Novinky

Věrulinka: Modlím se, aby už konečně přestalo pršet

Také čtenářka Věrulinka už má deště dost. Má „štěstí“, že má „jen“ vytopené sklepy. Přečtěte si její tematický příspěvek a prohlédněte i fotografii, kterou pořídila.

Zdravím a přeji krásný den všem v rámci možností, kde kdo bydlíte a těm, kdo jste právě v povodňové oblasti, přeji pevně nervy. Upřímně, mě by klepla pepina, nevím, jak bych tuto šílenou situaci ustála.

 Od včera jsem nalepená očima na televizi a div ne nonstop sleduji ČT 24 a je mi opravdu zle z toho co vidím. Za mého mládí a nejen mládí, jsem toto nejen nezažila, ale ani neviděla.

Když jsem včera viděla Botič v Záběhlicích na Praze 10, jak řádí, nechápala jsem. Bydlela jsem pár let v Záběhlicích a na Botič jsem koukala vždy z okna.

První povodně jsem viděla jenom v televizi a bydlela jsem v Praze 5 - Jihozápadní město, které má dost vysokou nadmořskou výšku, tudíž nehrozily žádné povodně.

Ale díky těmto zkušenostem, když jsem hledala domeček, bylo moje prvotní hledisko, jenom ne v zátopové oblasti, což se mi podařilo najít. Ale domeček se mi moc líbil, ovšem zarazilo mě, nedaleko řeky Sázavy v inzerátu. Ihned jsem telefonicky se spojila s makléřem dané nemovitosti a samozřejmě moje první otázka, zda domek není v této lokalitě, když je to jenom 8 km od řeky Sázavy. Ujistil mě makléř, že není. No, ale pokud si neprověřím, nevěřím, vím, že makléři umí lhát a oblbovat.

Jeli jsme se na domek podívat, projížděli jsme městem Sázava a jeli přes most nad řekou a mě jímala hrůza. Manžel mi uklidňoval, klídek, koukej do mapy, máme ještě před sebou pěkný kus cesty. Ano, měl pravdu, jeli jsme ještě 8 km nahoru do kopce, který nebral konce, až konečně rovina a já se uklidnila. Bylo mi jasné, že domek nestojí v zátopové oblasti. Jak jsem si oddychla.
Ovšem, já měla možnost si vybrat, ale co lidé, kteří bydlí, ba se i narodili v místě, kde nikdy nic takové se nestalo a najednou opakované povodně.

Marně přemýšlím už pěknou řádku let vlastně, kde se toto bere a proč?
Nevím, jsem stará a blbá baba, ale mě vychází jenom jedno, za vším je létání do kosmu, nedám si to vymluvit, a nejen já, je nás více, co si to myslíme.

Máme pouze vytopený sklep a ne poprvé, ale toto je maličkost, o proti tomu, oč lidé opakovaně přicházejí. Majetek se dá nahradit, ale lidské životy ne, a že už tolik lidiček odešlo, díky povodním, je to děs a hrůza.

Posílám fotečku, coby opravdovou maličkost, naši malinkou zábranu, aby nám netekla voda do dvora s bahnem, včetně do sklepa.

Přeji Vám všem, co jste touto tragédii zasaženi, pevné nervy a přeji a modlím se, aby už konečně přestalo pršet a svítilo sluníčko.

Věrulinka

verulinka

______________________

Všichni si přejeme, aby už vysvitlo sluníčko a usušilo nejen mokré stráně, ale i slzičky lidí ze zaplavených oblastí. Je mi jich upřímně líto.
Já si zase myslím, že tyto rozsáhlé povodně jsou mimo jiné způsobeny i tím, že lidé všude betonují, chybí klasické příkopy. Půda nemá jak nasávat.

Věrulinko děkuji, že jsi napsala a pevné nervy při úklidu, byť „jen“ sklepu.
S.

Povodním se věnujeme v celém dnešním tématu.

Máte fotky stoupajících vodních toků? Pošlete je nám na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz i s krátkým popiskem.
Děkujeme za všechny vaše příspěvky, komentáře i fotografie.

Jednu ze čtenářek (fotografek) odměníme pěkným dárkem.
(Došlé příspěvky k tématu Kamarádské žertíky zveřejníme příští týden)
redakce

   
03.06.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] Jitullinka [*]

    ach jo ... Sml15

    superkarma: 0 03.06.2013, 18:34:10
  2. avatar
    [44] arminka [*]

    ... to se modlí většina z nás a ono nepřestává Sml80

    superkarma: 0 03.06.2013, 18:33:30
  3. [43] Michaela Biliová [*]

    Abychom si ho všeho vázili.

    Hlavně sami sebe, ostatních lidí, věcí, všedních i nevšedních okamziků, atd.

    superkarma: 0 03.06.2013, 16:30:45
  4. [42] Michaela Biliová [*]

    Protoze jsme porád s něčím nespokojeni.

    superkarma: 0 03.06.2013, 16:29:54
  5. [41] Michaela Biliová [*]

    Pomodlit se? Proč né?

    Otče náš, ....

    superkarma: 0 03.06.2013, 16:28:34
  6. [40] helešicová [*]

    Stále vytrvale prší.

    superkarma: 0 03.06.2013, 15:04:23
  7. avatar
    [39] hary [*]

    Mno,Botič jsme taky nazývali: Rio Botičo, a měli jsme před ním úctu, jak uměl řádit po bouřkách.Taktéž Rokytka, jako libeňský Pepík jsem zrovna v ulici Na Rokytce bydlel,a v potoce jsme si stavěli hrázky,abychom nějakou vodu,co by stála za řeč,zachytili.Ale...taky uměla naplnit koryto a drát se na ulici.Dnes to bude asi čím dál častější jev,že nám příroda ukáže,kdo je na Zemi pánem.

    superkarma: 0 03.06.2013, 14:33:36
  8. avatar
    [38] marde [*]

    U nás na chvíli přestalo pršet, ale jen na chvíliSml15

    superkarma: 0 03.06.2013, 14:32:47
  9. [37] V19 [*]

    Brixik — #27 Sml22

    superkarma: 0 03.06.2013, 13:31:30
  10. avatar
    [36] lenig [*]

    Hanula — #33 I JÁ...TE´D JSEM BYLA U KONTEJNERŮ, Z BYTU TOVYPADÁ, ŽE NELEJE, ALE POŘÁD JEMNĚ, LEČ HUSTĚ ANO...NEŽ JSEM VYSYPALA TŘÍDĚNÝ ODPAD, TAK JSEM BYLA MOKRÁ Sml80

    superkarma: 0 03.06.2013, 13:30:18
  11. avatar
    [35] ekleinovka [*]

    gerda — #20 No,tak to je, udělali jsme si to sami,ale jak je možné, že se neustále dávají stavební povolení tam, kde by to vůbec nemělo být!!!!

    Prachy,prachy,prachy.Jenže když se stane toto, kolik je třeba peněz na obnovu.......nebudu se rozčilovat

    superkarma: 0 03.06.2013, 13:17:46
  12. avatar
    [34] kobližka [*]

    gerda — #20 To je naprostá pravda Sml67

    superkarma: 0 03.06.2013, 13:07:05
  13. avatar
    [33] Hanula [*]

    lenig — #26 Sml22ta příroda nám dává zabrat, ale my se k ní také moc šetrně nechovámeSml23 Držím všechny palečky, ať už proboha neleje....

    1. na komentář reaguje lenig — #36
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:58:52
  14. avatar
    [32] Brixik [*]

    gerda — #31 Jojo, to je na houby. Aspoň poučení pro ty, kteří si teprve bydlení budou pořizovat, že tohle je důležitý faktor při výběru a že pokud je něco podezřele levné, tak ať zkontrolují vzdálenost od toku.

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:57:39
  15. avatar
    [31] gerda [*]

    Brixik — #30 no to je právě to! Jsi v pasti. Na nové bydlení nebudeš mít dokud staré neprodáš.

    1. na komentář reaguje Brixik — #32
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:47:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Brixik [*]

    lenig — #29 Jenže lidi jsou fakt nepoučitelní. Stavby v povodňových zonách se vesele povolují dál, hlavně, že je to tam levné.

    Sice nejsem v té situaci, ale pokud bych bydlela tak, že bych se při každém větším dešti musela bát, tak bych se asi odstěhovala. Otázka je, jestli by to pak někdo koupila  za kolik...

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:45:19
  2. avatar
    [29] lenig [*]

    Brixik — #27 hmmm....máš pravdu, dcera je krajinářka, říká to samé Sml80

    1. na komentář reaguje Brixik — #30
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:40:02
  3. avatar
    [28] dasena [*]

    Věrulinka — #24 pokud jsou to jen sklepy, tak to ještě jde, lidé jsou na tom mnohem hůř

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:33:33
  4. avatar
    [27] Brixik [*]

    lenig — #26 Protože na to nejsou peníze, protože jsme si zničili přírodu, vybetonovali obrovské plochy, zregolovali řeky a zastavěli území, která nikdy zastavěná být neměla.

    1. na komentář reaguje lenig — #29
    2. na komentář reaguje V19 — #37
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:27:48
  5. avatar
    [26] lenig [*]

    milá Věrulinko, moc hezky napsané, jsi šikulka, že jsi se dneska vybičovala k článku. Já jsem už od sobotního večera docela s nervy trop, i když mě přímo se to nedotýká...o to víc asi myslím na všechny ty lidičky, kterých ano a je mi jich nesmírně líto Sml80Sml79

    A jako Ty si říkám PROČ???? A vždyt to dříve nebývalo, ale poslední roky neustále je, opakuje se a nikdo tomu neumí zabránitSml23. Teď ani nemám na mysli zabránit počasí, to se fakt nedá, ale proč už dávno ve všech obcích nejsou zcela funční protipovodňová opatření??? PROČ PROČ PROČ???

    1. na komentář reaguje Brixik — #27
    2. na komentář reaguje Hanula — #33
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:26:34
  6. avatar
    [25] Brixik [*]

    gerda — #22 To jo, já mám vystudovanou ochranu životního prostředí, takže o funkci lužního lesa vím moc dobře. U vody se stavělo to, co mohla voda odnést, ale chrámy a paláce si sakra pohlídali. Ale hlavně, jak jsme psala, žili v souladu s přírodou a nijak extrémně do ní nezasahovali.

    No a taky je to otázka zpravodajství, dneska víte všechno hned, dřív se zprávy předávaly daleko složitěji.

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:18:55
  7. avatar
    [24] Věrulinka [*]

    gerda — #20 Sml22 s tou kukuřicí, jj, tady taky bylo vloni pole kukuřice a když pršelo, tekly šílený proudy s bahnem, no, letos tam není kukuřice a díky neustálému lijáku, to včera bahnilo pěkně po slinici.

    sice prší, ale méně tady, ale jinde prší hodně, ach jo, chudáci lidi Sml15

    1. na komentář reaguje dasena — #28
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:15:55
  8. avatar
    [23] gerda [*]

    Rikina — #6 ha, vidím, že opakuju vyřčené (napsané) - nečetla jsem všecko.

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:15:04
  9. avatar
    [22] gerda [*]

    Brixik — #2 jenomže....podívej se daleko do minulosti. Lidi stavěli svá obydlí právě v okolí řek, protože bez vody se žít nedá. Povodně byly určitě i dříve, ale jak píšu v příspěvku Věrulince, země vypadala docela jinak, bez asfaltových a jiných ploch. Sami jsme si to zavařili.

    1. na komentář reaguje Brixik — #25
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:14:10
  10. [21] Rikina [*]

    Věrulinka — #15 No. Mí rodiče bydlí v Kralupech - tam je od rána všechno uzavřeno, půlka města pod vodou, jedno sídliště už evakuovali a chystají se vystěhovat i druhé. Syn bydlí v Ústí, tam má Labe stoupnout až přes 10 metrů, to už je skoro stejně, jako v 2002. No a u nás je taky Labe, a teprve to sem všechno doteče z Vltavy. To bude pěkná paseka. Já jsem na kopci, tady dobrý, ale stará část města dole u řeky to pěkně odskáče. Sml15 Sml80

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:14:06
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    Věruš, to není astronautikou, to zvorali lidi tady všude kolem nás. Jen se podívej, kolik volné půdy zalili betonem, kde všude se roztahují logistická centra, kolik přibylo dálnic - kam má potom ta voda jít? A to nemluvím o regulovaných tocích bez přirozených zákrut řeky. Když voda sviští rovným korytem, má daleko větší rychlost i sílu než když to má ztížené meandry. Zemědělci sejí a sázejí to, z čeho je výnos, ne co prospívá půdě, klasický příklad je kukuřice.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #24
    2. na komentář reaguje kobližka — #34
    3. na komentář reaguje ekleinovka — #35
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:12:39
  12. avatar
    [19] Jindriska8 [*]

    Od rána prší a aby přestalo,je to mé jediné dnešní přání.Sml22

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:11:10
  13. avatar
    [18] Brixik [*]

    Claire — #14 No psali cosi o tom, že jsou ty stěny na 3250 kubíků, hmm to už až tak moc nezbývá

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:10:48
  14. avatar
    [17] Věrulinka [*]

    Claire — #14 Sml22 taky koukáš na ČT 24, že?

    vypadá to na evakuaci Smíchova Sml68Sml15, pokud to bude vyšší průtok Sml15

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:09:39
  15. avatar
    [16] Věrulinka [*]

    vodfon — #12 u nás prší nonstop už týden skoro Sml22, topíme, už není čím, manžel musel zajet do města koupit dřevěný brikety Sml15

    superkarma: 0 03.06.2013, 12:08:46
  16. avatar
    [15] Věrulinka [*]

    Rikina — #13 Sml30 tak alespoň tebe jsem rozesmála v této tíživé situaci Sml79Sml67

    1. na komentář reaguje Rikina — #21
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:07:34
  17. avatar
    [14] Claire [*]

    No,teď už protéká Vltavou 3000kubíků za sekundu,Střelák pod vodouSml15Sml15Sml15

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #17
    2. na komentář reaguje Brixik — #18
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:05:54
  18. [13] Rikina [*]

    Věrulinka — #10 napsalas to hezky, fakt. Na mě nekoukej, já mám furt z něčeho srandičky. Sml26

    To víš, taky tady máme 3.povodňový stupeň, voda stoupá a pořád prší, tak se člověk aspoň zasměje...

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #15
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:03:19
  19. avatar
    [12] vodfon, kolie [*]

    Věrulinka — #7 U nás ve  Slezku ,po celou dobu povodní u vás, ani nerpršeloSml80Včera svítilo celý den sluníčkoSml22Sml22Sml22Posílám ho taky trochu k vámSml16Sml16Sml16Jsme tady jak v jiném státěSml24KDYŽ JSOU JINDE POVODNĚ, NÁS SE TO VĚTŠINOU VYHNESml59Sml59Sml59Přeji hodně štěstiSml59Sml59

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #16
    superkarma: 0 03.06.2013, 12:02:27
  20. avatar
    [11] Claire [*]

    Brixik — #5 To máte pravdu.....

    superkarma: 0 03.06.2013, 11:58:49
  21. avatar
    [10] Věrulinka [*]

    Rikina — #8 ještě mi napiš, jak jsem to měla napsat, díky Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    superkarma: 0 03.06.2013, 11:54:52
  22. avatar
    [9] Věrulinka [*]

    Rikina — #8 Sml30 tak to beru, to víš už blbnu Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 03.06.2013, 11:51:59
  23. [8] Rikina [*]

    Věrulinka — #7 ne, pobavila jsi mě. Sml57 je to roztomilé.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #9
    2. na komentář reaguje Věrulinka — #10
    superkarma: 0 03.06.2013, 11:51:12
  24. avatar
    [7] Věrulinka [*]

    Rikina — #4 no, no, dej bacha, aby se ti něco nestalo Sml52Sml52Sml52, to víš jsem už stará baba a po těžké nemoc- mrtvice, občas se blbě vyjádřím Sml80, no a co, jde ti o život, nebo co?Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Rikina — #8
    2. na komentář reaguje vodfon — #12
    superkarma: 0 03.06.2013, 11:48:18
  25. [6] Rikina [*]

    Brixik — #5 inu tak. Předkové nedělali ty remízky, meze a strouhy pro svůj plezír, ale právě proto, aby to odvádělo nebo zadržovalo vodu. Taky se čistívaly potoky, udržovaly břehy, odstraňovaly nánosy. A koukalo se, kam až ta voda dojde, a nestavělo se tam. Pěstovaly se jiné plodiny, než třeba kukuřice, která žádnou vodu nezadrží, po takovém poli voda steče jak po mlatu. Sml80 Lužní lesy taky měly svůj smysl. To se všecko zlikvidovalo, nebo přestalo udržovat a teďka se divíme. A že by měly všechno vyřešit přehrady, to je dost naivní představa. No a to, čemu se říká protipovodňové opatření=postavíme zeď, to nic neřeší, to jenom urychlí průtok vody, a u nás ve vsi třeba přes tu zeď nepřeteče, ale poslali jsme problém dál po proudu. Velké plochy nejrůznějších skladišť, parkovišť, příměstských center, tam voda taky jenom stéká, nevsakuje. No a v malým to funguje taky. Dokud měl člověk dvorek dlážděný kamenama, voda se vsakovala, když to vybetonuje, nateče mu do sklepa. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #23
    superkarma: 2 03.06.2013, 11:46:11
  26. avatar
    [5] Brixik [*]

    No a likvidaci lesů, které sloužily jako rezervoár pro rozlití vody už ani nemluvím. Dřív prostě to osídlení vypadalo jinak a hlavně lidé byli daleko víc spjatí s přírodou a věděli svoje.

    1. na komentář reaguje Rikina — #6
    2. na komentář reaguje Claire — #11
    superkarma: 0 03.06.2013, 11:26:11
  27. [4] Rikina [*]

    ... létání do kosmu  Sml52  neuvěřitelné Sml79

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #7
    superkarma: 2 03.06.2013, 11:26:01
  28. avatar
    [3] Věrulinka [*]

    Sml22 pravda, zlikvidovaly se i remízky, tzv. škarpy, vše se rozoralo, jedno s druhým, kanály se neuklízejí, je těch aspektů více Sml22

    superkarma: 0 03.06.2013, 11:22:36
  29. avatar
    [2] Brixik [*]

    Spíš si myslím, že za vším je za 1. regulace řek a za 2. stavba obydlí v místech, kde nemají, co dělat. Stačí se podívat třeba na Olomouc, tam kde jsou hradby nikdy voda nebyla, jenže pak lidi jaksi zapomněli, co příroda umí, naflákali baráky až na nábřeží a pak se nestačí divit.

    1. na komentář reaguje gerda — #22
    superkarma: 2 03.06.2013, 11:17:56
  30. [1] telelot [*]

    Jj, taky bych se osobně dojela podívat, jak daleko "od vody" stojí kupovaná nemovitost...Sml22

    superkarma: 0 03.06.2013, 11:16:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme