Železnice je svého druhu poezie, říká reklama a nezbývá než s ní souhlasit. Na druhou stranu neexistuje mnoho zkostnatělejších organizací, než jsou právě České dráhy, ale i ony se musí nějak zmodernizovat, aby nepřišly o zákazníky.

Nový silniční zákon jim zvedl počet zákazníků, navíc se snaží modernizovat i železniční síť. Za pár let se třeba dočkáme rychlosti srovnatelné se světem. Možná…

Vlaky Českých drah jsou totiž stále rychlejší a v připravovaném jízdním řádu poprvé některé z nich překročí mezi Prahou a Ostravou průměrnou rychlost 110 km/h. Spoje SC Pendolino, které 351 kilometrů z Prahy do Ostravy Svinova překonají od 10. prosince za 189 minut (3 hodiny 9 minut), budou mít v celé této trase průměrnou rychlost 111 km/h. V některých kratších úsecích české železniční sítě jsou však průměrné rychlosti vlaků ČD ještě vyšší. Například 59 kilometrů mezi Brnem a Břeclaví urazí nejrychlejší vlaky za 30 minut průměrnou rychlostí 118 km/h. Maximální povolená rychlost na železnici v ČR je pak 160 km/hod.

Vysokou průměrnou rychlostí přitom nebudou jezdit pouze spoje SC Pendolino, vedené rychlovlaky na trase Praha – Ostrava. Spoj kategorie InterCity Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.

Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela, vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za rekordní 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.

Máte raději vlaky nebo autobusy? Nebo jezdíte jenom autem? Jak vnímáte instituci Českých drah? Napište nám o tom na adresu redakce@zena-in.cz!

Zdroj: České dráhy

Reklama