Redakci oslovila čtenářka s nickem Vlaďka 006, že jí u nás na magazínu chybí jarní hubnutí do plavek. A protože je to záležitost navýsost aktuální, dali jsme Vlaďce prostor. Hubnutí už se slibně rozjelo a Vlaďka vám teď postupně představí diety, které sama vyzkoušela. Jaké má s nimi zkušenosti?

Mléčná dieta Rajko Dolečka

vladkaU mléčné diety, jak už název vypovídá, je hlavní potravou mléko a mléčné výrobky. Porce jsou opravdu jako pro vrabečka. Za 14 dní byste měli zhubnout kolem 8 kg. No neberte to. Po hlavě jsem se vrhla do držení diety. 3x týdně jsem sportovala, dietu poctivě držela a výsledek? Za 8 dní jsem zhubla jediné kilo a byla jsem velmi nervózní a protivná, spíš až agresivní a dostavovaly se žaludeční a svalové křeče. Také se při dietě objevovaly potraviny, které prostě nesním ani za zlaté prase. Třeba k snídani dvě vejce natvrdo. Ani suchar k tomu nemůžete. Dieta je opravdu velmi přísná. Přesto si našla hodně stoupenců, jež si ji nemůžou vynachválit. Moje tchyně tuto dietu držela a byla moc spokojená.

Jí se v pravidelných intervalech: v 7:00, v 10:00, 13:00, 16:00, 19:00. Je nutné denně vypít alespoň 2 litry vody.

1. den - 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka
2. den - bílý jogurt, 150 g tvarohu, 150 g vař. masa, 250 g tvarohu, 2 vejce a čaj
3. den - 100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa
4. den - bílý jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g salámu a čaj
5. den - 100 g zeleniny + 2 vejce, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g ovoce, 100 g zeleniny + kyselé mléko,
6. den - 100 g šunky, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g vařeného masa, 250 ml kyselého mléka,
7. den - 2 vejce, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g vařeného masa, 250 ml mléka
8. den - 200 g ovoce, 200 g zeleniny, 200 g ovoce, 200 g zeleniny, 200 g ovoce,
9. den - 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka
10. den - bílý jogurt, 150 g tvarohu, 100 g salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa,
11. den - 100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa
12. den - bílý jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g salámu a čaj,
13. den - 100 g zeleniny + 2 vejce, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g ovoce, 100 g zeleniny + kyselé mléko

Princip diety se mi nějak nepodařilo zjistit. Myslím, že je to tím, že dostáváte do těla pouze jednodruhové potraviny a zeleninu.
Faktem ale je, že si ji dost lidí chválí i na internetových diskuzích. Proto jsem se také rozhodla tuto dietu zkusit. Jenže jak už jsem psala, bolel mě žaludek a prostě mi nesedla.

Dělená strava podle Lenky Kořínkové

Kdysi mi kamarádka věnovala několik knih a kuchařek od Lenky Kořínkové. Série knih nese název „Dieta, já vím.“ Knihy jsem konečně otevřela. Přečetla jsem je jedním dechem, z diety jsem byla nadšená. Dietu jsem držela tři týdny. Bylo mi fajn, cítila jsem se vyrovnaná, najedená, optimistická. Jenže po 3 týdnech diety ani kilo dole. Sice paní Kořínková píše, že se dieta musí držet dlouhodoběji, že jsou případy, kdy se hubnutí nastartovalo až za měsíc, někdy i za dva. Ale moje psychika potřebovala povzbudit a potřebovala jsem vidět alespoň jedno kilo dole.

Principem diety je dělit stravu na zvířátka a kytičky.
Do zvířátek patří: mléčné výrobky, vejce, libové maso
Do kytiček: rýže, tmavý chléb, brambory, luštěniny, sója, bezvaječné těstoviny nebo italské těstoviny (nejsou vyrobeny z mouky, ale něčeho, co je podobné krupici), vločky, med
Neutrální skupina: zelenina a houby
Speciální skupina: ořechy, ovoce

Zvířátka nesmíte kombinovat s kytičkami a ani se speciální skupinou. Můžete ale kombinovat s neutrální skupinou.
Kytičky nesmíte kombinovat se zvířaty.
Výjimkou je bramborový knedlík v prášku. Prý sušená vejce a sušené mléko společně s brambory nevadí. Můžete si tedy udělat i šišky z bramborového sušeného těsta a posypat mákem.

Přechod mezi jednotlivými skupinami musí být delší než 8 hod.
Při kytičkových dnech si do kávy nemůžete dát mléko, leda sójové nebo sušenou smetanu na rostlinné bázi.

Výhodou je, že můžete jíst do sytosti. Nepočítají se kalorie a ani počet porcí za den.

Dieta celkově byla pestrá a chutná.
Její princip tkví v tom, že tělo lépe tráví jednodruhovou stravu, a tím pádem nic neukládá do zásoby.
Také je dobrá pro ty z vás, které nechtějí vařit zvlášť rodině a zvlášť sobě. Můžete udělat i řízek. Sobě si ho obalíte ve vejci a pak v sezamových semínkách. Jako přílohu si můžete dát restovanou zeleninu.

Koho dieta zaujala, nechť pohledá na internetu. Je několik druhů dělené stravy s různou přísností dělení. Nejznámější je u nás Lenka Kořínková, ale její dělení není jediné na světe. Samy si najděte a vyzkoušejte, co bude nejvíce vyhovovat vám.

Vlaďka006

PŘÍŠTĚ se můžete těšit na hubnutí pomocí akupunktury a na Mix dietu.

Četly jste:

Reklama