Zdraví

Vrcholový sport může vést až k inkontinenci

Sport je skvělý lék na spoustu problémů. Pomáhá zmírňovat stres, udržovat tělo v dobré kondici a tak dále. I k pohybu je ale třeba přistupovat s mírou a tělo zbytečně nepřetěžovat. Své o tom vědí vrcholové sportovkyně, které se často kvůli dlouhodobé námaze potýkají mimo jiné také s únikem moči.

Ačkoli se u mladých žen inkontinence nevyskytuje příliš často, sportovkyně bývají výjimkou. Řeč je teď zejména o těch, které se nějakému sportu věnují opravdu na profesionální úrovni. V jejich případě se jedná o inkontinenci stresovou, která se projevuje únikem moči právě při zvýšené fyzické námaze.

Problém řeší atletky i volejbalistky

Nejčastěji se s inkontinencí setkávají běžkyně. Se zvýšeným rizikem ale musí počítat i ženy, které se věnují jiným sportům, jako je aerobic, skoky, gymnastika, bojové sporty nebo jízda na koni. Časté poskoky totiž svalům pánevního dna příliš nesvědčí.

Stejně tak do skupiny rizikových sportů spadají i míčové hry, při kterých dochází k častým doskokům. Samostatnou kategorií je pak kulturistika a vzpírání. Nikoho asi nepřekvapí, že tady dochází k extrémní námaze snad všech svalů a tím pádem i ke zvýšené možnosti vzniku inkontinence. Úplně bez starostí ale nemohou být ani plavkyně. Ty zase bojují s častými infekcemi urogenitálního traktu, které také mohou způsobit únik moči.

Ve všech těchto případech ale mluvíme o profesionálních sportovkyních, které se většinou danou aktivitou živí. Pokud sportujete rekreačně a jdete se několikrát do týdne například proběhnout do parku, nemusíte tyto starosti řešit. Naopak zdravá dávka sportovních aktivit je pro tělo více než prospěšná.

běh

Správné cvičení naopak pomůže

V případě inkontinence se toto pravidlo vztahuje zejména na posilování svalů pánevního dna. Každodenní několikaminutové cvičení totiž může nejen pomoct v boji s inkontinencí, ale můžete úniku moči díky němu i úplně předejít. Navíc je to tak jednoduché, že to v klidu zvládnete doma.

Pro cílené posílení svalů pánevního dna je určená speciální technika Pelvicore. Začít s ní může kdokoli, vůbec nezáleží na věku ani na zdravotním stavu. Díky pravidelnému cvičení získáte jako bonus také plošší bříško a lepší držení těla.

Dobrou zprávou navíc je, že cvičení pomůže projevy stresové inkontinence zmírnit, nebo dokonce úplně vyléčit až u 70 % žen. Stačí jen odhodlání a trocha trpělivosti. Výsledky se totiž nedostaví hned, ale běžně to trvá spíš několik měsíců. Než cvičení pořádně zabere, vyzkoušejte inkontinenční vložky TENA Lady Slim Mini, které vám při sportu zajistí veškerý komfort. Jsou navíc velice tenké a diskrétní, takže se nemusíte bát, že by kdokoli něco tušil.

Přehled všech cviků techniky Pelvicore si můžete stáhnout na internetových stránkách www.tenalady.cz. Pokud byste doma raději měla instruktážní CD nebo DVD, objednejte si ho na webu www.programprozeny.cz.

   
21.06.2017 - Inkontinence - autor: Klára Křížová

Komentáře:

  1. [2] MARIE MATEJKOVA [*]

    Kolik vrcholových sportovců má trvalé problémy,právě kvůli sportu . A teď si přečtu,že mohou mít i problémy s inkontinencí,hrůzaSml80Sml80

    superkarma: 1 21.06.2017, 09:21:09
  2. [1] bobani [*]

    sportem k trvalé invaliditě

    superkarma: 1 21.06.2017, 09:04:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme