Novinky

Věrulinka: Ne všichni mohou studovat, někdo musí i pracovat

Čtenářka Věrulinka už sice nemá děti školou povinné, ale přesto k dnešnímu tématu příspěvek napsala. A my si ho rádi přečteme ))

Zdravím a přeji krásný den všem na ženě-in a krásný víkend přeji všem.

Dnešní téma jde už dávno mimo mě, prožívala jsem to se svými dětmi trojmo a to vydalo na velké úsilí leckdy.
Ale nepíši pro výhru, dnes si výhru zaslouží děti maminek ženy-in, jenom chci napsat, že ne všechny děti nosí samé jedničky, buďte maminky tolerantní, ne všechny děti budou přece studovat.

Někdo musí dělat i práci, ne podřadnou, ale práci užitečnou. Nebudu vypisovat profese, jedno ale vypíchnu. Můj syn se vyučil obuvníkem a nejen, že ho učení bavilo, doslova v oboru vynikal. Když mi udělal první boty na míru, který měl povinně ve třeťáku k závěrečným zkouškám vyrobit, měla jsem z nich nesmírnou radost. Botky byly krásný a já je nosila pomalu a jistě 20 let. Já jim říkala bačkůrky.
Vrátil se z vojny a na řemeslo zanevřel, začal jezdit jako řidič z povolání. Mně se to moc nelíbilo, ale byla to jeho věc a tak jsem ho nechala. Pěknou řádku let se živil ježděním a dneska po čtyřicítce se vrátil, a rád ke svému řemeslu, a nemůže si svoje původní povolání vynachválit.
V dnešní době řemesla zanikají, já v tom nevidím nic dobrého tedy.

Proč, ale píšu.
Ono nucení dětí do učení se někdy mine účinkem. A čekání na zázračné vysvědčení, považuji za totální nesmysl. Přece po celý rok vidíte známky, či učitelky na třídních schůzkách říkají, jak na tom dítě je.
Nejhorší na všem je, když rodiče dětem vyhrožují před vysvědčením a jak to už kolikrát dopadlo, snad ani nemusím psát.
Kolik už bylo případů, kdy si dítě, pokud jenom neuteklo z domova i s vysvědčením, vzalo život.
Maminky, buďte rozumné, a pochvalte děti i za nějaký ten neúspěch.
Navíc tomu, když sleduji v dnešní době, co je středoškoláků, vysokoškoláků na pracáku, protože nemají praxi, tak k čemu je potom celý nucený studování? K ničemu.
Přeji vám všem, abyste byly ženy-in spokojené s vysvědčením a pokud ne, děti se určitě polepší příští rok.

Zdraví Věrulinka

pozn.red.: text nebyl redakčně upraven

____________________________

Věrulinko, děkuji za milý příspěvek, který si jistě spousta maminek ráda přečte.
A to s tím zanikáním řemesel, to je svatá pravda. Co já bych dala za takového šikovného obuvníka v rodině )) V Praze snad ani nenarazíš na klasickou opravnu obuvi :(
Přeji ti hezký den a i když už jsou děti velké, tak i tak krásné prázdniny ))
Saša

Téma dnešního dne: Vysvědčení

  • Jaképak dnes přinesli vaše děti (vnuci) vysvědčení?
  • Nadáváte jim za špatné známky, nebo je naopak povzbudíte?
  • Vzpomeňte i na svá školní vysvědčení, šly jste domů se strachem nebo s radostí?
  • Kdy se vám zhoršily (pokud tedy) známky?
  • Dokázaly jste si je zlepšit?
  • Uplatnily jste někdy v životě předmět, který vám nešel, který jste nenáviděly?
  • Mají dnešní děti učivo náročnější než my?
  • Jste k nim benevolentní?
  • A co třeba zkušenosti s učiteli?
  • Dali někdy vašim dětem známku, kterou si nezasloužilo?
  • Půjdete s dětmi oslavit vysvědčení a konec školního roku?
  • Slavily jste ho i i vy se svými rodiči?

Nabízí se řada dalších otázek, ale vy už budete vědět o čem psát.
Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Dárečků je dost: pro tatínka antistresový gumový panáček, pro maminku sladká bonboniéra a pro dítko balíček Marťánci, obsahující mulitivitamínový nápoj a „mluvící“ pero :)

darecek..

   
29.06.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] Věrulinka [*]

    Eva_Fl — #43 o tom už nemluv, to jsme spolu vyřešily Sml67Sml48. čo bolo, to bolo Sml67Sml30

    superkarma: 0 03.07.2012, 09:50:02
  2. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    Věrulinka — #42 ja uz jsem ti ublizila az az. A dodnes me to mrzi. Sml22

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #44
    superkarma: 0 02.07.2012, 22:09:29
  3. avatar
    [42] Věrulinka [*]

    Eva_Fl — #41 Sml30 óooooooooooo, děkuji ti Evičko Sml47, vyjímečně v tom nejedu Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #43
    superkarma: 0 02.07.2012, 14:32:33
  4. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    Věrulinka — #39 ja vim. Kdyby byl tvuj, mlcela bych.Sml22

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #42
    superkarma: 0 02.07.2012, 14:31:29
  5. avatar
    [40] Věrulinka [*]

    risina — #37 Sml52 další, neber si to na sebe, je napsaný objektivně, ne konkrétně na něčí osobu Sml23Sml79Sml52

    superkarma: 0 02.07.2012, 06:40:45
  6. avatar
    [39] Věrulinka [*]

    Eva_Fl — #36 Sml30 titulek není můj Sml23Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #41
    superkarma: 0 02.07.2012, 06:39:33
  7. [38] kukátko [*]

    Myslím, že je to jen nešťastně zvolená formulace titulku (a jaké to hned vyvolá emoce). V článku takový nesmysl vůbec není.

    superkarma: 0 02.07.2012, 06:22:27
  8. avatar
    [37] risina [*]

    Taky si připadám, jako bych se flákala a nepracovala, když jsem teda vystudovala... Kdyby tam bylo, "někdo musí pracovat i rukama", bylo by to lepší.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #40
    superkarma: 0 01.07.2012, 22:27:13
  9. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Věrulinka — #35 Sml23 Vsechno ne. Jen blbost. A ta z toho nadpisu primo sala.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #39
    superkarma: 0 01.07.2012, 22:06:07
  10. avatar
    [35] Věrulinka [*]

    Eva_Fl — #34 Sml52 co tebe nena*ere Sml52Sml52Sml52, všechno Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #36
    superkarma: 1 01.07.2012, 18:21:11
  11. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    Ten nadpis me doslova nasral. A to se uzivim jak rukama, tak i hlavou.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #35
    superkarma: 0 01.07.2012, 17:46:27
  12. avatar
    [33] Věrulinka [*]

    paníliška — #32 Sml23 ale prd, nepohrdám, jenom říkám, že nemusí být každý studovaný, toť vše Sml30Sml30Sml30

    Ty mi nechceš rozumnět, nebo já blbě píšu, já už nevím Sml30Sml30Sml30Sml30

    Jak říkával pan Werich, ten udělá to, a ten zas tohle a dohromady udělají všichni hodně Sml67

    superkarma: 0 01.07.2012, 13:33:58
  13. avatar
    [32] paníliška [*]

    Věrulinka — #31 Ne, VŠ nemám, ale to není podstatné. \nechápu Tvé pohrdání vzdělanými lidmi. A budeš se divit, znám vysokoškoláky, kteří vlastníma rukama postavili dům, dokážou cokoli opravit, rádi se rýpou v hlíně. Co se týče zaměstnání - potřebujeme všechna, samozřejmě své místo tu má prodavač, uklízečka, pekař, zámečník atd, zrovna tak jako jsou zapotřebí i vyskoškolsky vzdělaní lidé. Ale nelze říkat, že pracují jen řemeslníci.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #33
    superkarma: 0 01.07.2012, 13:25:16
  14. avatar
    [31] Věrulinka [*]

    paníliška — #26 Sml52Sml52Sml52 ale to jsem neřekla, nepodsouvej mi něco, co tam není Sml52

    Jedno je jisté, máš pocit, že vysokoškolák půjde stavět cihly, nebo dělat nábytek?

    Já tedy ne, bude dělat pouze ředitele, nebo manažéra Sml52 a za slušný plat, na rozdíl od toho, kdo ten nábytek vyrábí, ten bude mít plat třetinový.

    Já jsem nenapsala, že nedělají studovaní lidi Sml23, ale určitě ne ručičkama, ano hlavou, pravda. I to je náročné s tím souhlasím.

    Představ si, že celý národ bude mít vysokou školu, kdo ti upeče chleba-rohlík, máš pocit že vysokoškolák, nebo vyučený pekař-tudíž řemeslník?

    Ten by mi upekl prd veliký Sml15Sml80

    Zřejmě máš vejšku, nevím co děláš, ale určitě se nepostavíš za pult a nebudeš prodávat zeleninu, že ne?Sml30 A jiné a jiné povolání, to je to, co jsem nechtěla rozebírat.Sml30

    1. na komentář reaguje paníliška — #32
    superkarma: 0 01.07.2012, 12:15:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] LudPa [*]

    Tak šité oblečení na míru mívám, ale botky mi ještě nikdo neudělal.Šikulka syn. I řidiči jsou potřeba. Ono je každé povolání potřeba, že jo?

    superkarma: 0 01.07.2012, 11:45:28
  2. avatar
    [29] Allma [*]

    A taky znám inženýra, který udělal autoškolu na potřetí a když si měl zalepit duši na kole, tak mu ho lepila sousedka, protože se na něho nemohla už dívatSml30

    superkarma: 0 01.07.2012, 11:32:19
  3. avatar
    [28] Allma [*]

    Mám synovce, který snad ani netuší, že jsou dvě i/y, s/z a kdejaká jiná písmenka, ve škole propadl, ale když mu dáte rozdělaný jakýkoliv motor, ať z auta nebo motorky, tak ho složí se zavázanýma očima.

    superkarma: 0 01.07.2012, 11:30:10
  4. avatar
    [27] kobližka [*]

    paníliška — #26 Co je na tom titulku příšerného?Je přece logické,že nemohou všichni studovat a ten kdo si vybere řemeslo,o tom nebudu říkat,že studuje.Taktéž většinou vysokoškolsky vdělaný člověk nedělá manuální práci.Nepadlo ani slovo o tom,že řemeslník je nevzdělaný hlupák.To říkáš ty sama....

    superkarma: 1 30.06.2012, 22:21:04
  5. avatar
    [26] paníliška [*]

    Teda ten název je příšerný. Opravdu si někdo myslí, že lidé s SŠ a VŠ vzděláním nepracují a řemeslníci můžou být nevzdělaní hlupáci? Sml3

    1. na komentář reaguje kobližka — #27
    2. na komentář reaguje Věrulinka — #31
    superkarma: 1 30.06.2012, 20:02:15
  6. avatar
    [25] ladouch [*]

    Věrulinka — #22 Znám spoustu živnostníků a řemeslníků, kteří si na daně najímají soukromé účetní nebo nějaké firmy, jednak tomu asi moc nerozumí a jednak na to nemají čas.Sml22Sml22

    superkarma: 0 30.06.2012, 18:32:57
  7. avatar
    [24] denkas [*]

    Věrulinka — #21 Já za mlada neměla příležitost.V Praze sme měli stropy 3.80!Takže to malovat Sml23 V bytě sem akorát tak dodělávala ty kraje.A tady nám celý domek vymaloval kluk se zeťákem .A mě se líbilo,jak dělal ty dvoubarevny stěny.Tak sem to pak skusila napřed zeď v předsíni,pak sem vymalovala ten malý domeček.Ale nejlepší bylo když sem se pustila do ložnice.že překvapim mužskýho až přijde z práce.No to sem si dala! Teda jen 2 stěny a jedna ještě k tomu samý okno.Ale za postelí!Sml31Máme kovovou postel a já si myslela ,že to bude pohoda vymalovat mezi tím.NEBYLO!!Já se stím patlala takovou dobu,už myslela ,že stím praštím,ale znáš to,jak si člověk něco veme do hlavy!Sml30 Ale byl to děs! Postel těžká,s tou nehnu.

    superkarma: 0 30.06.2012, 15:34:56
  8. avatar
    [23] Jana Michalovičová [*]

    Souhlasím kdo by dělal řemeslo

    superkarma: 0 30.06.2012, 14:58:28
  9. avatar
    [22] Věrulinka [*]

    Rikina — #16 Sml22 to máš pravdu, ale většinou mají tito řemeslníci svojí účetní Sml67

    příkladně v Praze znám pána, který má firmu a ne malou, střechy dělá a na účetnictví by neměl čas a ta mu vše po celý roky vede a on si jí platí Sml80Sml67

    1. na komentář reaguje ladouch — #25
    superkarma: 0 30.06.2012, 06:23:23
  10. avatar
    [21] Věrulinka [*]

    denkas — #13 moc mě to bavilo, ale dneska už zdravotně nezvládám, kdysi jsem si i stropy vymalovala Sml67

    Ale když se maluje, alespoň sem tam mi nechá manžel spodky, abych si mohla zamalovat Sml30

    Jo, bývaly doby, že jsem u strejdy i zedničila, mě tyto práce tak bavily Sml67

    1. na komentář reaguje denkas — #24
    superkarma: 0 30.06.2012, 06:20:35
  11. avatar
    [20] denkas [*]

    Jindriska8 — #19 Sml30Sml30Sml30Sml30 haha,tos ještě neviděla výsledek!!

    superkarma: 0 29.06.2012, 23:50:04
  12. avatar
    [19] Jindriska8 [*]

    denkas — #13 To jsi tedy šikovnáSml22

    1. na komentář reaguje denkas — #20
    superkarma: 0 29.06.2012, 23:31:01
  13. avatar
    [18] kobližka [*]

    S titulkem tvého článku naprosto souhlasím a říkám to taky.Nemám radost z toho,jak je manuální práce lehce na indexu jak společenského,tak i finančního ohodnocení.Není to vždy,ale bývá to tak.

    superkarma: 0 29.06.2012, 21:32:10
  14. [17] sludka [*]

    Potřeba je jak řemeslníků tak i středoškoláků nebo vysokoškoláků. Hlavně aby se své práci věnovali a dělali ji dobře.Sml15Sml15

    superkarma: 0 29.06.2012, 20:12:06
  15. [16] Rikina [*]

    No, já teda nevidím důvod, proč by nutně řemeslník musel být ve škole trubka a mít špatný známky. Sml80 Naopak - i řemeslník potřebuje mít znalosti, ne jenom manuální zručnost a jinak být negramotnej. Sml57 Už jenom proto, že jako OSVČ nebude mít na růžích ustláno a bude muset se umět orientovat i v zákonech, předpisech a účetnictví. Sml80

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #22
    superkarma: 1 29.06.2012, 19:51:58
  16. avatar
    [15] ekleinovka [*]

    U nás malujue muž a všechny řemeslnické práce zvládá.Kluci jsou také šikovní,ač studovali,umí se k práci postavit a to je důležité....

    superkarma: 0 29.06.2012, 19:51:11
  17. avatar
    [14] Pentlička [*]

    Obdivuji manuálně šikovné řemeslníky,a le hluboce nesouhlasím s názorem, že pracuje se jenom rukama. Hlavou je to kolikrát o moc těžší než těma rukama. Dušení únava se s tou tělesnou nedá vůbec srovnat.

    superkarma: 1 29.06.2012, 19:43:31
  18. avatar
    [13] denkas [*]

    Věrulinka — #12 Tak to já dřív nikdy nemalovala.Taky to nebylo tak drahý jako dnes ,tak nebyl problém zavolat malířeSml80Až teď na starý kolena maluju-teda jen malý plochy a né strop!,natírám,...ale to proto,že mě to baví.a hezky pomalu,nikdo mě nehoní.

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #19
    2. na komentář reaguje Věrulinka — #21
    superkarma: 0 29.06.2012, 19:10:51
  19. avatar
    [12] Věrulinka [*]

    denkas — #10 i já jsem si uměla vymalovat, vytapetovat Sml22Sml30, ale dnes jsem ráda, že nemusím Sml30Sml67, mám na to lidi Sml30

    1. na komentář reaguje denkas — #13
    superkarma: 0 29.06.2012, 18:45:22
  20. avatar
    [11] daska59 [*]

    Článek je v pořádku, jen ten nadpis se mi nelíbí. Vyznívá to jako že vystudovaní nepracují. Ona i práce hlavou někdy bolí Sml16

    superkarma: 0 29.06.2012, 18:38:26
  21. avatar
    [10] denkas [*]

    Jo ,to bejvávalo! jeden soused byl obuvník,druhej krejčí ,třetí,...a člověk věděl,že svou práci dělá dobře,

    Roland — #8 Kluk není malíř pokoji a vymaluje v pohoděSml80

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #12
    superkarma: 0 29.06.2012, 17:51:05
  22. avatar
    [9] Věrulinka [*]

    Roland — #8 malíře pokojů mám manžela Sml59Sml67Sml30, to je výhoda Sml67

    Ale vymaluje a drze se mě zeptá, kolik že mu zaplatím Sml31Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 29.06.2012, 17:11:05
  23. [8] Roland [*]

    Souhlasím s názorem v článku.. To já také se smíchem říkám synům kteří mají oba VŠ : " A to jste nemohl alespoň jeden z vás jít na malíře pokojů, že bych měla vymalováno. Nebo na doktora a léčit pak moje neduhy ?! " Jinak se školním prospěchem s nimi nikdy žádný problém nebyl.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #9
    2. na komentář reaguje denkas — #10
    superkarma: 0 29.06.2012, 15:43:57
  24. [7] Trefa [*]

    Trefa:vsechny deti nemohou mit jednicky.potrebujeme remeslniky.deti z vysokych skol ani nekdy nemohou dostat zamestnani.at zijou prazdniny a deti at si jich uzijou.

    superkarma: 0 29.06.2012, 14:38:05
  25. avatar
    [6] ladouch [*]

    S tvým příspěvekem se nedá než souhlasit, vystihla jsi to přesně.Sml22Sml22

    superkarma: 0 29.06.2012, 14:33:31
  26. avatar
    [5] vmarta [*]

    ne nadarmo se říká..řemeslo má zlaté dno Sml59

    superkarma: 0 29.06.2012, 14:04:23
  27. avatar
    [4] Věrulinka [*]

    Kytinkak — #1 Sml30 ale znáš to, kovářova kobyla chodí bosa Sml52Sml52Sml52Sml52, jednou za rok, ale i tak je to super mít dobře opravený botky Sml59 a zadara Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 29.06.2012, 14:03:01
  28. avatar
    [3] HankaPU [*]

    Jé, botičky na míru, to je sen ... snad se mi to někdy splní. Sml16

    superkarma: 0 29.06.2012, 13:51:31
  29. [2] petulka132 [*]

    Hmm, boty na míru to se v dnešní době moc nevidí. Nikdy jsem žádné takové neměla ale když jsou boty kvalitní a "sednou" hned se člověku líp chodí. Třeba i do práce...

    superkarma: 0 29.06.2012, 13:48:26
  30. avatar
    [1] Kytinkak [*]

    jéé, co já zničím bot, takového šikulu bych brala hned, když vidím co mě stojí oprava a je stejně k  ničemu, doma je doma řemeslo, Věruško tiše ti závidímSml16

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #4
    superkarma: 0 29.06.2012, 13:44:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme