Ivana Rudićová, vystudovaná divadelnice, svou inspirativní kariéru rozjela v roce 1996. Všimla si inzerátu, kde společnost Hermes, jeden z hlavních a luxusních pilířů módního a kosmetického světa, hledal brand managera, ambassadorku pro parfémy, které nově chtěl nabídnout na českém trhu. To byl začátek voňavého dobrodružství, které má v současné době podobu renesanční spolupráce s tvůrcem konceptu myskino.cz, panem Vladanem Hájkem.

Obchůdek, nyní s názvem Kosmetické delikatesy – myskino.cz se nachází v srdci Prahy. Už při samotném vstupu na vás dýchne zvláštní, ale pozitivní atmosféra. Máte pocit, jako kdybyste se ocitla v Mekce módního a kosmetické průmyslu, ve Francii. Nenajdete zde nejmodernější vybavení, parfumérie je zařízená v útulném a okouzlujícím vintage stylu. Bohužel originalita na fotkách příliš nevynikne, ale vězte, že vás interiér přenese o několik stovek let nazpět. O tom, že to tu nádherně voní, ani nemusím mluvit, to je jasné. Co je ale potřeba zmínit, je to, že zde nenaleznete klasické multibrendové produkty, kterých je všude plno, nýbrž to nejlepší, co svět vůní nabízí - luxusní niche parfémy.

V čem jsou niche parfémy výjimečné?
Stejně jako v módě máme haute couture neboli vysoké krejčovství, což je to nejexkluzivnější, co můžete mít, v kosmetice to jsou právě niche parfémy. Jsou specifické dokonalým řemeslem, nejsou na marketingovou objednávku a ingredience jsou autentické. Nemíchají se ve velkých kotlích, jak tomu běžně je. Zde jde o kvalitu, ne o kvantitu. Niche parfém je módním doplňkem, osobním a specifickým šperkem každé jeho nositelky. Jsou tím nejlepší, co si žena může pořídit.

Trefa do černého?
Ivana Rudićová si mě prohlédla a připravila pětici niche parfémů. Bylo zvláštní, že jsem nejednala tak, jako při pořizování klasické vůně, kterou nabízejí velké parfumérie. To si vždy přičichnu a ihned vím, zdali mi voní nebo naopak. U niche parfémů to chtělo čas. Paní Rudićová mi vysvětlila, že tím, že niche parfémy mají autentické ingredience, tak vyvolávají určitý zážitek. V hlavě totiž máme vzpomínky, které si možná ani neuvědomujeme, ale jsou tam. Máte tzv. načicháno. Celý život nás přeci jen vůně provází. Pamatujeme si vůní krupicové kaše, kterou nám dělala babička, jak voněl les na chalupě, oblíbený parfém maminky atd. Parfémy nevnímáme pouze nosem, ale hlavně mozkem.

Musím přiznat, že mi to zprvu přišlo zvláštní, možná i úsměvné. Bylo tomu ovšem tak. Při čichnutí k určitým druhům se mi před očima promítly různé vzpomínky. Byla to například ranní rozcvička v mokré trávě, kterou jsem absolvovala na skautském táboře. Ten útržek mi vykouzlil úsměv na tváři. Takže paní Rudićová měla pravdu. Vybírala jsem z mnoha parfémů, ale nejvíc mě oslovil hned třetí od značky Jeroboam s názvem Insulo. Jednalo se o vůni lehce provokativní, ale elegantní. Do té jsem se opravdu zamilovala.

  • Ivana Rudićová je jedna z nejpozoruhodnějších žen, které jsem potkala. Je opravdovým profíkem ve svém řemeslu. Ano, niche parfémy nejsou levnou záležitostí, je to investice. Ne každá z nás si to může dovolit. Pokud nechcete pouze obyčejnou vůní, ale opravdovou parfumérskou lahůdku, pak paní Ivanu Rudićovou vyhledejte. Zaručuji, že budete nadšená stejně jako já. Dozvíte se spoustu pozoruhodných informací a navíc vám bude doporučen parfém přímo na míru vaší osobnosti.

Foto: archiv Ivany Rudićové

Čtěte také:

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Reklama