Bulvár

Věnujte pozornost chybám


Milá redakce,
 
chci vás poprosit, abyste věnovali pozornost kritikám na auditkách "žena-out" a "redakční perly", popř. i pod zveřejněnými články.
 
Když budu mluvit za sebe, tak svou kritikou sleduji to, abyste si zmiňovaných chyb všimli a něco s nimi udělali. V podstatě proto, že na ženu-in ráda chodím a na její úrovni mi záleží. Jiné firmy cpou peníze do náročných průzkumů, my tu zpětnou vazbu poskytneme hned a zdarma (i když přiznávám, že si z toho někdy děláme srandu a rýpeme). Když už si na auditkách a pod články stěžuje tolik lidí, tak na vší té kritice asi něco bude.
 
Je mi jasné, že vést tak velký magazín není snadné a že nové redaktorky to mají ještě těžší. Ale pokud některé z nich nezvládají jazyk, kterým píší, a dělají školácké hrubky, bohužel se ho asi během několika týdnů nenaučí. Osobně bych moc ocenila, kdyby na zveřejněných článcích byla vidět práce korektora. Ještě víc mě mrzí, když jsou články odbyté i po obsahové stránce, jsou v nich věcné chyby atd. Pokud chcete konkrétní příklady, najdete je na auditku "redakční perly", je jich tam opravdu dost.
 
S pozdravem a přáním všeho dobrého
 
Hana Kupková - channah
 

Milá channah děkujeme za přání i za kritiku.
 
Jsme si vědomi toho, že poslední dobou přibylo různých chyb, omylů, překlepů a podobných "úletů". Chyby neobhajujeme a snažíme se z nich poučit a neopakovat je. Problém je, že po domluvě, ale prakticky ze dne na den, odešly na svou žádost dvě stálé redaktorky.
A nové se to učí.
Dejte jim čas.
Nová redakce se formuje...
 
Na základě životopisu a pár ukázek nepoznáte ani styl nové redaktorky, či editorky - ani jazykovou úroveň, ani jak bude psát pod tlakem a stresem z reakcí čtenářek. On ten text před tím mohl také někdo upravit, opravit, nebo jen na něj měl ten člověk více času.
Navíc psaní není jediným faktorem pro příjem nového člena redakce.
Ten musí zvládnout už za ta léta pěkně složitý administrační systém a spoustu věcí okolo počítače.
A také musí být psychicky odolný, protože ať se snaží, jak se snaží, vždy se najde někdo, kdo se do něj naveze - třeba jen proto, že mu nesedí téma na které ona redaktorka píše.
 
Proto nové redaktorky a editorky testujeme v živém provozu...
 
Někdo se neosvědčí, další ano. V blízké době budeme testovat několik dalších potencionálních redaktorek/editorek
 
Tím bych za sebe zhodnotil současný stav.
 
 A neodpustím si malou poznámku.
 
Nás je tady v redakci na psaní v daný okamžik 3 osoby, které dávají do kupy komplet vydání a novinky. Pomáhá nám v tom dalších několik velmi dobrých externistek. A když se stane chyba, je možné, že zrovna když  si jí všimnete vy, my máme všichni něco na práci a o té chybě nevíme, to že o ní nevíme, ale neznamená, že ji hned jak na ní přijdeme neodstraníme. Ono není v lidských silách odsledovat zde okamžitě vše co se šustne.
 
A nakonec abych se představil pro ty co mne neznají.
Jsem spolumajitel a ředitel Žena-in.cz
Dále v daný okamžik zastávám dočasně funkci šéfredaktora tohoto magazínu a dělám pomocného editora.
   
17.10.2005 - Společnost - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [213] *Kotě* [*]

    Vivian 210: To je pravda, vydělávala mu vlastně svým diletanstvím penízky od inzerentů, takže vyhodit ji byl možná krok nesprávným směrem - naopak ji měl požádat, ať sežene ještě nějaké své kamarádky

    superkarma: 0 20.10.2005, 02:47:36
  2. avatar
    [212] Vivian [*]

    ámen

    superkarma: 0 18.10.2005, 22:58:06
  3. avatar
    [210] Vivian [*]

    Petr1: nemám nic proti demokracii ani kompromisům, ale v některých věcech prostě kompromisy dělat nelze . Mám dojem, že to pořád nechápete... Nemám nic proti vaší přítelkyni, snažím se jen naznačit, že ať člověk dělá jakoukoli práci, vždy pro ni musí mít alespoň základní předpoklady. Praxí se dá "dohonit" spousta nedostatků ve vzdělání, ale nemůžete vařit z vody...

    Ad 208: věřím, že články KP byly hojně navštěvovány, ale nevěřím, že důvodem byla jejich kvalita. I když mám bohužel dojem, že počet přístupů je pro šéfstvo přednější než kvalita článků . Nechápu, proč pan Kříž slečnu Plachetkovou vyhodil, když byly její články tak hojně navštěvované...

    superkarma: 0 18.10.2005, 19:07:47
  4. avatar
    [207] Vivian [*]

    Petr1: původně jsem vůbec neměla v úmyslu se téhle zbytečné diskuse zúčastnit, ale když už jste si mě vzal do úst, budu reagovat, byť mám dojem, že vše už tady bylo řečeno.

    Myslím, že jsem se k tvorbě vaší přítelkyně několikrát vyjádřila, a to vždy dost kriticky , ovšem pokud ji to odradilo od "tvořivé práce" (jak vy říkáte), jsem jedině ráda, protože práci redaktora může dle mého skromného názoru vykonávat zaprvé pouze člověk, který umí na alespoň trochu slušné úrovni pracovat s jazykem (zatímco vaše přítelkyně neovládala ani pravidla českého pravopisu) a za druhé člověk, který snese i negativní ohlasy a nebude je brát jako osobní útok, nýbrž jako námět k zamyšlení.
    Mrzí mě, pokud si to vaše přítelkyně brala příliš osobně (nic proti ní!), ale je to opravdu jen její problém, ne problém nespokojených čtenářů .

    Ad 205: nevím, jaké měla vaše přítelkyně nápady, četla jsem tady od ní pouze neumělé pokusy o reportáž z VyVolených - odpustila bych jí coby začátečnici nějakou tu stylistickou neohrabanost, s přimhouřením obou očí možná i neznalost pravidel interpunkce a překlepy, ale určitě ne pravopisné hrubky a hlavně ne faktickou nepřesnost. Nejsem sice redaktor ani reportér, ale myslím, že když chce někdo psát o něčem reportáž, měl by si zjistit, co a jak ve skutečnosti bylo, a ne si to cucat z prstu...

    Každý jsme jednou začínal, ale i do začátku potřebujete aspoň základní vědomosti. Lékaře nemůžete dělat bez medicínského vzdělání, redaktora nemůžete dělat bez znalosti jazyka...
    Neberte to jako útok na vás nebo slečnu Plachetkovou, prostě se mně/nám jen nelíbí, co a jak dělá - nic proti ní osobně.

    superkarma: 0 18.10.2005, 17:43:56
  5. avatar
    [202] Bobša [*]

    a....: jo a ještě jsem ti chtěla reagovat na fakt, že šéfredaktor je spolumajitel (aspoň jsem to tuším někde četla) tudíš ten, který to financuje takže mu o profesionální přístup jde! Ono vždycky v životě je profesionál a profesionál (popř. neprofesionál) a ne každý se ti zavděčí

    superkarma: 0 18.10.2005, 16:15:49
  6. avatar
    [201] Bobša [*]

    a....: nevím, jestli to řekl, jak to píšeš, nikde jsem to neznamenala a domýšlivá nejsem ale máš pravdu, že sem taky nechodím kůli článkům. I když občas na některý zareaguji, když mám čas. Ale ono je to o tom, že ty články tady musí být proto, aby byly ty diskuze. Souhlasím s tebou, že když se jejich úroveň zvedne, bude to jenom k dobru věci a nás všech ale k tomu nejsou potřeba invektivy a napadání, ale rozumná diskuse kde se názory přibližují a ne vzdalují a radikalizují věřme, že to dobře dopadne a že bude tok peněz takový, aby bylo možné přijmout kvalitní lidi ke spokojenosti všech.

    superkarma: 0 18.10.2005, 16:10:33
  7. [200] a.... [*]

    Bobša: proč sem chodím??? Jen kvůli diskusím, články mě absolutně neberou , no a zas tady nevisím celej den, takže moc času mi to nezabere
    O redakci si žádné iluze nedělám, potom co pan šéfredaktor pronesl, že když se nám to nelíbí, ať jdeme jinam, tak zcela jasně vím, že u něj se právě toho profesionálního přístupu nedočkám

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:59:40
  8. avatar
    [199] Bobša [*]

    a....: potom nechápu, proč na ženu-in chodíš! Zřejmě se tady profesionality tak honem nedočkáš pokud nedoufáš, že jsou majitelé a řídící pracovníci takoví diletanti, že se profesionality nedopracují! Pro mě by to byla ztráta času Vůbec nepopírám, že správná čeština u masmédií je jedna ze základních podmínek jejich provozu, ale znovu opakuji, bohužel je to dneska v první i poslední řadě o penězích

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:51:09
  9. [198] a.... [*]

    Bobša: slovo finance mi samozřejmě něco říká- za odfláklou práci málo peněz-s tím stopro souhlasím
    a propos profesionalita-té se nejlépe naučíš v profesionálním kolektivu(mezi bandou diletantů opravdu ne )

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:38:01
  10. avatar
    [197] Bobša [*]

    a....: říká ti něco slovo finance nejsem profesionál a na češtinu už vůbec ne a ani si na něj nehraji a k profesionálnímu přístupu se musí člověk dopracovat, s ním se nikdo nerodí

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:31:16
  11. [196] a.... [*]

    Bobša: říká ti něco pojem profesionalita a profesionální přístup??? Patrně zcela cizí pojmy...

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:24:45
  12. avatar
    [195] Bobša [*]

    a....: svaté právo ti nikdo neupírá (já věděla, že se někdo chytne )

    superkarma: 0 18.10.2005, 15:19:16
  13. [194] a.... [*]

    Bobša: proč by ti měl někdo strhat gramatiku a stylistiku, když za své příspěvky nejsi placená??? Pokud jsi zde pro zábavu a odreagování, piš si jak neandrtálec, je to tvoje svaté právo (taky tak píšu, přestože jsem češtinu vystudovala)
    NĚCO ÚPLNĚ JINÉHO OVŠEM JE, KDYŽ JE ZA TO NĚKDO PLACENÝ!!!KDYŽ JE TO JEHO PROFESE!!Pak je zcela na místě poukázat na jeho nedostatky, neb každý by měl svou práci vykonávat co možná nejlépe-a pokud ne, je zas moje svaté právo ho za to zkritizovat

    superkarma: 0 18.10.2005, 14:57:51
  14. avatar
    [193] Bobša [*]

    Tak jsem si přečetla spoustu „blivajzů“ (některým jsem se i zasmála) a přestože má gramatika a stylistika je na mizerné úrovni, tak mi to nedá se taky tady „vyblít“.
    Srovnání, které někteří tady použili s MF Dnes mě doslova nadzvedlo ze židle! Kolikrát se tady probíralo hospodaření žena-in bez konkrétní znalosti věci? Protože, Vážení, v dnešní době to bohužel o ničem jiném, než o penězích, není. Žena-in není rozpočtovou organizací a co si vydělá, to může pro svou činnost taky použít. Neznám konkrétní rozpočet provozovacího subjektu, ale podle mého mínění a zkušenosti, z činnosti žena-in moc milionářů nevzejde (i když si to možná řada z vás myslí). Buď se sežene tolik peněz, aby se mohli zaměstnat kvalifikovaní a fundovaní pracovníci, anebo to bude stále příštipkaření a lidová tvořivost za pár šupů a ve stresovém prostředí. Takže reklama tento server živí, to je bez pochyb. A pokud budeme na tento fakt pořád nasazovat a psát pod články takové invektivy a v některých případech až „blivajzy“, tak pochopitelně nebudou peníze na kvalitní lidi, ty budou produkovat chyby a my budeme totálně rozhádaní. Takže co dál?
    Na ženu-in chodím ráda se pobavit, zasmát, pokecat si se spřízněnými a nespřízněnými dušemi, vyslechnout si trampoty jiných a zjistit, že mé trampoty jsou někdy malichernosti. Jsem ráda, že ji mám. Na druhou stranu beru taky vaše reakce jako snahu ženu-in pozvednout z problémů, v kterých se teď nepochybně potácí. Ale někdy mi připadá, že vám snad ani o to nejde. Vypadá to, jako byste si chtěli jenom schladit žáhu. Budu moc ráda, když se budu mýlit.
    Tak jsem domluvila a teď mi strhejte gramatiku a stylistiku, ale upozorňuji, že vás to bude stát hodně sil, abyste mě přesvědčily, že v podstatě nemám pravdu (za chyby se předem omlouvám). Oceňuji ty, co sem napsali konstruktivní příspěvky o úrovni ženy-in. Teď ještě aby žena-in měla dostatek času a peněz je ještě využít a byla nám i nadále zachována a z problémů se vymotala.

    superkarma: 0 18.10.2005, 14:22:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [192] emma [*]

    Petr1: hezky napsáno

    superkarma: 0 18.10.2005, 11:44:41
  2. avatar
    [191] Mickey Mouse [*]

    Petr1: Poučení pro příště? Nebrat práci, kterou nemá! Učit se za pochodu je možné jen do určité míry.
    Všem redaktorkám a redaktorům bych doporučil naučit se používat korektor pravopisu v MS WORDu, není dokonalý, ale úplné zhůvěřilosti chytne. Dále je možné doporučit psát na první pokus pokud možno správně a spisovně. Následné opravy jsou mnohem časově náročnější a zanáší další chyby.

    A doporučení pro radka.krize: neházejte redaktorky rovnou do vody. Musí napřed zvládnout redakční systém. Teprve až jim přestane překážet mohou samostatně tvořit. Jinak to všechno uhlídat nestihnou a budou zbytečně dělat donebevolající chyby.

    superkarma: 0 18.10.2005, 10:52:45
  3. avatar
    [183] Boruv.ka [*]

    TADY JE OHLASU A KAREL IV.VAS NEBERE CO ??? ALE JAK JDE O KRITIKU...

    superkarma: 0 17.10.2005, 23:17:04
  4. avatar
    [177] Suzanne [*]

    ...si to ňák moc berete, dámy

    superkarma: 0 17.10.2005, 22:26:56
  5. [175] Jasmína [*]

    Já to tady mám moc ráda. Najděte rychle dobré redaktory, ať je tu zase pohoda. Na jiný web nechci

    superkarma: 0 17.10.2005, 22:24:14
  6. avatar
    [172] Tanzi [*]

    emma: hned jsem si to myslela

    superkarma: 0 17.10.2005, 20:59:35
  7. avatar
    [171] Susina [*]

    Baronka z Kratihájů:

    superkarma: 0 17.10.2005, 20:43:51
  8. avatar
    [170] emma [*]

    Tanzánie: články vybírá a schvaluje šéfredaktor

    superkarma: 0 17.10.2005, 20:22:14
  9. avatar
    [163] Tanzi [*]

    xenie: s Radkem se znám osobně a otázku tykání máme vyřešenou.

    superkarma: 0 17.10.2005, 19:23:59
  10. avatar
    [162] Susina [*]

    staminax: hele, ty prý jsi přítel od Kateřiny Plachetkové, nemáš problém se sexuální identitou?? Nejsi ženou s mužským přirozením?? nebo opačně??

    superkarma: 0 17.10.2005, 19:19:43
  11. [160] xenie [*]

    Tanzánie: netykej radkovi, je na to alergický...co na tom, že si tu tykáme všechny

    superkarma: 0 17.10.2005, 19:01:03
  12. [159] Evalota [*]

    superkarma: 0 17.10.2005, 18:46:18
  13. avatar
    [158] markeet [*]

    prijde mi naprosto absurdni omlouvat hrubky tim, ze text byl psan v rychlosti a pod tlakem. cesky pravopis bud ovladam nebo ne. pripomina mi to otrepany vtip "mila xy, pisu ti pomalu, protoze vim, ze rychle cist neumis" ....

    superkarma: 0 17.10.2005, 18:07:15
  14. avatar
    [157] ratonito [*]

    Tanzánie: ja holt...

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:58:44
  15. avatar
    [156] Tanzi [*]

    ratonito: vidíš to nikoho nenapadnulo a přitom to NOVÁ je s velkým N na začátku.
    Ale to snad na věci a mé otázce nic nemění.

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:53:53
  16. avatar
    [155] ratonito [*]

    Tanzánie: Třeba se ta nová editorka jmenuje Nová

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:50:22
  17. avatar
    [154] Tanzi [*]

    správně tam má být: nová editorka

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:32:26
  18. avatar
    [153] Tanzi [*]

    Radku, pokud tam někde ještě jsi ..mohl by jsi mi odpovědět na jednu otázku?
    Dává někdo od vás z redakce souhlas k otištění článku sem na ž-in?
    Nebo prostě redaktoři něco napíšou a šoupnou to sem.
    Asi to tak je ..protože jak by jsi nám jinak vysvětlil tuto opravdovou perlu.
    http://www.zena-in.cz/rubrika.asp?idc=16384&id=2

    A nic na věci nemění, že dotyčná "nová redaktorka" už není členem redakce.

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:29:29
  19. avatar
    [152] ramida [*]

    sarka.denkova: přestože nerada mluvím za někoho jiného (zvlášť bez jeho vědomí), troufnu si tvrdit, že cílem kritiky není vás rozplakat, zničit... A taktéž si troufnu tvrdit, že spousta z nás pracuje nebo pracovala pod tlakem a dokáže si představit ten nápor, ale to nemůže být omluvou pro zásadní pravopisné a stylistické chyby.

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:26:30
  20. avatar
    [151] Odemětobě [*]

    Proboha,redakce,kam to spějete? Chcete být profesionálové,ale neslyšíte kritiku.A aby majitel odháněl klienty ke konkurenci,to zažívám poprvé.Je to opravdu tak velký problém dbát na spisovný jazyk český? Pane Radku Kříži,mám na Vás pravý nefalšovaný vztek.

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:13:31
  21. [149] Kaliban [*]

    Ano, Radku, ten poslední příspěvek to ilustruje poměrně jasně.

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:56:09
  22. avatar
    [148] Markýza [*]

    channah: přechod od tykání k vykání jsem zažila na bývalém pracovišti, když jednoho troubu povýšili na zástupce vedoucího

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:55:48
  23. avatar
    [147] Markýza [*]

    radek.kriz 143: děkuji za varování, zařídím se podle toho

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:54:43
  24. avatar
    [146] Markýza [*]

    Kaliban: velmi trefné

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:54:12
  25. avatar
    [145] Channah [*]

    radek.kriz: hm... znám přechod od vykání k tykání, naopak to absolvuji poprvé V několika slovních výměnách jsme si dříve bez problémů tykali. Mimochodem to, že je Vaše paní redaktorka na dovolené, nás jako čtenářky opravdu nezajímá. Tak Vám přeji příjemné odreagování, jdu udělat to samé

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:51:40
  26. avatar
    [143] Radek Kříž [*]

    To je překlepů - mizím :)

    Kaliban - hezky napsané - teoreticky to také zvládám.

    Na to že je nás málo si nestěžuji - doplňujeme tým a hledáme vhodné lidi.


    Nervy mi netečou, to si nemohu dovolit. A krom toho není z čeho. Od té doby co odešla Merylka a Markéta nám stoupla návštěvnost o 15%

    Takže já jsem vcelku v pohodě. Inzerenty totiž nezajímá co si o nás v redakci myslíte, ale počet návštěvníků a otevřených stran.

    Mne zajímá, co si o nás většina z těch 80 000 lidí co nás za měsíc přečte, myslí.
    Proto tu s vámi diskutuji, proto jsem tento článek vydal....

    Přeji hezký den.

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:50:29
  27. [141] Rikina [*]

    Kaliban 132:

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:49:34
  28. avatar
    [140] zuzinka [*]

    asi vaše korektorka tu dovču už potřebuje

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:49:04
  29. avatar
    [137] Channah [*]

    Kaliban: Asi bych to nenapsala líp, i když se tu o to nějakou tu hodinu snažím.

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:47:58
  30. avatar
    [136] Radek Kříž [*]

    vikina007: a k dobru nám neslouží, ž ejsme zveřejnili vlastní kritiku a navíc se zapojili do diskuse?

    Hmmm, možná bude nejlépe z mí strany odejít dělat něco pro odreagování.

    Tímto se svámi loučím apřeji krásný den.

    A pokud unesete další chybové orgie tak zítra naviděnou a to nebude jen tak ledajaké vydání:)

    Naše korektorka Alena Pechová si bere na týden dovolenou a korektury padají na mou hlavu, protože rozpočet neunese korektorky dvě.

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:45:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme