Nový výzkum ukázal, že děti, které občas ve škole uroní slzičku, se prý soustředí daleko lépe než děti veselé. Vědci zjistili, že děti, které se právě dodívaly na smutné scény z filmů, dosáhly v následných testech lepších výsledků než ty, které se dívaly na něco veselého.

Výzkum, prováděný vědci z University of Plymouth, ukázal, že děti, které se cítí neutrálně nebo jsou posmutnělé, myslí zvídavě a kriticky, což jim pomáhá zvládat úkoly, které vyžadují zvýšenou pozornost. Naopak děti, které jsou pozitivně naladěné a cítí se bezstarostně, spíše v testu chybují, protože detailům nevěnují dostatečnou pozornost.

Jak uvádí list Daily Telegraph, vědci žádali děti ve věku šest a sedm let, které se napřed dívaly na scény z filmů, aby identifikovaly různé typy scén. Ukázalo se, že děti, které se dívaly na scénu ze Lvího krále, v níž lvíče Simba truchlí nad smrtí svého otce, dosáhly mnohem lepších výsledků než rozjařené děti, které se dívaly na veselou písničku z Knihy džunglí. Totéž se opakovalo u jedenáctiletých dětí, které poslouchaly Mahlerovo smutné Adagiatetto. Ty dosáhly lepších výsledků než děti, které doposlouchaly Mozartovu Malou noční hudbu.

Doktorka Simone Schnallová, která výzkum vedla, říká, že se ukazuje, že pocit štěstí sice pomáhá kreativitě a fantazii, ale negativní či neutrální nálada je užitečnější, když jde o úkoly, na které je zapotřebí se více soustředit. Dodává ale, že rozhodně není zapotřebí u žáků ve školách jakkoliv vzbouzet pocity smutku a neštěstí.

Zdroj: Korzo

Reklama