Vespa

Skútry Vespa jsou svým nezaměnitelným designem již více než 70 let ztělesněním italského životního stylu, založeného na svobodě, individualitě a mobilitě. Já měla tu čest, díky Faber Moto, si jeden půjčit a... beznadějně se zamilovat.

Patrně žádné jiné vozidlo se nezapsalo do historie takovým způsobem jako Vespa. Na základě nového zaměření společnosti Piaggio, která se během druhé světové války věnovala výrobě letadel, vznikl v roce 1946 skútr, který se stal kultovním objektem, ovlivnil životy celých generací a dodnes ztělesňuje italský životní styl jako žádný jiný produkt.

Vespa

A právě onen „životní styl“ je tu důležitý. Vespa totiž není ledajaká motorka, ale módní doplněk, nejrychlejší a nejstylovější dopravní prostředek a parťák, který vás kamkoliv doveze.

Jeden můj kamarád říká, že skútr je vlastně taková „židle na kolečkách“. O Vespě to platí jakbysmet, jen je navíc krásná, okatá a nepřehlédnutelná, takže je celkem přirozené, že o nějaké dopravní faux pas nikdo nestojí. Vespa je skvělý parťák a já jsem šťastná, že jsem si ji mohla konečně osahat na vlastní kůži. Takže, jak to celé probíhalo? A jak to vnímám teď jako „zajetá vespařka“?

Život a jízda na skútru

VespaStrach z nových věcí a zkušeností nemám, naopak, jdu po hlavě do mnoha věcí. Vlastnit motorku, resp. městský skútr, byl už několik let můj velký sen. Odrazovala mě jedině obava, že mi ji někdo zničí, vzhledem k tomu, že jsem dlouhou dobu bydlela na Kampě a parkovat bych mohla jen na ulici před domem.

Teď byla dokonalá příležitost, a přestože jsem naposledy seděla na motorce jako spolujezdec, kdy jsem se svým řeckým přítelem objela celý ostrov Chalkidiki, rozhodně mě strach z nového nepohlcoval. Považuji se za dobrou řidičku, takže hurá do toho!

Krásnou žlutouVespu GTS 125ie Super Sport ABS jsem si vyzvedla společně se švagrem – motorkářem a mým instruktorem. Dostala jsem několik cenných rad do života a na cestu, o které se s vámi ráda podělím:

  • Jedete-li na motorce, musíte dávat pozor dvakrát, ne-li třikrát tolik než v autě.
  • Spíše počítejte s tím, že vás jiná auta respektovat nebudou, takže pozornosti není nazbyt.
  • Pozor na brzdy, nejsou jako u klasického kola. Motorka vyžaduje cit a chce cvik a praxi (ostatně tak jako auto).
  • Nedělejte kraviny, neupravujte se během jízdy, nefoťte si selfie (dost to k nim svádí) a věnujte se jen a jen řízení.

VespaA já bych dodala ještě jednu důležitou věc: chcete-li řídit takový stroj, nesmíte mít strach. Musíte mít respekt a musíte na něj nastoupit s jistou dávkou sebevědomí a vnitřního klidu.

První dva jsem si do hustého pražského provozu netroufla, to zatáčení nebyla úplná legrace a já měla smrt v očích i při rychlosti 20 km/h. Po práci a józe jsem si vyrazila na večerní vyjížďky, prozkoumala zákoutí Řeže, Drast, Větrušic a mnoha dalších měst. Nechala jsem se předjet kamionem, naučila se zatáčet a bez paniky se rozjet v prudkém kopci, projela jsem několik kruhových objezdů, jela normální rychlostí, a ne jako šnek, řídila jsem v denní i večerní dobu... A pak už jsem to řidičské sebevědomí získala a bez mrknutí oka vyrazila do pražského centra. A víte, co? Úplně jsem se zamilovala.

Uvědomila jsem si, že na skútru mi myšlenky rozhodně nikam neutíkají. Nestíhám koukat do telefonu, svačit, líčit si pusu nebo lelkovat. Moje pozornost byla 100%. A absolutně jsem pochopila ono magické spojení skútru Vespa a stylových outfitů. Je to tak dokonalý doplněk, že se jen tak nějakými kalhotami a bundou neodbydete. Trochu jsem mrzla, lehce ofoukla, ale slušelo mi to.

VespaVespa

Podtrženo, sečteno: třicetiny se blíží a dárek je jasný.

Také si přečtěte:

Reklama