Průzkum značky Durex byl zaměřen na odpovědi respondentů týkající se jejich očekávání spojených s orgasmem. Ukázalo se, že primární uspokojení mužů není očekáváno a přijímáno pouze ze strany mužské části populace, ale – bohužel – i ze strany žen. Přesto, že mnoho žen stále nedosahuje orgasmu při každém sexu, 95 % uvádí, že je se svým sexuálním životem spokojeno.

  • Toto je tedy jasný indikátor toho, že uspokojení ženy je stále považováno za druhořadé v poměru s mužským uspokojením, což je situace, kterou si kampaň #OrgasmsForAll dala za úkol změnit. Durex věří, že díky dosažení orgasmu může být každý z nás zase trochu spokojenější. Vyzývá tímto všechny, aby vyjádřili svou podporu kampani připojováním jejího hashtagu ke svým příspěvkům na sociálních sítích.
  • Průzkum značky Durex dále zjišťoval, proč jsou ženy ochotné akceptovat méně orgasmů, než mají muži. Vědci zjistili, že klíčovým bodem tohoto problému může být komunikace v ložnici. Více než polovina žen přiznala, že jim není příjemné bavit se s partnerem o způsobech, jak by jim mohl pomoci k častějšímu orgasmu. Kampaň #OrgasmForAll a všichni, kdo na ní spolupracují, si kladou za úkol prolomit toto tabuizované téma představením jednoduchých vylepšení sexu, která mohou ženám pomoci dosáhnout častějšího a intenzivnějšího orgasmu, a tím dosáhnout lepšího prožitku ze sexu pro oba partnery.

durex

Přední česká expertka na partnerské vztahy Dr. Laura Janáčková doplňuje britský průzkum i o české statistiky: „Britský průzkum se zaměřuje na prolomení komunikačních témat mezi partnery. U nás jsou výsledky podobné. Většina žen u nás i ve Velké Británii má problémy hovořit o citlivých tématech vlastní sexuality s partnerem. Platí, že obecně se o sexu dokážeme bavit velmi otevřeně, ale v ložnici se stydíme. Vnímání vlivu orgasmu na psychické a fyzické zdraví mužů i žen je též podobné.“

durex
Foto: Shutterstock.com

S celkovou důležitostí kampaně se dr. Janáčková jednoznačně ztotožňuje: „Téma kampaně týkající se orgasmu a intimní komunikace mezi partnery je velmi důležité. Přestože se může zdát, že média nás zásobují množstvím informací o sexu, praxe ukazuje, že těch skutečně vhodných a potřebných informací není nikdy dost. Často se setkávám s páry, které o svých intimních osobních problémech mezi sebou hovoří poprvé otevřeně až v mé ordinaci. Je však nutné si uvědomit, že sexuální život je nedílnou součástí spokojeného partnerského vztahu. Muži i ženy touží po lásce, blízkosti, pocitu sounáležitosti i vzájemného splynutí a slasti. Téma uspokojení v sexu je v některých případech pro vztah klíčové. Proto je tato kampaň nesmírně důležitá.“

Reklama