Bulvár

Viděno jinýma očima...

Seriál o netradičních sexuálních praktikách mě zaujal, takže jsem se rozhodla přispět se svou troškou do mlýna.

Poměrně často se tu ozývají názory, že jde o úchylku. Souhlasím s tím, že úchylný je člověk, kterému dělá potěšení způsobovat bolest druhému, pokud ten si to nepřeje. Jakékoli sexuální chování, ke kterému bych použila někoho, kdo k tomu nedal souhlas, je úchylné. Tím myslím i toho, kdo donutí k sexu manželku proti její vůli, toho, kdo zmlátí v lese houbařku a pak ji znásilní, zoofilii, pedofilii…

Důležité je, aby sex byl dobrovolný. To je i jedno z pravidel BDSM.

Pravda, pokud by v rámci BDSM došlo k nějakému těžšímu ublížení na zdraví, nedej bože smrti, bylo by řešení té věci asi také složité.

Jsem BDSM pozitivní stejně jako Elizabeth, která se tu otevřela nedávno. Hlavou mi vrtá to, jak k tomu vůbec došlo. Ať dělám, co dělám, nenacházím ve své paměti nic, co by naznačovalo, jak to u mě s tím sexem nakonec bude… 

Pravda, sexuální výchova u nás v rodině prakticky neexistovala. Nazí jsme doma nechodili, o sexu ani o vztazích mezi lidmi se nemluvilo. V televizi byly filmy s hvězdičkou, na které jsem mohla koukat jedině s babičkou na chatě, když u toho nebyla maminka. Pokud se tam lidé líbali nebo se na nich hýbala peřina, dostala jsem povel – otoč se, popř. zavři oči. Nebylo mi jasné proč, stejně jsem nikdy nic zajímavého neviděla, ani když jsem oči otevřela. Zajímavé na tom je, že detektivky jsem mohla sledovat celkem v klidu, ať tekla krev, rdousilo se, nebo se rozprskávaly mozky na zeď.

Bylo mi šest let. Na co se pamatuji jasně, byly tělesné tresty. Klečet v koutě, sekec páskem, to bylo běžné a důvod byl většinou stupidní. Nelíbilo se mi to, nenáviděla jsem to.

Sebevědomí, které jsem měla, se pomalu vytrácelo. Otčím se svou lampasáckou drezúrou se na tom podílel stejně jako matka, která si všechno nechala líbit. Uměla člověka fakt povzbudit: Nežer, budeš tlustá (dodnes to nechápu, když se vidím na tehdejších fotkách…kde to sebrala?) měla jsi bejt kluk, jsi moc velká, vypadáš jako kluk, a tak dále - pořád dokola. O menstruaci mi pověděla kamarádka, naštěstí dřív, než mě to potkalo. Asi bych se dost divila. U nás doma se nemenstruovalo, nemasturbovalo, nesouložilo…

Když se nad tím zamyslím, divím se, že jsem nezůstala starou pannou. V pubertě a potom už věci probíhaly celkem normálně. Teď jsem vdaná a žiji v manželství, které je zároveň podobné svazku Elizabeth. Říkám manželství, protože je to pro mne důležitější než BDSM vztah. Máme oba za to, že bychom spolu zůstali i poté, co by důtky a bičík letěly do popelnice (pokud by byl důvod to udělat). Můj muž je vnímavý, spolehlivý, zásadový, čestný, velice tolerantní a s obrovským smyslem pro humor. Umí mě pochválit, když se mi daří, o mých záporech nemluví, naslouchá mi, kdykoli to potřebuji, povzbuzuje mě. Snažím se být jako on, ale vím, že jsem horší, někdy lžu, žárlím a vůbec mám spoustu chyb a chybiček. Díky němu je jich méně. Navzájem jsme si věrní, pokud jde o počet partnerů před svatbou, jsme v tom podprůměrní (to je skoro slabé slovo).

Máme dvě děti. Jedno ještě nemá rozum, to druhé ho snad někdy dostane… Neostýcháme se s ním mluvit o sexu, bylo poučené přiměřeně věku. Nestydíme se být před nimi nazí, ale nikdy nás nepřistihly při sexu nebo při hraní. Obvykle si hrajeme v době, kdy jsou děti u babičky, takže riziko minimalizujeme. Tak je to, myslím, běžné i v jiných rodinách (normálních nebo BDSM, na tom nesejde). Doufám, že děti vychováme k takové toleranci, že by to pochopily, pokud by se s tím setkaly (kdekoli). Těžko tedy mohou platit ty výkřiky, co se tu objevují : “chudáci děti … takoví by děti mít neměli…“
Můj muž se dokázal postarat i o šestitýdenní mimino v době, kdy jsem ležela v nemocnici. Trvalo to tři týdny a ještě dlouho potom jsem byla nemocná. Krmil, přebaloval, uspával, vstával několikrát za noc a ani neceknul. Při čtení pohádek a koupání dětí se střídáme i teď, přestože bývá unavený, když se vrátí z práce. Jiné je jen to, že někdy dostanu na zadek, někdy u něho večer klečím a poslouchám, jak na mě mluví, nechám si zavázat oči a spoutat se, a vím, že to, co bude dělat, se mi bude moc líbit. Líbí se mi to, vzrušuje mě to… Nikdy mě k tomu nenutí. Nemusí.

Možná je trochu jiné i tohle (pokud ne, jste nejspíš spokojeni, ať už sexujete jakkoli): Nevadí mi být na něm závislá finančně, vím, že si peníze nikde neulívá, všechno je společné. Nemá potřebu si dokazovat svoji dominanci tím, že mi bude dávat pár šupů na měsíc a já bych potom musela škemrat o každou korunu navíc. Nijak mě neomezuje v normálních věcech – když chci jít za kamarádkou, pohlídá děti, je demokraticky přehlasován mnou a dětmi, když se mu nechce jet ke tchýni a podobně. Sám věnuje dost času svému zaměstnání, má své koníčky jako každý. Nehádám se, když se zdrží v práci, nebrblám, když jde s někým posedět, a já zůstanu doma.

Nikomu nechci namlouvat, že BDSM je nějaká filozofie, něco víc než klasický sex… Je to prostě paralelní věc k té klasice a ke všem ostatním praktikám. Je to stejné, jako když si jednou přečtu klasický román, jindy horror a příště sbírku poezie. Proč bych si měla připadat lepší, když čtu Tolstého? Proč bych si měla připadat nějak primitivní, když čtu paperbackový krvák? Ty dvě knihy se vedle sebe v knihovně klidně snesou. Zrovna tak si dneska nechám třeba zmalovat zadek do červena a zítra se budu s mužem jen tak mazlit, protože mě ten zadek ještě bude bolet.  

           
   
09.01.2004 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [111] Dášule [*]

    Risi: Buď klidná, i ten sex. Je mi 60 - jenže se to obrátilo, mám větší chuť než manžel a v 60 honit milence je problém.

    superkarma: 0 14.01.2004, 18:41:45
  2. avatar
    [104] mufly [*]

    tak Paivi to napsala moc pěkně. Připojuji se k Pavle_b BDSM není jen o bití a výpraskách - ono jako vůbec všude existuje více odvětví - někdo rád to bití, jiný svazování, jiný rád mix. Někdo si rád hraje

    superkarma: 0 12.01.2004, 10:34:54
  3. [103] Pavla_b [*]

    Tak nevím, ale jak čtu vaše příspěvky do diskuze, často se tam objevuje, že "být ztřískaná od manžela (partnera) z lásky" není normální. Ale v BDSM přece nejde o to, že vás partner seřeže do bezvědomí, přece to není jenom bití a výprasky, to jenom část (někdo ji ani provozovat nemusí, přestože jde o BDSM).

    superkarma: 0 12.01.2004, 08:58:46
  4. avatar
    [102] Vivian [*]

    "Jak se máte, misionáři?"

    superkarma: 0 11.01.2004, 23:46:35
  5. avatar
    [101] *Kotě* [*]

    Vivian: otázka je, jestli se vůbec hledají...

    OK, jsem pro. "Těžký život vanilky - sex v ilegalitě", to se určitě ujme.

    superkarma: 0 11.01.2004, 23:23:05
  6. avatar
    [100] Vivian [*]

    *Kotě*: jak vidíš, tak se zatím nenašli. nesepíšeme společnými silami dílko o vanilkách? to už je dnes taky exotika

    superkarma: 0 11.01.2004, 23:00:52
  7. avatar
    [99] *Kotě* [*]

    Vivian - já jsem nechtěla "poslepované" články - ale když redakce "našla" sadomasochisty, našli by se snad také nějací "swingeři", případně tělesně postižení nebo jiní lidé, kteří by o své sexualitě rádi pohovořili.

    superkarma: 0 11.01.2004, 22:45:24
  8. avatar
    [98] pajda [*]

    Vivian: přesně tak - napsat "stanovisko psychologa" může koneckonců každý, kdo umí opisovat. Navíc mám podezření, že pokud jde o vrozené a tudíž nevyléčitelné věci, je každý takový pacient doslova totéž, jako penzijní připojištění, takže je otázka, kde nezaujatého odborníka vzít.

    superkarma: 0 11.01.2004, 22:37:49
  9. avatar
    [97] Vivian [*]

    Hanela: odvahu mají evidentně jen masochisté...

    *Kotě*: ono je asi lepší, když o tom napíše někdo, kdo má k takovému tématu osobní vztah, než když takový článek vznikne poslepováním údajů opsaných z jiných článků či učebnic...

    superkarma: 0 11.01.2004, 20:45:03
  10. avatar
    [96] Léthé [*]

    Hanela: no já už bych sem nenapsala ani to,že ještě tu a tam.…..si dojdu na gynekologickou prohlídku

    superkarma: 0 11.01.2004, 20:42:04
  11. avatar
    [95] *Kotě* [*]

    Vivian: no, je snad věcí redakce hledat materiály na svoje články, ne? Takže proč se po někom takovém nerozhlédnout?

    superkarma: 0 11.01.2004, 20:07:26
  12. avatar
    [94] Hanela [*]

    Vivian: je otázka, jestli by to napsal zrovna tady, když každého takhle zjebou...

    superkarma: 0 11.01.2004, 19:41:25
  13. avatar
    [93] Vivian [*]

    *Kotě*: jak psala pajda, záleží to jen na tom, zda se najde někdo z těchto lidí, kdo by byl ochoten o svém sexuálním životě napsat.

    superkarma: 0 11.01.2004, 18:37:31
  14. avatar
    [92] *Kotě* [*]

    Risi: naprostý souhlas. A co třebas lidi, kteří pravidelně provozujou tzv. "swingování" - tj. vzájemná výměna partnerů v nějakém k tomu určeném klubu. To je taky určitě zmínění hodný aspekt sexuálního života. Věcí by se našlo...

    superkarma: 0 11.01.2004, 16:48:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [91] Léthé [*]

    Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda: vystihnul si to přesně.

    superkarma: 0 10.01.2004, 20:22:10
  2. avatar
    [89] pajda [*]

    Vivian: to já nevím, jestli to tak je - já jsem udělala zkušenost, že se všichni hrozně bojí se o tom někde zmínit. Asi mají pravdu...Většinu z nich by to stálo místo a ostudu v okolí si taky dovedu představit - já měla problémy už jen proto, že jsem chodila k neurologovi (byla jsem označena za "známou nervačku" a obviněna z vykrádání sklepů), natož pak něco takového...u nás v ulici by zřejmě nastoupil soudce lynch.

    superkarma: 0 10.01.2004, 11:32:30
  3. avatar
    [88] Lotka [*]

    Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda:

    superkarma: 0 10.01.2004, 08:18:06
  4. avatar
    [87] Lotka [*]

    Vivian: a co je to normální?

    superkarma: 0 10.01.2004, 08:15:42
  5. avatar
    [86] Vivian [*]

    pajda: aha, takže ochotní psát jsou zatím jen bdsmáci... tak to jo. Já jsem teda bohužel "normální" a o nikom "jiném" nevím...

    superkarma: 0 10.01.2004, 01:00:44
  6. avatar
    [85] pajda [*]

    Vivian: už jsem to tady psala - máte-li někoho, kdo by byl ochoten napsat, může...

    superkarma: 0 10.01.2004, 00:49:04
  7. avatar
    [84] x [*]

    Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda sex! Mám ráda: pekne:)

    superkarma: 0 10.01.2004, 00:19:25
  8. avatar
    [83] Vivian [*]

    Nyotaimori: no to by mě teda taky zajímalo

    superkarma: 0 09.01.2004, 23:04:53
  9. avatar
    [77] x [*]

    Sandy: naopak si myslim, ze to s tim vobec nesuvisi, me iba zarazaju tie reakcie, ktore sa najprv uskrnaju nad tym, ze sa partneri doma biju (povrchna predstava o tomto druhu sexu) a pak, ked tuna autorka vysvetluje, ze nie su ziadni sadisti, co by sa mlatili a boli na seba zli, a ze naopak maju pohodovy vztah, hned sa najdu ini, co sa nad tym bridi...
    Myslim, ze nie je vobec lahke sa tymto netolerantnym a narocky nechapavym ludom zavdecit a ze at bude kto vysvetlovat co chcie, oni nikdy nebudu tolerovat nikoho, kto nie je ako oni.

    Mana-opice: suhlasim, pekne ste to napisala, opica:)

    superkarma: 0 09.01.2004, 18:33:45
  10. avatar
    [76] pajda [*]

    *Kotě*: omlouvám se - když jsem si příspěvky vyhledala, psala jsi jen, že jsi žila s mužem preverzním, nikoliv BDSM pozitivním - to jsem opravdu nerozlišila. Jinak nevím - netuším např., jak dlouho jsi vdaná, co máte za sebou...jiný vztah je na začátku manželství, jiný máme s mým mužem po 18 letech...jiné chování bylo, když byly běžné problémy typu "do výplaty musíme šetřit" a jiné, když jsem měla v garsonce umírající příbuznou nebo když mi lékaři řekli, že zůstanu do smrti postižená. Ve vážných situacích by se nám rozhodovací algoritmus podobný D/s moc a moc hodil - nemuselo by docházet k dlouhodobým hádkám. Přitom kdysi, na začátku manželství (asi tak první tři-čtyři roky) jsem taky měla pocit, že je to jen o kompromisu a přece se domluvíme vždycky...přitom ale rozlišuji D/s a SM a to důsledně.

    superkarma: 0 09.01.2004, 18:32:50
  11. avatar
    [71] x [*]

    Paivi: paci sa mi s akou trpezlivostou se neustale venujete tymto reakciam... tie zabky asi nemozu preniest cez srdce, ze mate pohodovy vztah a skveleho chlapa.
    Ja vam drzim peste a prajem, aby takychto obmedzenych a netolerantnych ludi bolo v nasej spolocnosti stale menej...

    superkarma: 0 09.01.2004, 18:03:17
  12. avatar
    [67] *Kotě* [*]

    pajdo,
    1) já jsem nikdy neprožila BDSM vztah.

    2) ty reakce, o kterých mluvím, se objevovaly v reakcích příznivců BDSM pod články na nejrůznější kritické příspěvky, nebo prostě na různé poznámky.

    3) já nemám problém uznat něčí rozdíly a nuance a neházím všechny lidi do stejného pytle, ani příznivce BDSM. Netvrdím, že toto dělají všichni. Ale například v tom nechvalném pořadu Trní, o němž tu psala Elizabeth a který jsem pak viděla v telce i já, se to, o čem píšu, projevilo dost zřejtelně. Nemluvím už o tom, že když jsem se jednou zmínila pod jakýmsi z těchto článku, že mám se svým mužem rovnoprávný vztah, pustilo se do mě několik BDSM pozitivních, že to se mám čím chlubit, když se hádáme o každou prkotinu a bojujeme o každou pozici. To mi přišlo takové ilustrační.

    superkarma: 0 09.01.2004, 17:45:56
  13. avatar
    [66] pajda [*]

    *Kotě*: Ale když si přečteš první články, pod kterými jsi tenhle svůj názor začala psát, tak v nich nic podobného nebylo...to, co popisuješ, vytýkaly některé z vás autorům ne na základě článků, ale na základě toho, že se s něčím podobným setkaly někde na stránkách anebo v nějakém vztahu...a ty jsi byla mezi nimi. Podle svých příspěvků jsi tenhle vztah prožila, nelíbil se ti - nejsi sama, kterým by něco podobného silně vadilo - ale proč od té doby podsouváš všem kdo jsou podobného zaměření stejné myšlenky, to mi není jasné. Přece i mezi těmi, co tohle píší, jsou rozdíly a nuance - a není jejich problém, že je odmítáš uznat.

    superkarma: 0 09.01.2004, 17:38:54
  14. avatar
    [65] *Kotě* [*]

    Slowly - faktická poznámka: mezi "tvrdou, pyšnou ženou" a odevzdanou subinkou existuje docela dost odstupňovaných variant. Ty znáš jen tyhle dvě? Ilustruješ mi něco, co zdejší BDSM pozitivní projevujou od samého začátku.

    Zdá se mi, že příznivci BDSM vidí život ve velmi černobílých odstínech. Asi takhle:

    BDSM vztah = klape x klasický vanilácký vztah = nefunguje
    sadomasochistický sex = nááádhera x vanilácký sex = nuda na entou
    subinka = správná partnerka, ideální žena x žena bez BDSM sklonů = hádavá, rádoby emancipovaná hysterka
    partner dominant = správnej chlap x partner vanilák = ochlastaný netolerantní gaučový povaleč
    BDSM vztah = vzájemná důvěra a odevzdanost x vanilácký vztah = neustálá podezíravost a boj o pozice

    A tak bych mohla pokračovat. Je to asi právě to černobílé vídění světa, které mě tak dráždí. Jako by "BDSM pozitivní" nebyli vůbec schopni nazřít, že něco jiného, než provozují oni, může být taky pěkné a perfektně fungovat. Tím se ale vlastně prezentujou ve stejné pozici, do níž cpou nás vaniláky - tedy jako někdo, kdo není ochoten připustit, že něco jiného může být taky fajn.

    superkarma: 0 09.01.2004, 17:24:52
  15. avatar
    [64] Bobi [*]

    Kdepak je anonymek?
    Aha, vlastně už začala škola...

    Jinak, příběh se mi také líbil. Zato se mi nelíbí některé velmi přízemní, povrchní a omezené reakce čtenářek, které nejsou schopny přijmout nic, co je jen trochu "jiné"... Mrzí mě to, je mi z toho smutno.

    superkarma: 0 09.01.2004, 17:06:49
  16. avatar
    [63] Vivian [*]

    aninas (4): nechápu...

    Mě se ten příběh líbí a chápu. Jak jsem psala, nelíbí se mi, že se to téma tady objevuje tak často, ale zase si tady v reakcích přečtu dost zajímavých věcí

    superkarma: 0 09.01.2004, 16:33:29
  17. avatar
    [62] pajda [*]

    Žábina: jenom k těm knížkám - já mám kluka...u nás se taky nesmělo mluvit o sexu, ale v žádném případě to nebylo tak, že bych se já bála nebo styděla zeptat - bylo to tak, že rodiče "byli" bezpohlavní, a to natolik, že jsem jim nedokázala říct ani to, že mě soused nutil, abych ho uspokojovala rukou...bylo mi tehdy 11 a dostával mě z toho až psycholog po asi patnácti letech (celou dobu jsem to držela v sobě a nenáviděla se za to), zatímco rozhovor s rodiči mohl pomoci hned.

    superkarma: 0 09.01.2004, 16:27:06
  18. avatar
    [61] Léthé [*]

    Zatím jsem raději nečetla ohlasy na tento článek. A musím teď upřímně přiznat,že článek je moc hezky napsaný a v této podobě se sem na ž-in.hodí.

    superkarma: 0 09.01.2004, 15:59:44
  19. avatar
    [60] Motty [*]

    Žábina: Jenže to spíš pochopím to být ztřískaná za trest než z lásky. Já nevím, beru to podle sebe, ale můj muž je ke mně něžnej a mně se to líbí.

    superkarma: 0 09.01.2004, 15:19:52
  20. avatar
    [59] Žábina [*]

    Motty: Asi je něco jinýho být ztřískaná z lásky, nebo za trest...to myslím vážně,nehledejte v tom žádnou ironii /ale stejně to nechápu/..

    superkarma: 0 09.01.2004, 15:08:52
  21. avatar
    [56] Motty [*]

    Njal: Ale jo, já to beru, jen prostě nechápu, stejně jak ty houby nebo květák. Mně je každá byť sebemenší bolest nepříjemná, jako děcko jsem měla zadek zmalovanej do ruda jen jednou, televizním kabelem, a že bych si to chtěla zopakovat teď v dospělosti, to ani náhodou

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:57:13
  22. avatar
    [52] Žábina [*]

    A hlavně si myslím, že ta podřízenost a nadřazenost se u nich pak praktikuje i v normálním životě...

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:50:30
  23. avatar
    [51] Žábina [*]

    Njal: č.40 já jsem to schválně trochu přehnala, ale v podstatě si myslím to co mědvěd č.41...

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:49:41
  24. avatar
    [49] Motty [*]

    Njal: Já houby taky nerada

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:46:34
  25. avatar
    [46] abru [*]

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:36:01
  26. avatar
    [43] Motty [*]

    PRO MĚ byl ten článek napsanej dobře v tom smyslu, že jsem neměla už během čtení a po přečtení tendenci se okamžitě hádat a ironizovat to, ale fakt nikdy nepochopím, jak někoho může vzrušovat vlastní zadek zmalovanej do červena

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:31:45
  27. avatar
    [41] medved [*]

    clanek je urcite napsany lip nez ty predchozi
    ale tak nejak mi zacina pripadat, ze ti kdo provozuji SM maji mimo postel vzdy ukazkove vztahy...jakoby si tu agresivitu co je asi v kazdem z nas vybili v loznici a pak idylka
    jinak receno...kdo to doma neprovozuje, speje ke krachu vztahu
    asi o tom dneska vecer s pouvazuju

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:29:16
  28. avatar
    [39] Žábina [*]

    pajda: Náš Petr je takový introvert,že si tedy nedovedu představit, že by za mnou přišel a ptal se na něco takového ; možná tohle platí spíš u holek, i když já se o tom s mamkou taky nebavila....já si právě myslím,že ta knížka je dobrý nápad, na každého se asi hodí něco jiného...

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:26:25
  29. avatar
    [38] Rena4 [*]

    Já bych i ...ale když ta moje konzervička

    superkarma: 0 09.01.2004, 14:11:59
  30. avatar
    [35] pajda [*]

    Žábina: myslím si tiše, že autoři se snaží vysvětlovat, že je chyba zaměňovat sexuální úchylku tohoto typu a domácí násilí a že právě tohle nepochopení jim v životě překáží...je to v každém článku, ta snaha o to, aby se nedávalo rovnítko mezi jejich zvláštní aktivity v posteli a to, že někdo někoho bezdůvodně zmlátí. Myslím, že tohle je i odpověď na ty otázky typu "opravdu jsou tak ideální?" asi ano - jsou spokojení, i když s něčím jiným, než většina z nás, ale ta většina je právě zavrhuje...fuj, to je složitá věta. Začíná mě to studium psychologie skoro mrzet

    superkarma: 0 09.01.2004, 11:23:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme