Reklama


Nejpřirozenějším druhem pohybu je pro člověka chůze. Přesto bývá opomíjena a mnoho z nás ji ani nepovažuje za sport. Může však být  stejně účinná jako běh nebo cvičení v posilovně. Má totiž schopnost rozpohybovat všechny skupiny svalů a aktivizuje celý organizmus. Pro zlepšení své kondice bychom proto měli absolvovat svižné půlhodinové procházky alespoň pětkrát týdně. Chůze, stejně jako každá fyzická aktivita střední zátěže, má však i další výhody:

• Napomáhá snižovat hladinu celkového cholesterolu a podporuje tvorbu „hodného“ HDL cholesterolu, který pomáhá zabraňovat kornatění tepen.
• Pomáhá snižovat vysoký krevní tlak.
• Příznivě rovněž ovlivňuje metabolizmus tuků. A jako každý pohyb,
i chůze předchází i nervozitě a stresu, neboť tělo při rovnoměrném zatížení vylučuje méně stresových hormonů.
• Neměli bychom zapomínat ani na to, že chůze navrací pružnost cévám, které s věkem ztrácejí více než polovinu své elasticity.

Pravidelná svižná chůze, tedy chůze takovou rychlostí, při které je ještě možné bez většího zadýchávání konverzovat, dokáže mnohem více – navozuje dobrou náladu, posiluje Vaše srdce a je zaručeným receptem na dlouhověkost.

Při péči o své srdce byste samozřejmě neměli zapomínat také na pestrou a vyváženou stravu. Můžete začít třeba tím, že do svého jídelníčku zařadíte srdci prospěšné omega-3 a omega-6 vícenenasycené mastné kyseliny, které přispívají ke snížení hladiny cholesterolu a jsou v hojné míře obsaženy v rostlinném tuku Flora.

Jako ideální cestu do práce si bohužel mnozí z nás představují cestu autem, které pak v garáži vymění za výtah či eskalátor. Chcete-li ale opravdu něco udělat pro své srdce, vystupte z auta a jděte pěšky. Kdo se pravidelně hýbe, má šanci dožít se vyššího věku a bude se více usmívat na svět. Dopřejte svému srdci obojí – Floru i pravidelný pohyb. Vezměte své srdce na procházku! Tipy, kam vyrazit na procházku podzimní přírodou, a prospět tak svému srdci, najdete na www.flora.cz