mám klid, jen mě nezdraví, huráá. A ještě k těm dupajícím dětem, jak tu kdosi psal. Jsem velmi tolerantní, sami jsme tu mívali až 5 vnoučat najednou a vím že děti nemohou sedět celý den na prdýlkách, ale rodiče by si měli uvědomit, že v dnešní době plovoucích podlah je to opravdu pro staré nemocné lidi docela psycho když se ratolesti bez občasného usměrnění rodičů honí po celém bytě, skáčou jak opičky z postelí či třískají dveřmi. Já zastávám názor, že jim není třeba za to nadávat, ale naopak v klidu vysvětlit kdo pod nimi či nad nimi bydlí a proč takový starý nemocný člověk už potřebuje trochu klid. U nás to fungovalo a na mé děti si nikdy nikdo nestěžoval, protože stačilo jen zvednout obočí, ukázat prstem na strop, udělat pššt a byl klid. Lepší je vzít děti vyřádit ven.

    superkarma: 1 21.01.2016, 13:35:49
  12. avatar
    [37] SandraAbigail [*]

    Vyhnout se jí za každou cenu, takoví lidé dělají je problémy.

    superkarma: 0 21.01.2016, 13:17:43
  13. avatar
    [36] gerda [*]

    Dana Haklová — #24Tyhle typy všecko zapřou a otočí. Ještěže jsem měla ta psaníčka a ji vyfocenou v akci, když odshora dolů zalepovala balkonové dveře na chodbě, aby jí netáhlo do jejího bytu (venku 40C+)Sml30 Duševní choroba je zlá a pro okolí tragická.

    superkarma: 1 21.01.2016, 12:27:02
  14. avatar
    [35] ohnivazenaMagdalena [*]

    Má rada:UTNOUT V SAMÉM ZAČÁTKU!! Vím o čem mluvím.

    superkarma: 0 21.01.2016, 12:15:33
  15. [34] bouzina [*]

    Podobne sousedy mam aj ja dcera jim rika ze jsou FBI vse vedi a hned se cpou lidem do bytu jak je nejaka v byte oprava tak je hned u toho soused je natolik drzej ze vleze do bytu bez pozvani

    superkarma: 0 21.01.2016, 11:57:37
  16. avatar
    [33] amphora [*]

    kobližka — #26 žádný zákon nenařizuje, aby měl kdokoliv cizí klíče od čehokoliv !! Je jen na mě,komu dám a jaké klíče mu dám, třeba pro případ havárie....Navíc v domě vlastníků nemovitosti...to už mi hlava nebere !V nájemním bytě to může být jiné, dle smlouvy, má majitel někdy klíče od bytu,pro naléhavé případy, ale ani tam nesmí, bez upozornění nájemníka ,vstoupit.Záleží, jakou mají podepsanou smlouvu.Sml59Sml59

    superkarma: 1 21.01.2016, 11:20:31
  17. avatar
    [32] Motty [*]

    Tohle mi připomíná jeden naprosto skvělý britský sitcom, kde Hyacinth neustále zvala sousedku na kafe Sml30

    https://www.youtube.com/watch?v=t0dn2FeFaSU

    superkarma: 0 21.01.2016, 11:20:16
  18. avatar
    [31] kobližka [*]

    cilani — #29 Však mi taky budeme,neboj Sml58

    superkarma: 0 21.01.2016, 11:14:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] spavec [*]

    cilani — #28Taky jsem si to neuměla představit. Ta paní je dost zvláštní, jak už jsem psala, odpovídá popisu gerdy. Proto už bych nic takového příště neudělala. Zpočátku se jevila jako velmi příjemná a milá paní. Po tom výslechu jsem litovala, že jsem tam šla. Návštěvu jsem považovala za slušné jí oplatit, takže nešlo dost dobře odmítnout, že ji nepozvu. Jenže jak jsem psala, paní to brala jako hotovou věc, že tyhle kávové dýchánky budou pokračovat i bez pozvání jako samozřejmost. Proto jsem to pak utnula, jak jsem už psala. Nebylo to vůbec nic příjemného, ale teď už mám klid.

    superkarma: 0 21.01.2016, 11:13:08
  2. [29] cilani [*]

    kobližka — #26bych si vyměnila zámek. I když máme v našem sklepě nějaké trubky, byťák od nás klíče nemá. Max jim je půjčím (stalo se zatím jen jednou a pak jsem vyměnila zámek za jiný) a to se musí zaručit, že vše dají tak jak to tam bylo.

    1. na komentář reaguje kobližka — #31
    superkarma: 0 21.01.2016, 11:05:23
  3. [28] cilani [*]

    spavec — #22no, neumím si představit, že by se mi někdo vnutil do bytu. Nehádám se, raději lidem odkývu kraviny, aby dali pokoj, ale do bytu by mi někdo zkusil vlézt, to se neznám.. Pravdou je, že každý pokus o vlezlý rozhovor utínám v zárodku a na kafe bych k sousedům nelezla, ani kdyby mě zvali každý den. To řeším jednoduchou větou - nezlobte se, nejsem navštěvovací typ, nerada chodím na návštěvy a ani je nepřijímám. Ale já zvu i vlastní rodinu na návštěvu jen jednou za uherský rok a neohlášené návštěvě třeba ani neotevřu.

    1. na komentář reaguje spavec — #30
    superkarma: 0 21.01.2016, 11:01:57
  4. [27] spavec [*]

    Dana Haklová — #24Já myslela tu moji sousedku. A máte pravdu, ať si to klidně přečte.

    superkarma: 0 21.01.2016, 10:54:14
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    Jojo,někteří starousedíci si jaksi automaticjy nárokují právo v domě o všem rozhodovat.To taky znám osobně.Do bytovky,kde jsou všichni vlastníci bytů,jsme se stěhovali téměř před 4 roky,ale pořád nejsme dost "dobří" na nějaký názor,či připomínku.Jedna moc chytrá paní,která dokonce není ve výboru společenství (ale v minulém období tam byla) má pocit,že bude rozhodovat i nadále. Tak třeba taková pitominka,jako zakoupení umělohmotného hrabla na sníh za nějakých 140Kč trvdošíjně odmítá tím,že se musí šetřit a dává nám k dispozici takové těžké,ztlučené z prkýnek asi 15cm širokých a že jí se s ím dobře dělá.Nu,ať dělá,my teda sníh rozhodně neodklízíme,protože chci mít ještě nějakou dobu záda v pořádku.Dokonce má od všeho klíče i od našich sklepů.Prý je to nutnost pro případ nějaké nehody...tak nevím.Jelikož máme jinak bydlení komfortní a pouze 11 vlastníků ve vchodě,jsem ráda,že ostatní jsou "normální".

    1. na komentář reaguje cilani — #29
    2. na komentář reaguje amphora — #33
    superkarma: 0 21.01.2016, 10:53:00
  6. avatar
    [25] amphora [*]

    AmeA — #21 přesně, svoboda a soukromí jednoho začíná tam ,kde končí svoboda a soukromí druhého.Navíc není povinnosti zvát kohokoliv na kávu domů !! To je jen a jen na rozhodnutí dotyčného, jestli někoho chce nebo nechce pozvat k sobě.Nikdo ho nenutí,byť by to tak mohlo vypadat.Stačí slušné :NEpozvu Vás na kafe.....důvody netřeba vysvětlovat.Nepochopí ? její věc.Sml58Sml58

    superkarma: 1 21.01.2016, 10:52:33
  7. [24] Dana Haklová [*]

    spavec — #12A i kdyby si to nááááhodou přečetla, (o čemž pochybuji, neboť jsem jí neřekla, že píšu do magazínu pro ženy), tak by jí možná došlo, že si chci chránit své soukromíSml22...kromě toho tady nebylo napsáno nic, co není pravda

    1. na komentář reaguje spavec — #27
    2. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 1 21.01.2016, 10:35:29
  8. [23] Sabrin [*]

    Tak já už se sousedům snažím vyhýbat,slušně pozdravím a zmizím.Naše sousedky v minulém bydlištibyli na začátku slušné,usměvavé příjemné.Na mikuláše dětem přinesli sladkústky což jsem nečekala,no byli perfektní.Byli jsme dvě rodiny v 7patráku co měli děti,zbytek byli senoiři.No,začátek byl fajn.Tu druhou rodinu vyštípali 3 měsíce před námi,vadil jim dupod,hluk,upadnutý papírek od bombonu,jasně,měli si ho sebrat,ale stane se.

    U nás to začalo tím,že bylo otevřené okno na chodbě a já větrala i doma.Dcera šla ze školy domů a ujeli jí dveře,tudíš rána jako hrom a to byl spouštěč.Pak už jsem to poslouchala věčně.Např...Pořád někam chodíte a já slyším výtah,jste moc hluční a já nemůžu být v bytě a rozhohně se nebudu stěhovat,děti dupou,proč k vám chodí návšteva a kdo to je atd.atd...

    Tak že za mě žádný kafe ani kamaráděníčko,špatně to končí....

    superkarma: 1 21.01.2016, 10:24:11
  9. [22] spavec [*]

    cilani — #19jednoduše, vnutila se. A oznámila mi, po té první kávě, že už jsme kamarádky. Sml80

    Ono se to těžko vysvětluje, nechtěla jsem s ní být na kordy. Jsem ráda, že to skončilo.

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 21.01.2016, 10:10:12
  10. avatar
    [21] AmeA [*]

    Každý by se měl starat po rohožku svého bytu

    1. na komentář reaguje amphora — #25
    superkarma: 0 21.01.2016, 10:08:28
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    enka1 — #17Tak to to je geniálníSml67 - není to odmítnutí, ale férová nabídka. Je pouze na paní sousedce, jestli ji využijeSml34. A pokud ne...Sml58

    superkarma: 0 21.01.2016, 10:00:10
  12. [19] cilani [*]

    Nechápu tu potřebu lidí zvonit na sousedy a seznamovat se. To snad zvládneme při běžném potkávání se v domě. Mi je celkem jedno, jestli kolem bydlí mladí, staří, dětní, bezdětní, hlavně, že mě neotravují. Na návštěvu bych je nezvala a pozvání ani nepřijala. Sousedce ale klidně poskytnu vejce či jiné, ovšem jen občas, pravidelně nikomu zajišťovat zásobování nebudu.

    spavec — #12trochu nechápu, jak se někdo dostane k někomu domů nepozván, přece takového člověka do dveří nepustím. Nemám problém s tím, abych odmítla nezvanou návštěvu, co přijde z větší dálky, než z jednoho baráku.

    gerda — #14bydlím v 7patráku, sousedy neznám jménem (až na výjimky) a některé sousedy neznám vůbec (3 byty na patře) a vůbec mi to nevadí. Jo, ty z vedlejšího bytu znám díky tomu, že si od nás jednou chtěli natáhnou na pár dní elektřinu, než jim ji zase zapojí a ty naproti zas díky tomu, že jsem je venku potkala se psem, ale že se přistěhovali místo souseda, co tam bydlel, jsem zjistila až po nějaké době..

    1. na komentář reaguje spavec — #22
    superkarma: 0 21.01.2016, 09:56:19
  13. [18] gazdina [*]

    Zaujímavé čítanie....

    superkarma: 0 21.01.2016, 09:55:28
  14. avatar
    [17] enka1 [*]

    A co takhle? Navrhnout kávu v blízké kavárně ale i s dalšími sousedkami, když se seznámit tak hromadně, Sml58myslím že couvne

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    superkarma: 0 21.01.2016, 09:36:29
  15. [16] zzandaa [*]

    Tak my po sousedech chodili když jsme koupili byt. Bylo to ale z důvodu, abychom jim oznámili, že budeme dělat rekonstrukci která potrvá cca tři měsíce a každý den od tolika do tolika tam bude kravál. Ano, vyvěsili jsme to na nástěnku, ale tohle byla slušnost. V baráku máme slušné lidi - důchodce a nedělá mi problém s nima prohodit pár vět když se potkáme u dveří.

    superkarma: 0 21.01.2016, 09:34:49
  16. [15] bobani [*]

    řeknu že kafe nepiju a je to . na mě by si baba nepřišla . také to jedna zkoušela když jsem se nastěhovala , ale hned jsem si s ní udělala pořádek a mám klid

    superkarma: 0 21.01.2016, 09:29:28
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    amphora — #13No jo, ale tohle bych uznala, bydlit v hotelu. V menším paneláku je (aspoň tady) zvykem znát sousedy zleva zprava. To přece nikoho neurazí, když se představí.

    1. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 0 21.01.2016, 09:23:44
  18. avatar
    [13] amphora [*]

    taky bych nikde nezvonila a nepředstavovala bych celou rodinu !! NEJSME v USA, kde je to zvykem,ještě upéct jablkový koláč, sušenky, udělat grilovačku, pozvat co nejvíce sousedů.....naprosto šílená představa...Opravdu stačí při běžném provozu pozdravit a to je vše.Navíc, při fluktuaci nájemníků v domech s více patry,bychom nedělali nic jiného,než vítali nové a nové nájemníky ??? Většinou se střídají tak po roce-studenti-a to nestačím vlastně ani poznat ty stávající a už jsou bývalí. A ti déle bydlící si cestu najdou sami.Není nad soukromí, kde mi do kuchyně a hrnců nikdo nevidí.Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 1 21.01.2016, 09:16:55
  19. [12] spavec [*]

    Doufejme, že si to tu sousedka nepřečte Sml33. Měla jsem úplně stejnou sousedku, pozvání na kávu skončilo několikahodinovým výslechem, pak bez pozvání ke mně chodila jak domů. Děs.Byla v důchodu, nikam nechodila, pokud nemusela, a tak vítala jakékoli rozptýlení. O všech nájemnících věděla i nemožné, čekávala už za dveřmi, když jsem šla z práce.

    Nakonec jsem to utnula, prostě na tohle nemám čas, a to jsem také řekla, bez vytáček. Asi se urazila, ale to mě netrápí. Párkrát mě už nepozdravila, bouchá dveřmi, ale tím to skončilo. Chodím do práce, mám povinnosti a svůj volný čas věnuju sama sobě a trávím ho s kým chci. Tahle důchodkyně, co vedle nás bydlela, byla úplně stejná jak je popsáno u Vás, Dano. Pokud mohu radit, poslechněte gerdu, souhlasím s ní a ze své vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to neskončí jednou kávou. Lepší vůbec na ni nechodit.

    1. na komentář reaguje cilani — #19
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #24
    superkarma: 0 21.01.2016, 09:12:36
  20. avatar
    [11] enka1 [*]

    gerda — #8 Sml52

    superkarma: 0 21.01.2016, 09:10:54
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    Dana Haklová — #7Paní, která sepřed pár lety nastěhovala k nám do domu, vypadá na první pohled sympaticky. Seniorka +- 80, fyzicky celkem dobrá, soběstačná, čistá, úhledná. Co ta se nás všecky během těch cca 9 let namořila! U nás to začalo celkem úsměvně: po nastěhování na nás zazvonila (bydlíme nad ní) a slušně poprosila, jestli by mohla vidět náš balkon. Samozřejmě jsem ji s úsměvem pozvala, ukázala, vyslechla lichotky, jak my to máme čisté a ona ne. Bylo mi jí líto, před ní v bytě bydlili mladí, co na to dost kašlali a po zateplování domu asi zanedbali úklid. Vzala jsem tedy úklidové věci a kousek balkonu jí sama umyla, že to nic není a jde do dobře. Nechala jsem jí tam i čistící prášek. Děkovala a děkovala. No, a pak to začlo: podívejte se, jak mi ničíte balkon květinami, pojďte se podívat na moje okna. Neotevírejte společné dveře, ochlazujete mi byt, necvičte nade mnou, obtěžujete mě hlukem (ťukalo nabíhající topení)...atd atd. Vzkazy na společné nástěnce, ve kterých urážela nejen nás s manželem, vzkazy do schránky, ve kterých mě různě označovala .... noSml15. A pořád nějaké stížnosti, na každé schůzi, věčně nosila písemné supliky na Správu nemovitostí - hotové peklo s ní. Minulý rok už zešílela úplně, v těch vedrech na nás útočila, že musíme zavírat společný balkon, že má v bytě zimu!!! Skončilo to útokem na mě a ona skončila jako obviněná u té komise. V životě bych něco takového nechtěla zažít. Ano, je nemocná, je osamělá. Však už jsem to tady možná kdysi psala, co zažíváme. To ale víme teď. ZE ZAČÁTKU BYLA JAKO TA PANÍ Z KULOVÉHO BLESKU, PŮDIČKA...kdo by to čekal, že? Danuš, pozor, jak se tak dovídám, v každém baráku je někdo takový a dovede trvale a promyšleně psychicky ničit oběť, kterou si vybere. Vědět tohle dřív, budu ji od prvopočátku obcházet obloukem.

    superkarma: 3 21.01.2016, 09:10:23
  22. avatar
    [9] misa.35 [*]

    gerda — #8 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 21.01.2016, 09:09:25
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    Pentlička — #6Jojo, když uchází plyn, zvonek u dveří je obvykle to poslední před evakuacíSml52

    1. na komentář reaguje misa.35 — #9
    2. na komentář reaguje enka1 — #11
    superkarma: 2 21.01.2016, 08:59:10
  24. [7] Dana Haklová [*]

    Rikina — #2Úplně stejnou sousedku, jak popisujete, měla i moje maminka. Každý den se vnutila na kafe, přitom sama nenabídla, všechny v baráku pomluvila...A toho se bojím. Myslím, že jí nejde ani tak o dobré vztahy, jako o to dozvědět se o nás co nejvíc. A pak to možná někde předat dál. Prostě se nudí a je zvědavá.

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    superkarma: 1 21.01.2016, 08:52:43
  25. avatar
    [6] Pentlička [*]

    Mám to jako Rikina, nejradši jsem, když o sousedech nevím. Pozdravíme se a to je všecko. Kdybych je potkala mimo dům, tak je ani nepoznám. Je fakt, že když u nás někde ucházel plyn, tak syn na sousedy zazvonil, jestli to nejde od nich, ale já byla zalezlá. Znám od nás z baráku jen jednoho pána, co dělá něco jako byl dřív domovní důvěrník. Uvědomila jsem si, že ani nevím, jak se sousedé jmenují.

    1. na komentář reaguje gerda — #8
    superkarma: 2 21.01.2016, 08:51:11
  26. [5] mamkaJa [*]

    určitě bych nikde nezvonila abych se představila, to můžu udělat při běžném "provozu"

    superkarma: 4 21.01.2016, 07:26:16
  27. avatar
    [4] misa.35 [*]

    gerda — #3 Souhlasím, taky jsem to tak udělala. Zazvonila a představila se. Občas na chodbě prohodíme pár vět, samozřejmost je pozdravení a např. blahopřání k narození dítěte. Vždy se mi to vyplatilo jak např. v případě, kdy mi praskla hadice u kuchyňské linky a já je vytopila, tak sousedi nade mnou vytopili zase mne. Dokázali jsme se slušne domluvit bez zbytečných nervů a hádek.

    superkarma: 0 21.01.2016, 07:22:37
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Rikina — #2Já zas na představování sousedům po nastěhování se i do paneláku nic divného nevidím.Sml80 Minimálně na patře je podle mě slušnost cinknout na ně, aby viděli, že se nemusí ničeho bát, pozdravit, usmát se. Nikdy přece nevíš, kdy ti může být soused dobrý - zabouchnuté klíče, porucha v bytě se kterou si rady nevíš, náhlá zdravotní příhoda a stejně, když se s nima srazíš při otevírání dveří, se zdravíte....sousedé by si měli vycházet vstříc a to je lepší tenkrát, když se trochu znají.

    1. na komentář reaguje misa.35 — #4
    superkarma: 0 21.01.2016, 06:52:02
  29. [2] Rikina [*]

    Dobré sousedské vztahy jsou pro mě takové, kdy o svých sousedech nevím, jestli ještě žijou. Ideální věc. Ticho, klid a svatej pokoj. Tady v domě, kde bydlím pátý rok, jsem za celou tu dobu nepronesla s nikým tolik vět, co je popsáno v článku, nikoho nenapadlo se mi chodit představovat (co to je vůbec za nápad, chodit se představovat sousedům? Sml80) a pohostinností osamělé důchodkyně bych pohrdla bez problémů, protože dle toho popisu to bude pěkná jezinka. Sml24 Navíc jsem měla před očima příklad mojí máti, která taky chtěla být slušná a zdvořilá, včas si nestanovila meze, a pak si stěžovala, že jedna sousedka z domu jí leze do bytu pomalu denně, vždycky tam hodiny sedí a semele páté přes deváté a kdo že to má furt poslouchat. Kromě toho jí dotyčná lezla taky do kuchyně a do koupelny, zvědavě prohlížela potraviny a kosmetiku a měla fůru připomínek, že máti má všechno moc luxusní a že nežije jako skromná stařenka důchodkyně a kde na to bere. Nakonec tato vlezlá sousedka skončila v psychiatrické léčebně (asi někdo jiný s ní neměl tolik trpělivosti jako moje máti) a už je klid a máti je poučená. Doufám. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #3
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #7
    superkarma: 3 21.01.2016, 06:37:28
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Danuš, zachraňte se, dokud můžete, ještě na začátku. To nebude návštěva, to bude výslech!! Nechoďte tam, kafe bude jak od Maryši. Baba je zvědavá a vlezlá a asi nemá jinou zábavu. To není tím, že je důchodkyně, to má v povaze! Jak vás znám, jste citlivá,vzdělaná, inteligentní žena s rozhledem, s tou paní si nebudete mít o čem povídat, si teda myslím...Její dotazy svědčí o tom, jaká by asi byla pak, když už teď klade takhle dnehorázně osobní. Lepší být nepříjemná a odměřená teď, než se nechat ničit později. Snad to nebude taková sousedka, se kterou jsme my tady měly na podzim přestupkovou komisiSml15 - já poškozená (teror by vyšel na dvě strany textu, (taky to začlo takhle nevinně a postupně) - a ještě dvě sousedky jako svědkové. Opravdu to nešlo vydržet, teror a požadavky se stupňovaly. Komise rozhodla spravedlivě, od té doby máme svatý klid...Sml24Radši buďte za namyšlenou paničku, než abyste si od ní nechala ničit život.

    superkarma: 3 21.01.2016, 06:19:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme