Domácnost

Vydělávám, tak mám nárok na víc!?

Je mezi námi celá řada těch, kteří se řídí zásadou: “Co je tvoje, je i moje, ale co je moje, do toho ti nic není…“ Je-li vyznavač této zásady ve stavu manželském, může se toto vidění světa promítnout i do jeho pohledu na obsah práv a povinností, které pro něj z manželského svazku vyplývají. A tak není divu, že celá řada manželek (nelze vyloučit i určité procento postižených mužských protějšků) si stěžuje, že ač manžel slušně vydělává, moc peněz do manželství nepřinese, na rodinu v jejím ekonomickém zabezpečení kašle, ale o to více si sám užívá. „Vždyť si na to vydělám,“ zní jednoduché a srozumitelné tvrzení!


A tak proti realitě zdánlivě jasného argumentu se zahledíme do platného rodinného zákonodárství, konkrétně do Zákona o rodině. Jeho „manželské“ paragrafy mohou být pro někoho potvrzením normálu manželského soužití, pro někoho fackou, která ho uvede do úplně jiné reality…


To, že zákon bude opakovat tušené, že muž a žena mají v manželství stejná práva a povinnosti, nikoho asi nepřekvapí. Důležitější je však příkaz zákona o tom, že o uspokojování potřeb rodiny jsou povinni pečovat oba manželé podle svých schopností, možností a majetkových poměrů. Že někdo vydělává a druhý „jenom“ pečuje o rodinu zákon zohledňuje konstatováním, že poskytování peněžních a jiných prostředků na náklady společné domácnosti může být zcela nebo zčásti vyváženo osobní péčí o společnou domácnost a péčí o děti.

 

A teď pozor: manželé mají vůči sobě vzájemnou vyživovací povinnost a ta podle výše uvedené zásady neznamená nic jiného než rovnost v její realizaci, tedy fakt, že hmotná a kulturní úroveň obou manželů má být zásadně stejná. Přistoupí-li k tomu povinnost rodiče řádně se starat o výživu svého dítěte, což neznamená zabezpečovat pouze jeho „fyzické“ přežití, ale stav, že dítě je oprávněno se podílet na životní úrovni svých rodičů, dojdeme nutně k závěru, že „užívat“ si v rodinném majetkovém společenství mají všichni tak říkajíc stejně.


Zákon rovněž předpokládá, že v případě, kdy jednomu z manželů jaksi „nedochází“, že by se měl podílet na úhradě společných nákladů domácnosti, může být k tomu donucen na návrh druhého i rozhodnutím soudu. Obdobně to platí i o soudní vynutitelnosti vyživovací povinnosti k manželce a nezletilým dětem. Jak se takový zásah paragrafů promítne do předpokládaného harmonického soužití obou manželů, je však již záležitostí zcela jinou. Právo není totiž od toho, aby prohlubovalo manželskou lásku, ale dělalo pouze pořádek tam, kde je to nezbytně nutné…

   
25.10.2005 - Dům a byt - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [70] Kimmy [*]

    Psycho 2: no to je fakt, ja som citala na inej Internetovej diskusii o pripade, kde zena dostavala v zamesntani minimalnu mzdu, ale s toho platila najomne, inkaso, telefon, cestovne pre seba a dve (alebo tri, uz si presne nepamatam) deti, obedy pre deti v skole... a manzel bol podnikatel alebo nieco podobne a bral 20-tisic, byval v tom istom byte ale na ziadne s tych nakladov neprispieval. A manzelka ho musela obrazne povedane "na kolenach" prosit ked uz jej dosli peniaze aby mala za co kupit detom desiatu. Asi je to tak ze manzel moze byvat zadarmo, mat veskery servis, nic neprispievat ani na domacnost ani na deti, a este je okradnuty ked vlastne ma zaplatit aspon to jedlo co ta leniva lakoma manzelka zo svojho neutiahne. Hm, na co sa vy chlapi vobec zenite? Ved je tym vlastne na vas pachane nepravo.

    superkarma: 0 25.10.2005, 23:18:52
  2. [67] a.... [*]

    Ch.Z. Kochanská:společná péče-to znám je 1 příklad,který funguje. Jinak si myslím, že když se otec dítěti nevěnuje, není to ta největší tragédie, která ho může potkat, protože vzájemně protichůdné působení rodičů může nadělat daleko větší škody. Společnou péči vidím jen jako možné řešení pokud rodiče bydlí blízko sebe-jak to řešit se školou dětí, pokud jsou od sebe vzdálený-to asi nelze.

    superkarma: 0 25.10.2005, 16:06:42
  3. avatar
    [66] Ch.Z. Kochanská [*]

    já vlastně jen reagovala na to, že nejsou všichni chlapi hajzli, kteří ve skutečnosti mají strach, že by se o děcka museli starat. Kolem mě se přátelé rozvádějí a většinou se dohodnou na společné péči. Děcko sice pedluje týden co týden sem tam, ale má oba rodiče stejně a ti se oba rovněž stejně starají!

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:58:29
  4. avatar
    [65] Ch.Z. Kochanská [*]

    a....: jelikož je jeho podnik dost rozjetý, nemusí v práci nutně trávit už tolik času. A o syna se léta staral skutečně sám, bez přítelkyň a babiček, později střídavě s manželkou. Máš ale pravdu, že se to často nevidí...

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:53:18
  5. avatar
    [64] olafka [*]

    a....: pro nás to naštěstí dopadlo dobře, našly jsme jiného chlapa, který se holkám věnoval a věnuje se i vnučce jako správný dědeček, takže ten "pravý" dědeček nám fakt nechybí

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:50:41
  6. [63] a.... [*]

    Ch.Z. Kochanská: to fakt nějak netuším, jak úspěšný podnikatel bere čas na péči o syna-nějak si to protiřečí.Buď je to tak, že se o syna stará ve skutečnosti někdo jiný(ty nebo babička)nebo bylo synovi už víc jak 15, nebo to vůbec není úspěšný podnikatel
    no může být-ale ještě jsem to neviděla

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:33:58
  7. avatar
    [62] danae [*]

    olafka: vidíš...máš svoji nirvánu i když jsi o ni musela ztuha bojovat. Přeju štěstí

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:29:55
  8. avatar
    [61] Ch.Z. Kochanská [*]

    a....: Já jednoho znám...momentálně s ním žiju. On svého syna na exmanžlce skutečně do své péče vysoudil a následně se o něj vzorně staral. Dnes už se dohodli na společné péči, ale po finanční stránce vše automaticky dotuje on, úspěšný podnikatel.
    Existujou!

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:27:10
  9. avatar
    [60] olafka [*]

    danae: díky teď už je to fajn. Naštěstí se z toho dostala a to díky těhotenství. Je z ní úplně jiná ženská, sice chodí k psycholožce, ale je tak v pohodě, jak nikdy předtím. A moje vnučka je úžasná, šikovná a veselá osůbka, která pomohla i mě, mému partnerovi a celé rodině dát se dohromady a držet při sobě. Dar z nebes

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:09:22
  10. [59] a.... [*]

    olafka: to je fakt hnusný, když tatínek něco naslibuje dětem a pak couvne, my jsme si to naštěstí řešili "z očí do očí" a dcera na tatíčkovi vůbec nelpí, protože se jí stejně nikdy nevěnoval.
    Vidím, že naši ex mají podobný scénář-ten můj se teď stěhuje do Bruselu(takže dcera ho už patrně vůbec neuvidí) no a v posledním půl roce jí věnoval cca 10 hodin času, neb je stále velmi zaneprázněn svými zábavami

    superkarma: 0 25.10.2005, 15:02:56
  11. avatar
    [58] danae [*]

    olafka: opravdu smutný,ale zvládlas to na jedničku a sama sobě nemáš co vyčítat. Věřím, že dcera nemá proti komu obrátit svůj vzdor a na ráně jsi právě Ty, a že se vzpamatuje. Možná si při tom sáhne až na dno.

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:59:41
  12. avatar
    [57] olafka [*]

    danae: no jo, ale bylo to docela smutný Když pak ta menší brečela po tatínkovi, volala mu, že chce být s ním, ať pro ni přijede, neměl čas a pak zmizel do Švýcar. Já pak hodně let "bojovala" s jejím zklamáním a vzdorem, který se obrátil proti mě, že jsem jí připravila o tátu. Skončila až u drog. Dneska mi on předhazuje, že o něj holky nestojí. Nic jim nedal (a to nemyslím finance) tak jak může něco chtít. Musela jsem ho kolikrát uhánět, aby si je vzal aspoň na víkend, měl a má své koníčky a na prvním místě sebe a pak sebe a pak

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:50:33
  13. avatar
    [56] danae [*]

    olafka: a....: skvělý tah

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:25:37
  14. [55] a.... [*]

    olafka: jo jo, můj to taky na mě zkoušel, když jsem ho vyhazovala z bytu-když jsem mu řekla , že mu dceru klidně nechám, tak zezelenal, zakoktal se a už se o tom nikdy více nezmínil

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:16:21
  15. avatar
    [54] olafka [*]

    a....: naprosto souhlasím, můj ex mě půl roku dost hodně před soudem otravoval, a když to skoro vypadalo, že ty děcka dostane, tak na příští stání přišel s dohodou a bylo po problému. Hodně se lekl, že by mu zůstaly na krku

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:12:55
  16. avatar
    [53] danae [*]

    a....: však jo...já měla štěstí, že jsem chtěla být na vrcholu pyran¨midy a za 16 let manželství jsme s manželem neměli větší problém. Jsme v něm dva...

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:08:59
  17. avatar
    [52] danae [*]

    Nyotaimori: ...buď sobec. jen tak se budeš mít dobře. Myslím to upřímně. Na vrcholu životní pyramidy mám být vždy JÁ. Když budu spokojená JÁ, tak budu kolem sebe šířit pohodu nebo naopak vzdor, ukřivděnost. Samozřejmě to sebou nese námahu, ale co se dá dělat...

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:05:41
  18. [49] a.... [*]

    danae: lidi se bohužel vyvíjej- a špatná vlastnost, kterou zaregistruješ na začátku, se časem rozroste do gigantických rozměrů
    a hlavně -spoléhat na to, že někdo bude soudnej a uznalej-to je velká naivita

    superkarma: 0 25.10.2005, 14:01:23
  19. avatar
    [47] danae [*]

    Co bych si to musela vzít za blbce, abych pak svou hmotnou a kulturní úroveň po něm musela vyžadovat soudně..ale i to se děje.

    superkarma: 0 25.10.2005, 13:57:29
  20. [46] a.... [*]

    psycho: hele já jsem ještě neviděla chlapa, který by skutečně chtěl děti do své péče(věřím, že někde takový existuje, ale v reálu nikoho takového neznám) tohle pánové používají spíš jako nátlakový asrgument, aby své exmanželky totálně rozhodili

    superkarma: 0 25.10.2005, 13:56:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [45] olafka [*]

    zrovna jsem přemýšlela, že zas trochu pošťouchnu svýho "spolubydlícího" že mi dluží asi 200 000 na alimentech na naše společné dítě. Jenže jak mám dostat peníze z chlapa s kterým bydlím a chci aby to tak zůstalo, takže ho nemůžu dát k soudu

    superkarma: 0 25.10.2005, 13:45:49
  2. avatar
    [44] Meander [*]

    Svého exkreténa jsem povinně živila, zatímco on se válel doma, dělal dluhy a hulil dvacku Davidoff denně. Kdyby mi teď přišel, že ho mám dotovat dál, přísahám, že bych ho zabila.

    superkarma: 0 25.10.2005, 13:36:35
  3. avatar
    [43] Gabi [*]

    ad.astra (22): u nás vstává v noci tatínek - já mám moc tvrdý spánek , ale ráno zase vstávám já a jdu dítka budit - o víkendu zase budí ony mne "mami, já chci jogurt".

    superkarma: 0 25.10.2005, 13:36:05
  4. [42] hermiona [*]

    psycho: HA HA. Mě teda můj bývalý neživí a na tři děti mi dal za tři roky 45.000,--, to je průměrně 417 Kč na dítě měsíčně. A takových případů je dost a dost (viz třeba VyVolený Kozí brada).

    superkarma: 0 25.10.2005, 12:33:22
  5. avatar
    [41] Kelly [*]

    Janinas: ... to je mi líto, že ten Tvůj dává přednost penězům před dětmi, protože výchova dětí, alespoň u nás to tak je, na tom nejpřednějším místě.
    Když to vezmu do krajnosti, co z vydělaných peněz, když bude mít doma nevychované spratky, kteří mu jeho těžce vydělané peníze v dospělosti prošustrují - např.? To mu asi nedochází, snad ale časem změní názor. Zkus na něj trošku víc působit a jeho názor trošku ovlivnit.
    Aby mu to nakonec děti, až vyrostou, tu jeho sobeckost nedaly pěkně sežrat.
    Přeji Ti hodně

    superkarma: 0 25.10.2005, 12:26:21
  6. avatar
    [36] Meander [*]

    Už jsem se zase rozčílila...

    superkarma: 0 25.10.2005, 12:07:20
  7. avatar
    [33] Janinas [*]

    Já zažívám něco podobného u nás doma. Manžel neuznává, že výchova dvou dětí je stejně důležitá jako jeho podnikání. Já mám své děti velmi ráda a snažím se je všechno naučit a věnuji jim většinu svého času. Manžel zneužívá svého postavení živitele rodiny a chová se sobecky.

    superkarma: 0 25.10.2005, 11:13:24
  8. avatar
    [32] psycho [*]

    zet169: nenech se zblnout, prostě naši poslanci vymysleli zákon, že ten co více vydělává musí živit toho co vydělává méně i nekonečnou dobu po rozvodu. Prostě jim to nějak ujelo. V TV dali případ, jak 2 chlapi museli zažádat o alimenty své bývalé manželky, i když byli např. 25 a 5 let rozvedeni. To neni překlep, v tom jednom případě to je fakt po 25 letech. Nutila je k tomu sociálka. Ale nějak zapomněli říci, že to většinou bývá naopak, kdo koho musí po rozvodu živit. Je to většinou chlap, co živí babu po rozvodu.

    superkarma: 0 25.10.2005, 11:12:45
  9. avatar
    [31] psycho [*]

    ad.astra: to byla reakce na to, že ti chlapi peníze nedávají a jeŠTĚ se nechávají živit. Ono to tak není, jak to ukazuje TV. Tak ti zase připomínám druhou stranu mince.

    superkarma: 0 25.10.2005, 11:07:50
  10. [30] louže [*]

    Tam kde tyto záležitosti (peníze) musí řešit soud nebo se manželé sami musí ohánět zákony je to už stejně všechno v pytli.
    Musíme přeci žít podle morálních pravidel, tak jak jsme se dohodli než jsme řekli ANO...prostě žít normálně, tak jak to oběma v manželství vyhovuje. Jinak se ŽÍT nedá a pak přichází ke slovu soud a nařízené platby, "půjčování" dětí a další bezva radosti.

    superkarma: 0 25.10.2005, 11:05:03
  11. avatar
    [26] ad.astra [*]

    Manx: není pravda, že je samozřejmý, že rodiče platí na své děti, protože je x případů, že rozvedený muž neplatí na děti alimenty (ano, i mě je je to tak) krásný argument z něho vypadl, že to je "příspěvek" na dítě, že prostě nemůžu chtít víc, že se mám postarat sama. Takže když to vezmu logicky a početně, tak on se statisícema a já s rodičovským, a dle jeho názoru máme přispívat stejně. Taky to není pravda, což pánové opět nechápou, že to dítě se má podílet na majetkových poměrech rodičů. Samozřejmé by to mělo být, že rodiče platí na své děti, v reálném životě tomu tak není, a to je na tom smutný a jak psala níže Ada1, oni si myslí, že tím, že to posílají na jméno matky, že ty peníze automaticky utratí matka a pro dítě nic nezbyde. V tom případě tedy, z čeho jsou ty děti ještě stále živi? A ten zmíněný případ, kdy si panáček válí šunky a exmanželko, zatáhni za mě dluhy a ještě mě živ, to je prostě postavený na hlavu a doufám, že se to změní, nebo alespoň dá do souvislostí s příklady, kdy například se tedy ex stane nemohoucím a nikoho jiného nemá, kdo by se o něj postaral - ale i tak, mělo by to být odděleno uběhlými lety, tak, jak to bylo, 3 roky po rozvodu, né doživotí. Tím si stát na úkor lidí šetří peníze, aby je mohl utopit v nesmyslných projektech.

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:42:19
  12. avatar
    [25] Kelly [*]

    ad.astra: ... v takových případech fakt netuším, proč ti chlapi tu rodinu mají, když HO PŘECE ODÍRÁ O JEHO TĚŽCE VYDŘENÉ PENÍZE ...
    Proč se teda žení a dělají potomky, když se k nim takhle hnusně chovají ... peníze jsou od toho, aby jsme si jejich prostřednictvím dělali radost, pro pohodlí své a své rodiny.
    Něco jiného je, pokud je jeden z partnerů chorobně rozhazovačný ... to je už jiná kapitola.

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:36:21
  13. avatar
    [24] ad.astra [*]

    Ada1: jaký krát minimálně 12?? Když žena má na strosti děti, hlídá je celých 24 hodin, i když je v tom například spánek - dítě začne brečet, protože se mu něco ošklivého zdá, a kdo k němu jde? Manžel? Ne většinou vstává máma. Dítě podivně zakašle a kdo vylítne z postele, jestli se náhodou nedusí? Tohle je na 24 hodin denně.

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:26:18
  14. avatar
    [22] Ada1 [*]

    ad.astra: jasne - tak 150 za hodinu uklizeni, dalsi kilo za hodinu hlidani a neco navic, za to ze to dite taky neco uci
    to cele krat minimalne 12 a pan podnikatel se nedoplati

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:20:00
  15. avatar
    [21] ad.astra [*]

    psycho: já jsem jedlá? no promiň, ale kde se tu v článku píše o tom, že ženská nechce půjčovat děti?? Ten článek je o něčem zcela jiném - o výdělcích a o tom, že oba v manželství mají stejná práva a povinnosti, a že když muž vydělavá například ve firmě staticíce, že bohužel nejsou jen jeho, ale i jeho manželky, cožý si mnozí páni podnikatelé nechtějí připustit, proto tu máme ten zákon, který takto myslícímu muži řekne - nene pane, bohužel, je to hezké, že jste pracovitý a umíte vydělat prachy, ale má na ně stejný nárok i vaše manželka a děti, protože to, aby jste mohl makat od rána do večera, musí být zajištěn domácí servis, který obstarává vaše žena a vy máte ten pravý klid na práci. Pokud s tím nesuhlasíte, dávejte plat své ženě za to, že nakoupí, vypere, vyžehlí, že se postará o děti, že uvaří, uklidí - když už se tedy fláká doma a nevydělává těžké peníze, jak vy. Ale nezapomente to účtovat, jako by jste si objednal služby.

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:14:16
  16. avatar
    [20] Ada1 [*]

    me asi nejvic vadi to, ze si vetsina chlapu po rozvodu mysli, ze alimenty jsou pro manzelku. starou belu - jsou pro JEHO dite

    ale to si nejteri panove ne a ne uvedomit
    znam jich dost

    superkarma: 0 25.10.2005, 10:04:56
  17. avatar
    [19] ad.astra [*]

    psycho: bezva nápad, škoda, že chlapi do něj nechtějí jít, otázkou pak zůstává, že když by teda žena podnikala a vydělávala a všechno by tedy dle tvého návodu mohla pro sebe rozfofrovat, z čeho by pak žil manžel a děti? Z přídavků(možná - co kdyby náhodou manželka vydělávala hodně, tak na přídavky není nárok) pak z rodičovského, co je 3600,-. Pověz, jak bys to praktikoval ty? Ber to tak, že máš na krku dvě malé děti do 4 let, nárok na jeden rodičák a ještě musíš uvařit pro manželku, která večer tedy přijde z firmy, své těžce vydělané peníze ti nebude chtít dát, protože ona je vydělala, a ty ji budeš bombardovat malichernostmi typu, že není na jídlo, že je potřeba tohle udělat, tohle zařídit...?

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:56:33
  18. avatar
    [18] psycho [*]

    Manx: zatím v drtivé většine i po rozvodu živí chlapi ženský. A ty je tahají každý rok na zvýšení příspěvku. Když to nejsou schopny utáhnout, mohou dát děti tátovi. Ale to ne, to se jim nehodí do krámu.

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:56:33
  19. avatar
    [17] psycho [*]

    ad.astra: ty si také jedlá, se podívej, kdy dětí po rozvodu dostanete do péče chlap a kdy ženská, automaticky je dostane ženská a děti mu jen "půjčuje" a ještě ho trestá a půjčuje nebo spíše nepůjčuje mu je podle své libovůle.

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:54:12
  20. avatar
    [16] psycho [*]

    Luciš: já jsem právě spokojený, já si vybral dobře. O domácí práce a o děti se střídáme a živit jí nemusím. Má svých pěnez dost. Kolik to nevím, nikdy jsem se jí neptal.

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:52:15
  21. avatar
    [15] psycho [*]

    bohunka_p: tak ať hlídá děti on a podnikej ty, jak si to zařídíš, takové to máš.

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:50:17
  22. avatar
    [14] Luciš [*]

    psycho: a jestli máš (nebo jinej postiženej) takovej pocit, tak co sis vzal, to máš

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:48:12
  23. avatar
    [13] Ada1 [*]

    ad.astra: hlavne ta DOVOLENA, ta me dostava kterej jouda tenhle termin vymyslel???
    ale kdyz se jim navrhne, at tedy doma jsou, tak se jim najednou nejak nechce

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:46:36
  24. avatar
    [12] ad.astra [*]

    Ada1: nebo hláška, vždyť si na mateřský DOVOLENÝ, to já kdybych mohl takhle být doma, to bych udělal práce

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:29:13
  25. avatar
    [11] Ada1 [*]

    ad.astra: no, preci prace v domacnosti neni PRACE
    ....vzdycky me to pobavi

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:25:18
  26. avatar
    [8] ad.astra [*]

    Manx: ano, tak tenhle zákon se pánům tvorstva fakt povedl, někde jsem četla, že se na něj moc těšily a prosadily feministky, že by mohla ženská takhle asi ještě po letech odírat svého exmanžela, ale v praxi se zatím jaksi ukázalo, že ho využil právě chlap(co bylo zviditelněno). Mimochodem, nevěděla jsem, že u nás zákony schvalují feministky, kdykoliv kouknu na TV a záběry z parlamentu, vidím tam většinou muže, a že by toto prosadily ženy z parlamentu? Ono jich tam je tolik?

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:22:16
  27. avatar
    [7] Žábina [*]

    Manx: no to je síla, to máš pravdu

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:21:47
  28. avatar
    [5] ad.astra [*]

    psycho: opět jeden z "pánů tvorstva" který má patent na rozum. V článku se nepíše o tom,že by se jeden vezl a nenašel si práci a jen se flákal. Je tam psáno o tom, že péče o děti a domácnost je rovna, jakoby dotyčná(většinou) také chodila do práce a vydělávala a nosila domů peníze. Tím, jak to tady prezentuješ, tak děti taky nevydělávají a jen se vezou? Tohle můžeš praktikovat v situaci, kdy jsi sám, že to, co vyděláš i sám utratíš, ale v manželství je to jinak - bohužel pro takovéto muže, co takto přemýšlí a bohudík pro ženy, co mají za manžela takového "psycha"

    superkarma: 0 25.10.2005, 09:08:28
  29. avatar
    [2] psycho [*]

    Idiotský zákon, co si kdo vydělá, ať si také utratí. Ať se ten druhý také trošku snaží a ne že se jen poveze, a ne že si najde práci, kde se houby dělá, ale nic se nebere a ten druhý ho bude dotovat. Bez práce nejsou koláče.

    superkarma: 0 25.10.2005, 08:29:24
  30. avatar
    [1] Mici [*]

    souhlas

    superkarma: 0 25.10.2005, 00:07:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme