Rodina

Vychováváte dítě? Bude vás to stát tři miliony

Tři miliony korun. Tuhle sumu podle nejnovějších propočtů vydá rodič za výchovu svého dítěte, než ho „pustí do světa“. Píše o tom dnešní vydání MF DNES.

Asi žádný rodič to takhle nepřepočítává, ale když se sečtou platby za jídlo, oblečení, kroužky, školy, ale i za bydlení nebo dovolené, vyjde z toho překvapivá suma. „Vychovat dítě stojí v průměru tři miliony korun, záleží na příjmu rodiny a počtu dětí,“ vyčíslil Otakar Hampl, který na toto téma sepsal analýzu. Tu otiskl Český statistický úřad v nejnovějším čísle svého časopisu Demografie.

Autoři tvrdí, že stát rodiny dlouhodobě znevýhodňuje. A šli trochu provokativně ještě dál - výdaje spojené s výchovou dítěte přepočítali a porovnali s tím, kdyby člověk podobně investoval třeba do menší firmy. Výsledek? Výchova potomka je vysoce ztrátový podnik.

Jeden příklad za všechny - rodina si za to, že vychovává dítě, může ročně snížit daně o 10 600 korun. Když bude podnikat a pořídí si na firmu auto, může si po dobu pěti let odečítat ze základu daně vždy pětinu jeho ceny. Převedeno na čísla: Pokud rodina vydá za dítě do jeho čtyřiadvaceti let téměř tři a půl milionu korun, prodělá ve srovnání s firmou jen na daních a sociálním pojištění asi jeden a půl milionu korun.

Firmy mají totiž hodně daňových úlev - nemluvě o tom, že z nich můžete mít také zisk, píše MF DNES. Celý článek si můžete přečíst ZDE.

Tři miliony. Zdá se vám to moc, nebo málo? Počítáte, kolik investujete do dětí?

   
10.09.2009 - Děti - autor: MediaFax, red

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [75] kebulkaevulka [*]

    kuty — #74 Tak to je trefnéSml30

    superkarma: 0 11.09.2009, 23:14:31
  2. avatar
    [74] kuty [*]

    kebulkaevulka — #73ony asi doma nemají netSml80a proto musíme na jejich stanovisko počkat do pondělka ,ony až budou v zaměstnání tak si to s náma vyřídí(ovšem jestli to nebude vadit šéfům)Sml30

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #75
    superkarma: 0 11.09.2009, 23:00:57
  3. avatar
    [73] kebulkaevulka [*]

    kuty — #72 Já bych řekla,že né asi,ale určitě a není to jen ta jedna je jich více,dámy!!!!!!!čekáme na vaše stanovisko.

    1. na komentář reaguje kuty — #74
    superkarma: 0 11.09.2009, 22:48:28
  4. avatar
    [72] kuty [*]

    kebulkaevulka — #71 ano kebulko máš pravdu.ta které se to týká je asi s rozumem v koncích a jak jsi správně podotkla je srab srabovský.hlavně že pod jiným dnešním článkem opět rozsévá svá moudra.Sml28.ONA SE NAS ASI BOJISml22

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #73
    superkarma: 0 11.09.2009, 22:44:35
  5. avatar
    [71] kebulkaevulka [*]

    Jsou tady čtenářky,které neumí obhájit svůj názor,kde jste,když se vás někdo na něco ptát,nebo má jiný názor než vy.Sraby jdete se bodnoutSml58

    1. na komentář reaguje kuty — #72
    superkarma: 0 11.09.2009, 22:01:37
  6. [70] janina01 [*]

    peetrax — #67 Napsala jsem svůj názor a měnit ho kvůli nikomu nebudu, určitě by bylo lepší pro ostatní, kdyby si maminka někoho našla pro tyto případy. Sml24 To je vše Sml30

    superkarma: 0 10.09.2009, 20:39:54
  7. avatar
    [69] kuty [*]

    kebulkaevulka — #68 Sml67Sml59

    superkarma: 0 10.09.2009, 20:32:20
  8. avatar
    [68] kebulkaevulka [*]

    peetrax — #67 Tak až budeš mít děti,si to potom povíme,moje děti taky nechoděj do školky,ale s rýmičkou bych je tam neposlala,prostě né,beru ohled na jiné děti a jejich mámy,taky můžou kvůli mě přijít o místo,chtělo by to víc přemýšlet,než něco napíšu!

    1. na komentář reaguje kuty — #69
    superkarma: 0 10.09.2009, 20:09:36
  9. avatar
    [67] peetrax [*]

    kebulkaevulka — #44 Nesobeckost. Sml30 A pak tu ženskou vyhodí z práce a můžou se všichni jít pást. Sml30 Nejsem pro to, aby nemocné děti chodily do školek, když jsem učila, viděla jsem, kam to vede, ale zas nic se nemá přehánět.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #68
    2. na komentář reaguje janina01 — #70
    superkarma: 0 10.09.2009, 19:49:38
  10. avatar
    [66] peetrax [*]

    janina01 — #38 Ale nepřeháněj. Sml24 Nic proti, ale v téhle době člověk fakt nemůže s dítětem zůstat doma, když má rýmečku nebo když zakašle. Maje má pravdu, že na každé místo čekají desítky lidí.

    superkarma: 0 10.09.2009, 19:47:03
  11. avatar
    [65] kebulkaevulka [*]

    Blueberry — #64 Trošku na hlavičku,ale budíš!

    superkarma: 0 10.09.2009, 18:49:11
  12. avatar
    [64] Blueberry [*]

    Kdyby vsechny matky posilaly do skolky zdrave deti, proc by ty deti byly porad nemocne? Ja byt v Cesku tak otevru skolku pro nemocne deti. Je vase dite nemocne a vy musite do prace? - Privezte je do me "nemocne skolky"!

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #65
    superkarma: 0 10.09.2009, 18:43:59
  13. avatar
    [63] kuty [*]

    maje — #1 nechci rýpat,ale když máš tak strašného šéfa,to mu nevadí že od 8hod 35min sedíš na netu a diskutuješ?

    superkarma: 0 10.09.2009, 17:06:32
  14. avatar
    [62] piškotek [*]

    Mám doma tři děti. Je fakt čím větší tím větší výdaje. Jen doufám, že když do nich takhle investujeme, že nám to jednou vrátí. Nemusí to být nic převratného stačí když budou mít spořádaný život.

    superkarma: 0 10.09.2009, 16:56:23
  15. avatar
    [61] maje [*]

    Bébina — #60 je to jenom tvoje volba. daleko radši slyším, že někdo dítě v životě prostě nechce - ať má důvod jakýkoli a vlastně ani mít žádný důvod nemusí, než když si ho někdo pořídí a pak se o něj nestará. každopádně ten život s  dítětem není horší, je pouze jiný. a jak jsem již psala, všechno má svoje pro a proti.

    superkarma: 0 10.09.2009, 15:10:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] Bébina [*]

    Rikina — #37 Tak treba moji mame taky nikdo nepomahal (ani tata) a musela nas obstarat sama. JENZE. Skolka byla 50m od baraku, hned vedle skolky potraviny, ceny byly vsude stejne a zbozi taky, takze nemelo cenu chodit nekam jinam a praci mela 100m od baraku. Tedy dojit z prace do skolky, nakoupit a dojit domu ji mohlo trvat maximalne pul hodiny a to jeste pokud byla v kramu fronta. Ja jsem v praci 9 hodin, hodinu dojizdim tam a zpet, tedy 11 hodin mimo domov. Od kdy do kdy jsou ve skolce? Hm, asi vlastne zadne deti nechci, nechci se sedrit a nechci, aby muj zivot nebyl o mne, ale o neustale peci o nekoho jineho.

    1. na komentář reaguje maje — #61
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:46:57
  2. avatar
    [59] kebulkaevulka [*]

    maje — #58 Takový melírek,ale jo to nejde,jsou to svině oddolný,neteř se jich taky nemohla zbavit,nakonec zvítězila barva,chodila do 1.třídy,učitelka měla kecy,ale ségra jí to vysvětlila

    superkarma: 0 10.09.2009, 14:39:01
  3. avatar
    [58] maje [*]

    kebulkaevulka — #56 ale uznej, že nemůžu barvit vlasy 6,5 letý holceSml15 to bych byla za exota - já i ona. ale je pravda, že já neměla vešku ani jednuSml30

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #59
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:36:02
  4. [57] janina01 [*]

    kebulkaevulka — #56 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 10.09.2009, 14:20:16
  5. avatar
    [56] kebulkaevulka [*]

    maje — #52 To jsou fši Mexický,na ty platí obyrvit hlavu,jinak jsou neskutečně oddolné,taky na tebe plivat nechci!A stejně mi to nejde,vždycky si plivnu na bradu

    1. na komentář reaguje janina01 — #57
    2. na komentář reaguje maje — #58
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:19:39
  6. avatar
    [55] Lukáš Čejka [*]

    maje — #54 Ja jsem zamestnanej, ja nezamestnavam. A navic ja bych jako sef byl desnej ras Sml57

    superkarma: 0 10.09.2009, 14:18:45
  7. avatar
    [54] maje [*]

    Lukáš Čejka — #51 kdybys věděl o nějakým šéfovi, kterému by to nevadilo, dej mi hned vědět.Sml32 bych ho klidně brala i jenom na vedlejšák. ba ne, vadí mi ten jeho přístup - dělám v soukromé firmě - ale co můžu dělat.Sml24 a co ty, ty pomocnou sílu nesháníš? jako šéfa bych tě bralaSml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #55
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:15:49
  8. [53] janina01 [*]

    maje — #50 nikdo neřekl, že jsi fůj, jsi nezodpovědná vůči ostatním maminkám a dětem, když dáváš nemocné dítě do školky, za tím si stojím, kde vidíš, že chci po Tobě plivnout? Sml30

    superkarma: 0 10.09.2009, 14:13:54
  9. avatar
    [52] maje [*]

    kebulkaevulka — #49 bohužel děti ve školce byly permanentně nemocné od podzima do jara (takže mám vlastně ohromné štěstí, že moje dcera dostala chřipku jen 1x). neustále na sebe prskali apod. byl to docela zážitek. ale daleko víc mi vadily vši. dneska jsou ty mrchy tak odolné, že i když jsem je umyla šamponem na vši, který je měl zničit, tak oni byly snad jen sjetý a lezly pomaleji.Sml32 a když jsem to svojí princezně vyčesala, všechno vyprala a vydezinfikovala, tak je tam měla za 3 dny zase. a možná i víc. ale to není hned vidět. ale usoplený nos vidí každý

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #56
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:11:57
  10. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    maje — #50 Si to neber. Mne se tvuj prisup libi vic, nez pristup tech, ktere si musi sef v praci vyfotit, aby je priste az prijdou do prace vubec poznal. Sml57

    1. na komentář reaguje maje — #54
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:09:32
  11. avatar
    [50] maje [*]

    Lukáš Čejka — #48 to teda ne. ale všiml sis, jak se tady rozjela debata? jak mě všichni odsuzujou? kdyby to šlo, tak na mě ještě plivnou. tak jsem jim chtěla udělat radostSml32Sml58 a lézt ostatním do ... (ty víš, kam), jako že mají pravdu a že jsem fuuuuuj!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #51
    2. na komentář reaguje janina01 — #53
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:07:23
  12. avatar
    [49] kebulkaevulka [*]

    maje — #46 Jsi sobecká v tom ohledu,že třeba jiná maminka je na tom stejně,možná i hůř a díky tomu,že šoupneš nemocné dítě do školky,to nakazí další dítě......Já jsem to myslela takhle,né že se dceři nevěnuješ,špatně jsi si to vyložila

    1. na komentář reaguje maje — #52
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:04:32
  13. avatar
    [48] Lukáš Čejka [*]

    maje — #46 Ty to teda vedes Sml32, zacala si se stydet? Sml52

    1. na komentář reaguje maje — #50
    superkarma: 0 10.09.2009, 14:01:22
  14. avatar
    [47] jiti [*]

    maje — #20 To, co se dědit dá, tzn kočárek, boty, oblečení, je myslím ta nejnižší položka. Kočárek máme starší, hadry ze sekáče po pětikoruně a ty boty taky nekupuji za tisíce. Až dítě odroste, potom to naskáče. Dědit po sourozenci už nechce, tohle chce a ono, ale pořád to nejsou miliony. Oni si k tomu výpočtu připočetli asi i průměrný byteček pro potomky.

    superkarma: 0 10.09.2009, 14:01:12
  15. avatar
    [46] maje [*]

    kebulkaevulka — #44 asi máš pravdu. jsem sobecká. chodím do práce, ze které mám snad i pupínky, nesmím si dovolit zamarodit, protože na moje místo čeká x dalších lidí, dceru odkládám do kroužků ne proto, že by jí to bavilo, ale abych se vyhnula zodpovědnosti dělám domácí práce za běhu, abych se mohla aspoň ten zbytek dne věnovat dcerce. víš, že jsem si dodneška myslela, že sobecká a nezodpovědná máma se chová jinak? tak to jsem se asi zase spletlaSml80Sml32

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #48
    2. na komentář reaguje kebulkaevulka — #49
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:56:59
  16. [45] Mautina [*]

    Do čeho by měl člověk investovat než do svých dětí?já teda v okolí znám hodně žen,které si rači nechali udělat dítě,aby nemuseli chodit do práce a pak nadávají,že je nemají z čeho živit nebo je nemá kdo hlídat.Jí dítě ještě nemám,ale v dohledné době plánuji a né jen jedno,to bych ani nemusela žít,pro koho všechno dělám a komu to pak předám než svým dětem Sml22.

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:55:11
  17. avatar
    [44] kebulkaevulka [*]

    maje — #41 Myslím si,že to není o úžasných matkách,ale o nesobeckosti,dítě s rýmou a kašlem,nemá co dělat mezi zdavími dětmi,to at se na mě nikdo nezlobí

    1. na komentář reaguje maje — #46
    2. na komentář reaguje peetrax — #67
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:51:04
  18. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    Vychova psa je taky vysoce ztratova, z dani neodepises nic Sml80Sml57

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:49:27
  19. avatar
    [42] Alka1 [*]

    petra69 — #33 Vzhledem k tomu, co jsi tady o bezdětných napsala, ti nikdo nic nenandal...být tady některé bývalé "uživatelky", asi by ti to vysvětlily jinak. Přiznávám, že bych to tentokrát uvítala. Sml67

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:40:34
  20. avatar
    [41] maje [*]

    janina01 — #38 no, jestli jich bude ve škole víc takových uvědomělých,  zodpovědných a dokonalých matek, tak se nad sebou budu muset zamyslet. já, nezodpovědná matka, která se jakékoli zodpovědnosti vyhýbá, bych si měla asi pořídit další děti. pak bych byla doma a každá dokonalá mamina na mě bude dělat.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #44
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:39:56
  21. avatar
    [40] maje [*]

    Vivian — #36 aspoň už vím, kam jí mám dát, až bude nemocná. doufám, že budeš mít ještě volnou postel Sml57

    rikina: já to beru, jako samozřejmost. nikdy jsem jí nikomu na krk nevěšela. i když - asi s tím začnu, abych zabránila přenášení kapénkových bacilůSml32

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:36:53
  22. [39] janina01 [*]

    Rikina — #37 Sml67

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:36:34
  23. [38] janina01 [*]

    maje — #35 ano mám, zvládla jsem to bez babiček Sml57, jen se vyhýbáš zodpovědnosti, no hurá, více takových matek jako ty Sml57, chudáci ty ostatní děti a jejich zodpovědné maminky, jinak se divím, že učitelky vám ty nemocné a nastydlé děti neposílají domů Sml32

    1. na komentář reaguje maje — #41
    2. na komentář reaguje peetrax — #66
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:36:19
  24. [37] Rikina [*]

    Hmm, a není to náhodou samozřejmost, že vlastní děti by si měl člověk vychovávat sám, a ne je pověsit na krk babičkám? Ty už mají vychováno, a pomoc z jejich strany je dobrá vůle, ne povinnost. Sml57 

    1. na komentář reaguje janina01 — #39
    2. na komentář reaguje Bébina — #60
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:27:32
  25. avatar
    [36] Vivian [*]

    maje — #35 už se těším, až budu malou dávat do školky, kde bude v kontaktu s takovýma malýma bacilonosičema...Sml15 Nezbývá než se k tomu postavit optimisticky a doufat, že si tím třeba posílí imunitu. Nebo se začnu víc modlitSml30 Já bych nemocnýho prcka nechala v posteli. Malá (22 m.) má teď zrovna jen blbou rýmu a já si neumím představit, že bych ji v tomhle stavu hnala do školky. Nota bene s něčím závažnějším...

    1. na komentář reaguje maje — #40
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:26:47
  26. avatar
    [35] maje [*]

    a pro doplnění: nejsem na sebe za určité věci pyšná, ale svojí dceru si vychovávám sama s manželem, bez pomoci babiček, apod. nikdo mi necpe horem dolem. zaplať pánbůh moje dcera je nemocná 1x do roka (když ´nebudu brát vši, co si donesla ze školky) a to má ještě chřipku.

    a janino01: ty máš děti? a zvládala jsi všechno bez jakékoli pomoci?  pokud ano, a mohla sis dovolit v práci jít s nimi marodit, tak ti gratuluji k normálnímu šéfovi. né každý má takové štěstí.

    1. na komentář reaguje Vivian — #36
    2. na komentář reaguje janina01 — #38
    superkarma: 0 10.09.2009, 13:23:46
  27. avatar
    [34] maje [*]

    petra69 — #33 díky za ten konec - On totiž každý nemá za zadkem zástup babiček s finančními injekcemi. přesně tak je to u nás. u nás nemají ani peníze (jedna má, ale nikdy nic nedá Sml30) ani čas.

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:11:14
  28. [33] petra69 [*]

    Jej, to jste mi to ale nandaly ( až na pár výjímek )! Ty z Vás, které mě posílají do práce, mi můžou každý den přijít hlídat děti, ráno a odpoledne, neboť školka i škola včetně družiny zde funguje od 8 do 15 hod, pak je místo mě mohou vozit po kroužcích,a o všech prázdninách, které jsou každou chvilku, si je mohou vzít k sobě domů.  V mezidobí se o ně mohou starat v době jejich častých nemocí. On totiž každý nemá za zadkem zástup babiček s finančními injekcemi - někomu umřeli brzy rodiče a manžel musí jezdit za prací na celý týden pryč, aby uživil rodinu...

    1. na komentář reaguje maje — #34
    2. na komentář reaguje Alka1 — #42
    superkarma: 1 10.09.2009, 13:01:01
  29. [32] Rikina [*]

    Jinak teda netuším, kolik jsem investovala do dětí, roky uplynuly, dnes má koruna jinou hodnotu, než když se mí potomci narodili, přepočítávalo by se to blbě. Neřeším. BTW psi jsou taky drazí, zhruba srovnatelně s malými dětmi. Sml57 Horší je ta investice vlastních nervů a zdraví, než ta finanční. Sml24 

    superkarma: 0 10.09.2009, 13:00:22
  30. [31] Rikina [*]

    Zdá se mi to moc. Vzhledem k tomu, že jsou i lidi žijící z minimální mzdy, což je 8 tisíc, a ti by tři miliony nevydělali za celý svůj produktivní věk. A že by byli všichni takoví bezdětní, to se mi taky nezdá. Sml80 

    superkarma: 0 10.09.2009, 12:57:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme