Vizitkou skvělé ženy již dávno nejsou jen nejbělejší cíchy či nejkypřejší bábovka. Dnes je to také upravený (někdy až krásný) muž!


Výrok o tom, že muži nestárnou, je stále zelený a živý, stejně tak jako představa o správných chlapech, kteří mají být tak trochu (místy hodně) cítit potem. Někde na okrajích již ale poněkud zahnívá. Snaha muže zaujmout nejen potenciální partnerku, ale také solidní místo ve společnosti se obvykle projevuje skrze užití síly svalů, intelektu nebo charakteru. Vydobytí místa na slunci za pomoci přitažlivého vzhledu bylo pro muže, kam až paměť sahá, stejně nepodstatné jako nemožné. Je pravda, že přitažliví jedinci to mívají ve společnosti snazší, nikoli však jsou-li to muži ve společnosti řízené zase jen muži. Dokud tedy rozhodující vliv na pravidla světa drželo silnější pohlaví pevně v rukách, dařilo se krásným ženám a mužský vzhled byl mimo nejvyšší vrstvy většinou pomíjenou záležitostí. Doba se však mění, síly pohlaví se vyrovnávají a vliv žen posiluje na všech frontách. Pravidla úspěchu ve společnosti tak začínají být pro obě pohlaví stejná. Chytré a silné ženy častěji než dříve stoupají vzhůru a vybaveny historií péče o sebe muže zastiňují i fyzicky. Mužům naopak zanedbaný zevnějšek stále častěji body ubírá. Čím více žen získává vliv, tím více nevzhledných můžu propadá… Muži se však (ti chytří) učí rychle a  v estetice dozbrojují... a pokud si nevědí rady sami, měla by je ochránit jejich v kosmetice silná žena a nedopustit, aby bezbranným chlapečkům drsný svět módních diktátů ubližoval. (Mimoto by si měla uvědomit, že muž po jejím boku je její vizitkou – zrcadlo pravidla o reprezentativní ženě. Jen slabá žena se veřejně prezentuje umaštěným strejdou. Doba se prostě mění…)

 


Kde začít s vnější přestavbou muže? Předně si uvědomte, že udělat si jasno v kosmetice je pro muže stejně snadné jako pro ženu rozebrat kombajn. Naštěstí je celá problematika více neznámá než nezvládnutelná. Zde je ZÁKLADNÍ recept jak si po svém emancipovaném boku vykouzlit hezouna v pěti krocích, a nemuset závidět filmovým hrdinkám jejich HRDINY:

 

 

1)       Vysvětlete mu, že mýdlo na obličej nepatří… ani sprchový gel ne - tedy pokud si z pleti neplánuje dělat seschlý a šustivý pergamen, který se rychleji mačká. Přidejte nenápadné upozornění, že jen vodou špína velkoměsta (…ani vesnice) nepustí a nechte ho přemýšlet, zdali je jiné řešení. Pokud si na pedagogické hry nepotrpíte, nebo nemáte sílu trestat neřešené úkoly, představte mu čisticí gely či vody na pleť rovnou.

 

2)       Čistá pleť vypadá ještě lépe, když je svěží, mladistvě vypadající bez pórů ucpaných mazem. Když už ho dovedete k automatickému používání dvou lahviček „s něčím na mytí“, přitvrďte a nasaďte třetí. Vašemu úspěchu pomůže fakt, že tato fáze přichází ke slovu obvykle jednou za týden. Naučte jej pravidelnosti s větami typu: „Kdo si peelingem neodstranil odumřelou kůži, nemůže odjet na víkend“, „Neusedej k nedělnímu obědu s šedým obličejem“ a zralejší vztahy s pravidlem „Čtyřikrát do měsíce“ využijí i „ Nechoď mi do ložnice s ucpanými póry“.

 

 

3)       Pokud máte muže bezprostředně po holení rudého a den po holení červeně kropenatého tam, kde předtím byly vousy, naučte ho holit se. Žiletka používaná k holení musí být ostrá a velmi čistá. Splnit alespoň jednu z podmínek je pro žiletku „běžného muže“ obtížný úkol. Desítky přejetí pleti, které potřebuje tupá žiletka k odstranění vousů, pleť iritují a neostrosti ji na mnoha místech miniaturně poraní. Bakterie ve zbytcích kůže mezi břity (nedělal si pravidelně peeling) a samozřejmě vousů vniknou do rány stejně tak jako nečistoty z pleti (před holením si nečistil pleť gelem) a následně způsobí vznik červených pupínků. K nim se přidají další, které provázejí zarůstající vousy pokud „pán na holení“ obrací břity žiletky proti směru růstu vousů nebo pleť při holení vytahuje a napíná ve snaze o co nejhladší oholení. Shrnutí: připravit řádný nástroj, umýt pleť – viz bod jedna, po směru růstu vousů oholit co nejmenším počtem tahů za pomoci kvalitní pěny či gelu na holení. Balzám po holení pak mnohdy už ani tam moc nutný nebude. Je na volbě a pocitu muže, zda se jím rozmazlí (ošetři) nebo ne…

 

4)       Hydratujte mu pleť! Mužská pleť opravdu zase tak úpornou péči nepotřebuje, aby vypadala dobře. Vhodně volený hydratační krém tak vesměs postačí. Není od věci připomenout budoucímu uživateli hydratačního krému, že dehydrovaná pleť není totéž co suchá. Nedostatečná hydratace je nejběžnějším nedostatkem mužské pleti, a to jak suché, tak mastné. Pokud se však spolu s hydratací vypořádáte i se suchou / mastnou pletí, výsledek bude o poznání estetičtější. Kvalitní hydratační krémy se již podle typů pleti rozdělují, aby na muže nebyly kladeny přemrštěné nároky v podobě hromadění krémů různého účelu. U smíšené pleti (například čelo a nos mastné jako špek, zbytek suchý jako poušť) je uvedení do uspokojivého stavu náročnější a přesahuje tak rámec této stručné příručky.

 

 

5)       Okolí očí prozrazuje kondici i věk. Nedostatek spánku, dostatek starostí, práce u počítače a podobné programy dne a noci vyrábějí pod očima pytle, vedle očí vrásky a kolem toho všeho tmavé kruhy. Být čistý, krásně oholený, dobře hydratovaný starý mýval je trapné! V poslední řadě se mu tedy zaměřte na oči. Do těsného okolí očí se nemaže nic, co k tomuto účelu není vysloveně určeno (tedy ani pleťový krém ne). Speciálně koncipované gely, krémy nebo ergonomické polštářky ošetřují, zjemňují a  vypínají pleť v těchto partiích. Složky jako kofein, bambucké máslo nebo výtažky z  bílého čaj ubírají roky i probdělé hodiny a mužův pohled na svět je pak přinejmenším jasnější. Váš pohled na něj pak uspokojenější.

 

 

TIPY: Výběr vhodných produktů nebývá vždy snadný. Nabídka je buď nedostatečná, nebo nadměrná a nepřehledná. Ceny oscilují od podezřele nízkých po (občas zdánlivě) neakceptovatelně vysoké a ve skladbě některých i vysoce kvalitních značek místy chybí systém. S postupem pěti kroků dokonale ladí portfolio produktů švédské kosmetické značky Recipe for men. Produkty v minimalistických až lékárenských obalech jsou sestaveny z kvalitních přírodních komponentů a namísto nebohých zvířátek byly důkladně vytestovány na dobrovolnících z řad nejmužnějších mužů. Vůně jiskří čistotou a použití všech produktů je triviální (namazat a jít, namazat a omýt…) Kompletní sestavu deseti produktů (včetně dvou odstínů korektorů pro obzvlášť pedantické uživatele) naleznete ve vybraných specializovaných prodejnách Profimed (Například v OC Nový Smíchov či Chodov v Praze, v Grandu v Pardubicích. V IGY centu v Českých Budějovicích, galerii Vaňkovka Brno…) a také na www.profimed.cz  

Reklama