Zdraví

Vyberte si sport na míru! Jedině tak si ho budete užívat na 100 %

Vybrat si sport nebo typ cvičení, který vás bude bavit, a vydržet u něj déle než prvních několik týdnů, není zas tak jednoduché. No schválně, kolik z vás má doma rotoped uložený v rohu místnosti a sloužící jako věšák? Je načase najít si konečně ten, co vás opravdu chytne za srdce.

sport

Pohyb je zdravý nejen pro tělo, ale také pro duši. Získáte sílu a navíc si dokonale vyčistíte hlavu. Nejhorší, co se vám ale může stát, je potit se během sportovní aktivity, která vám je přímo nepříjemná a vykonáváte ji spíše z donucení, nebo protože to prostě od vás vyžaduje tak nějak vaše okolí. A víte co? Kašlete na to! V dnešní době je tolik báječných druhů sportů a vsadím svoje milované běžecké boty, že si nějakého favorita najde každá z vás, kterým pohyb není cizí.

Chcete-li se hýbat a navíc formovat, popř. hubnout, vždy při výběru aktivity zohledněte svůj věk, zdravotní stav, tělesnou kondici a očekávaný cíl. Jinými slovy: pokud máte bolavá kolena, nevrhejte se na běhání, bolavá záda vám nevylepší např. trampolínky a jestli nemáte rády hodně lidí a železo, fitness centra pro vás asi nebudou značka ideál. Tím nechci říci, že by byly výše zmíněné sporty špatné, jen jsou určené někomu jinému.

sport

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Zásady zdravého tréninku

  • Cvičte pravidelně. Odhodlání jednou za měsíc, ne-li déle, ovoce nepřinese.
  • Vyberte si sport či pohyb vhodný pro vaši kondici.
  • Vyberte si pohyb, který vás baví a dělá vám radost (nebo je vám minimálně na samém začátku sympatický).
  • Cvičení si plánujte předem, vytvořte si tréninkový plán (kdy, kam, klidně i s kým).
  • Nezapomínejte na správné složení jídelníčku. Je to známá věc. Říká se, že asi 70 % úspěšného hubnutí je ukryto ve zdravé a vyvážené stravě, ve správném složení jídelníčku, a to i napříč dny – od rána do večera. Ve zbylých 30 % hraje roli spalování energie, tedy fyzická aktivita, sport. Proč? Protože pravidelným sportováním spalujeme tuky nebo budujeme svalovou hmotu. A čím víc máme svalové hmoty, tím větší množství energie tělo spaluje.
  • Ideálně cvičte 3x týdně po dobu 45–60 minut.

Necvičte...

  • Bezprostředně po jídle nebo nalačno.
  • Nárazově až do vyčerpání.
  • Cviky, které jsou příliš náročné nebo způsobují bolest.
  • Při akutních onemocněních a jiných nedoléčených stavech.
  • Při závažných komplikacích nebo průvodních onemocněních.

Sportovní aktivitu vybírejte s ohledem na cíl, jehož chcete dosáhnout. Vhodná je kombinace aerobního a tzv. anaerobně-aerobní pohybu (Aerobní způsob poskytuje více molekul ATP, je ale pomalejší. Anaerobní způsob je rychlejší, má ale omezenou kapacitu.). Najděte balanc a nikdy nezapomínejte ani na důkladný strečink.

A protože je zima, pojďme se podívat na pár oblíbených indoorových sportů (klikněte pro větší zobrazení):

sport

   
07.02.2017 - Cvičení - autor: Marie Cicvárek Fléglová

Komentáře:

  1. [13] kozeluhova [*]

    vybrala bych si

    superkarma: 0 07.02.2017, 18:47:30
  2. [12] Andreadornova [*]

    Sml79Sml67

    superkarma: 0 07.02.2017, 15:56:25
  3. [11] MARIE MATEJKOVA [*]

    Chtěla jsem se ke cvičení vrátit tento měsíc. Ale nemoc to odsunula. Chci začít dělat jogu nebo pilates. Sml67

    superkarma: 0 07.02.2017, 13:47:07
  4. [10] bobani [*]

    nehrozí

    superkarma: 0 07.02.2017, 11:11:38
  5. avatar
    [9] RenataMor [*]

    Sml67Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 07.02.2017, 09:28:17
  6. [8] Denina03 [*]

    Super Sml67

    superkarma: 0 07.02.2017, 09:14:39
  7. [7] babinka [*]

    Pěkný článek...je to pravda...Sml67

    superkarma: 0 07.02.2017, 09:12:36
  8. avatar
    [6] jarka1234 [*]

    Eva_CZ — #5já to mám taky tak. Někdy jsem líná a hledám si v sobě důvod,že dnes nemusímSml58,ale vždy jdu a jsem ráda. Mám po cvičení vždy lepší náladuSml58. To ten adrenalin pravděpodobně. Vždy se cítím lípSml58.

    superkarma: 0 07.02.2017, 08:50:45
  9. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    jarka1234 — #4az mi bude psychicky lip, zacnu zase. Ted se sotva dokopu vylezt z postele. Ale kdyz jsem fakt pravidelne cvicila, nejel pres to vlak. Vubec jsem neresila, jestli se mi chce ( jelikoz se mi nikdy nechtelo ), proste jsem sla a cvicila. POTOM jsem byla rada, ze jsem to udelala.

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #6
    superkarma: 2 07.02.2017, 08:12:36
  10. avatar
    [4] jarka1234 [*]

    Super článekSml59Sml59Sml59. Snažím se cvičit pravidelně,i když se mi někdy nechceSml58.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #5
    superkarma: 0 07.02.2017, 08:09:21
  11. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Myškomedvídek — #1sportovni gymnastiku cvici 90ti leta pani, moje nejstarsi jogova guru mela pres 80. Co to tady kdakas za nesmysly?

    superkarma: 2 07.02.2017, 08:08:12
  12. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Davam 1* Sml67 za clanek, pani Cicvarek bude ma oblibena redaktorkaSml22.

    superkarma: 0 07.02.2017, 08:07:09
  13. avatar
    [1] Myškomedvídek [*]

    Sml23Sml23Sml23už ne nenám na to rokySml80

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #3
    superkarma: 1 07.02.2017, 00:45:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme