Dlouho jsem o cvičení jen mluvila, tak se sama stále divím, že jsem opravdu začala a nyní chodím do posilovny, a to pravidelně. Musím ale uznat, že začátek byl hodně drsný. Plakala jsem, měla jsem chuť se na to vykašlat, ale už je tomu jinak. Teď je pro mě cvičení zábava, ač ještě trošku bolestivá.

1. trénink

Otázka, jestli by se tak naše první setkání ve fitku dalo nazývat. Byla to spíše taková oťukávačka s trenérkou Luckou. Ta se na mě podívala, řekla, co a jak je na mně špatně, že toho ale bylo, spíše ještě je :-). Hlavně ty záda, ale toho jsem si moc dobře vědoma. To je také jeden z důvodů, proč chci pravidelně cvičit. To vysedávání u počítače zádům moc nepřidává.

Lucka mi ukázala pár cviků, které teď pár týdnů pojedeme. Vyzkoušela jsem si je, ale byla jsem indisponována bolavým ramenem, takže to bylo opravdu velmi zlehka. I tak jsem si říkala, jak některé cviky dám ve větším počtu než je pět...

sd

sd

sdsdVyjádření trenérky Lucky: „První trénink byl zaměřen na problémové partie, které mají zejména lidé sedící většinu dne u PC. Jedná se o povolené mezilopatkové svalstvo, zkrácené prsní svalstvo, slabé břišní svaly, nebo slabé vzpřímovače a rotatory páteře.“

Nesměla chybět ani prohlídka prostorů Fitnesskotva, kde se teď budu „mučit“. Musím říct, že je to moc hezká posilovna. Skvělé je, že je zde i wellness zóna, kam rozhodně taky určitě zavítám. Nicméně další velký plus dávám za opravdu pěkné chlapíky, co sem chodí. Kdybyste to dámy viděly. :-)

2. Trénink

Tak na ten jsem se opravdu těšila. Snad jako každá začínající cvičící ženská, jsem měla tu živou vidinu supr perfektní postavy za pár dní, což byl velký hnací motor. S velkou chutí a elánem jsem naběhla do posilovny a začala jsem makat. 

Lucka mě prvně nahnala na pás se rozehřát a po sedmi minutách jsme šly na to. Ukázala mi čtyři cviky, které budu dělat desetkrát po čtyřech opakováních. Dřepy, kliky (dámské samozřejmě :-)), sedy lehy a cvik, kdy ležíte na břiše a zvedáte zároveň ruce i nohy. To bylo celkem v pohodě, až na kliky. Při kterých se klepu, jak drahej pes.

Následovalo několik desítek hlubokých výpadů přes posilovnu, u kterých jsem už trochu tušila, že bude zle. Pak na TRXku výpady do boku, což jsem do konce nedala, a na závěr výstupy na vysoký schod. Každá noha čtrnáctkrát, a to opět po čtyřech opakování. To už jsem opravdu cítila velké pálení nohou. Když mi Lucka řekla, že mám jít ještě na deset minut na pás, oznámila jsem jí, že to nedám. Díky bohu mi osud hrál do karet, a všechny pásy byly obsazené. Slíbila jsem tak, že půjdu alespoň pěšky k autu, což jsou cca 4 zastávky tramvají.

„Vítej v pekle“ - Tak přesně s touhle myšlenkou jsem se probudila v noci po druhém, prvním pořádném tréninku. Měla jsem pocit, že moje tělo olizují plameny pekelné. V půl čtvrté ráno jsem se vzbudila zpocená, horečka jako blázen a celkově velmi divný stav.

Do rána jsem už pořádně nespala. Takovou svalovou horečku jsem v životě neměla, a to už jich pár bylo. Tři následující dny jsem nemohla absolutně chodit. Každou potřebu toalety jsem si hodně dobře promýšlela, protože podřep byl vážně dost bolestivý. „Tak dobře holka, máš dvě možnosti. Buď se na to vykašleš, nebo tomu dáš ještě šanci.“ První varianta byla sice příjemnější. Ale jeden chytrý člověk (náš pan šéf :-)) mi řekl, že jsem dlouho nic nedělala a tělo teď odmítá pohyb, ale že ještě párkrát a bude to fajn. Ok, tak já to teda ještě zkusím. Hecla jsem to a jsem na sebe momentálně pyšná.

Vyjádření trenérky Lucky: „Podobné pocity zažívá každý člověk, který delší dobu necvičil a tělo tím pádem prochází velkým šokem. Důležitá je tady komunikace mezi cvičícím a trenérem. Trenér se musí o pocity svého svěřence zajímat, aby příště předešel tomuto nepříjemnému stavu a mohl následovně treninky upravit do takové podoby, kterou cvičící zvládne. Stejně tak je důležité, aby se cvičící neostýchal svěřit svému trenérovi, to i v případě, že mu jeho problém přijde banální. Naopak, někdy zdánlivě malý problém může způsobit spoustu dalších, mnohem zavážnějších problémů, kterým se dá dostatečnou komunikací předejít.

3. Trénink

Ten měl být původně v pátek, ale jelikož jsem ve středu dostala takový „kotel“, tak tenhle trénink byl nemyslitelný. Po domluvě s trenérkou Luckou jsem ho přesunula. Lucce jsem samozřejmě vše řekla, protože už jsem v žádném případě nechtěla zažít to, co minule.

Opět jsem začala na páse, následovala ona série čtyř cviků jako posledně a šlo se dál. Dnes byly na řadě záda a trošku prsa. Na TRXku mi Lucka ukázala dva cviky, které jsem dělala po dvanácti a opět čtyři opakování. Následně jsme se přesunuly na dva stroje, kde jsem pokračovala ve cvičení těchto svalů. Na závěr jsem opět měla jít na deset minut na pás, ale zase jsem měla štěstí a žádný volný nebyl. Opět jsem si kráčela k autu pěšky.

s

fsd

Cítila jsem se při cvičení skvěle, ale stejně maličkou obavu jsem přeci jen měla. Lucka mě požádala, ať jí ráno dám vědět. SMS zněla: „vše oukej, naprosto v pohodě“ a taky to tak bylo.

4. Trénink

To už jsem do fitka kráčela s úsměvem na rtech a těšila se, co bude nového. Dnes jsem měla první trénink dopoledne. Musím říct, že rozhýbat tělo po ránu bylo přeci jen trošičku náročnější.

Začaly jsme klasikou, pás, čtyři cviky po deseti a čtyři opakování. Pak jsme se přesunuly k činkám. Pro dnešní den se budeme věnovat ramenům. Lucka mi ukázala tři cviky s činkami, které jsem dělala vždy po dvanácti, a každý cvik se čtyřikrát opakoval. Následovalo prkno, cvik, který je snad ve všech „domácích výzvách“. Lokty máte na zemi, jste na špičkách, tělo držíte pevně nad zemí. To jsem dělala čtyřikrát po půl minutě. Někdo se možná jen pousměje, že je to brnkačka, ale zkuste si to a pak mluvte :-). Konec své hodiny jsem dovršila na pásu, kde jsem deset minut šla ve vysokém náklonu.

5. trénink

Nevím, jestli se to dá označit jako trénink, ale cvičit jsem byla sama. Byla neděle a já vyrazila do fitka. Od Lucky už trošku vím, co dělat, tak jsem se držela jejích rad. Dala jsem si deset minut na páse a dala naše klasické „rozehřívací“ cviky. Následovalo pár výpadů, ještě pár širokých dřepů, přeci jen, zadeček chci mít opravdu parádní a mohlo se jít domů. Opět jsem byla ráda, že jsem se dokopala. Ten pocit, kdy jdete utahaní, ale zároveň nabití z fitka, je k nezaplacení.

6. trénink

„Tak dnes se mi vážně nechce,“ prolétlo mi hlavou, když jsem se vzbudila a uvědomila si, že mám jít cvičit. Nálada na bodu mrazu, nějaká záhadná bolest nohou, navíc dámské problémy, vážně hitparáda. Šla jsem a říkala si, že to určitě bude fajn a že mě to trošku probere. A ano. Start byl jako vždy, pás a série čtyř cviků. Dnes jsme se zaměřovaly na nohy a zadeček. Absolvovala jsem celkem čtyři pro mě nové stroje. První stroj spočíval v tom, že jsem ležela na zádech a zvedala nohama takovou plošinu. Tento cvik jsem dělala patnáctkrát po čtyřech opakování, tímto způsobem jsem jela i další tři stroje. Roztahovaní a přitahování nohou a zvedání závaží vpřed. Při posledních cvicích už mě lehce nožičky opět pálily a trošku jsem protestovala, ale prý co bolí, to sílí :-). Ta uvidíme zítra, jak moc to bude sílit :-). Nesmím zapomenout „finiš“ hodiny na páse, klasických deset minut.

ds

Shrnutí

Když tak shrnu své dosavadní pocity ze cvičení, tak jsou skvělé. Sice ten první pořádný trénink mě trošku rozhodil. Každý další trénink cítím, jak cviky, které stále opakujeme, mi jdou lépe a lépe. Dokonce už i zvládám kliky, sice se ještě trošičku klepu, ale už je to mnohem lepší, což mi řekla i trenérka Lucka. Jsem ráda, že mám nad sebou odborný dohled. Ta mi totiž vždy ukáže, jak cvik správně dělat, na co je určitý stroj a co zrovna posiluju. Je i takovou parádní motivací, ač jsem ji zpočátku proklínala :-). Také jsem zjistila, že kvalitní a funkční oblečení na cvičení je k nezaplacení. Dříve jsem si nedokázala představit, že bych ve fitku měla legíny. Ovšem dostala jsem k otestování set od Pumy a už nebudu cvičit v ničem jiném. Jediné, co mě mrzí, že ještě nemám pekáč buchet na břiše a zadeček krásně pevný a kulatý, ale ono to přijde, já to vím.

V budoucích týdnech se mimo jiné můžete těšit na fotoseriál, jak správně cvičit dřepy pro krásný zadeček, jaké cviky jsou ideální na bříško a mnohem více.

Čtěte také:

Reklama