Redakci oslovila čtenářka s nickem Vlaďka 006, že jí u nás na magazínu chybí jarní hubnutí do plavek. A protože je to záležitost navýsost aktuální, dali jsme Vlaďce prostor. Hubnutí už se slibně rozjelo a přidaly se další čtenářky. Dnes vám Vlaďka představí další pohybové aktivity, které při hubnutí pomáhají.

Aerobic

aerobik

Poslední dobou mi přijde, že se na aerobik tak trochu zapomíná. Nahradily jej jiné cvičební styly. Přesto bych se o něm chtěla zmínit. Jak jsem již psala, nesnáším chození s davem.
Na střední škole snad každá moje spolužačka byla zapálená do aerobiku. Dlouho jsem se pokušení vyzkoušet vyhýbala. Po střední škole jsem zavítala do jednoho výborného fit studia v Ústí nad Labem. Výběr pohybových aktivit mají obrovský. K tomu všemu nabízejí poradenství ohledně výživy, spalovačů tuků, cviků na doma a na každé hodině dokáže cvičitelka krásně povzbudit a probudit i ze šnečka dračici.
Jako první cvičení jsem vyzkoušela aerobic mix. Lekce trvala 75 minut. Zhruba 30 minut se cvičil aerobic, pak se přešlo na 30 minutové posilování s míčky, činkami a gumičkami. Posledních 15 minut jsme se pěkně protáhli. Brzy jsem cítila, jak jsem ohebnější, pevnější. Ze cvičení jsem měla radost.
Bohužel účast na hodinách slábla a slábla, až se aerobic mix zrušil úplně. Rozhodovala jsem se, co zkusit dalšího.
Byla jsem zvědavá na bodystyling. Neměla jsem ponětí, oč jde. S aerobikem to moc společného nemělo. Leda tak rozcvička byla s kroky aerobiku. Po cca 15 minutách se přešlo na posilování. Cvičilo se na stepu (taková bedýnka), s činkami, míčky, gumičkami, ale i na podložce. Dělali jsme sedlehy, sklapovačky, kliky a podobné mučicí techniky. Pěkně na frak dostala celulitida i špeky. Byla bych bývala vydržela alespoň rok tvarovat si postavu. Velkou nevýhodou bylo, že brzy ve cvičebně nebylo k hnutí. O bodystyling byl obrovský zájem. Ani přidání hodin navíc nevyprázdnilo místnost tak, aby do sebe cvičící co chvíli nestrkali.
Přešla jsem na dance aerobic. Neměl chybu. Od klasického aerobiku se lišil tempem a byl obohacen o taneční prvky. Tempo bylo rychlejší, prvky na pohybový aparát náročnější. Na závěr každé lekce se přešlo do pozvolnějšího tempa a tančilo se reggae nebo hodně volný, pomalý street dance. Myslím, že dance aerobic je vhodný zejména pro mláďata. Dost prvků využijí i třeba na diskotéce. Ovšem, kdo rád tančí a nebojí se tempa, mohu vřele doporučit.
Přesto, že mě dance aerobik bavil, tělocvična nebyla přeplněná, cosi mi chybělo. Mám ráda, když jdu ze cvičení utahaná, sotva se došourám domů. Musím na sobě cítit každý sval. Dříve jsem se učila karate, kung-fu a tak trochu i box. Na střední jsem musela přestat. Spící bojovník se probouzel a dance aerobic pro něj byla slabá útěcha. Neváhala jsem se přihlásit na začínající kurz kick-box aerobiku.
Tento styl aerobiku mě bavil nejvíce. Jak již název vypovídá, zapojují se do sestav prvky kick boxu, různé údery, kopy, háky. Pěkně si zacvičíte a navíc naučené údery můžete použít i v praxi. Některé sestavy by záviděli i scénáristé Xeny. Naše lektorka moc hezky vysvětlila, k čemu je který úder dobrý a jak se správně provede, aby byl co nejúčinnější. Neváhala seskočit dolů z pódia a ruku nebo nohu přímo vést, abyste se pohyb dobře naučili.
Z tělocvičny jsem chodila z tričkem propoceným skrz na skrz a s příjemným pocitem únavy. Překvapilo mě, jak po měsíci nohu do kopu zvedám více a více, jak se protahují šlachy a zpevňují svaly „pouhými“ sestavami bez posilování a násilného protahování. Vždy nám naše lektorka říkala, abychom kopali jen tak vysoko, co můžeme. Zpočátku třeba jen pod koleno. Po měsíci už jsme si všichni pomalu dali nohu za krk.

Power jóga

U power jógy se jednotlivé pozice střídají v poněkud rychlejším tempu než u tradiční jógy. Při power józe je kladen důraz na sílu a ohebnost. Střídají se pozice ve stoje i na zemi. Je dobrá pro získání rovnováhy a ohebnosti. Stejně jako tradiční jóga pomáhá odbourávat stres a napomáhá od bolesti zad, pomáhá správnému držení těla, posiluje i vnitřní svalstvo, tím napomáhá udržet v dobré kondici šlachy a klouby.
Je to výborné cvičení pro relaxaci a nabrání duševních sil. Během cvičení hraje příjemná, relaxační hudba. Na konci lekce jsme pouze relaxovali se zavřenýma očima v leže na podložce. Občas se stalo, že během závěrečné relaxace někdo usnul.
U power jógy se naučíte odpočívat, správně dýchat a uklidnit se.
Mám ráda, když cvičení střídám. Jednou ze sebe vypotím snad všechen pot v těle a druhý den si dám nějaké poklidnější cvičení. Power jóga byla skvělým doplňkem pro kick-box aerobic.

Vlaďka006

Četly jste v seriálu Hubneme s Vlaďkou:

Reklama