HANOJ - Vietnamská vláda zakázala reklamu na hygienické potřeby, zvláště na vložky, tampóny a kondomy. Novému zákazu se ale nevyhnul ani toaletní papír. Důvodem je pokles etické úrovně reklamy z posledních let, která neodpovídá národním tradicím a zvykům.

"Byli jsme nuceni označit reklamní kampaň na sanitární zboží za nemravnou. Většinu lidí pobuřuje, když se denně musejí koukat na vložky, tampóny a toaletní papír. Pro příště už se podobná reklama nikde ve velkém objevovat nebude," potvrdil mluvčí vietnamského ministerstva kultury a informatiky.
Vláda se opírá o stížnosti občanů, které na její úřad ve zvýšené míře v poslední době přicházely. Všechny se údajně týkaly nevkusné a pobuřující televizní reklamy na hygienické potřeby. Podle mluvčího ministerstva je reklama na tampóny a kondomy naprosto nepřijatelná a většinou veřejnosti je vnímána velmi negativně.

Zákaz reklamy se týká masových sdělovacích prostředků, mezi něž patří televize, rozhlas a billboardy. Reklamní plakáty s touto tématikou nesmějí být vylepovány ani na koncertech a akcích, jichž se účastní větší množství lidí.
V rozporu se svým vlastním nařízením však vietnamská vláda rozjela masivní kampaň zaměřenou na propagaci kondomů, které se objevuji i na billboardech.
V zemi totiž v posledních letech nebezpečně vzrůstá počet HIV pozitivních a nemocných AIDS.   

     
Reklama