Zdraví

Víte, jak se správně stravovat?

Stravování patří k našemu každodennímu bytí, bez jídla bychom se neobešli. Co ale volit, abychom našemu tělu pomohli a zbytečně ho nezatěžovali těžkou stravou?

jj

Slýchám různé informace o doporučeném příjmu bílkovin. Kolik gramů by měl člověk denně přijmout? Má zvýšená konzumace bílkovin negativní vliv na ledviny?

Záleží na Vaší aktivitě. Pokud aktivně posilujete, budete potřebovat bílkovin více. Pro udržení svalové hmoty stačí cca 0,8 – 1 gram na kilogram váhy. Pokud tedy vážíte 60 kg a nenabíráte svalovou hmotu, vystačíte si s 50-60 gramy. Doporučuji dávat přednost rostlinným bílkovinám před živočišnými, ale v obou případech si však dejte pozor na rozvržení do celého dne. Nadměrná konzumace ledviny zatěžuje, nezapomínejte ve svém jídelníčku na 5 porcí ovoce a zeleniny. Víte, že jednu z pěti porcí můžete nahradit 2 dcl 100% džusu Relax? Dejte si ho třeba před snídaní, tím skvěle nastartujete metabolismus a hydratujete se.

 

Ráda bych zhubla alespoň 5 kg, vypadala mladší a svěžejší. Pomůže mi raw strava?

 Vyzkoušejte kombinaci RAW stravy s normálním jídlem a sledujte, jak Vaše tělo reaguje. Rozhodně nedoporučuji změnu stravování ze dne na den. Tělo je uzpůsobeno aktuální formě stravování a okamžitá změna na vás nemusí působit pozitivně. Výhodou RAW stravování je také odlehčení vašemu trávicímu ústrojí. Doporučuji také jednodenní půst v týdnu - tzn. omezit těžká jídla a zaměřit se pouze na zeleninu, ovoce a tekutiny, třeba 100% džus Relax.

  

 Doporučujete brát nějaké potravinové doplňky? gg

 Potravinové doplňky mohou mít své opodstatnění, ale vsadil bych raději na živiny získané z přirozené stravy. Svým klientům doporučuji dodržovat vyvážený jídelníček s optimálním poměrem kvalitních bílkovin, tuků (především olejů lisovaným za studena) a komplexních sacharidů. Vlákninu lépe než z doplňku stravy získáte z ovoce a zeleniny. Světová zdravotnická organizace doporučuje zkonzumovat 5 porcí ovoce a zeleniny denně.

 

Jaký máte názor bezlaktózovou a bezlepkovou dietu? Mají své opodstatnění i u lidí, kteří s trávením mléka ani mouky problémy nemají?

Své opodstatnění toto dietní opatření určitě má. Z praxe vím, že pravidelná únava naznačuje špatné stravovací návyky, z kterých se odvíjí bolesti v břiše, únava, nechuť, neustálá potřeba spánku apod. Většina lidí však považuje tyto stavy za normální. Radím proto, aby si každý otestoval, co mu prospívá. Je možné, že zrovna pro vás mohou být mléčné či pšeničné výrobky problematické. Doporučuji však experimentovat s rozumem, zdraví máme jen jedno.

 

Jaký by měl být ideální poměr sacharidů, tuků a bílkovin přijatých v potravinách za den (podle čeho se to odvíjí)?

 Toto je velmi individuální, vše se bude odvíjet o vaší tělesné konstituce i aktivity. Obecně lze říci, že asi polovinu celkové denní stravy by měly tvořit sacharidy, 20 % proteiny a 30 % kvalitní tuky. Nezapomínejte ani na vlákninu, která je důležitá pro správnou funkci trávicího systému, navíc zasytí bez zbytečných kalorií. Vlákninu, vitaminy a další výživné látky najdete v ovoci a zelenině, snězte alespoň pět kousků denně. Místo jednoho kousku ovoce si můžete dopřát sklenku 100% džusu Relax.

Více informací na www.relax.cz

   
25.03.2016 - Zdravé vaření - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme