Redakci oslovila čtenářka s nickem Vlaďka 006, že jí u nás na magazínu chybí jarní hubnutí do plavek. A protože je to záležitost navýsost aktuální, dali jsme Vlaďce prostor. Hubnutí už se slibně rozjelo a přidaly se další čtenářky. Přečtěte si, jak hubne emy-e.

Čtenářka emy-e se přihlásila do našeho hubnoucího týmu s metodou hubnutí podle STOBu a sebekoučinku.
Princip je jednoduchý, hlídat si energetický příjem a výdej a sledovat složení potravin.
Emy-e se zaregistrovala do STOB klubu. Našla zde spoustu rad ohledně složení a množství potravy při redukční dietě a udržení štíhlé linie. V diskuzním fóru si členové radí, posílají typy na pohybové aktivity i recepty. Můžete si vytvořit svůj blog a dělit se o své zkušenosti, zdary i nezdary.
Z počátku si Emy-e myslela, že toho o jídle ví hodně. Domnívala se, že cukry omezí tím, když nebude jíst sladké. Zjistila však, že cukry jsou také v pečivu, přílohách, ovoci, a i tyto cukry si musí hlídat. Také si chybně myslela, že nejlépe zhubne, když vynechá tuky. Dnes již ví, že některé tuky jsou pro správné fungování těla nezbytné. Do jídelníčku zařadila olivový olej a v menším množství i ořechy.
Díky STOBu a sebekoučinku krásně zhubla a za svou vysněnou postavou tryská dále.
Emy-e si poctivě vyplňovala složení a množství potravy do tabulek. Když už jídlo měla pod kontrolou, bylo jí velmi líto, že pohybový semafor na ni červeně křičí. A tak se pustila do pohybu. Začátek byl těžký, ale myslím, že Emy-e porazila svou lenost bravurně. Posuďte samy:

„Začala jsem chodit běhat (přehnané slovo na tuhle moji aktivitu, přesněji velmi mírný jogging, člověk kráčející rychlou, svižnou chůzi by mě předhonil), cvičit, plavat, chodit do posilovny...
Řeknu Vám, že první dva týdny jsem u „běhání“ neviděla, neslyšela kolem sebe nic, jenom jsem chtěla umřít. Brečela jsem u každého pohybu. Nestačila jsem s dechem a pochopila jsem doslova, co znamená rčení: Srdce mu chtělo vyskočit z hrudi.
A pak najednou jsem cítila, že kolem mě pofukuje vánek, uviděla ptáky skákat po poli, mohla jsem se nadechnout a tělo jaksi začalo poslouchat. Ne že bych už teď byla nějak extra ve formě a fit, ale zlepšuje se to každým dnem.
Po týdnu „diety“ a cvičení jsem přestala brát léky na vysoký krevní tlak. Mívám ho teď takových 118/78 z bývalých 160/110. Když cvičím doma, cítím, že jsem čím dál ohebnější, a v posilovně už jsem si přidala sem tam nějakou cihličku závaží, i když rozhodně nemám ambice nahazovat svalovou hmotu. Jen chci zhubnout a nemít přitom mlandravé všechno svalstvo.
Dokonce si můžu zase vychutnávat moje oblíbené chození do sauny. Předtím jsem se bála kvůli tlaku tam jít.“

Moc děkuji emy-e za krásný e-mail a rady. Doufám, že nakopne necvičící čtenářky k pohybu. Emy-e je důkazem toho, že se dá lenost překonat a z hrůzy z pohybu se stane radost z pohybu.

Příklad jídelníčku mix diety

O mix dietě jsem vám již psala (ZDE). Z hlediska zdravého hubnutí se mi zdá tak nejrozumnější ze všech diet, co jsem držela. Hubne se sice pomalu, ale s trvalým efektem. Na mix dietu hodlám najet po ukončení akupunktury. Jsem rozhodnutá změnit životní styl, hlídat si jídlo a více méně se stravovat podle mixu.

Den startuji sklenicí vody. Pak zapiji 1 odvodňovací tabletku.

Snídaně

3 ks žitných sucharů nebo žitných knäckenbrotů namazané nízkotučným či středně tučným sýrem nebo pořádnou vrstvou nízkotučného či středně tučného tvarohu. Na to si dám ještě plátek dušené šunky či dietního tvrdého sýra max. do 30 % t.v.s. K tomu jedno rajčátko nebo půlka okurky. Zeleniny si klidně můžete přidat více, mě stačí takhle. Tvaroh si můžete ochutit bylinkami, rajčátkem či strouhaným sýrem. Tavený sýr nejezte moc často, odvápňuje. Můžete si suchary mazat také lučinou, žervé sýrem, cottage sýrem.
Dostanu do sebe první dávku bílkovin.

Půl hodinky nato si dám psylium smíchané s jogurtem nebo sklenkou kefíru. Vláknina je pro správné zažívání nezbytná. Neměli by jí však užívat lidé trpící nějakou chorobou spojenou se zažíváním, např. Crohnovou chorobou.

Přesnídávka

Hodinku a půl po psyliu sním hrst ovoce. Ale ne banány nebo hroznové víno. Jsou moc sladké. Banán je povolen pouze v den, kdy jdu cvičit. Výborný je meloun (já vím - je to zelenina, ale vzhledem k tomu, že obsahuje cukry, řadím ho z hlediska jídelníčku mezi ovoce). Meloun je dobrý detoxikátor a obsahuje dost vody. Navíc zažene chuť na sladké. Vhodné jsou také citrusy. Vitamín C, který obsahují, dobře spaluje tuky. Místo ovoce můžete vypít sklenici (200 ml) ovocného džusu. Přes pařáky ani nemám chuť na jídlo, tak ovoce nahrazuji džusem.
Dodám dávku vitaminů. Během dopoledne piji ještě multivitaminy rozpustné ve vodě.

Oběd

Začínám opět sklenicí vody a zapitím odvodňovací tablety.

K jídlu si dám plátek masa vysokého asi 2 cm a velkého jako dlaň. Povolené je kuřecí, krůtí, červené maso, netučné ryby - štika, candát, okoun, tuňák, amur. Přílohy jsou zakázané, ale naučila jsem se jíst k masu buď zeleninový salát, nebo dušenou zeleninu. Nebo lze udělat výborný tuňákový či kuřecí salát se zeleninou a zalít buď octovou zálivkou nebo jogurtovou, přimíchat čerstvé bylinky, trošku soli, zakápnout olivovým olejem. Kdo chce mít oběd ještě zdravější, místo obyčejného octa použije ocet vinný či jablečný.

Nevhodné maso je veškeré vepřové, kachna, husa, z ryb pak kapr, pstruh, sumec, úhoř, makrela, losos, treska, sardinky,...
Pozor na zeleninu. Kdo chce mít odtučňovací kúru zároveň s detoxikační, vyhne se kořenové zelenině. Obsahuje dost dusičnanů, nebo alespoň odstraňte středy zeleniny, kde obsah dusičnanů jen největší. Dále není vhodné avokádo, ředkev, kapusta, sója, kukuřice, brambory. Luštěniny zařaďte nejdříve až po měsíci a maximálně jednou týdně.

Oběd je druhá dávka bílkovin za den.

Půl hodinky po obědě smíchám psylium do jogurtu nebo kefíru.

Svačina

Na dopolední svačinu je vhodná zeleninová šťáva nebo miska zeleniny. Množství zeleniny je přibližně takové, jaké by se vám vešlo do dlaní, kdybyste z nich misku vytvořili.

Večeře

Je 3,5 hodiny před spaním.

Večeři obměňuji. Někdy si dám 3 ks žitných sucharů se sýrem a zeleninou, jindy plátek masa cca 150 g se zeleninou, jindy vaječnou omeletu.

Tak je splněna třetí denní dávka bílkovin.

Pokud vás chytne hlad ještě po večeři, zkuste sníst půl litru čistě zeleninového vývaru.

Chutě na sladké

Občas nás mlsná pronásleduje na každém kroku, láká nás nasládlá vůně čerstvého koláče od sousedů, či na nás mává kobliha za výlohou. Někdy rychle klesne hladina cukru a dostaví se klepavé ruce, pocit únavy a motání hlavy.
Odnaučila jsem se sníst první sladkost, na kterou narazím, a i v sladkostech si vybírám.
Zobnu si kostičku (opravdu jen jednu kostičku, ne celou tabulku :D) čokolády s vysokým podílem kakaa (75 %, 80 %), nebo si dám ke kávě jednu dia sušenku, dobré jsou také zázvorové sušenky či psyliové sušenky. Čokoládu jsem jedla tak max. jednu kostičku týdně, a to samé s dia sušenkou. Zázvorových a psyliových sušenek je povoleno sníst až 3 denně. Můžete si je dát ke kávě. Chutově jsou dobré, mají snížený obsah cukru.
Spíše jsem se ale snažila dát si kus sladšího ovoce, třeba pár kuliček hroznového vína, ačkoliv se při dietě nedoporučuje, nebo plátek melounu.
Jak jde váha dolů, tak mě ty chutě na sladké rychle přešly. Každé kilo dole je obrovské povzbuzení do dalšího hubnutí.

Věřím, že se všem podaří s váhou zatočit.

Hezký den a silnou vůli.

Vlaďka006

Četly jste v seriálu Hubneme s Vlaďkou:

Reklama