Novinky

Všichni jsme zodpovědní

Kvůli nadměrnému používání palmového oleje, který výrobci hojně využívají při výrobě svých produktů, přichází svět o deštné pralesy. V těch žije mnoho zvířat, které díky drancování velkých ploch, přicházejí o své domovy a vůbec možnost dále přežít. Palmový olej není zdravý, ale je pro výrobce nejlevnější. Pusťte si video, které vás utvrdí v tom, co jste tušili - my všichni jsme za spoušť v Indonésii zodpovědní. Nekupujte produkty s palmovým olejem.

   
19.11.2015 - Redakční novinky - autor: redakce

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [48] gerda [*]

    Pentlička — #44a víš, že jsem to bezelstně donedávna kupovala i já? Protože jsem o tom palmovém svinstvu nevěděla. Až jsem si toho kdesi v tisku všimla, vyhledala jsem si další informace a už se ho vyvarovávám. Musí být víc osvěty, aby to lidi věděli, jinak to budou opravdu houfně skupovávat v dobré víře, jak si smlsnou a nebudou mít tušení, co do toho začli dávat jako náhražku. A osvětu rozhodně nebudou dělat výrobci, to je jasné.

    superkarma: 2 20.11.2015, 09:55:46
  2. [47] bobani [*]

    Sml67

    superkarma: 0 20.11.2015, 09:18:52
  3. [46] cilani [*]

    kobližka — #27ať se mocní postarají Sml30 Neměl by se náhodou každý starat taky trochu sám za sebe? Vlastně ne, my jsme tady takoví chudáci, co do huby nemáme, plechové boudy místo bytů máme..

    superkarma: 0 20.11.2015, 08:39:24
  4. [45] cilani [*]

    MmarieM — #1 stačí kouknout do složení, není zas takový problém najít sladkost bez tohoto.. a i kdyby najít něco nešlo, není zas takový problém si něco sladkého raději upéct, než toto používat. Pozor však i na Heru a podobné, tyto palm.olej také obsahují.

    Klára Křížová — #7to je výmluva , je spousta věcí bez tohoto svinstva, stačí chtít. Když jsou lidi schopni vydat majlant za kosmetiku, nezabije je, aby raději koupili dražší potravinu s tím, že budou věnovat pozornost i tomu, co obsahuje..

    Rikina — #15Myslím, že lidi v Indonésii naše hnědé uhlí nekupují, takže o něm ani nevědí, kdežto my výrobky s obsahem palmového oleje kupujeme, tedy se podílíme na jeho produkci.. U nás už je spousta lidí, kterým není lhostejné jak je na tom naše příroda a nedělají jen osvětu, ale třeba i z výletu tahají bordel, co tam odhodí jiní a dělají to sami od sebe, pro svůj dobrý pocit.

    superkarma: 1 20.11.2015, 08:35:47
  5. avatar
    [44] Pentlička [*]

    Můj názor je ten, že to, že si pár lidí nekoupí tatranku, nemůže mít vůbec žádný vliv na to, jestli se bude palmový olej přidávat do potravin. Nikdy se nepodaří to, že by lidé masově nekupovali výrobky s palmovým olejem. Tudy podle mě cesta nevede. Jedině shora, zákonem, který používání palového oleje omezí nebo zakáže, lze toto ovlivnit. Jinak ale ať si každý kupuje to, o čem si myslí, že je pro jeho zdraví dobré a na co mu stačí kapsa. A kdo si myslí, že by jeho svědomí neuneslo jíst Studentskou pečeť, nechť tak nečiní.

    1. na komentář reaguje gerda — #48
    superkarma: 0 20.11.2015, 08:24:05
  6. avatar
    [43] gerda [*]

    kobližka — #41to je jen jeden z dílků mozaiky, to udělat můžeme a celkem nic nás to nestojí - jen pozornost s lepší zdraví. Zrovna tak třeba nekoupím kožich a současně můžu podepsat petici proti kožešinářským farmám, můžu i pozorňovat na to, jak se zvířata v klecích "mají". Můžu oslovit svého poslance. To jsou 4 věci, co mně právě napadly, je jich určitě víc a nejsem sama, komu se to nelíbí. A podobně se dá postupovat proti palmovému tuku, výběr v regále je jen začátek. Vážím si zdraví a nechci si ho kazit.

    superkarma: 3 20.11.2015, 05:35:25
  7. [42] Rikina [*]

    gerda — #37 A co dělali předtím? Před čím? Před tím, než tam přišli Evropané a "zcivilizovali" je, žilo tam mnoho národů přírodním způsobem, jako v době kamenné. Jenže dohromady jich bylo málo, a mohli se v tom pralese uživit, protože žili jinak, od základu. Mělo to svoje nevýhody, jako všechno, ale fungovalo to. Ale teď už se k tomu vrátit nemůžou. Neumějí to a je jich moc. V Indonésii dneska dávno nežije jen původní obyvatelstvo, není to žádná země zaslíbená a ráj na zemi pro zvířátka. 200 milionů obyvatel. Všeobecně lidí je moc, a není to jednoduše řešitelné tím, že si nekoupíš tatranku. Sml80

    superkarma: 0 19.11.2015, 22:15:30
  8. avatar
    [41] kobližka [*]

    theodorka1 — #40 Je třeba apelovat na jiných místech,tam kde jsou kompetentní k tomu,aby s tím mohli něco udělat.My,kteří tohle nemůžeme,jen nebudeme kupovat výrobky s tímhle olejem.Ale jak říkám - iluze o tom,že zrovna tohle pomůže,si nedělám.

    1. na komentář reaguje gerda — #43
    superkarma: 0 19.11.2015, 21:30:40
  9. avatar
    [40] theodorka1 [*]

    kobližka — #38A to že máme palmový olej v jídle, v kosmetice-TO NENÍ NÁŠ PROBLÉM? Právě že je. Nechci do sebe cpát humus jenom proto, protože někdo chce na úkor zdraví druhých zbohatnout.

    1. na komentář reaguje kobližka — #41
    superkarma: 3 19.11.2015, 21:07:31
  10. avatar
    [39] Eliana [*]

    Ale vždyť zvládneme víc věcí najednouSml16..třídit odpad, jíst kvalitní potraviny, recyklovat co jde včetně vody, využívat přírodní zdroje energie, snižovat emise a tlačit na konglomeráty, aby tak činili a to neznamená nutně být biofanatik či ekologický aktivistaSml16

    superkarma: 1 19.11.2015, 20:28:54
  11. avatar
    [38] kobližka [*]

    gerda — #35 Nedělej si iluze,že bojkotem takových výrobků se něco změní.Nezmění.A Rikina má pravdu - proč neobrátit takovéhle snažení na naše problémy? Taky jich máme dost.Strkat hlavu do písku vidím právě v tom,že mě nebudou zajímat problémy tady u nás.Nejsem bůh,nebo samospasitel,nevyřeším problémy tam,kde by je měla řešit vláda toho daného státu.

    1. na komentář reaguje theodorka1 — #40
    superkarma: 0 19.11.2015, 19:46:35
  12. avatar
    [37] gerda [*]

    Rikina — #36vrátit se k tomu, co dělali předtím...

    1. na komentář reaguje Rikina — #42
    superkarma: 0 19.11.2015, 17:57:57
  13. [36] Rikina [*]

    gerda — #35 Fajn. A co nabídneš jako náhradu těm lidem, kteří se dosud živili pěstováním palem za účelem oleje? Není možné jenom říct "tohle nesmíte dělat", je potřeba jim taky dát jinou možnost, jak se uživit, jak přežít. Nebudou smět/moci pěstovat palmy, tak začnou s něčím jiným, a možná ještě horším. Deštný prales je neuživí, což oni dávno vědí. Jo, mohlo by je třeba napadnout, že se přestěhují do Evropy. Sml57 Tady je přece takový blahobyt, že si můžeme vybírat, co nekupovat... tady se pár milionů Indonésanů lehce ztratí, ne? Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #37
    superkarma: 2 19.11.2015, 17:50:00
  14. avatar
    [35] gerda [*]

    Rikina — #34No, já si myslím, že naopak nemůžeme strkat hlavu do písku a myslit si, že když si uděláme pořádek tady, tak bude v pořádku všecko. Nejsme samostatní, v regálech je převaha zboží z ciziny. A my, coby zákazníci, máme v rukách tu moc NEKOUPIT JE. A tím mít velký vliv na to, co se kde bude pěstovat a produkovat a dovážet k nám. Spotřebitel je ten, kdo kupuje a platí. Když se postaví na zadní a nekoupí, zboží se neprodá a další nedoveze. A výrobce se bude muset přizpůsobit poptávce.

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    2. na komentář reaguje kobližka — #38
    superkarma: 1 19.11.2015, 17:37:17
  15. [34] Rikina [*]

    gerda — #21 Sml80 Přes to všechno jsem toho názoru, že teprve až si uděláme pořádek tady u nás, a budeme mít čistý stůl, co se týká ekologie a přírody a planety v tuzemsku, tak potom můžeme vykládat rozumy někomu jinému, jak by to měl dělat v Indonésii. A my tady rozhodně dosud ten čistý stůl nemáme, naopak.

    1. na komentář reaguje gerda — #35
    superkarma: 1 19.11.2015, 17:24:11
  16. avatar
    [33] Eliana [*]

    koukám, že moje alergie a intolerance je hotové požehnání, páč spoustou oddílů potravin volně procházím a kupuji základní suroviny ze kterých tvořím díla a to upozorňuji mám alergi i na cukrSml30

    superkarma: 1 19.11.2015, 17:17:08
  17. avatar
    [32] paníliška [*]

    mařinka — #29 Sml67

    superkarma: 0 19.11.2015, 17:13:32
  18. avatar
    [31] kobližka [*]

    gerda — #30 Ale to jo,to je samozřejmé,takhle to beru Sml22

    superkarma: 0 19.11.2015, 17:12:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    kobližka — #27Ale když píšu postaru, tak nemyslím, aby sis vykřesala oheň a přikládala polínkaSml30 Myslím tím nepoužívat náhražky, např. pytlíkovou polívku a udělat si třeba obyčejnou česnečku z toho, co dům dá. Místo bramboráků ze sáčku si nastrouhat syrové...atd.

    1. na komentář reaguje kobližka — #31
    superkarma: 3 19.11.2015, 17:04:00
  2. [29] mařinka [*]

    Klára Křížová — #7 Když si toto řekne každý, nic se nezmění. Ono to totiž není tak pohodlné a lenoch-friendly, když člověk vynechá hotovky a pytlíkovky, ale vaří si jídlo doma. A nebo se člověk musí překonat, zkrotit svou mlsnou a nekoupit si oblíbenou tyčinku, na kterou má přeci tááákovou chuť. Ale co, však tam toho oleje je jen trošička, proč si tedy tyčinku odpírat, že? Sml23

    Kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby. My jsme palmový olej vyškrtli dávno a vůbec to není taková tragédie, hlady jsme ještě neumřeli, děti mlsají, až to hezké není. Pardon, že to tak napíšu, ale argument "to bychom opravdu nemohli jíst pomalu nic" je hloupý.

    1. na komentář reaguje paníliška — #32
    superkarma: 5 19.11.2015, 16:58:35
  3. avatar
    [28] satanBelzebub [*]

    Rikina — #15

    Nebezpečí skryté v palmovém oleji se nazývá nasycené mastné kyseliny. Zatímco ve 100 gramech řepkového oleje jich je pouze okolo 7 gramů, v palmovém oleji je to 49 gramů! A tak se ucpávají cévy, což může vést k infarktu nebo ke kornatění tepen. I česká studie profesora Josefa Šimka z Ústavu fyziologie LF UK Hradec Králové potvrzuje, že palmový olej neobsahuje žádné blahodárné nenasycené mastné kyseliny, ale pouze ty nebezpečné nasycené.

    Zdroj: http://ona.idnes.cz/palmovy-olej-vliv-na-zdravi-a-planetu-dwn-/zdravi.aspx?c=A150702_164004_zdravi_haa

    Nejde jen o zvířátka a pralesy, jde také o nás, o naše děti. Vytřískat co nejvíce peněz za menší náklady je jedna věc. A druhá, že fharma průmysl bude mít žně za pár let. Postupné zabíjení planety i obyvatel.

    superkarma: 2 19.11.2015, 16:18:46
  4. avatar
    [27] kobližka [*]

    gerda — #8 Máš pravdu,ale jen částečně.Vařit a péct postaru je,nezlob se na mě,krok zpátky.A číst etikety v obchodě? Jo,taky je čtu,ale neztrávím tím zbytek života.Když je palmový tuk tak nezdravý a kvůli jeho výrobě se drancují deštné pralesy,ať se mocní tohoto světa postarají,aby ho potravinářský průmysl přestal používat.A nedělám si iluze,že všichni přestanou kupovat výrobky,které obsahují palmový tuk.Stejně jako lidi nepřestanou nakupovat oblečení Made in Taiwan a jiné podobné provenience.

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    2. na komentář reaguje cilani — #46
    superkarma: 2 19.11.2015, 16:09:29
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    kobližka — #25 Já tu odpovědnost beru tak, že koupí každého výrobku, který obsahuje palmový tuk, ony "palmové" korporace podporujeme a držíme při životě. Ty věci máme tady u nás - v regálech! U mě mají utrum, nekoupím to. Když nastane bojkot jejich zboží, kácení a vysazování palem se jim vyplácet přestane. Ono to není ani složité, chce to jen vydržet a nekupovat.

    superkarma: 2 19.11.2015, 16:07:25
  6. avatar
    [25] kobližka [*]

    Tak moje dcera si s partnetem koupí k Vánocům kousek pralesa.

    A jinak,prosím,nepodsouvejte nám,že my všichni jsme zodpovědní.Ty státy,kde dochází k ničení deštných pralesů,mají snad své vlády,ty ať se v prvé řadě zabývají tímhle problémem.

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 1 19.11.2015, 16:02:48
  7. avatar
    [24] gerda [*]

    anina4 — #23a navíc tak šíleně podražily, že je to vlastně drzost výrobce za tu cenu je nabízet při tak snížené kvalitě.

    superkarma: 0 19.11.2015, 15:46:52
  8. [23] anina4 [*]

    gerda — #21 tatranky, ramu,studentskou pečeť už dávno nekupuju, Heru nějakou na vánoční pečivo mám i koupenou, ale peču i z másla a be be sušenky, u nich mě to taky překvapilo, dříve jsme kupovali hojně, nyní už jen občas

    1. na komentář reaguje gerda — #24
    superkarma: 0 19.11.2015, 15:39:15
  9. avatar
    [22] Eliana [*]

    gerda — #21 ty změny složení náhle to je morSml22 viz kauza piškoty Opavia

    superkarma: 0 19.11.2015, 15:35:52
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #15 Jde přece o to, aby se k nám nedovážely šunty, které ho obsahují. Svět se smrskl, palmy sice rostou na druhém konci zeměkoule, ale my tady radostně tláskáme Tatranky, Ramu, Heru, Studentskou pečeť, chipsy - samozřejmě taky smažené na palmovém oleji, (nesmažené krekry ho ovšem obsahují taky), Be-be sušenky - to by nikdo neřek, že jo?Sml58 - , některá kosmetika či zubní pasta ho má v sobě taky, prostě je to ve všem kam se podíváš. Když to budeme vědět a odmítat, budeme na tom líp my, i oni v pralesích. Týká se nás to všech, tady v republice. Sem nám to dovážejí, my to tady jíme. Ale můžeme to nechtít!! Důležité je, aby lidi věděli, co kupují. Byla jsem zvyklá kupovat určitou značku a spoléhala na kvalitu, složení jsem nevěnovala pozornost. Jenomže oni ho potichu změnili a do světa to nevyhlásili. Takže číst etikety, to je jediná možnost, jak se nenechat oklamat.

    1. na komentář reaguje Eliana — #22
    2. na komentář reaguje anina4 — #23
    3. na komentář reaguje Rikina — #34
    superkarma: 1 19.11.2015, 15:32:06
  11. [20] Rikina [*]

    Suzanne — #18 No jo, je to každýho věc. Sml80 Jen tiše doufám, že ti, co zachraňujou planetu nekupováním palmového oleje nejsou titíž, co bez zábran vyhodí do tuzemské přírody cokoli, počínaje papírem od svačiny a konče pneumatikou, nebo vyřazenou lednicí. Sml15 Sml80

    superkarma: 0 19.11.2015, 15:14:49
  12. avatar
    [19] Eliana [*]

    Suzanne — #16 zakázané to není, ale prostě ho tam přidají a nahradí tak část a na velkém objemu ušetří, jsou samozřejmě i poctivá másla i tvrdé sýry, ale je to neskutečné zkoušet které ano a které ne, já reaguju i na laktózu v lécích, kde je tak zanedbatelné množství, ale je tam..to je stejné proč píšou na různé potraviny, že mohou obsahovat stopy toho či onoho, protože někdo je alergický či intolerantní k potravinám tak moc, že mu to může způsobit zdravotní problémy a jo, jsou másla označená přímo jako lactose freiSml22 aby to bylo jasné a bezpečné

    superkarma: 0 19.11.2015, 14:59:24
  13. avatar
    [18] Suzanne [*]

    paníliška — #17 Hlavně, pokud je to tam, tak to podle norem musí být uvedené, protože to už je úprava.

    Každopádně já máslo miluju a stejně jako moje kdysi devadesátiletá babička ho občas ukrajuju jen tak pro chuť Sml30

    Rikina — #15 To je asi každýho věc. Mně dělá dobře myšlenka, že palmový olej nekupuju.

    1. na komentář reaguje Rikina — #20
    superkarma: 0 19.11.2015, 14:56:52
  14. avatar
    [17] paníliška [*]

    Suzanne — #16 Taky bych řekla. A navíc si nějak nedovedu představit v másle sušené mléko. Podle mě by to přece muselo být poznat, dělalo by tam paseku.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #18
    superkarma: 0 19.11.2015, 14:50:05
  15. avatar
    [16] Suzanne [*]

    Eliana — #14Z jakého je to pramene? V normálním másle přece nějaké procento laktózy musí být Sml80 A do klasického másla nic přidávaného být nesmí. Alespoň podle norem.

    1. na komentář reaguje paníliška — #17
    2. na komentář reaguje Eliana — #19
    superkarma: 0 19.11.2015, 14:45:40
  16. [15] Rikina [*]

    To je sice smutný, že zvířátka v Indonésii nemají prales, ale já bych zůstala v tuzemsku. Tady máme taky zdevastovanou krajinu, a na to se.e Bílý Tesák, s odpuštěním za hrubý výraz. Naopak se mluví o prolomení limitů těžby - čeho? Mizerného hnědého uhlí, které blbě hoří, je z něj spousta popela a výhřevnost nic moc. Kvůli tomu by měla zmizet další města. Jako kdysi Most. Sml68 No a není to jen Podkrušnohoří, zdevastovanou krajinu lze vidět leckde. Ostravsko například. Jasně, hodně se zlepšilo, bejvalo to horší. Ale pořád je co řešit, a myslíte, že to zajímá někoho v Indonésii? Dost pochybuju. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #18
    2. na komentář reaguje gerda — #21
    3. na komentář reaguje satanBelzebub — #28
    4. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 0 19.11.2015, 14:43:01
  17. avatar
    [14] Eliana [*]

    paníliška — #13 bohužel se do něj sušené mléko přidává a v něm je nejvíce laktózy

    1. na komentář reaguje Suzanne — #16
    superkarma: 0 19.11.2015, 14:22:42
  18. avatar
    [13] paníliška [*]

    Eliana — #11 Nejsem sice odborníkem v potravinářství, ale mám za to, že máslo se vyrábí ze smetany ne ze sušeného mléka. Máslo je přece mléčný tuk.

    1. na komentář reaguje Eliana — #14
    superkarma: 1 19.11.2015, 14:13:01
  19. avatar
    [12] paníliška [*]

    gerda — #9 Máš naprostou pravdu. Vrátit se ke kořenům a nekupovat polotovary. Jenže u toho se musí přemýšlet, a tak je mnohem jednodušší říct, že to bychom pak už nemohli jíst nic. Nesmysl.

    superkarma: 1 19.11.2015, 14:09:40
  20. avatar
    [11] Eliana [*]

    ...mno ani máslo není, co bývalo...mám absolutní intoleranci laktózy a správně by v másle už být neměla, ale!..díky nadbytku levného mléka, které se tak suší a cpe se do másla a tvrdých sýrů je pro mne máslo a české, slovenské a polské (zmiňuji, abych nediskriminovala) tvrdé sýry tabu a můžu jen německé, švýcarské,holandské, rakouské -nešizené či přímo označené bezlaktózové..stejně tak se laktóza přidává do masa, aby bylo pěkně růžové nebo i do dušené šunky..plus mám další intolerance a potravinové alergie, takže je to fakt peklo posbírat kvalitní suroviny a největší šance je pro mne LidlSml22

    1. na komentář reaguje paníliška — #13
    superkarma: 0 19.11.2015, 13:45:07
  21. [10] MaVy [*]

    já kupuji jen máslo, nespotřebujeme ho tolik a na pečení používám olej, nebo zase máslo Sml67

    superkarma: 0 19.11.2015, 13:44:35
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    paníliška — #5však si toho másla člověk nenamaže na prst tlustěSml30. Na dobrém másle si lze pochutnat, což o margarinu tvrdit nejde. I to nejlevnější máslo je zdravější, než kuneroly. A peče se z něj nejlépe, drobné tvary drží a nerozsypou se. Že je tvrdé? Když se zavčasu vyndá z ledničky, při pokojové teplotě změkne. Doma škvařené sádlo je taky výborná pochoutka. Ze škvarků se dají péct různé slané chuťovky, ba i sladký moučník s povidlama. A namazat si čerstvě škvařené sádlo na domácí chleba, posypat pórkem - co může být lepšího?Sml80 Já se pokorně vracím ke kořenům, naštěstí znám hodně starých receptů, takže nejsem odkázána na to, co mi nabídnou v supermarketech.

    1. na komentář reaguje paníliška — #12
    superkarma: 2 19.11.2015, 13:34:09
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    Klára Křížová — #7myslím, že řešení existuje: nekupovat hotovky, nekupovat polotovary, vařit třeba naprosto jednoduchá jídla, péct postaru a z dobrých surovin. Kontrolovat etikety. Když jim bude zboží zůstávat v regále, budou muset dodat lepší. Heru a podobné margaríny nebrat. Všimla jsem si, že ačkoliv ji dnes měli za akční cenu 10 korun, lidi se o ni neprali. Není divu, dnes už se nic neutají.

    1. na komentář reaguje kobližka — #27
    superkarma: 5 19.11.2015, 13:29:49
  24. [7] Klára Křížová [*]

    jenže to bychom opravdu nemohli jíst pomalu nic.

    1. na komentář reaguje gerda — #8
    2. na komentář reaguje mařinka — #29
    3. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 1 19.11.2015, 13:02:32
  25. avatar
    [6] Hanula [*]

    Sml16já už také kupuji jen máslo....

    superkarma: 0 19.11.2015, 12:38:42
  26. avatar
    [5] paníliška [*]

    gerda — #4 Ano, Zlatá Haná mě taky překvapila. Ale na rovinu, nejzdravější je máslo, já mu zůstanu věrná. Margaríny tuky v krvi zvyšují, divila jsem se té informaci, ale je to tak, ať si reklama říká co chce.

    A to drancování planety mě s..e taky.

    1. na komentář reaguje gerda — #9
    superkarma: 2 19.11.2015, 12:17:55
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    No jo, ale jak se pak redakce vypořádá s Herou?Sml58Sml58Sml58 Bude ji i nadále propagovat? Ta bohužel palmový olej obsahuje. Oni ho cpou naprosto do všeho, v čem předtím nebyl, viz Zlatá Haná, kterou jsem pokládala za "zdravou" kvůli srdci - cholesterol. Já jsem se na to hned po zjištění, jaké je to svinstvo, zaměřila a s hrůzou jsem zjistila, že opravdu musím kupovat jedině máslo a dobré oleje. I ta Flora, které jsem věřila, ho obsahuje.

    1. na komentář reaguje paníliška — #5
    superkarma: 4 19.11.2015, 12:14:52
  28. avatar
    [3] ohnivazenaMagdalena [*]

    http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/Ochrana-pralesu/Palmovy-olej/Jak-poznat-palmovy-olej-ve-vyrobcich/

    superkarma: 0 19.11.2015, 12:00:39
  29. avatar
    [2] Kristina Vodičková [*]

    MmarieM — #1 Nemáte pravdu, dají se najít i takové, které ho neobsahují - jenom není ta cena tak nízko jako u palmosušenky Sml23 Pro příklad - kupuji čokoládové hrudky bez palmového oleje v DM

    superkarma: 0 19.11.2015, 11:46:00
  30. [1] MmarieM [*]

    Ono se řekne, nekupujte výrobky s palmovým olejem. Jenže ten je dneska obsažen už ve všem. V každé cukrovince a čokoládě.

    1. na komentář reaguje Kristina Vodičková — #2
    2. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 0 19.11.2015, 11:41:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme