Bulvár

Vy chcete peníze? Máte nějak moc hezky oblečené dítě!

Ahoj, posílám svůj čerstvou zkušenost se sociálním úřadem

Jsem v rozvodovém řízení, s nebožtíkem už od loňského dubna nežiju. Bydlím s ročním prckem u babičky (oficiálně), potažmo u přítele. O svěření dítěte do mé péče už bylo rozhodnuto pravomocným rozsudkem, i když ze soudního jednání jsem měla trochu šok. Měli jsme u právníka sepsanou dohodu, ve které jsme se domluvili, že bývalý manžel bude na malého přispívat tři tisíce korun měsíčně. (Mívá kromě cca 16 000 Kč čistého bokem slušné odměny, může si to dovolit). Paní soudkyně, která rozhodovala o "zájmech dítěte", se moudře zadívala do papírů a konstatovala, že mu takhle zbude jen 13 000 Kč a co kdyby chtěl v budoucnu založit rodinu... šla jsem do kolen, tohle jsem opravdu nečekala!!!!! Navrhla vyměřit tisíc korun, nakonec jsem to uhádala na dva. Toliko o soudním jednání, ve kterém nám podle právničky "jen pro formu schválí naši dohodu" :o))

S tímto pravomocným rozsudkem jsem dorazila na sociálku vyřídit si přídavky... bylo mi řečeno, že rozsudek pro ně není adekvátní, že chtějí konečný rozvodový (podle soudkyně pravomocný rozsudek o dítěti měl stačit, bohužel to nevysvětlila jim :o))) Donutili mne vyplnit asi deset formulářů coby "žádost o vyloučení manžela ze společně posuzovaných osob", ofotili si rozsudek a vesele mne ujistili, že přídavky na dítě dostanu nejdříve za dva měsíce, ale moji žádost mi "asi stejně neschválí, takže exmanželův plat mi budou ještě další tři měsíce počítat do společných příjmů".

Představa toho, že bych neměla kde bydlet a musela z těch 5 500 Kč, které mám pro sebe a syna platit nejen plenky, kaše, oblečení, hračky, jídlo, telefon a další, ale ještě byt, je pro mne naprosto nepředstavitelná. Nemluvě o neochotě úřednic na sociálce, které mi ještě drze oznámily, že na  to, že nemám peníze, mám mimčo nějak moc hezky oblečené (ať žijí sekáče), tak mě naprosto šokuje jejich tupost... co úřednice, to jiný názor na tu samou věc, jiný výklad pravidel... ale v konečné fázi to stejně vyjde na stejno... že jsou drahé plenky a dětské oblečení? No tak prodejte televizi :o)))))) (Orel) Jen dodám, že neuspěla, neb po rozvodu televizi jaksi ve svém vlastnictví nemám.... mám holou pr... a bezva pocit z toho, že být "matkou  vychovávající budoucího uvědomělého občana" se v našem státě opravdu vyplatí :o)

Až zase uvidím v přítelově televizi nějakého chytrolína v obleku za peníz, ze kterého žiju s malým zhruba půl roku, jak s milým úsměvem hlásá "podporu rodin s dětmi", pokusím se ovládnout a nebýt jadrná, protože když už nemám na to, abych prckovi dopřála to, co mají ostatní děti, pokusím se mu dát alespoň to, co má v dnešní době jen málo z nich... slušné vychování! Vím, že mu tím předem bráním v kariéře politika či úředníka, ale alespoň na něj budu moct být hrdá :o) Mimochodem ani počítač, ze kterého tohle píšu, není můj :o))))))))))))))) Vaše věrná čtenářka :o)

zuzu


Bohužel i já jsem jednou skončila na sociálce - dozvěděla jsem se, že mám hezký zlatý řetízek a peníze mi nedali... Držte se a bojujte s úřady dál. A pokud uvidíte politika, co káže vodu a pije víno, klidně si zanadávejte!
Co vy a sociálka? Máte s ní zkušenosti?
 

Středeční téma:

Úřady, byrokracie - nesnáším vás!
Chodíte rádi na úřady?
Jak se k vám chovají úřednice?
Jste s nimi spokojena?
A co formuláře - baví vás je vyplňovat?
Vlastníte nějaký speciální, který jen tak někdo nezná?
Máte extra zážitky s naší byrokracií?
Napište nám vaše zážitky na:
redakce@zena-in.cz 
P.S. Možná je i orazítkujeme!

   
15.03.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [49] Z_U_Z_U [*]

    r1911: víš, já jsem to dřív taky nechápala... dneska už bych se taky nenechala. Začal s tím když jsem byla těhotná, pořád jsem si říkala že se to srovná, zrovna měl nějaké problémy v práci. Nesrovnalo, odešla jsem. Tot vše

    superkarma: 0 17.03.2006, 19:43:30
  2. avatar
    [48] Z_U_Z_U [*]

    Markýza: nevím co vidíš vyčůraného na tom že se k příteli prostě přihlásit nemůžu kvůli majiteli domu. A hodnotíš li ženskou která si žádá o přídavky na dítě jako vyžírky, nebudu raději hodnotit tebe. Mimochodem k příteli jsem s malým nastěhovaná dost krátce a já nevím jaké zvyky máš ve svém životě ty, ale okamžitě chtít na chlapovi aby sponzoroval mně i prcka není můj styl...každý jsme holt jiný.

    superkarma: 0 17.03.2006, 19:41:58
  3. avatar
    [47] isis [*]

    r1911: Pokud si ani ženy nepřipustí, že se domácí násilí děje, tak . Něco ve stylu "sytý hladovému nevěří", co?

    superkarma: 0 15.03.2006, 21:16:10
  4. [46] r1911 [*]

    Nemám právo soudit cizí život a ani se nechci vyptávat na tvoje soukromí, do toho nám nic není, ale nedá mi to se nezeptat (když už jsi to sama v textu zmínila). Cituji: ...a protože jsem odešla od manžela kterej mě třískal aby se na to dítě nemuselo dívat." Zuzu, to tě manžel začal mlátit až po narození dítěte? Protože mi z toho plyne, že už 11 měsíců bydlíš s ročním dítětem bez manžela. Já totiž nechápu, že se někdo nechá mlátit. Jednou k tomu v některých případech dojde, ale opakovaně? A mít s někým takovým ještě dítě? To jako bez dítěte, které by se tedy na to nedívalo, bys neodešla? Ale to jsem už zase úplně mimo téma. Aspoň že jsi od něj odešla. Jen o tom prostě přemýšlím. Život je holt někdy boj, někdy taky dost nespravedlivý. Přeju

    superkarma: 0 15.03.2006, 19:34:46
  5. avatar
    [45] Vivian [*]

    svetluszka: co tím chtěl básník říct?

    superkarma: 0 15.03.2006, 18:13:00
  6. avatar
    [44] Běla [*]

    Tak to je zajímavé. Manžel po rozvodu platí 3200. Po několika letech máme dvě děti. Jeho bývalá manželka chodí do práce a tahá peníze z milence. Manžel o práci přišel a tak zažádal o snížení výživného. Paní soudkyně však žádost zamítla a naopak navrhla, aby si jeho bývalá zažádala o zvíšení. Také navrhla, že můžeme prodat náš barák aby mohl platit dále stanovenou částku. Auto nemáme, tv taky ne. Dětem z prvního manželství platí ještě pojištění. Po rozvodu si odnesl ze svého rodného domu jenom pižamo a kartáček. Všechno jim nechal. Tomu říkám pravda a láska zvítětí nad........... Cha, cha cha.

    superkarma: 0 15.03.2006, 17:18:53
  7. avatar
    [43] Markýza [*]

    pletee koše s baňama - jedním dechem mluvíte o přídavcích a prodeji televize, to je přece každé něco jiného.
    Spoustě věcí nerozumíte, ale hlavně, že úřednice jsou pí*e, které můžou za všechno - a zuzu opravdu miluju takové vyčúránky, kteří oficiálně bydlí u babičky a přitom si hezky žijou s přítelem. To jsou ti praví vyžírkové našich daní -- mmch i mých a já si nemůžu dát do nákladů ani korunu navíc a tak kažou kačku příjmu hezky zdaním, na rozdíl od vyčuraných ráobypodnikatelů

    superkarma: 0 15.03.2006, 16:38:00
  8. avatar
    [42] Kadla [*]

    gerda: Taky jsem tak odešla. Vzala jsem si s sebou jen děti, knihy, fotky, kytaru a osobní prádlo... A nelituju. Spoustu věcí jsem dostala darem od přátel, příbuzných. Bydlela jsem s dětma dva roky v pronájmu. Nakonec jsem se zmohla na hypotéku a vlastní bydlení. Někdy je lepší začínat z ničeho a s čistou hlavou.

    superkarma: 0 15.03.2006, 16:18:56
  9. avatar
    [41] Petique [*]

    Na jednu stranu nesnáším protivný úřednice . Na straně druhý vím, jaký to je, práce s lidma , některý kousky by se vyjímaly v Zoo. A za další ty dementní nařízení, vyhlášky, a jiný kravince vymejšlí úúúplně jiný jedinci, těm bych dala traverzou do lebky. Tak například daňový přiznání. Furt to zjědnodušujou, letos to zjednodušili až tak, že sem s tim musela za daňovou poradkyní

    superkarma: 0 15.03.2006, 15:37:42
  10. avatar
    [40] svetluszka [*]

    Vivian: ..no jo, jsme to holt vyžírky, co..?.. ...tak a já si jdu udělat kafe, který jsem si koupila za prachy od daňovejch poplatníků..

    superkarma: 0 15.03.2006, 15:30:59
  11. avatar
    [38] Vivian [*]

    Ťapina: však já vím

    Meander: já to pochopila tak, že se tě jen zeptala

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:55:23
  12. [37] a.... [*]

    Meander: tak něco podobnýho řekla kamarádka paní úřednici, když jim neprodloužili smlouvu na byt a ta dobrá duše jí posílala bydlet k rodičům- tak jí odpověděla, že do hrobky na Olšanech se jí s dětma ještě nechce
    Z_U_Z_U: mě to logický nepřijde....a kromě toho, mě docela překvapuje ta absence elementárního lidského cítění-ženská s hodně malým dítětem, na mateřský, rozvádějící se... myslím, že každý krapet soudný člověk musí vědět,že je to dost nápor a když už nemůže pomoct, může alespoň povzbudit

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:52:36
  13. avatar
    [36] Meander [*]

    Vivian: Krom toho, i kdyby naši žili, jak by asi dva invalidní důchodci živili dospělou osobu v místě, kde není spojení s civilizací a práce nejvýš na kravíně a to ještě zabraná na dvacet let dopředu
    Drobet soudnosti, dear...

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:47:26
  14. avatar
    [35] Meander [*]

    Vivian: To mě nezajímá. Má si vidět do huby.

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:46:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] Ťapina [*]

    Vivian: To je taky jediný pozitivum mýho života Já hledím taky, ale vydělám zatím na nájem a na náklady, mám je holt trošku vyšší, než ty

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:38:24
  2. avatar
    [33] Vivian [*]

    Jeremi: to je tak vždycky, když jde o dávky

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:35:42
  3. avatar
    [32] Vivian [*]

    Ťapina: když nevyděláš, nemusíš platit daně Jinak o příspěvky pro podnikatele jsem se bohužel nezajímala, radši jsem hleděla hned začít vydělávat

    Meander: třeba tvoje rodiče neznala

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:34:42
  4. avatar
    [31] Meander [*]

    Ťapina: Když jsem byla jednou v životě opravdu v úzkých a potřebovala jsem pomoc, tak se mě jedna děvenka zmocněná zeptala, proč teda nebydlím u rodičů. Ale jak to mám udělat, když mi na hřbitově nedovolí postavit stan

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:31:35
  5. avatar
    [30] Ťapina [*]

    Vivian: Já jsem chodila na pracák s řetízkem s bílého zlata Teď mě napadá, nejsou nějaké státní příspěvky pro podnikatele, kteří si zatím nevydělají? Protože mě musí živit přítel, a to teda jak jsem se tady dočetla není zrovna vhodný. Klidně bych se i kvůli tomu oficiálně přestěhovala k babičce, některou bych si na to oživila

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:25:30
  6. avatar
    [29] Jeremi [*]

    Vivian: To jsme zas píchly do vosího hnízda, co?

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:21:42
  7. avatar
    [28] Malenka [*]

    Ono je to s těma úřednicema hrozně zajímavý.Máma živí sebe a mou mladší sestru.Má deset tisíc.Nájem je šest.Na přídavky nemá právo,protože podle výpočtu jí to prý nesedí o deset korun, říkala paní za přepážkou...

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:19:15
  8. avatar
    [27] Vivian [*]

    Z_U_Z_U: neber si to osobně

    Já akorát vím, že o státní peníze se často hlásí lidi, kteří absolutně nejsou potřební, akorát se nestydí hrát si na sociální případy a žebrat o peníze, které jim nepatří... Když jsem byla po škole nějaký čas bez práce a chodila jsem si pro podporu, čekala tam s námi třeba jedna taková dáma ověšená zlatem, luxusně oblečená, navoněna, načesaná, s pejsánkem v náruči... a když nafasovala peníze, tak pro ni přijel manžel v bavoráku a odfrčeli Ale oficiálně byla určitě sociální případ a nepatřila jí ani ta televize
    Takže se nedivím, že úřednice projevují, možná nad rámec svých povinností, snahu tyhle vychcánky odhalit...
    Tím ale nemyslím tebe, myslela jsem to obecně, protože tvoje poměry opravdu neznám

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:13:55
  9. avatar
    [26] Sirikit [*]

    Přiznám se, že právě moc nechápu systém sociálních dávek. Podle mě má být pro potřebné, ale... Dovolím si vylíčit příběh mé sousedky. Rozvedená, se dvěma už dospělými a zaopatřenými dětmi, povoláním projektantka čerpacích stanic. Ve čtyřiceti onemocněla rakovinou a postupně prodělala několik operací (od ablace obou prsů až po náhradu 30 cm lýtkové kosti) a chemoterapií, načež jí byl přiznám invalidní důchod. Loni začátkem roku šla předložit, jako každoročně, zprávu o svém zdravotním stavu na sociálku. Úřednice zprávu a pročetla a konstatovala, že metastázy jsou v klidovém stavu a tudíž ona dotyčná může jít pracovat. Poslala ji tedy na pracák. Ovšem ona už 15 let pobírala invalidní důchod a tudíž jí dělalo obrovské problémy sehnat zápočtový list. Nedokázala přesvědčit ani pracák, ani sociálku o tom, že skutečně X let pracovala u té a té firmy a tak se ocitla zcela bez prostředků. Když utratila všechny své úspory a nemohla zaplatit nájem, po třech měsících (v nájemní smlouvě je psáno, že pokud nájemník nezaplatí nájem 3 po sobě jdoucí měsíce, bude bez náhrady vystěhován) ji vystěhovali do nějaké ubytovny. Nemohla toto všechno unést a odstěhovala se k dceři, která žije a pracuje v Německu, aby tam přečkala dobu, kdy bude mít konečně nárok na předčasný důchod. I takto mohou rozhodovat úřady.

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:13:23
  10. avatar
    [25] Z_U_Z_U [*]

    Itinka: díky moc, pokusím se...i když bych ty inteligentky nejraději rdousila Na příspěvek na bydlení jsem podle nich neměla nárok ani u babičky a to jsem jí opravdu poctivě přispěla každý měsíc na nájem a jídlo

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:06:05
  11. avatar
    [24] Itinka [*]

    ZUZU:já jsem odešla z bytu pouzu s kufrem a šicim strojem.Podíl z bytu asi jentak neuvidim, ale pro naději přispívám na fond oprav/bývalý družs.byt/. Ale proč jsem psala jak jsem psala, zkus si to všechno, ale opravdu všechno oběhat, spolkni pýchu. Mám kamarádku co tak žije, ale ta má všechno nastudovaný na co máš a nemáš nárok. Nenechá jim nic. Jenom ať na tebe nikdo nepráskne, že bydlíš u přítele. Za mě se kdysi vyplňovala čestná prohlášení, že žiju sama, jenom s dítětem(ohledně přídavků) Můj kluk byl 14 letý, když jsem odešla od blba.

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:03:45
  12. avatar
    [23] brůča [*]

    jo tak to znám, kamarádky když přišly o práci a šly na pracák a na socku, tak si sundaly všechny řetízky a prstýnky, aby náhodou úřednice neměly kecy

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:56:34
  13. avatar
    [22] svetluszka [*]

    gerda 16: přesně tak... ...neuvěřitelnej bordel..

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:55:26
  14. avatar
    [21] gerda [*]

    Z_U_Z_U: tak z toho, že nemáš po rozvodu majetek, si vůbec nic nedělej. Já jsem odešla jen s gramofonem, kocourem a svými šaty, barák i se zařízením jsem nechala manželovi se slovy, ať se tím třebas udáví. A věř mi, že to tak bylo nejlepší - než se hádat o každou blbost je líp mít klid. Všecko se dá postupně pořídit.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:52:01
  15. avatar
    [20] Z_U_Z_U [*]

    Itinka: omyl...s přítelem bydlíme dva měsíce a nejsem tu hlášená proto, že majitel domu chce nájemníky vystěhovat a udělat tu knacly. na příspěvek o kterém mluvíš ty nemám nárok, protože jak už tu bylo zmíněno, živit, ubytovávat atd tě podle sociálky mají nejen rodiče, ale i zmíněná babička, tudíž si nepomůžu tak ani tak

    gerda. televizi opravdu nemám, kromě pár kuchynských spotřebičů jsem z rozvodu vyvázla s holou prdkou, jen abych to měla co nejdřív z krku a netrpěl tím malej

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:48:15
  16. avatar
    [18] Itinka [*]

    Holky já s váma souhlasim, že blbost prodávat TV. Ale uvědomte si,že ZUZU bydlí u přítele, ale všude nahlásila, že bydlí u babičky. Proč?, pak by nedostala opravdu nic a přítel by ji musel fin. pomáhat. Takhle má nárok i na příspěvek na bydlení a ostatní další, nevim kolik jich, ale když je někdo hodně šikovnej umí z toho žít dost slušně.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:44:50
  17. avatar
    [17] jiti [*]

    Joo to tak je, pokud nejsi cikorka máš smůlu. Ti nedělali nikdy, dělat nebudou a zamořují nás jen dalšími nefakčenky, ale pro ty třicítka měsíčně je pro chudáčky

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:42:42
  18. avatar
    [16] gerda [*]

    Z_U_Z_U: já bych měla v takové situaci radu - televizor a všecko, co lze zpeněžit, bych prohlásila za půjčené. Sama že nic nevlastním. Když můžou podvodníci ve velkém přepisovat majetky na členy rodiny a prohlašovat se za žebráky, proč bych si nemohla pomoci i já?!

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:42:41
  19. [15] Kytara [*]

    A nesouhlasím s tím, že chceš peníze, tak nejdřív prodej televizi! Televize se prodá max. za 2000, pokud to není plazmová (což asi ne, že? ). Spíš mi vadí, když spolu žijí 2 lidé, mají třeba i dítě, ale přihlášený je jen jeden a ženská pak dostává vyšší přídavky. Ale to už je na jinou debatu...

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:42:08
  20. [14] Kytara [*]

    Když jsem skončila školu, šla jsem si taky vyřizovat soc. dávky. A sranda byla, že jsem musela uvést, že nemám žádný příjem, ale musela jsem napsat, že domů dávám 1/4 (4 lidi), aby mi nějakou socku dali. Sranda, co? Nic nemáš, ale musíš napsat, že máš, ptž jinak nic nedostaneš!

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:40:18
  21. avatar
    [13] Alenka0010 [*]

    No, já nevím, ale chtěla bych vidět toho, kdo by si dnes koupil starou televizi, když šla elektronika tak dolů. To snad jedině zase nezaměstnaným a doslova za pár korun.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:32:16
  22. avatar
    [11] Z_U_Z_U [*]

    Vivian: Jeremi: přijde vám logické konkrétně co? když to vezmu ze svého pohledu... žila jsem na Mostecku kde jste nucena pracovat za minimální plat... kdybych měla televizi, měsíce bych si kvůli ní trhala od huby z platu, koupila ji cca řekněme za 5000kč... a protože jsem odešla od manžela kterej mě třískal aby se na to dítě nemuselo dívat a po létech kdy jsem makala si dovolím chtít přídavky na dítě, na které mám ze zákona právo? televizi bych prodala cca maximálně za 1500kč, což jsou pleny a podobné na měsíc. když pominu to že dítě nebude moct jako ostatní děti sledovat pohádky, zbývá dořešit co další měsíc.... máte dvě ledviny, stačí vám jedna?????

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:28:00
  23. avatar
    [10] Vivian [*]

    Jeremi: taky mi to přijde logické...

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:21:15
  24. avatar
    [9] svetluszka [*]

    ... ...omlouvám se, pišu jak tatar, jak jsem naštvaná....

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:21:10
  25. avatar
    [8] Ada1 [*]

    Jeremi: , kamaradce takhle doporucili prodat lednicku
    ale kdyz se nad tim tak zamysli, tak to vlastne melo logiku, nebot tam stejne nemela co dat

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:20:58
  26. avatar
    [7] svetluszka [*]

    Erka1: ... ...když jsem zkončila v jednom zaměstnání a do druhýho jsem měla nastoupit až za další, tak jsem se šla registrovat na pracák...hlavně abych měla zaplacený zdravotní a sociální..... ....a to tam bylo taky divení.....vždyť mám mamžela, ne?...A tak jsem jí řekla, že pracuju od svej 19let a platím daně každej měsíc, tak ten jeden by snad prošel.
    Jo a když jsem nastoupla do novýho zaměstnání, přišlo mi vyjádření .... ...prej " umístěna ÚP na pracoviště...."....a ještě za to dostala plusový body...

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:19:44
  27. avatar
    [4] svetluszka [*]

    Jeremi: ..a čí případy máš na mysli..?.. ....příživníků, kteří na státu parazirujou celej život, co maj tak propijou a nemají "chudáci" ani co prodat..?...
    Tím spíš si myslím, že si tu "pomoc od státu" zaslouží právě ti, co mají co "prodat" a je u nich reálnej předpoklad, že "investice" v budoucnu zase vrátí.... ...

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:09:15
  28. avatar
    [3] Meander [*]

    Jeremi: Cože?

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:07:18
  29. avatar
    [2] Jeremi [*]

    A co je špatného na tom požadovat po lidech, aby nejprve využili vlastních zdrojů (např. prodali televizi) a pak teprve škemrali o peníze z daní nás všech? Tím nemám na mysli tenhle konkrétní případ, ale jako obecná úvaha mi to přijde velmi logické a opodstatněné.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:01:51
  30. avatar
    [1] Věrulinka [*]

    Hrůza,vše pro děti atd.Drž se,nic jiného nezbývá a tvrdě bojovat a nenechat se odradit.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:55:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme