Zdraví

Víme, jak se stravovat před i po cvičení, aby byl váš trénink co nejefektivnější!

Také nemáte jasno v tom, které potraviny jsou pro naše tělo před a po sportovním výkonu nejlepší a kdy je máme ideálně konzumovat, abychom si radost z pohybu užili a předně také shazovali nechtěná kila? Poradili jsme se proto za vás s odbornicí na výživu a fitness Bc. Vlaďkou Drobílkovou, která nám onen začarovaná kruh objasnila…

ccc„Pro začátek je třeba si uvědomit, že fyzická zátěž organismu má vysoké nároky na vyvážený přísun všech živin, vitaminů a minerálů, což podceňuje mnoho sportujících lidí. Dostatek energie a všech živin je totiž nezbytně nutný pro regeneraci našeho organismu. Tím, že budete po tréninku konzumovat jen zeleninový salát, svému tělu rozhodně nepomůžete, naopak!“vysvětluje fitness trenérka pražského studia Body Best  Bc. Vlaďka Drobílková. Navíc nás upozorňuje, že sportem zatěžovaný organismus, který nedostává vše, co potřebuje, začíná ve fázi spalování stagnovat a místo toho, abychom naše přebytečná kila shazovali, může se stát i pravý opak.

Jak se tedy před sportem i po něm stravovat, abychom dosáhli kýžených výsledků, a sportovní aktivitu jsme si užili?

„Pokud jdete ráno běhat jen na 20 minut, můžete vyrazit nalačno, jestliže však plánujete pohyb delšího trvání, je třeba si dopřát kvalitní snídani - naše jídlo by mělo tedy být před sportovním výkonem lehké a dobře stravitelné, což znamená, že nesmí obsahovat velké množství tuků a bílkovin,“ radí Bc. Vlaďka Drobílková, podle níž by se měla ideální strava před sportováním skládat například z müsli s jogurtem, vařené obilné kaše, či si prý můžeme pochutnat na celozrnných sušenkách. „Tento typ potravin je vhodný jako poslední jídlo před sportem, ať už cvičíte ráno, dopoledne nebo v podvečer. Obsahuje totiž kvalitní, déle stravitelné sacharidy s menším podílem tuků a bílkovin. Konzumace by však měla proběhnout nejdéle 1,5 hodiny před aktivitou.“

Patříte-li mezi jedince, kteří sportují hlavně odpoledne nebo navečer, rozhodně byste neměli dle Vlaďky zapomínat na to, že oběd, svačinu či první večeři, kde je vetší množství tuků a bílkovin, byste měli konzumovat nejpozději 4 hodiny před plánovaným tréninkem, jinak by hrozilo, že by váš organismus během tréninku nespaloval tak, jak má.Upřímně, pocit, kdy si jdeme například zaběhat s těžkým břichem, je jeden z nejhorších, který si vůbec dokážeme představit.“ směje se Vlaďka.

Jídlo po tréninku? Ano, a to vždy!

„Jednou z nejčastějších chyb, kterou sportující lidé dělají, je ta, že po tréninku již nejedí a své tělo trápí hlady, což je zcela špatně!“ Po jakékoliv sportovní aktivitě by totiž dle naší fitness trenérky mělo následovat s časovým odstupem jedné hodiny kvalitní jídlo, které musí obsahovat jak sacharidy, tak bílkoviny. „Což zcela splňuje například masový vývar, drůbeží rizoto a trocha zeleninového salátu. Jakmile nedopřejete svému tělu energii a dostatečnou výživu, místo toho, aby spalovalo, začne si ukládat živiny, a to rozhodně nikdo z nás nechceme,“ uzavírá toto téma Bc. Vlaďka Drobílková.

Čtěte také:

   
12.05.2015 - Zdraví - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. [1] planeta [*]

    Sml22 chtěla bych si článek uložit, ale nevím jakSml16Sml15

    superkarma: 0 28.05.2015, 12:36:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme