Reklama

Redakci oslovila čtenářka s nickem Vlaďka 006, že jí u nás na magazínu chybí jarní hubnutí do plavek. A protože je to záležitost navýsost aktuální, dali jsme Vlaďce prostor. Hubnutí už se slibně rozjelo a Vlaďka vám teď chce odpovědět na dotazy, které jste jí poslaly.

vlaďkaZdravím všechny hubnoucí ženy-in. Od 1. května jsme začaly hromadně hubnout. Doufám, že žádnou z vás nikdo neupálil a můžete se nadále účastnit kolektivního hubnutí. Některé z vás již poslaly své přihlášky, jiné váhají a mají spousty dotazů. Pokusím se tedy dotazy shrnout a odpovědět na ně.

Některé z vás zajímalo, zda vám napíši dietu na míru a zda musíte držet diety, které budou zveřejněny na ženě-in.
Dietu na míru vám bohužel nenapíši. Nemám žádné odborné vzdělání (mimo 3denního školení na zdravou výživu). Představím vám diety, které mám na sobě vyzkoušené. Rozhodně nikoho nenutím, aby je také zkusil. Samozřejmě nebudete vyloučeny z týmu, pokud budete mít dietu od někoho jiného. Pokud si zajdete ke specialistovi, je to jedině dobře. Přeměří vás, sdělí vám chyby, které ve stravování děláte. Doporučí jídelníček a pohyb. Diety na míru jsou ty nejlepší diety, které můžete držet. Jen bych vás chtěla upozornit, abyste si opravdu vybíraly někoho s příslušným vzděláním. Zkuste najít recenze na internetu. Váš dietolog by vás neměl nutit kupovat si produkty pouze od něj. Měl by vám nabídnout různé alternativy. Neměl by vám říct ani věty typu: „Ano, moje rady dostanete písemně, jídelníček také, ale až si zakoupíte produkty za x stovek.“
Špatnou zkušenost mám ještě s koktejly. Krom prášku jsem po chuti necítila vůbec nic. Koktejl nezasytil a cenově to nebyla vůbec žádná sranda.

Do kdy se můžete přihlásit?
Záleží na vás. Nikdo nebude vyloučen, pokud se přihlásí třeba na posledních 14 dní v červnu. Asi za těch 14 dní nevyhrajete první cenu a nezhubnete moc, ale třeba vás to nakopne do změny životního stylu a na konci léta nám všem ukážete, co všechno dokážete.

Smíte se přihlásit, i když už hubnete?'
Jistojistě ano. Vůbec nevadí, že už nějakou dietu držíte, že už jste životní styl změnily před nějakým časem. Pokud chcete ještě dále pokračovat, klidně se přidejte do našeho hubnoucího týmu. Svou dietu měnit nemusíte, ale klidně můžete ostatním čtenářkám napsat, co u vás na kila platí.

Proč je nutné pít? A co mám pít?
Když nepijete, tělo si ukládá tekutiny na horší časy. Tím, že budete pravidelně doplňovat tekutiny, tělo si zvykne na pravidelný přísun a nebude si nic ukládat do foroty. Zadržená voda v těle dělá nepěknou postavu. Často se ukládá v oblasti boků a stehen. Takový ten tvar hruška. Jestli chcete, nechte se někde přeměřit. Měření na tuky, vodu, svaly v těle provádějí různá fitka. Často i zdarma, pokud jste jejich klientem. Zkuste hledat na internetu. Možná se pak budete divit, kolik máte v těle zadržené vody. Nejlepší je pít čistou vodu, neperlivou. Splaskne vám krásně bříško. Nebudete nafouklé. Dobré jsou také zelené a bílé čaje. Jsou osvěžující, dají se vypít i studené a urychlují hubnutí. Pokud nesnášíte samotnou vodu, zkuste do ní nakápnout pár kapek citronu, přidat lísteček máty a malinko stříknout 100 % jablečného džusu bez přidaného cukru.
Dobré je vypít alespoň ty dva litry vody + za každou kávu 0.5 litru navíc. Zkuste omezit kávu na 1 šálek denně a černý čaj také max. 1 šálek denně.
Já začínám den sklenicí vody. Před každým jídlem si dám sklenici vody. Nesním toho pak tolik. Když mám večer hlad, dám si šálek čaje. Žaludek ošálí a do rána vydržím.

Je nutný pohyb?
Řekla bych, že ano. Osobně mám vyzkoušené, že pokud chci zhubnout, musí jít zdravá strava ruku v ruce s pohybem. Některé z vás se stydí do fitka zajít. Nebo máte vyloženě odpor k jakémukoliv sportu. Asi bych v takovém případě začala chůzí. Chůze je přirozený pohyb. Chodila bych alespoň 45 minut svižnou chůzí denně. Třeba bych vystoupila o zastávku dříve a domů se hezky prošla. Nebo můžete zvolit výletní víkend a projít se pomaleji, za to déle.
S dcerkou jsme se v sobotu vydaly na Lovoš. Kopec jak hrom, ale usmívala jsem se nad představou spálených kalorií a cvičeným svalstvem. Slyšela jsem o cvičení, které stimuluje chůzi do kopce po kamínkách, prý je to vynikající na formování postavy.

vladka2

Jít na vrchol v přírodě byl pro mě však daleko větší zážitek. Bylo jasno, zeshora přenádherný výhled, a navíc utahané dítě, které si ráno přispalo, a tím pádem jsem mohla chrupkat déle i já.

vladka1

Vyzkoušejte různé aktivity. Možná si určitý pohyb zamilujete, že při jeho nekonání budete vykazovat abstinenční příznaky.
Je dobré chodit cvičit alespoň 3x týdně. Cvičení měňte, ať si tělo nezvykne na zátěž a nepřestanete tak hubnout. Můžete si 1x týdně zajít do posilovny či posilovat doma, 1x týdně do fitka na aerobik, 1x týdně procházka.
Docela mě bavilo domácí cvičení podle Claudie Schiffer - Perfectly fit. Má dva díly. Jeden díl je o posilování horní partie a druhý o posilování spodní partie. Cvičení mělo i nějaký účinek.
Momentálně dávám přednost procházkám. Ubude mi tak starost, komu dát na hlídání dceru. Jednou týdně chodím na břišní tance. Tu jednu hodinu týdně v tělocvičně jsem si prostě vydupala. Sice má manžel časově náročné povolání a rekonstruujeme byt, ale dítě máme spolu. Navíc i já mám nárok na odpočinek a práce neuteče.

Kolik dieta stojí?
To záleží také na tom, zda se vrhnete do hubnutí samy, a nebo budete navštěvovat nějaké zdravotnické zařízení. Mám dojem, že u těch zdravotnických zařízení se platí 30 Kč za návštěvu. U soukromých center jsou ceny vyšší. Záleží to ale na jednotlivých krajích a centrech. Co se týče jídla, myslím, že nedáte víc peněz než za „normální“ stravu. Začíná ovocná a zeleninová sezona a cena nebude nějak drastická. Vůbec nemusíte kupovat exotické druhy. Bohatě si vystačíte s druhy, které rostou i u nás.

Nemám čas vařit pro rodinu a pro mě zvlášť. Nemůžu pít, chodím často na záchod, v práci bych měla problémy.
Ano, ale pokud chci mít hezkou figuru, zdravě žít, musím něco pro to obětovat. Pro vaření sobě a rodině je dobrá dělená strava. Rodině můžete uvařit knedlo zelo vepřo a vy si můžete dát buď knedlo a zelo a nebo zelo a vepřo. To vepřo ale libové!
Vařím zvlášť pro sebe i pro rodinu, ale zas o tolik více času mi to nezabere. Rodina ochutnala i tu moji stravu a chutná jim to. Naučila jsem se připravovat jídlo zdravě a chutně. Rodina tedy ty moje pokrmy jí spíše pro zpestření jídelníčku, ale několikrát do týdně mi to čas ubere. Popřípadě se naučili vařit si sami. Když nestíhám, mají na výběr buď hlad, nebo se postarat sami.
Například zelňačku začínám v jednom hrnci. Dám vařit zelí, přidám koření. Odeberu svůj díl. Rodině zasmahnu uzeninu na cibulce, přidám do polévky, zahustím jíškou, nechám lehce vychladnout, přidám kysanou smetanu a jednu polévkovou lžíci smetany přidám i do mého dílu.
Lepší je pít více dopoledne. Během dopoledne se tělo lépe pročisťuje. Nemá cenu tekutiny dohánět navečer, až když přijdete z práce. Nevyspíte se. Budete chodit na WC během noci.
Pro hubnutí je důležitý i kvalitní spánek.
Vše se dá. Hlavní je chtít.

Po dietě můžu jíst zase vše?
V určitém slova smyslu ano. Až shodíte vše, co potřebujete, můžete si občas dát i nějakou tu „prasárnu“ jako smažák s hranolkama a tatarkou. Určitě bych radila, abyste začaly velmi opatrně se smaženým a pečivem. Po pečivu můžete být nafouklé a smažené jídlo by vás pěkně prohnalo. Pečivo můžete zpočátku zkoušet bezlepkové, nezatěžuje trávicí trakt tolik. Občas si dopřejte, co hrdlo ráčí. Ale pokud si chcete postavu udržet, určitě budete muset dodržovat pohybovou aktivitu a zásady zdravé výživy. Když chcete víc jíst, musíte se víc hýbat. Výdej musí být při nejhorším rovný příjmu.
Pokud začnete jíst po dietě stejně jako před dietou, může se u vás dostavit jojo efekt a veškeré snaha přijde nazmar. Váhu je umění si udržet. Omezujte stále co nejvíce sladké a smažené pokrmy, stejně tak tučené maso a přílohy. Dejte si málo příloh k masu a více zeleniny. Nebo si dejte masíčko a k tomu zeleninový salát či dušenou, grilovanou, vařenou zeleninu. Jak kdo má rád.

Hubnutí zdar!

Vlaďka006

P. S.: Nechci se vytahovat, ale pochlubím se, za 10 dní 4 kg dole. :) A z toho 3 kg tuku a 1 kg vody.

Čtěte také: