Se stylistkou Žanetou Kantorovou už jste se na našich stránkách setkaly. K jejím častým klientkám patří ženy po mateřské, které s návratem do práce chtějí změnit svůj styl. Možná, že by se vám její poznatky mohly hodit. Přečtěte si další krátký rozhovor s touto sympatickou ženou

zaneta

Co k vám ženy po mateřské nejčastěji přivádí?
Návrat do práce po několika letech na mateřské dovolené je pro většinu žen zásadním krokem. Velká část z nich se cítí nejistá, co se týče zaměstnání, ale také kvůli tělesným proporcím, postavě, kterou mateřství často ovlivní. S vidinou přicházející změny se tak dostaví i stres. Proč si tedy nenechat poradit od odborníka v oblasti osobního stylu, který umí vyzdvihnout naše přednosti a dodat nám potřebné sebevědomí?

V jakém rozpoložení za vámi nejčastěji ženy přichází?
Jsou to ženy, které chtějí změnu, cítí, že je na to už ten správný čas. Mají trošku více času na sebe, děti jsou už větší, umí samy chodit, nepotřebují permanentní asistenci. To si pak žena má čas i uvědomit, že by ráda byla zase ženou, že by ráda např. zhubla, měla nový šatník a otevřela dveře další nové etapě svého života.

Jaké jsou jejich nejčastější obavy?
Aby dobře zapadly do kolektivu a celkově, aby dělaly svou práci dobře. Na chvíli se může zdát, že být s dětmi doma je něco, co je zbrzdilo. Ale být dobrou mámou znamená být i skvělou manažerkou! Každopádně vrátit se zpátky do práce je pro někoho výzvou, radostí, pro některou ženu stres. Jak skloubit vše dohromady, práci, být matka a skvělá manželka a ještě vypadat skvěle? Uff…

Proč právě osobní styl a to, co si oblékáme, jsou důležité aspekty při návratu do práce po rodičovské volené?
Protože první dojem uděláte jen jednou. Nevím, kdo by chtěl zaměstnat matku dvou dětí, která vypadá unaveně a je z ní cítit nervozita a stres. Takže to, jak vypadám, hraje samozřejmě velkou roli. Dnešní doba je taková, že na nás klade vysoké nároky. Naše maminky prostě byly doma s dětmi. Muž se staral. Dneska je to jiné. Často musí maminky do práce kvůli financím. Anebo prostě chtějí, protože se touží ještě rozvíjet a něco dokázat. V obou případech platí, že když na pohovoru vypadám skvěle a usmívám se, tak to funguje. Samozřejmě se počítá s tím, že se hlásím na pozici, na kterou mám ty správné zkušenosti. Jen se usmívat bez nich taky nejde.

Na co by se ženy měly především zaměřit?
Na sebe… Zaměřit se na to, co chci, jak chci působit, co mě zajímá, v čem se chci rozvinout. A nedělat z toho moc vědu, když to nevyjde, tak vyjde jiná práce. Ten nadhled je moc důležitý, zbytečný stres je na škodu.

Pokud žena hledá nové zaměstnání, jak se například obléci na pracovní pohovor?
Já jsem pro klasiku, která vždy bude vypadat skvěle, bílá košile a černé úzké kalhoty, nebo sukně do pasu, jednoduché lodičky nebo baleríny a skvělá taška, případně šátek. Upravené přirozené vlasy, jemný make-up, jemná vůně, nic přehnaného a pozitivní naladění. Ale hodně záleží, kam se hlásím. Do banky se obleču jinak, než když se budu hlásit do reklamní agentury! To je zase jiná kapitola.

Když za vámi přijde nová klientka, jak vlastně celá služba probíhá?
Potkáme se v obchodním centru, povídáme si. Chci svoji novou klientku pořádně poznat, jaká je. Zpovídám ji, ptám se na spoustu věcí, kde pracuje, co má ráda, proč nerada nakupuje, kolik má dětí, jaké jsou její oblíbené barvy, koníčky atd. Prostě abych si ji co nejvíce tzv. „osahala“. Řekneme si celkový rozpočet, který máme na nakupování. Podle toho si pak řekneme, co za ty peníze koupíme, abychom byly spokojené a co opravdu klientka potřebuje. A pak vyrážíme do obchodů. Vše vybírám já, starám se o vše. Klientka je v kabince a převléká se pořád dokola. Tam začíná ten proces hledání stylu, narážím na různé komplexy, které má, tedy si většinou myslí, že má. Rozebíráme vše, snažím se zachytit její krásu, podtrhnout ji a především dojít k tomu, aby viděla sama sebe reálně. Ne zkresleně, jak to většinou je. Kupujeme jen to, za čím si obě stojíme, aby klientka nekoupila něco, co pak nebude nosit.

To by mě mrzelo.

 www.mojestylistka.cz

Čtěte také:

Žaneta Kantorová: Pochybujte o svém charakteru, ne o těle

Reklama