Bulvár

VÝMĚNA MANŽELEK: Chudoba, ze které mrazí! Děti jedí salámy a párky!

Stěžujete si občas na nedostatek peněz? Po zhlédnuté dnešní Výměny manželek veškeré své stížnosti ihned odvoláte!

V rámci spolupráce, kterou náš magazín navázal s webem doma.cz, vám nyní budeme přinášet nejnovější informace o vašich oblíbených seriálech, které sledujete na TV Nova! Články z našeho magazínu žena-in zase najdete na stránkách doma.cz.

Se skutečnou chudobou, s finanční tísní, ze které mrazí, budou diváci konfrontováni dnes večer na Nově. Až budete zase někdy naříkat, že máte hluboko do kapsy a že rodinu vezmete na večeři do restaurace až po výplatě, vzpomeňte si na fakt, že existují také rodiny, které žijí ze stokoruny na den. Jak to dělají a je to vůbec možné? Je to vůbec k životu? Na všechny tyto a mnohé další otázky odpoví páteční Výměna manželek.

výměna

Tady nic není!

Vyměněná manželka Lenka nechala vyměněné manželce Nikole skromný obnos a ledničku, kde bylo nemnoho uzenin, kečup, křen, tři pomeranče a margarín. „Asi pojedem pryč, když tady nic není,“ pokouší se žertovat ohromená Nikola při pohledu do ledničky a do peněženky. „Já kolikrát musím vyjít  s pětistovkou na týden,“vzkázala Lenka Nikole. Ta dostala hysterický záchvat smíchu.

Nemá práci

„Stovka na den? Mně je z toho úplně vedro. To je veselý. Jsem zvědavá, co mi k tomu řekne manžel,“ podotýká šokovaná Nikola. „A doufám, že si zítra sežene práci, dodává. Ano, přesně tady je totiž, jak se říká, zakopaný pes. Manžel nepřináší domů žádné peníze, nemá práci. Jeho paní je zřejmě silně submisivní a neumí, jak se říká, kopnout do kredence a přinutit manžela, aby si hledal zaměstnání daleko intenzivněji, než činí. Protože v této domácnosti jsou děti ve velkém ohrožení, a to ve všech směrech.

Pokud totiž jedí převážně uzeniny a konzervy, přijímají nezdravou a nevyváženou stravu, kdy jim hrozí také obezita. A protože je nabíledni, že pravděpodobně do školy nechodí takové děti značkově oblečeny, rovněž pak nemohou spolužáky ohromovat mobilními telefony či jakoukoli jinou technikou. reálně jim hrozí výsměch spolužáků, neboť děti jsou, jak známo, nemilosrdné.

Jarmilin příběh

A my pro vás v této souvislosti přinášíme příběh paní Jarmily, kterou stihl podobný osud. Manžel ztratil práci, rodina má vskutku minimální příjem, ale Jarmila je bojovnice. Nevzdává to. Manžela nutí každý den aktivně vyhledávat práci a nefňukat, a ona sama vaří z mála, ale tak, aby děti i přes veškeré problémy jedly, jak nejzdravěji to jde. Přišla na to, že i s chudším jídelníčkem lze vyžít, ale poměr bílkovin, sacharidů i tuků musí být vyvážený a přísun potravin dostatečný - jde totiž o děti a jejich organismus je ve vývinu.

„Se sacharidy potíže nemám, brambory či těstoviny pořídíte za hubičku, ale maso jako zdroj bílkovin je vzácnost. Snažím se ho nahradit levnějšími mléčnými výrobky, hlavně tvarohem, jogurtem a luštěninami,“ řká Jarmila. „Další cenné věci, na které jsem časem přišla, jsou: proč platit za chleba, když si ho můžu sama upéci? Proč platit za jogurty, když si je mohu připravit doma?“

Hrách každý den? Raději ne...

Cenným zdrojem bílkovin, zároveň finančně únosným, jsou podle paní Jarmily luštěniny.  Lze z nich dělat polévky, pomazánky, kaše. „Jen musím upozornit, že hrách podávaný dětem každý den se stane trestem, nelze to přehánět, jinak ho brzy nebudou chtít ani vidět,“ upozorňuje Jarmila. „A to, co by vidět chtěly, to znamená nejrůznější lahůdky, neuvidí, nízký rodinný rozpočet to vylučuje.“

Úsporná strava má i svá pozitiva, děti nebudou mít, narozdíl od mnohých vrstevníků, nadváhu, spíše je budete muset bedlivě hlídat, aby nezačaly hubnout. Přesto je jídelníček, který zvolila paní Jarmila, nepoměrně zdravější než lednička nabízející dětem takové věci jako jsou klobásy, salámy, párky a konzervy...

Video k článku ke shlédnutí na doma.cz ZDE.

Čtěte také:

   
18.10.2013 - Společnost - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [28] gerda [*]

    Allma — #27 ano, po přečtení článku tady i diskuse jsem ze zvědavosti zabrousila jinam a rázem je přestala litovat. Lituju jenom jejich děti, které doplácejí na své ludrácké rodiče. Sml15

    superkarma: 1 20.10.2013, 06:52:00
  2. avatar
    [27] Allma [*]

    Rikina — #23 já jsem viděla kousek a tam říkali, že mají každý nějaký dluhSml15

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    superkarma: 0 19.10.2013, 20:33:10
  3. avatar
    [26] diblice [*]

    tak já věřím tomu, že lesní dělník těžko shání práci a zvláště, pokud nemá živnosťák, až ho bude mít, tak se mu může stát, že práci sice sežene, ale nakonec za ni nedostane zaplaceno, vymáháme peníze už tři roky a je nám k prdu i platební rozkaz

    superkarma: 0 19.10.2013, 15:54:56
  4. avatar
    [25] pajda [*]

    Rikina — #24 áááno, taky kočkám docela závidím - a to konzervy nejíme. Nicméně když si vezmu nutriční hodnotu vařeného květáku, tak děcka můžou stejně dobře žužlat dřívka od nanuku. Vyjde to levněji a výživově nastejno.

    Jinak já tam čtu "manželka je submisivní a neumí manžela donutit, aby si hledal práci mnohem intenzivněji, než činí" - nic o tom, jak moc dotyčný hledá nebo jakou aktivitu vyvíjí, jen to, že manželka je puťka. A druhý případ, kdy si manželka dupnout uměla? Taky nic o tom, co by manžel dělal bez ní...U  mého manžela propustil nový majitel půlku vedení a velká část jeho kolegů je už rozvedená - manželky neunesly, že už není komfort, na jaký byly zvyklé. A tak začaly doma ječet a celkem rychle došlo k rozvodu. Myslím, že to mnohem spíš vypovídá o morálním profilu těch bab, než o tom, jak moc chlapi hledali...

    superkarma: 0 19.10.2013, 15:44:51
  5. [24] Rikina [*]

    Ad uzeniny a konzervy - to já souhlasím s příspěvky níže, že tohle je dost drahá strava. Navíc některé konzervy určené lidem po otevření vypadají velice odpudivě a často smrdí, zatímco konzervy určené kočkám či psům vypadají podstatně lépe. A jsou zhusta i levnější... což chápu jako jednu z absurdit doby. Sml57 Sml80

    1. na komentář reaguje pajda — #25
    superkarma: 0 19.10.2013, 14:08:50
  6. [23] Rikina [*]

    pajda — #22 nahoře se píše, že pánové  - oba zmiňovaní - se v hledání práce zrovna nepřetrhnou. A že jedna manželka je submisivní, tak toho svého nehoní, aby se snažil. No a paní Jarmila z toho druhého příběhu "manžela nutí každý den aktivně vyhledávat práci a nefňukat", což taky nevypadá, jako že pán vyvíjí nějakou úžasnou aktivitu. Sml80

    1. na komentář reaguje Allma — #27
    superkarma: 0 19.10.2013, 14:01:07
  7. avatar
    [22] pajda [*]

    Mě by jen zajímalo, jak jste poznaly, že je chlap línej. Protože rok nemá práci? Ten můj je špičkový odborník, dělal v IT za nějakých 80 tis. čistého a práci nenašel rok a půl. Na nižší zařazení ho nikdo nevzal, protože měl vysokou kvalifikaci a ve svém oboru práci nenašel. A to absolvoval týdně dva až tiř pohovory a když jsme sečetli maily za tu dobu, tak jich bylo přes tisíc. Takže? Fakt je to leností? Nedělala bych rychlé soudy, když neznám pravdu.

    A pokud jde o párky a konzervy, tak když k vepřovce hodím čerstvou nať, nějaký ten zelný salát, brambory a přidám jablko nebo pomeranč, nikdo bez živin není. Rozhodně to nedopadne jako když koupím drahý květák (u nás jeden malinký za 30Kč - potřebovala bych aspoň dva), k tomu pár brambor a rodina mi hodinu po obědě sežere ještě půl pecnu chleba s něčím. To je vyhazování peněz. Ne všude je k dostání zelenina "v akci".

    1. na komentář reaguje Rikina — #23
    superkarma: 3 19.10.2013, 11:21:54
  8. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #18 takovým peníze do rukou nepatří, pouze poukázky na jídlo.

    superkarma: 0 19.10.2013, 11:15:06
  9. avatar
    [20] gerda [*]

    Rikina — #19 ano, lenost JE důvod k rozvodu, a pádný. To už hlásal Plzák před dávnými časy.S parazitem bych nebyla, už i kvůli tomu, že dává dětem příklad do života.

    superkarma: 0 19.10.2013, 11:14:08
  10. [19] Rikina [*]

    gerda — #17 s větším nasazením matky máš pravdu - když ten chlap nemůže. Každému se může přihodit nemoc, úraz nebo jinej malér a prostě pak nemůže fungovat naplno. Ale když je jenom línej, tak to je pak ten rozchod na místě, protože sice to větší nasazení matka musí pak projevit taky, ale bude živit o jeden krk míň a nebude se muset koukat, jak se pán válí, a ona přitom neví co dřív. Já třeba nevidím jako důvod k rozvodu plno věcí, co jiné ženy ano, nerozváděla bych se kvůli nevěře, nebo kvůli tomu, že choť má hafo koníčků a není dost romantický. Ale mít doma nemakačenka, to by teda důvod k rozvodu byl. Hloupé je, že máme ty podivné zákony o placení výživného... ještě by takovej lempl mohl chtít od exmanželky příspěvek i po rozvodu. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    superkarma: 1 19.10.2013, 10:34:01
  11. [18] Rikina [*]

    Mně na tom hlavně přijde smutný, že ti lidi zřejmě žijí z dávek, a místo aby teda koupili těm dětem jídlo, tak si koupí ty cigarety, a nikomu to nepřijde divné a ještě jsou litováni - kam jsme to dotáhli, když rodiny nemají na jídlo. To není o tom, kam jsme to dotáhli, nýbrž o tom, že někdo buď neumí nebo rovnou nechce se starat, čeká, co dostane a pak se diví, že je to málo. A když se občas někdo pokusí navrhnout, že by se místo peněz dávaly poukázky na jídlo, tak se zvedne vlna nevole, že prý žebračenky a jak to není důstojné. No, nepracovat a natahovat ruce asi důstojné je. Sml15 To jsme to dotáhli daleko, když už není normální se živit sám. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 1 19.10.2013, 10:03:19
  12. avatar
    [17] gerda [*]

    Rikina — #13 v dnešní době určitě ne. Ale nějak se to řešit musí, když ne rovnou rozchodem, potom tak, aby to nepociťovaly děti. Čili větším nasazením matky. Nebo se má na domácnost vykašlat taky? Na Výměny se nedívám, ale jak tady níž čtu, že se v rodinách vesele kouří - to bych pak nepsala ani ten předchozí příspěvek. To není žádná chudoba, ale maximální nedostatek odpovědnosti a soudnosti. Na co nemám, to nepotřebuju. Kouření a chlast je na prvním místě zbytných záležitostíSml15 Babičku jsem uváděla jako příklad, že chudoba není nutná, pokud se člověk zasnaží. I když samozřejmě z hlediska manželské spravedlnosti to špatně je - pořád mám ale na mysli dopad na děti, a tomu zabránila.

    1. na komentář reaguje Rikina — #19
    superkarma: 1 19.10.2013, 07:24:47
  13. avatar
    [16] hubajda [*]

    átéčko — #12 je to smutne kdyz dospelej da prednost cigaretam pred detma

    superkarma: 0 18.10.2013, 23:10:06
  14. avatar
    [15] hubajda [*]

    Rikina — #5 plne souhlasim znam jeden takovej pripad mladi manzele dve deti a dluhy oba bez prace ted zena pracuje a manzel stale sedi doma zadna prace neni dost dobra ac praci mel tak hned druhy den skoncil manzelka dre doma uvarit ,poklidit,plus dela doma jeste domaci brigadu napichuje kulicky pro rybare,plus chodi do prace ted o vanocich si opet vzala peceni cukrovi na zakazku

    superkarma: 0 18.10.2013, 23:07:50
  15. [14] Rikina [*]

    átéčko — #12 aha. Tak na cigarety měli... jakou chudobu to tady potom řešíme? Sml80

    superkarma: 0 18.10.2013, 23:05:17
  16. [13] Rikina [*]

    gerda — #11 moment, to tedy když je pán netáhlo, tak to má všechno odskákat žena?  Po vzoru tvé babičky chodit na brigády, síct trávu a pracovat na latifundiích, po večerech šít a plést, a do toho ještě pobíhat po světě a hledat levné akce, aby mohla nakoupit suroviny, ze kterých bude doma levně péct a vařit? Nechceš toho trošku moc? Takhle já si teda tradiční rodinné hodnoty nepředstavuju, a s chlapem, kterýmu je lhostejno, že děti nemají pořádné jídlo, a nehne to s ním, aby šel makat, bych vyběhla zatraceně rychle. Jak se nepovažuju za feministku, tak za těchto okolností bych řádila jak černá ruka. Jakýpak "nefunguje hlava rodiny" -  v tom pádě jsem hlava rodiny já a bude to lítat. Sml24 Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 1 18.10.2013, 23:02:01
  17. avatar
    [12] átéčko [*]

    Na Výměnu jsem se dívala. Ti, co neměli peníze oba kouřili, takže na cigarety měli. Paní si i ráda vypila.

    Pokud vykouří oba krabičku cigaret, tak je to za měsíc za 7000.- Kč. Pokud jim zbude na jídlo 1000.-Kč a neřeší kouření, jsou hloupí. U nás funguje sociální polittika a nezaměstnaní dostávají první 3 měsíce peníze. Paní byla na mateřské, to taky něco málo dostane, takže jestli spláceli ještě dluhy je to jiná věc.

    Vadilo mi to, že se neměli rádi. Pánovi bylo tak všechno fuk, a paní jen řvala... Měli by si probrat, proč být vlastně spolu..

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    2. na komentář reaguje hubajda — #16
    superkarma: 0 18.10.2013, 22:27:21
  18. avatar
    [11] gerda [*]

    Makynka — #9 a když máš čas sledovat akce a kupovat potraviny, které stále potřebuješ za akční cenu (vajíčka, sýry, mléko, maso, olej, tuky...), vyjde to ještě líp.Sml67 Musím šetřit a není mi tedy líno jet na druhý konec města pro to stejné, co mají u nás, ale levnější. Ale nikdy bych nekupovala tzv. levné potraviny s prošlou lhůtou, zdraví je nade vše. A souhlasím s tím, že když se doma navaří, vychází to levněji. Jen to zabere hodně času a nádobí. To stejné s pečení. Než koupit dětem nějaké hotové sladkosti pochybné kvality, je lepší napéct doma.

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    superkarma: 0 18.10.2013, 15:45:25
  19. avatar
    [10] kobližka [*]

    Makynka — #9 Sml22

    superkarma: 0 18.10.2013, 15:44:16
  20. avatar
    [9] Makynka [*]

    kobližka — #8 jo, s tím souhlasím. Zabere to víc času a práce, ale je to tak. Z květáku za 30 s bramborama se nají celá rodina.

    1. na komentář reaguje kobližka — #10
    2. na komentář reaguje gerda — #11
    superkarma: 0 18.10.2013, 14:56:51
  21. avatar
    [8] kobližka [*]

    Makynka — #6 Já si stejně myslím,že uzeniny a konzervy vyjdou ve své podstatě daleko dráž,než když se uvaří třeba jednoduché jídlo.

    1. na komentář reaguje Makynka — #9
    superkarma: 1 18.10.2013, 14:53:53
  22. avatar
    [7] gerda [*]

    Rikina — #5 víš, ono je to vlastně pořád jenom na ženských. Když nefunguje hlava rodiny, musí nastoupit máma. Moje druhá babička měla 3 kluky a manžela k ničemu. Odpusť, dědo na nebesích, ale je to tak. Sice byl vyučený elektrikář, ale co se pamatuju, buď seděl v kuchyni za stolem, nebo v hospodě u piva. Kam zanesl kolikrát i obilí, když neměl na útratu.Sml15 Babička teda chodila do řepy na brigádu, sekala kosou trávu pro králíky, chodila do práce vydělávat, šila, pletla - a kluky vlastně sama vychovala. Tátu později finančně držela na vysoké škole, druzí dva měli řemeslo. Ale nikdy, NIKDY, neměli bídu o jídlo. Sice žádné hody, ale navařeno bylo. Párky a uzeniny se moc nejedly, jednak to bylo drahé a druhak by se toho nikdo pořádně nenajedl. Takže brambory, knedlíky s omáčkou a slepičím masem, králík na sto způsobů, ovoce zelenina ze zahrady...záleží, co kdo může obětovat ze svého času.Sml80

    superkarma: 1 18.10.2013, 14:42:01
  23. avatar
    [6] Makynka [*]

    kobližka — #3 Ono asi ale záleží na celkové skladbě potravy. Pokud mají převážně zdravou stravu a občas párek nebo salám, tak to tak hrozný není, ale jestli uzeniny v jídelníčku převažují, tak to není vhodné ani pro dospělého, natož pro děti. O tom, proč se to vyrábí, když jsou to výrobky z kdoví čeho by se tu dalo dlouho diskutovat, bohužel Sml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #8
    superkarma: 0 18.10.2013, 14:37:05
  24. [5] Rikina [*]

    gerda — #4 v obou výše zmíněných případech otcové těch rodin nepracují, a naznačuje se, že se zrovna dvakrát nepřetrhnou nějakou práci sehnat. Kdyby měli pole, bude na něm možná tak lebeda... kdo je na práci líný, ten se těžko samozásobí prací zemědělskou. Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    2. na komentář reaguje hubajda — #15
    superkarma: 0 18.10.2013, 13:24:00
  25. avatar
    [4] gerda [*]

    to jsme to opravdu dotáhli daleko, když některé rodiny s dětmi nemají ani na pořádné jídlo. Takoví aby se odstěhovali někam, kde k domu bude i pole a začli se samozásobitelstvím. Po vzoru Amišů- třebasSml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #5
    superkarma: 0 18.10.2013, 12:37:06
  26. avatar
    [3] kobližka [*]

    Tuto reality show nesleduju,ale po přečtení článku jsem nějaká zaskčoená....my jsme v dětství snědli párků a různých konzerv a žijeme pořád Sml80a když už jsou dneska takové,že ohrožují zdraví,tak proč se vyrábí? A ta zmínka o telefonech a značkovém oblečení,je tak nějak mimo mísu...to snad k životu potřeba není.

    Stovka na den je tam,kde jsou děti,žalostně málo.Ale pán je zřejmě v klidu....

    1. na komentář reaguje Makynka — #6
    superkarma: 4 18.10.2013, 12:04:40
  27. [2] cilani [*]

    Značkové/neznačkové věci a mobil bych neřešila..

    superkarma: 0 18.10.2013, 08:07:21
  28. avatar
    [1] kuzle [*]

    napadlo me, ze kdyz muz neni schopny si najit praci at to zkusi ta holcina, mozna to ma v hlave vice srovnane Sml80 a tatka at je doma na materske .... a nerikejte mi, ze nedostava alespon podporu v nezamestnanosti nebo nejake socialni davky .... Sml23

    superkarma: 1 18.10.2013, 07:33:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme