Rodina

Vychovala jsem ho a teď mi ho chtějí vzít

Příběh paní Vladěny je neveselý. Vychovala syna svojí dcery, která v pubertě nechtěně otěhotněla. Teď se ale chce dcera s manželem odstěhovat z domu a dvanáctiletý Vašek má jít s nimi...

hoch

Dovedete si představit situaci, že se jednoho krásného dne vrátí vaše patnáctiletá dcera domů a oznámí vám radostnou novinu - totiž že je v požehnaném stavu? Podobné štěstí se stalo paní Vladěně. Rodina se rozhodla dítě si ponechat, Radka (budoucí maminka) nechtěla riskovat při interrupci možnou budoucí neplodnost, před kterou ji varoval lékař. Radčini rodiče rozhodli, že Radka dodělá školu a o dítě se budou starat všichni. Sami druhé dítě, po kterém toužili, neměli. Jednou dostane svůj pokoj v rodinné vile.

Asi vás také zajímá otec dítěte. Je to trochu jako ze špatného románu, prázdninová láska z dovolené na Kanárských ostrovech. Znáte to, mladí snědí kluci na surfovacích prknech...

Radce se narodil synek Václav, a jakmile mohla, vrátila se na školu. Na „mateřské“ byla s Vaškem babička. Nakonec se zdá, že všechno dobře dopadlo. Radka si našla vážnou známost a v pětadvaceti letech se vdala. To bylo Vaškovi deset let, nyní jsou tomu dva roky a mladí se rozhodli z rodinného sídla odstěhovat. Důvod? Radka se potřebuje vymanit z maminčiných pout a její muž v domě s Radčinými rodiči také není nejspokojenější. A Václav má jít s nimi.

Situace dospěla do bodu mrazu, ve kterém spolu nikdo s nikým nepromluví vlídného slova.

Příběh paní Vladěny

Že chce odejít, no prosím, ať si jde. Ale proč mi musí brát Vaška? Je její stejně jako můj - kdo u něj probděl dny a noci, když měl neštovice, když dostal horečky, když mu rostly zoubky, a ona si někde randila? Už jako holka byla nezodpovědná, jak se teď chce sama postarat o rodinu?

Vašík je citlivý kluk, je na mě hrozně fixovaný. Kam myslíte, že chodí v noci, když se bojí? Ke komu jde pod deku? S kým řešil svojí první „nešťastnou lásku“? Je jako můj syn, kterého jsem neměla.

A ten její, co je to za chlapa, když jí neumí poručit! Když jí neumí říct, jak se má chovat k vlastní mámě? Takový mouchy snězte si mě, kde nic, tu nic. Můj Karel by s ním vymetl komín levou rukou, a to mu táhne na šedesát. Ne, nepustím ho s nimi!

Co jim doma chybí? Vždycky jsme to tak přece plánovali, že budeme bydlet společně. Dědeček stavěl ten dům pro rodinu a rodina v něm vždycky žila. Je tu všechno a oni chtějí odejít do nějakého krcálku v panelákové králikárně. Tady mají zahradu a tam je jen betonový dvorek.

A co Arik, vždyť se bez toho kluka usouží. Vyrůstali spolu a jsou na sebe fixovaní. To pro jedenáctiletého psa není, stěhování do nějakého paneláku. Ani ho s sebou nechtějí. Ten chudák to určitě odstoná a kdo ví, jestli jen to...

Jenže co já zmůžu? To do nich můžete hučet, můžete si postavit hlavu, můžete prosit, můžete přemlouvat, vyčítat, nic. Je to jako mluvit do dubu. Odstěhují se a my tu zůstaneme sami. Jako by mi rvali srdce z těla - vždyť je to MŮJ SYN!

Kam dál?

   
03.04.2012 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [85] planda0 [*]

    Sml67

    superkarma: 0 20.03.2013, 10:24:20
  2. avatar
    [84] lenig [*]

    Dostala jste Vašíka do pěstounské péče?  V tom případě by měl zůstat u vás a ne jít s matkou...to pak posuzuje sociální pracovnice, kde bude dítěti lépe. A co sám Vašík, chce zůstat u Vás nebo jít s mámou? V jeho věku s ejiž může rozhodnout sám a Vy to pak přes sociálku vše vyjednáte...držím palečky, aby to dopadlo co nejlépe pro všechny zúčastněné...Sml79Sml79Sml79

    superkarma: 0 08.09.2012, 14:35:58
  3. [83] Jala [*]

    Nelehká situace. Jsem zvědavá na pokračování.

    superkarma: 0 04.04.2012, 00:32:03
  4. avatar
    [82] tajnostii [*]

    je to smutnéSml22

    superkarma: 0 03.04.2012, 22:29:59
  5. avatar
    [81] =božmila= [*]

    Taky nechápu báby postoj, že ji někdo chce vzít vnuka ,přece i ta dcera je její .Nikdo ji nic nebere ,tak nech se chová tak ,že má dceru ,zetě , vnuka a nedělá rozdíly.Sml32

    superkarma: 0 03.04.2012, 21:52:30
  6. [80] Peggy89 [*]

    tetě se narodily ne v 15 ale v 16 rovnou dvojčata a zvládla to bez větší pomoci ostatních

    superkarma: 1 03.04.2012, 21:49:50
  7. avatar
    [79] tomáš [*]

    Že by 15-letá byla na dovolené na Kanárech sama, bez dozoru..? A stihla letní lásku s následky...Vladěně mohlo být tak cca 40 let, když zůstala doma "na mateřské" a vychovávala vnoučka, a doufejme i dceru.Tedy musela mít patrně nějaké "úřední lejstro" o jeho svěření do výchovy.Jestliže teď se dcera s Vašíkem může odstěhovat a starat se o něho sama, pak bylo opatrovnictví asi zrušeno,ne?

    Patrně v nejvyšší čas - u babičky by z něj zodpovědný muž asi nedospěl. Cítím tam velký tlak, aby zůstal malým chlapečkem, roztomilou hračkou pro babičku. No,ale jen aby mladá (nezodpovědná) maminka na výchovu stačila..Tipla bych si, že za nějaký čas voprsklýho puboše vyexpeduje k babičce Sml80

    superkarma: 0 03.04.2012, 21:18:08
  8. [78] Lydia001 [*]

    Je to skutečně smutné, ale nevím jak se proti tomu bránit, když nejste oficiální matka.

    superkarma: 0 03.04.2012, 19:28:57
  9. [77] PEPI11 [*]

    jukl — #72 Taky si myslím, že by se měli dohodnou i s klukem, a nechat to rozhodnout jemu. . Možná babička jim do všeho mluví, a to se mladým nelíbí. A třeba to zkusí s maminkou, a časem zjistí, co mu vyhovuje líp, a vrátí se k babičce

    superkarma: 0 03.04.2012, 18:30:43
  10. avatar
    [76] daska59 [*]

    Ve dvanácti už je dítě dost rozumné, aby se rozhodlo samo kde a s kým chce být.

    superkarma: 0 03.04.2012, 17:31:54
  11. avatar
    [75] denkas [*]

    No mě připadá,že i kdyby se od začátku starala máma,a ted chtěla odejít,že by byla stejná situace!Babička je zřejmě generál .A chce mít vše pod kontrolou.Neměla by to tak hrotit,stím přeci měla počítat.Mohli se mladí odstěhovat a mít hezký vztahy.Výčitkama jen vše pokazí.

    superkarma: 0 03.04.2012, 17:02:30
  12. avatar
    [74] SNÍŽEK [*]

    dítě patří matce a ne babičce,přesto že ho vychovala.Sml80

    superkarma: 0 03.04.2012, 16:20:38
  13. avatar
    [73] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #65 opět souhlasím. Navíc děti jsou poměrně lehce ovlivnitelné obskakováním a kupováním. Zažila jsem to ve svém okolí - stačí se s dítkem lehce "spolčit", správně podat některé skutečnosti. Stačí, aby ho máma chtěla vést k samostatnosti a babička tvrdila, že si zaslouží víc péče. S opičí láskou nelze vyhrát.

    superkarma: 0 03.04.2012, 15:56:00
  14. [72] jukl [*]

    možná se zeptat Vašíka, co by chtěl on...

    1. na komentář reaguje PEPI11 — #77
    superkarma: 0 03.04.2012, 15:54:29
  15. [71] myska1 [*]

    jo na to není co říct, to si musí sami rozhodnout.........

    superkarma: 0 03.04.2012, 15:39:19
  16. avatar
    [70] Markýza [*]

    Jindriska8 — #69 "Situace dospěla do bodu mrazu, ve kterém spolu nikdo s nikým nepromluví vlídného slova." -- rodinnou poradu???????

    superkarma: 0 03.04.2012, 15:12:00
  17. avatar
    [69] Jindriska8 [*]

    Toto je moc smutný příběh a řešení bude těžké.Vašík je už velký kluk,tak ať udělají rodinou poradu a dohodnou se společně,jak situaci vyřešit.Sml22

    1. na komentář reaguje Markýza — #70
    superkarma: 0 03.04.2012, 15:10:21
  18. avatar
    [68] doubek [*]

    Já myslím, že dvanáciletý kluk už umí rozpoznat rozdíl mezi matkou a babičkou a rozhodnout se kde chce žít. Ze strany babičky jde trošku o sobectví. Láska ke vnoučeti je zřejmá, ale co láska k dceři? 

    superkarma: 0 03.04.2012, 13:57:44
  19. avatar
    [67] delfi.na [*]

    a nebylo soudem rozhodnuto, kdo ho má v péči?

    superkarma: 0 03.04.2012, 13:55:12
  20. avatar
    [66] Altamora [*]

    Kytinkak — #59 Jestli je kluk jen trochu fikaný, tak bude orat, sít i vláčet matkou i babičkou, když se o něho perou.

    superkarma: 0 03.04.2012, 13:38:09
  21. avatar
    [65] OlgaMarie [*]

    Suzanne — #64 Já také dost dobře nechápu házení odpovědnosti na to dítě.   

    1. na komentář reaguje Suzanne — #73
    superkarma: 0 03.04.2012, 13:23:04
  22. avatar
    [64] Suzanne [*]

    No, přečetla jsem si to ráno a nechtěla jsem se k tomu vyjadřovat, rozčílila mě, baba. Teď jsem si to přečetla znovu, rozčílila mě zaseSml30 Babička na léčení, mladá rodina kvaltem pryč. Souhlasím s níže napsanými komentáři Olgy Marie a dalšími podobnými.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #65
    superkarma: 0 03.04.2012, 12:53:10
  23. [63] Trefa [*]

    trefa:je to tezke,ale musi se rozhodnou chlapec co chce,matka stim musela pocitat,ze k tomu jednou dojde.

    superkarma: 0 03.04.2012, 12:52:40
  24. [62] Kjuk [*]

    Je to smutné,hodně štěstí a pevné nervy,snad vše dobře dopadne a dcera se neodstěhuje,co já bych dala za to,mít rodiče,kteří mě mají rádi.Hodně štěstí.

    superkarma: 0 03.04.2012, 12:38:33
  25. avatar
    [61] ondrasek74 [*]

    Uf to je těžká situace. Chápu dceru, že se chce osamostatnit, ono se jinak bydlí "mladým a starým". Dřív se domy stavěly jako více generační, ale čas ukázal, že bude lepší, když každý bydlí zvlášť.

    A co syn, vnuk? Pro něho to bude také těžké. Nevím, jak chápe svou opravdovou mámu , popř. od jakého věku ji tak chápe.

    Tehdy bych to řešila být paní Vladěnou asi žádostí o svěření do své péče u soudu. I teď by tak musel rozhodnout soud. Je mi jí líto, i toho kluka.

    superkarma: 0 03.04.2012, 12:26:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] myše [*]

    no ono to spíš vypadá, že pokud matka se synem odejde, babka se zatvrdí a uzavře veškerý kontakt s "mladými"

    prostě uraženost...

    Nikdo jí vnuka nebere, tak nevím co tak vyvádí...

    superkarma: 0 03.04.2012, 12:08:09
  2. avatar
    [59] Kytinkak [*]

    blesksoft — #47 souhlasím s tebou, tohle je vždy pro všechny těžké, a kluk stejně příjde na to kde mu je nejlépe

    1. na komentář reaguje Altamora — #66
    superkarma: 0 03.04.2012, 12:04:48
  3. avatar
    [58] Markýza [*]

    femme — #54 matce? - já spíš bábě :/

    superkarma: 0 03.04.2012, 11:49:44
  4. avatar
    [57] ekleinovka [*]

    Dite patri matce,s Tim mela babicka pocitat hned po narozeni,je na nej prilis fixovana,a to je na skodu vsem

    superkarma: 0 03.04.2012, 11:44:17
  5. avatar
    [56] risina [*]

    Martina72 — #46 Máma si jen užívala? To tam je? Já čtu, že si dodělala školu, pak si našla vážnou známost a v pětadvaceti se vdala.

    superkarma: 0 03.04.2012, 11:42:26
  6. avatar
    [55] risina [*]

    No nevím, jeslti je normální, aby dvanáctiletý kluk chodil v noci pod deku k babičce, když se bojí... Možná je na čase, aby se z toho ochranářského (a zároveň zřejmě autoritativního) prostředí odstřihl i on, nejen jeho matka.

    Kde čtete, že bude muset změnit školu? Pokud se budou stěhovat v rámci jednoho města, tak přece může dál chodit tam, co dosud. Zrovna tak může babičku, dědu i psa navštěvovat.

    superkarma: 0 03.04.2012, 11:38:41
  7. avatar
    [54] femme [*]

    Vašek patří samozřejmě své pravé "matce", i když já bych jí rozbila nejdřív pořádně držku Sml24

    1. na komentář reaguje Markýza — #58
    superkarma: 0 03.04.2012, 11:34:36
  8. [53] Saritka [*]

    Těžká situace, ale mladí mají být sami.Sml16

    superkarma: 0 03.04.2012, 11:19:55
  9. avatar
    [52] black.bird.third [*]

    A co až si kluk najde přítelkyni a odejde i od mámy, jak ta to ponese? Možná stejně, jako teď jeho babička. Není to jednoduchý.

    superkarma: 3 03.04.2012, 10:50:06
  10. avatar
    [51] Markýza [*]

    cilani — #50 Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 03.04.2012, 10:36:15
  11. [50] cilani [*]

    Martina72 — #46 no babička je taková milá paní, která se nesnaží s nikým manipulovat a ovládat ho... Sml79

    1. na komentář reaguje Markýza — #51
    superkarma: 0 03.04.2012, 10:28:53
  12. avatar
    [49] Markýza [*]

    Martina72 — #46 jo tak přesně takto mu to babča naservírovala Sml3

    superkarma: 0 03.04.2012, 10:19:52
  13. avatar
    [48] OlgaMarie [*]

    prece ja — #44 Bába si přes těhotenství dcerky kompenzovala přání mít druhé dítě. Odmítá dceři přiznat, že dospěla.

    superkarma: 0 03.04.2012, 10:15:51
  14. avatar
    [47] blesksoft [*]

    když Vašek bude chtít vrátí se, ale určitě bych nebránila osamostatnění mladé rodiny - prostě nechat dveře otevřené

    1. na komentář reaguje Kytinkak — #59
    superkarma: 0 03.04.2012, 10:14:04
  15. [46] Martina72 [*]

    Moc smutné. Vašek by si měl vybrat s kým zůstane už není malý ,jestli s babičkou, která se o něj poctivě starala ve dne v noci nebo s mámou která si jen užívala.Sml80Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje Markýza — #49
    2. na komentář reaguje cilani — #50
    3. na komentář reaguje risina — #56
    superkarma: 0 03.04.2012, 10:13:30
  16. avatar
    [45] Markýza [*]

    prece ja — #44 dvanáctiletý kluk nepřizná, že se něčeho bojí ..... aby v tom nebylo něco víc, než jen syn, kterého nikdy neměla ...... Sml15

    superkarma: 0 03.04.2012, 10:09:42
  17. avatar
    [44] prece ja [*]

    Vašík je citlivý kluk, je na mě hrozně fixovaný. Kam myslíte, že chodí v noci, když se bojí? Ke komu jde pod deku? S kým řešil svojí první „nešťastnou lásku“? Je jako můj syn, kterého jsem neměla  

                                                  no ale není to její syn , je to její vnouče a svojí matku má. A že chodí za ní ? vidím to tak, když byl malý ......pojd ke mě , nech maminku odpočinout......já si ho vezmu , jdete si lehnout....prostě manipulovala , aby ho mohla získat pro sebe.

    1. na komentář reaguje Markýza — #45
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #48
    superkarma: 1 03.04.2012, 09:54:09
  18. avatar
    [43] Markýza [*]

    v.poho — #40 Sml80 když ho má v tlapách takový upír Sml3

    dcera jí v patnácti otěhotněla, co to asi udělá s tím klukem a ještě takový boj o něj Sml3

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:53:40
  19. avatar
    [42] v.poho [*]

    A jen tak na okraj: nedávno jsem četla zajímavý článek, že vědci udělali nějaký výzkum, z kterého vyplynulo, že 80% lidí si není schopno udělat vlastní názor, tudíž jsou lehce zmanipulovatelní politiky, médii.....

    Tak co můžeme chtít od dítěte?

    superkarma: 1 03.04.2012, 09:52:41
  20. [41] magic11 [*]

    Sml80

     no tě pic, to je situace,chudák kluk, jsem ráda, že nemusím řešit tohle dilema a těžko i v této situaci poradit, když do toho pořádně nevidíme, jak se na to dívá máma Radka, její manžel, děda... Vidíme jen jednostranný názor babičky, která vychovala, když bylo nejhůř a na jednu stranu se jí ani nedivím, že o vnuka-syna nechce přijít. Ale třeba zase máme si uvědomila, co se stalo a chce napravit chyby... kdo ví, ale Vašek je v tom nevinně a nemělo by se na něj zapomínat. Jde hlavně o něj Sml22

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:52:21
  21. avatar
    [40] v.poho [*]

    Markýza — #38 Tak černě bych to snad neviděla. Je spousta matek, které úspěšně manipulují dítě proti rozvedeným otcům a děti taky neskončí jako závislé. Akorát mají pokřivené mezilidské vztahy a problém navázat normální zdravý vztah s druhým pohlavím. Sml31

    Tady to babička a zřejmě i matka (jenže ta byla příliš mladá a nechala s sebou cloumat) prostě nezvládla a kluk má v hlavě hokej. Je to smutné hlavně pro to dítě.

    1. na komentář reaguje Markýza — #43
    superkarma: 0 03.04.2012, 09:49:34
  22. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    Ženské, opravdu byste nechaly své vlastní dvanáctileté dítě rozhodnout o jeho budoucnosti? Sml80Tady se nejedná o den, týden, měsíc, ale o celý život!

    superkarma: 1 03.04.2012, 09:45:32
  23. avatar
    [38] Markýza [*]

    v.poho — #35 mě napadlo, pokud babička kluka neadoptovala, tak s tím odstěhováním nic neudělá, není jeho zákonný zástupce, tím je pořád matka - takže babka nemá šanci Sml80

    jenže jak to tak vidím, tak stejně použije svou manipulátorskou techniku a kluka "ukecá" - nejsem vizionář, ale ten skončí v patnácti na drogách Sml3

    1. na komentář reaguje v.poho — #40
    superkarma: 0 03.04.2012, 09:38:10
  24. avatar
    [37] OlgaMarie [*]

    Altamora — #28 Když někdo odmítátá postavení prarodiče - babičky, budu jí označovat za babku, bábu apod., dokud si to neuvědomí. Ano je to pejorativní označení prarodiče.

    superkarma: 1 03.04.2012, 09:36:58
  25. avatar
    [36] OlgaMarie [*]

    Altamora — #28 Když někdo odmítátá postavení prarodiče - babičky, budu jí označovat za babku, bábu apod., dokud si to neuvědomí. Ano je to pejorativní označení prarodiče.

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:36:58
  26. avatar
    [35] v.poho [*]

    ladouch — #33 Jak tady psaly holky, Vašek bude nejspíš manipulovaný. Zmanipulovat můžeš i starší dítě, dokonce i dospělého, natož dvanáctileté děcko. A je otázka, zda, když si vybere pobyt s manipulátorem, je to pro něj opravdu ta nejlepší volba.

    Myslím, že nejlepší by bylo navštívit nějakého skutečně dobrého psychologa.

    1. na komentář reaguje Markýza — #38
    superkarma: 0 03.04.2012, 09:33:42
  27. avatar
    [34] capkova [*]

    Souhlasím - dítě by si teď mělo vybrat samo - už není zase tak malý.

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:31:46
  28. avatar
    [33] ladouch [*]

    V tomhle případě, by se měl Vašek sám rozhodnout s kým chce zůstat, není tam nikde zmínky, jak vychází se svým otčímem, pokud je jejich vztah v pořádku, tak by měl odejít s nimi.Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje v.poho — #35
    superkarma: 0 03.04.2012, 09:27:47
  29. [32] babca [*]

    Chudák kluk,ale je dospělý a tuto válku si musí vybojovat sám.

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:17:05
  30. [31] FAXÍK [*]

    moc smutné

    superkarma: 0 03.04.2012, 09:16:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme