Bulvár

Vendula Svobodová: Návrat do života


Vendula Svobodová, manželka tragicky zesnulého Karla Svobody, se po třinácti měsících, které uplynuly od sebevraždy jejího manžela, odhodlala pustit se do nového vztahu. Našla si o šest let mladšího přítele, podnikatele a obchodníka s nábytkem, Petra Auše.

Oba šťastně zamilovaní se spolu scházejí již několik měsíců, Vendula ale doposud tvrdila, že jde jen o kamarádský vztah. Seznámili se poté, co si Vendula pořídila nový dům v Říčanech.

Vendula podle očitých svědků při vztahu s mladším mužem, který je k ní dostatečně pozorný a milý, jen rozkvétá do krásy, vypadá velmi odpočatě a uvolněně. S přítelem navštěvuje večírky a společenské akce, baví se a popíjejí. Po dlouhé době, kterou Vendula strávila v ústraní, ani není divu.

Podle Venduly je nejdůležitější, že k ní její partner cítí hlubokou lásku, která dokáže překonat všechny nesnáze. Jakub, syn Venduly Svobodové, s máminým novým přítelem také bez problémů vychází a cítí se velmi spokojeně.

Proč je po ztrátě partnera důležité období, ve kterém se člověk oddává truchlení? Jde o přirozený proces? A jak dlouhá doba je nutná k překonání zármutku a k „návratu do života“? Měl by se člověk, který přišel o životního partnera, pouštět záhy do nového vztahu? A proč si někteří lidé po této smutné události vyberou samotu a s nikým novým se seznamovat nechtějí?


Vendula SvobodováTruchlení a smutek k životu patří (komentář odborníka)

Jsem přesvědčená, že když někoho důležitého (a nemusí to být jen partner) ve svém životě ztratíme, truchlení je skutečně nejen přirozené, ale i velice na místě. Období smutku nám totiž umožní tak trochu náš život přerámovat. Smutek většinou přichází při ztrátě skutečně blízkého člověka. A blízký je vlastně někdo, na kom nám záleží – na kom v podstatě část našeho života spočívá. Doslova by se dalo říct, že daný člověk nám v jistém smyslu byl pilířem, na kterém jsme měli postavený svůj domeček…

A teď, když jsme o pilíř přišli, musíme svůj život přestavět. Pokud se jednalo o našeho partnera, může to být přestavba doslova od základů. A právě smutek je stavem k takové přestavbě velice vhodným. Když jsme smutní, koncentrujeme se většinou na sebe, na své nitro, sledujeme, co v nás probíhá, a zvažujeme, co má smysl, co nemá, co nám schází...

Nezřídka se v rámci truchlení mohou objevit i jiné pocity, jako třeba vztek na zemřelého, jak nám to mohl udělat, proč nás tady nechal... a když si pořádně popláčeme, třeba i zakřičíme, máme šanci si tyto pocity pořádně uvědomit, pojmenovat a dostat ze sebe ven. Tím nás přestanou vevnitř tlačit, svazovat, zúzkostňovat.

Když jsme – v podstatě s vyúčtováním – hotovi, teprve pak můžeme s čistou hlavou začít přemýšlet, co dál. Doba truchlení nicméně může u každého být skutečně velice odlišná a není na místě odsuzovat nikoho, ani když mu truchlení trvalo pár týdnů, ani když mu trvá více let. Krátká doba rozhodně nemusí znamenat, že dotyčný zemřelého „neměl dost rád“!

Někteří si prostě vyberou, že budou brzy pokračovat v novém vztahu, a jiní tuto strategii nevolí. Není to ani dobře, ani špatně. Je to pouze odrazem toho, že jsme každý jiný a se situacemi v našem životě zacházíme různě (napadá mě, že někdo třeba za život vystřídá více zaměstnání, sportů atd. a někdo je zas věrný jedné firmě a celý život chodí běhat). Obdobně se odlišnosti projeví i našich partnerských životech.

Ovšem někteří lidé se rozhodnou zůstat (a může to být jak po smrti, tak po rozvodu) dlouhodobě, nebo „napořád“ sami. O těchto případech si myslím, že již s revizí nemají mnoho společného. Bude se spíše jednat o jakousi zahořklost, strach znovu se zamilovat, někomu se otevřít a pak znova třeba zažít bolest ze ztráty.

Ta sice může být veliká, ale otázkou je, zda prožití velké části života o samotě nakonec v součtu nepřinese více bolesti než sice těžké, ale zato časově ohraničené období po ztrátě drahé bytosti... A tuto otázku si právě někteří zodpoví tak, že menší bolest je zůstat sám. Tito lidé pak logicky další vztahy nenavazují, protože nikdo vědomě nevolí variantu, kterou on sám považuje za bolestivější.

Autor komentáře: Mgr. Katarína Filasová

Článek je převzatý ze serveru www.sexualne.cz

   
17.03.2008 - Společnost - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] pupicka [*]

    Jako spousta dalších v mém okolí držíme Vendule palce a přejeme konečně klid a soukromí.Děkujeme moc za Kapku naděje,která pomáhá těžce nemocným dětem.Pracuji s onkologicky nemocnými a vím,jak je těžké se smířit s takovými diagnozami v rodině natož u vlastního dítěte.Obdivuji sílu,kterou v sobě zmobilizovala pro ostatní.Už jen kvůli tomu si nezaslouží pomluvy a napadání.Ona je člověk jako každý jiný a každý máme nějaký ten vroubek.Jen je lidem víc na očích.A co se truchlení týká,každý nese smutek a ztrátu jinak,přesně jak to píšete.Ale je to máma malého dítěte a nemůže plakat v koutě...Prostě držíme palce,Vendulko!

    superkarma: 0 19.03.2008, 20:47:03
  2. avatar
    [56] Mylady [*]

    Paní Svobodová je pro mě žena, jako každá jiná. Je plno žen, který mají hodně těžký život a musejí se s tím vypořádat, ale nemluví se o nich.

    superkarma: 0 19.03.2008, 11:02:09
  3. [55] rozina [*]

    sOUHLASÍM, AŤ SI ŽIJE ŽIVOT PODLE SVÉHO. aLE hrdinka, - TAK TO JE PŘEHNANÉ, URČITĚ HRDINKY U NÁS V REPUBLICE MÁME, ALE ONA TO NENÍ.
    jE MEDIÁLNĚ PROFLÁKLÁ, ALE SLOVO HRDINKA NÁLEŽÍ KOMUKOLIV ZA ZVLÁŠT ZÁVAŽNÝ HRDINSKÝ ČIN.
    a U NÍ SE NEJDENÁ O HRDINSTVÍ.... SPÍŠE NAOPAK !!!

    superkarma: 0 18.03.2008, 11:38:07
  4. avatar
    [54] Eva Randová [*]

    Přeji rovněž pohodu v životě a klid od médií.

    superkarma: 0 18.03.2008, 11:23:27
  5. avatar
    [53] edith1975 [*]

    hodně štěstí

    superkarma: 0 17.03.2008, 23:22:38
  6. avatar
    [51] Lilinka [*]

    Já jí přeju, aby měla už konečně klid

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:47:43
  7. avatar
    [50] AnteaX [*]

    Je to silná žena, se kterou se život nemazlil a naložil ji spoustu dobrého i zlého. Myslím, že o ni ještě uslyšíme a někam to dotáhne Každopádně ji přeji hodně štěstí

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:33:26
  8. avatar
    [49] labella [*]

    Přikláním se k většině a přeju Vendule jen to nej. Špatnýho si v životě užila až až a taky má nárok, být šťastná. Po honu na čarodějnice, který na ní pořádali bulvární plátky a samozvaní kritici jejího manželství (Renč a jemu podobní), se k ní konečně život otočil vlídnější tváří.

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:09:51
  9. avatar
    [48] Vivian [*]

    hodně štěstí

    superkarma: 0 17.03.2008, 15:44:26
  10. avatar
    [47] Abatyse [*]

    Mě je paní Svobodová taky velmi sympatická, má těžký život, musela se vyrovnat s celou řadou ztrát a určitě není na nás, abychom soudili jak rychle to zvládla, ne? Navíc dělá spoustu dobrý věcí - pro děti i pro celou společnost a určitě nikomu neškodí! Takže jí přejme jen to dobré a ať se má krásně

    superkarma: 0 17.03.2008, 14:31:47
  11. avatar
    [46] Karmela [*]

    Přejí ji hodně štěstíčka.

    superkarma: 0 17.03.2008, 14:31:07
  12. avatar
    [45] Heduš [*]

    rek11: naprosto souhlasím!!! č. 15

    superkarma: 0 17.03.2008, 14:16:32
  13. [44] Majkii [*]

    Vendulu Svobodovú mám rada, do Kapky naděje pravidelne prispievam. Neznášam amatérske rádobypsychologické kecy, že má podiel na sebevražde svojho muža . Ja sama som mala tú česť s psychicky labilným chlapom, ktorý mi pri každej žiarlivostnej scéne vyhrožoval sebevraždou. A keby to urobil, nechápem prečo by som sa ja mala cítiť previnilo.

    superkarma: 0 17.03.2008, 13:46:01
  14. [43] hajcena [*]

    Přeji Vendule hlavně klid, čas a prostor pro "nový" život.

    superkarma: 0 17.03.2008, 13:38:59
  15. [42] xenie [*]

    paní Svobodovou osobně neznám, ale faktem je že zůstala po hodně hnusné sebevraždě manžela sama s děckem, a to asi není snadné i bez útoků médií a propírání jejího soukromí v časácích a na netu... to musí být na bohnice

    superkarma: 0 17.03.2008, 11:48:07
  16. avatar
    [41] Ni-ka [*]

    Já souhlasím s monyk,protože Vendulu už novináři naotravovali dost.

    superkarma: 0 17.03.2008, 11:42:21
  17. avatar
    [40] monyk [*]

    Pani Svobodove preji hodne . Myslim si, ze by ji uz konecne mohli nechat na pokoji. To, ze nekeca a pomaha mi pripada jako dostatecna vizitka, co je za cloveka. A to jak dlouho nekdo truchli po zemrelem je kazdeho vec. Mladsiho partnera ma spoustu lidi, takze to zduraznovat mi pripada hloupe.

    superkarma: 0 17.03.2008, 11:30:17
  18. avatar
    [39] závislá na čokoládě [*]

    Přeji paní Svobodové konečně štěstí a hlavně klid od médií. Je mi moc sympatická a pokud by nebyla mediálně známá, těžko by mohla pomáhat dětem, tak jak to dělá.

    superkarma: 0 17.03.2008, 11:19:02
  19. avatar
    [38] Kelly [*]

    Na té fotce jí to sekne

    superkarma: 0 17.03.2008, 10:38:40
  20. avatar
    [37] idiska [*]

    nikdy jsem ji neměla nějak moc v oblibě...jak už tu bylo napsáno, nepatřím do jejího fanclubu...tak je mi to vcelku jedno...ať si dělá, co chce...svéprávná je, ne ...Karla Svobody je mi líto, byl to dobrý skladatel

    superkarma: 0 17.03.2008, 10:33:26
  21. avatar
    [36] Modré z nebe [*]

    Přeju Vendule hodně štěstí, a aby jí to s novým partnerem klapalo. Doufám, že si lidi nemysleli, že zůstane truchlící vdovou do smrti ... to by byla škoda

    superkarma: 0 17.03.2008, 10:30:57
  22. avatar
    [35] Luciš [*]

    Enny: bacha, hodně oslovení může začínat na P

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:47:58
  23. avatar
    [34] Jupíí [*]

    Mánička: mno, vzhledem k tomu, že Svobodové, je zde věnován stejný prostor jako Haničce Novákové z Horních Bukviček, kterou tříská manžel, odhaduji, že obě na tom budou s nulovatostí nastejno . Ale Hanička si to aspooň tady přečte a příště ji flákne manželovi ona

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:38:08
  24. avatar
    [33] abaka [*]

    tak já to paní Vendule přeji,každej má nárok někoho mít a milovat ho, a její syn taky potřebuje mužskej vzor ,ale vůbec nevím proč se to pořád řeší,vždyt je to pouze její věc a ne nás ostatních,ona také neřeší život ostatních lidí,tak proč jí nenechají na pokoji?přijde mi ,že ten hon na ní je už nevkusnej,asi není o čem psát..

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:34:22
  25. avatar
    [32] *modrá [*]

    Mánička: jasan

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:32:13
  26. avatar
    [31] vlskorepa [*]

    A proč ne. Za prvé je to její věc a za druhé jí to přeju.

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:31:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Mánička [*]

    *modra: ok, ale pak se nediv, když si i já dělám názor

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:30:48
  2. avatar
    [29] *modrá [*]

    Mánička: já bych tu nerada nějak bouřlivě diskutovala, nezlob se

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:29:41
  3. avatar
    [28] Mánička [*]

    Jupíí: mně je Svobodová vcelku ukradená, přijde mi, že je kolem ní rozhodně větší humbuk, než je její důležitost, ale právě proto, že jsem s ní nesedávala na písku, bych si nikdy neodvážila tvrdit, že to je vychytralá nula

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:28:22
  4. avatar
    [27] Mánička [*]

    *modra: tož dobrá tedy... můžeš mi nějak přiblížit, jak může někdo někomu druhému přispět k sebevraždě??? Nejlépe tedy na případu Venduly Svobodové

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:26:35
  5. avatar
    [26] rek11 [*]

    Jupíí: všichni?! nejmene polovina lidi ji tu neoslovila vubec -vcetne me a co ty jsi udelala pro nemocne deti?

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:20:13
  6. avatar
    [25] *modrá [*]

    Mánička: dneska je bulvár už i žena-in, tomu se holka těžko vyhnem, dovolila jsem si použít mozek a mít svůj vlastní názor, promiň že je jiný než tvůj

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:19:48
  7. avatar
    [24] rek11 [*]

    kareta: no ja bych rekla,ze je hodne bab,co tohle delaj zadarmo

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:19:03
  8. avatar
    [23] Jupíí [*]

    paní Svobodová je vychytralá nula. Pročpak jí všechny říkáte Vendula, sedávaly jste s ní na písku ?

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:18:10
  9. avatar
    [22] kareta [*]

    rek11: chudina je mladá holka, co obětuje mládí nevyrovnanýmu chlapovi (i za ty prachy )!!!

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:16:32
  10. avatar
    [21] Mánička [*]

    *modra: možná přestaň číst bulvár a v takto vytvořených volných chvílích začni použivat svůj vlastní mozek. Někdy to bolí, ale výsledek se vyplatí

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:11:26
  11. avatar
    [20] Enny [*]

    Vendula je pro mě paní s velkým P. Její osobní život mě nezajímá, každý má právo žít podle svého. A kdož jsme bez viny , hoďme kamenem...
    Pro mě je důležité, co dokázala udělat pro nemocné děti.Neslibuje, plní...

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:09:11
  12. avatar
    [19] Mam [*]

    No bylo na čase, aby se oklepala. Ten tlak co na ní byl by jen tak nekdo neunesl.

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:06:36
  13. [18] Mehteb [*]

    Myslím že si už užila dost a dost.... s nikým se život nemazlí. Tak jí přeju přítele a trochu obyčejné starosti, možná celý nový život.
    Myslím že hlavně jí lidi závidí peníze, které asi dostane /což je tedy dost sporné/, ale už nevidí tu bolest, starosti a otravování médii i příbuznými. Já bych její život nechtěla a přeju celé její nové rodině hodně sil, klidu a normálního života.

    superkarma: 0 17.03.2008, 09:02:26
  14. avatar
    [17] rek11 [*]

    kareta: no ty jsi TA ,co za to může a on je chudinka,kterej to neunesl...to nevíš?

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:56:51
  15. avatar
    [16] kareta [*]

    *modra: jak můžeš přispět k něčí sebevraždě?

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:55:43
  16. avatar
    [15] rek11 [*]

    *modra: no podle toho co on sam rikal..ja bych ho kopla uz ve chvili,kdy by nam umirala dcerka a on vysoustaval mezitim s jinou-to bych neunesla a kdyz pak jeste rekl,ze by na tom nic nezmenil klidne do tv a verejne

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:52:53
  17. avatar
    [14] *modrá [*]

    rek11: no otázka je jak k jeho sebevraždě svým chováním přispěla že...chuděrka

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:51:24
  18. avatar
    [13] rek11 [*]

    Myslím,že si dost holka užila.Přijít o dcerku,pak i o muže a zustat sama s malym prckem Jestli se z toho dokazala sebrat,je podle me fakt třída

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:50:13
  19. avatar
    [12] *modrá [*]

    Taky nemám obrázek. Všude je už nějak převendulováno tak myslím že článek o truchlení mohl vyjít jen tak bez té divné paní. Dobré knihy k této problematice jak se vypořádat s truchlením a ztrátou blízkého píše paní Naďa Špatenková.

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:44:13
  20. [11] FAXÍK [*]

    taky nemám žádný obrázek

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:32:30
  21. avatar
    [10] Beruška1 [*]

    Snad bude v novém vztahu šťastná. A ať si každý truchlí, jak dlouho chce, je to jenom jeho věc. A dle mého názoru, raději kratší dobu než na věčné časy.

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:32:26
  22. avatar
    [9] liva99 [*]

    Vendule přeji hodně štěstí! Co se týká truchlení, v mém okolí jsem narazila právě na to, že jsem truchlila krátkou dobu neměla jsem ho tak ráda, proto se prarodiče zřekli vnučky a už 9 let o ní nic nevědí.

    superkarma: 0 17.03.2008, 08:23:30
  23. avatar
    [8] lenagirl [*]

    ať si dělá co chce je to její věc , mě nebaví pořád poslouchat a číst o tom co dělá tyhle lidi žijí jinak než my

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:42:56
  24. avatar
    [7] Heduš [*]

    Mám známou, které, přímo na Silvestra, před jejíma očima přejel automobil přítele a on na místě umřel. Už je to 2 roky a né a né se z toho dostat. Je jí 27 let a je nám jí líto v tom, že jí opravdu nemůžeme nějak pomoci a musí se s tím prostě nejdřív vypořádat sama...

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:37:30
  25. avatar
    [6] Heduš [*]

    Konečně výborný komentář od odborníka.

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:33:53
  26. [5] vopičková [*]

    přeju jí nový vztah je to mladá ženská tak co

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:31:06
  27. avatar
    [4] RenataP [*]

    Po Vendule Svobodový je mi prd a myslím, že celýmu národu taky. Myslím, že ten hnus před rokem úplně stačil...

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:26:43
  28. avatar
    [3] Dudlajlama [*]

    OlgaMarie: presne tak, nejsem zrovna v jejim fan clubu, proc by si ale nemohla najit noveho partnera mlada zdrava zenska? Kazdy to ma prece jinak a doba smutneni se neda predepsat.

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:14:58
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Stačila by část o truchlení. Proč život paní V.S. přetřásat? Zviditelnila problém těžce nemocných dětí a s tím související tragedie rodin a zoufalý nedostatek financí ve zdravotnictví. To je to, čím by se měla media zabývat.

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:08:58
  30. avatar
    [1] Evikus [*]

    Místo obrázku mám prázdné místo a v levém rohu červený křížek

    superkarma: 0 17.03.2008, 07:03:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme