.

„Vdám se z rozumu, jen tak od něho budu mít konečně klid!“ je rozhodnutá Mirka (34)

Vztahy

„Vdám se z rozumu, jen tak od něho budu mít konečně klid!“ je rozhodnutá Mirka (34)

Pro někoho je svatba z rozumu přežitkem nebo holým nesmyslem. Najdou se však tací, kteří do takového manželství jdou. Je to pro něj ta nejlepší volba, tedy podle jejich slov. Takového názoru je i Mirka. Ta se také rozhodla říct své ano muži, kterého nemiluje, ale ví, že je pro ni vysvobozením.

nevěsta

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Již několik let je Mirka zamilována až po uši, bohužel nešťastně. Její láska není opětována a dotyčný si s ní pouze hraje. Zprvu ji to bavilo, ale čím je starší, je to více a více bolestivější. Nyní se rozhodla pro krok, který nikdo z jejího okolí nechápe - vdát se z rozumu. Ona je ovšem přesvědčena, že je to jediné řešení, jak ukončit své trápení. „Chodili jsme spolu, po necelých dvou letech jsme se vzali a za pár měsíců se rozvedli. Absolutně nám to neklapalo. Bolelo to, jak se ale říká, čas vše vyléčí. Po nějaké době jsem z toho byla venku, dokud se opět neobjevil.“ Vypráví Mirka o muži, kterého přes to všechno stále miluje. „Bylo to stále dokola, spolu, od sebe, spolu, od sebe, ale mě to už přestalo bavit. Řekla jsem mu již definitivní ne, ale on neposlechl. Neustále mě kontaktuje a vyhledává. Vždy si najde cestu, jak mi vstoupit do života a zase z něj odejít. Tím mě vždy položí. Nic na něj neplatí. Nechápu, proč mi neustále musí ubližovat. A jeho odpověď? Nemůže prý beze mě žít. Se mnou ale také ne.“

Nejvytrvalejší ze všech lásek je ta nešťastná.
George Bernard Shaw

Zdroj: www.citaty.net

Mirka z toho kolotoče skončila v péči psychiatra. Nemůže v noci spát a celkově to nezvládá. Právě proto se rozhodla pro netradiční řešení. Chce se vdát za svého nejlepšího kamaráda, který ji miluje, ač ona jeho ne. „Já k němu nic takového necítím, ale vím, že když se vdám, budu mít klid. Můj exmanžel mi to i řekl. Navíc chci děti, už mám nejvyšší čas. Nechci čekat a jen se trápit. Vím, že mě můj kamarád zbožňuje a chce si mě vzít. Nabídl mi to několikrát. U něj vím, že mi dá vše, po čem žena touží, hlavně, budu s ním v pohodě, a to já chci ze všeho nejvíc.“ Mirčino resumé nikdo z okolí nechápe a všichni jí to rozmlouvají, ale ona si stojí za svým. „Ať si každý říká, co chce. Nikdo neví, jaké to je. A že nemůžu být ani takhle šťastná? Omyl! Kolik manželství bylo uzavřeno z rozumu a fungovalo či fungují?“ má jasno Mirka, která se už toto léto stane vdanou paní.

Dokážete si představit, že byste se vdala z rozumu?

Možnost%
Ano, ale musela by to být opravdu krajní nouze18
Nevím, nikdy jsem v takové situaci nebyla a doufám, že nebudu49,1
Ne, co je život bez lásky?28
Jiná odpověď (napište do diskuze)5

Čtěte také:

   
27.06.2016 - Láska a vztahy - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [36] ivišek [*]

    Sml48 myslím si, že postupem času může dojít k pěkné lásce, nakonec to tak dopadneSml59

    superkarma: 0 08.07.2016, 11:51:19
  2. avatar
    [35] Tomíška [*]

    Sml80pokud chce mít manželství na těchto základech tak asi moc rozumu nemá

    superkarma: 0 07.07.2016, 19:04:19
  3. avatar
    [34] peetrax [*]

    risina — #30 právě - kdyby tam nefiguroval ten třetí, bývalý, bylo by to v pohodě. Takhle... Sml80

    superkarma: 0 27.06.2016, 23:00:24
  4. [33] Rikina [*]

    A to já bych se klidně vdala z rozumu. Z lásky už jsem to jednou zkusila před 34 lety, a jak to dopadlo. Sml24 Pěkně sepsat předmanželskou smlouvu, jasně si vytyčit ta vzájemná očekávání, a podmínky, za kterých by to mohlo fungovat, a pak by se vidělo. Sml80

    superkarma: 1 27.06.2016, 21:14:50
  5. avatar
    [32] SNÍŽEK [*]

    bez lásky to nemá smysl Sml23

    superkarma: 0 27.06.2016, 21:08:35
  6. avatar
    [31] diblice [*]

    mně to tak funguje už 20 let

    superkarma: 2 27.06.2016, 16:11:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] risina [*]

    Nepripada mi vubec divne vdat se v tomto veku z rozumu za nekohl, koho mam 'jen' rada a s kym mam spolecne zajmy, zivotni priority atd. Hlavne at se pak drzi dal od sveho 'osudodoveho' muze.

    1. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 1 27.06.2016, 15:59:50
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    Ach jo,zase jedna vypočítavá potvůrka...bere si muže,kterého nemiluju,ale ví,že u něj bude mít všechno,po čem žena touží Sml80 jenže ona touží po jiném muži,ne? Tak nějak nechápu,proč si myslí,že bude šťastná Sml80

    superkarma: 0 27.06.2016, 15:55:24
  3. avatar
    [28] Kadla [*]

    No, myslím, že to dopadne tak, že se slečna vdá a pak bude svému manželovi zahýbat se svým expřítelem...

    superkarma: 4 27.06.2016, 13:35:48
  4. avatar
    [27] Motty [*]

    gerda — #25 Dík za tip, už jsem se dívala, že to tady v knihovně máme. Sml67

    superkarma: 0 27.06.2016, 12:35:23
  5. [26] Andreadornova [*]

    Nezávidím paní takový stav ,neodsuzuji každý svého štěstí strůjcem , ale já bych to asi nezvládla

    superkarma: 1 27.06.2016, 12:13:18
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    Já mám doma skvělou knížku, jmenuje se Jak nezabít manžela, autor Pavel Verner. Vyšlo to taky pod názvem Maryša naruby - což obsah vystihuje lépe. Ale ta je pod kulišáckým pseudonymem Helena Farská. Tak kdo se chce pobavit a kácet smíchy, vřele doporučuju. Nejde tam o nic menšího, než o čistou lásku kontra materialismus. Marie Oblizová, Irenej, František...postavy jsou tam přesně jako v té klasické Maryši. I žid tam má svoji skvělou roli, sexuálně osvětovouSml52

    1. na komentář reaguje Motty — #27
    superkarma: 1 27.06.2016, 11:16:14
  7. [24] cilani [*]

    misa.35 — #20 nemyslím si, že by se měl člověk řídit pouze rozumem, je do toho třeba dát i cit. Jenže je také třeba umět poznat, kdy ty city radí špatně a v tu chvíli je prostě neposlouchat.. Prostě - máme rozum i city a je to třeba nějak skloubit dohromady..

    superkarma: 3 27.06.2016, 11:11:14
  8. avatar
    [23] enka1 [*]

    Když ex dodrží a slečna též, nevidím problémSml24

    superkarma: 0 27.06.2016, 11:06:43
  9. [22] dadma [*]

    Dneska ve svém věku si to představit umím. Když jsem byla mladá ,tak určitě ne.Ke všemu člověk dojde věkem. Zamilovanost vyprchá u každého a pak teprve vidíme ,jak kvalitního partnera jsme si vybraly?

    superkarma: 1 27.06.2016, 11:04:01
  10. avatar
    [21] Ni-ka [*]

    Od přátelství je jen krůček k lásce a z těch zamilovaných se taky někdy stávají spíš přátelé, takže slečně držím pěsti, ať je s kamarádem šťastná. Jen ať ho potom nepodvádí s bývalým, to by si pán nezasloužil.

    superkarma: 2 27.06.2016, 10:46:23
  11. avatar
    [20] misa.35 [*]

    Rampepurda — #17 cilani — #14 V pátek tu brojil "Mickey Mouse" za to, že se dospělý člověk má řídit rozumem. Tady je jasná ukázka. Vdát se z rozumu a ne z poblouznění - přitažlivosti či jak to nazvat, vůbec není špatné, naopak. Sml67

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    superkarma: 0 27.06.2016, 10:24:53
  12. avatar
    [19] Mickey Mouse [*]

    gerda — #18 Souhlas! Sml67

    Nevím, jestli těm emocím v článku se dá říkat láska. Je to spíš divná posedlost - trochu touhy, trochu vzrušení, trochu strachu, trochu okouzlení, trochu trucu... Sml80

    Dříve lidem manželství domlouvali rodiče, případně se lidé brali kvůli vzájemné podpoře a zajištění. Říkalo se, že když se k sobě manželé budou chovat slušně, lásku mezi sebou nakonec vytvoří. Věřím, že to tak je správně. A tu šílenou zamilovanost by si lidi měli prožít (prosouložit) a v klidu se rozejít.

    superkarma: 5 27.06.2016, 10:22:43
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    cilani — #14Souhlasím. Ono ty sjednané sňatky dřív...to většinou rozhodovali rodiče. Poptali se na případného ženicha, na to byli dobří dohazovači, kteří věděli první poslední a na jejich slovo se dalo. Když vybrali rozumně oni a děti se podřídily, dalo se čekat, že to nedopadne špatně. Manželé si mohli dobře rozumět a po čase být spolu šťastni. Velká a sžíravá vášeň je sice fajn, ale pro manželství to není ten správný základ, když chybí všecko ostatní.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #19
    superkarma: 2 27.06.2016, 10:02:33
  14. avatar
    [17] Rampepurda [*]

    Proč ne Sml80 dobré přátelství je jako základ pro manželství rozhodně skvělý nápad Sml67

    1. na komentář reaguje misa.35 — #20
    superkarma: 2 27.06.2016, 09:14:34
  15. [16] bobani [*]

    další sci fi ?

    superkarma: 0 27.06.2016, 09:09:41
  16. [15] spavec [*]

    Exmanžel jí sám řekl, že od něj bude mít klid jen když se vdá? Tak hlavně ať dodrží slovo. Sml58

    superkarma: 0 27.06.2016, 08:40:38
  17. [14] cilani [*]

    gerda — #4Má teta se vdávala z rozumu, strýc to věděl, miloval ji a stál o ni i za tu cenu.. Nakonec ho milovat začala, on adoptoval její dceru a jsou už desetiletí šťastnou rodinou. Ne vždy je to neštěstí poslechnout rozum...Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #18
    2. na komentář reaguje misa.35 — #20
    superkarma: 2 27.06.2016, 07:59:57
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #11 Jo takhle Sml30 To jsem neřešila Sml23

    superkarma: 0 27.06.2016, 07:54:13
  19. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #6 Hele, strávila jsem několik let s přítelem - nepřítelem, co se mnou být nechtěl a beze mě taky ne. Bylo to bolestivé, ale poučné. Bylo mi lehce po dvacítce, ale trvalo to několik roků. A když se rozhlédnu kolem, znám jednu, co se vdala z rozumu. Vlastně dvě. Jedna kvůli baráku, protože jinak by "mohla kdykoli skončit pod mostem". Druhá proto, že i když ho nemiluje, on ji ano, poskytne jí zázemí a bezpečí. Některým ženám to nedělá problém. Tak jako je spousta chlapů, kteří se žení proto, aby jim žena vedla domácnost. Bylo, je a bude Sml80

    Teď mi dochází, další moje kolegyně vyprávěla, že si svého muže vzala proto, že se její bývalý (její velká nešťastná láska) oženil, že zvážila, že ten, kterého si bere, je rozumný, solidní a má ji rád. I po několika letech po sňatku ji trochu ranilo, když viděla, že žena bývalého čeká třetí dítě. Svět je plný takových příběhů.

    superkarma: 1 27.06.2016, 07:53:47
  20. avatar
    [11] Eva_CZ [*]

    Ale ja jsem ani tak neprotestovala proti samotnemu pribehu, jako proti otresnemu zpusobu podani.... Sml28

    1. na komentář reaguje Suzanne — #13
    superkarma: 3 27.06.2016, 07:46:13
  21. avatar
    [10] Suzanne [*]

    gerda — #7 Největší "blbosti" píše sám život Sml22Sml80

    superkarma: 1 27.06.2016, 07:40:05
  22. avatar
    [9] Pajinka [*]

    Taky divná věta:

    Má Mirka jasno, která se už toto léto stane vdanou paní. Sml80

    A k tématu - přeji Mirce, ať je s kamarádem šťastná Sml67

    superkarma: 1 27.06.2016, 06:59:35
  23. avatar
    [8] datura [*]

    No tak se vdá, se svým ex bude zanášet a je to O.K.Sml30Sml30

    superkarma: 0 27.06.2016, 06:39:17
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Eva_CZ — #6Je to sice blbost, na první pohled, ale ono je to v životě blbé zrovna tak. Už jsem to kdysi do diskuse psala. Moje bývalá kolegyně. Byla šíleně zamilovaná do jednoho chlapa. A to tak, že na něj čekala, když se oženil, pak rozvedl a tehdy si ji konečně vzal. Když jsem toho jejího potom uviděla, nevěřila jsem svým očím. Takový strejda...Sml30 V davu strejců k nepovšimnutí.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #10
    superkarma: 1 27.06.2016, 05:56:43
  25. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    .....dalsi vyplod choreho mozku. Totalni kokotina.

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    2. na komentář reaguje Suzanne — #12
    superkarma: 5 27.06.2016, 05:50:48
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Davidek — #1 Keltka — #2Ani jsem si nevšimla. Tohle nečtu slovo od slova, smysl zůstává zachován a člověk si zvykl domýšletSml52

    superkarma: 0 27.06.2016, 05:38:55
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    A co takhle oddech od chlapů vůbec a zkusit být aspoň chvilku sama?Sml58 Než se rozbouřené nitro zklidní. Tohle je jakýsi trucpodnik a chudák chlap, chudáci případné budoucí děti...jak se na obzoru zjeví onen osudový muž, zas mu padne k nohám. Nemá to v hlavě srovnané a záchranu zas čeká od druhého. Ten si to vůbec nezasluhuje - a copak on o její labilitě neví anebo ví, a přesto ji chce? Další blázenSml80.

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 1 27.06.2016, 05:37:53
  28. [3] Keltka [*]

    Trošku nechápu, proč dotyčná nemiluje svého kamaráda, který je tak strašně super. Nepíše o něm jediné negativum - například nepřitažlivost nebo něco jiného, jen jak by se s ním cítila strašně skvěle. A přesto ho nemiluje? Není sama přehnaně náročná nebo nevyzrálá? Za druhé-asi tomu prvnímu-ex manželovi, dává pořád nějaké šance, vždyť dokonce existuje Zákaz, aby se dotyčný přibližoval - stačí vyřídit přes právníky a měla by nejspíš pokoj. A nemusela by se kvůli tomu vdávat. Vdávat se pouze z rozumu a jen proto, že už na to má věk, mi přijde jako absolutní nesmysl - hlavně sňatek z rozumu jí asi štěstí nepřinese a chudák její nic netušící kamarád, který jí miluje a dává do toho city-jak by k tomu přišel on, když by jeho láska nebyla opětovaná? Zarazilo mě, že by s ním byla šťastná, spokojená a v sedmém nebi - a stejně po něm netouží. Asi by si měl ujasnit, co vůbec chce a jestli není třeba lesba. Nevím, ale mně teda připadá dost mimo.

    superkarma: 2 27.06.2016, 05:05:00
  29. [2] Keltka [*]

    Ano, redaktorka udělala chybu - mělo tam být Nemůže prý beze mě žít. Se mnou ale také ne.

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    superkarma: 0 27.06.2016, 05:00:46
  30. avatar
    [1] Davidek [*]

    ..A jeho odpověď? Nemůže prý beze mě žít. Beze mě ale také ne.“?? Sml80 něpanimaju[/i]

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    superkarma: 0 27.06.2016, 01:22:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme