.

Vaše zkušenosti s pojišťováky a pojišťovnami: Jsou dobré, nebo spíš špatné?

Bulvár

Vaše zkušenosti s pojišťováky a pojišťovnami: Jsou dobré, nebo spíš špatné?

Voda pomalu ustupuje a na mnohých místech republiky se začínají sčítat škody. Řada lidí se s důvěrou a nadějí obrací na pojišťovnu, která při podpisu smlouvy tolik slibovala. Ale jakmile dojde k pojistnému plnění, kroutí se jako had. Máte podobné zkušenosti?

spořitelna

Dovolte mi jednu vzpomínku na povodně 2002, které jsem si „užila“ se vším všudy. Náš dům v Karlíně to odnesl v druhém kole. To znamená, že sice přežil první zásah, ale zřítil se při odčerpávání vody. Byl určen k okamžité demolici a my neměli nárok na nic. Pojistili byste se proti povodni, kdybyste bydleli ve třetím patře? Tak vidíte. Obyčejné pojištění domácnosti vám bylo platné jako mrtvému zimník.

Nicméně, i bez toho jsme měli štěstí a dostali finanční kompenzaci od státu. Hůře dopadl jeden náš známý, který vlastnil restauraci u řeky. Sice měl všechna možná pojištění, včetně živelních pohrom, ale když se voda prohnala interiérem, pojišťováci začali slovíčkařit. „A byl jste pojištěn proti povodni? Nebyl? Tak máte smůlu.“ Ano, můžete namítnout, že na to měl myslet dřív, tím spíš, že si zařídil podnik u vody… Ale po bitvě je každý generál a tisíciletou vodu tady nikdo nečekal.

Teď už je chytřejší a věřím, že je dobře pojištěn.

Já osobně pojišťováky nemusím. Když pominu povinná pojištění zdravotní a sociální, mám pojištěné jen auto. Ale i s „obyčejným“ povinný ručením jsem zažila hodně drahou zkušenost. Jednou mi neposlali složenku a já na pojištění úplně zapomněla. Pak přišla už jenom „darda“ v podobě exekuce. Když jsem se bránila, že neposlali žádnou upomínku, nebo výzvu, tvrdili, že upomínky chodily. Dokonce prý doporučeně. Jsem blázen, abych je ignorovala? Zpětně jsem si na poště zjistila, že žádné upomínky nepřišly, ale nebylo mi to nic platné. Částka 1600 korun se vyšplhala na 24 tisíc, které jsem musela zaplatit.

S touto pojišťovnou už nechci z principu mít nic společného. Udělala na mě dojem, že je nesolidní a chce z lidí vymámit peníze za každou cenu.

Jaké máte vy zkušenosti s pojišťovnami a pojišťováky, milé ženy-in?

  • Co všechno máte pojištěné?
  • Už jste někdy dostaly od pojišťovny peníze? Šlo to hladce, nebo jste je z nich musely tahat?
  • Máte nějakou nepříjemnou zkušenost s pojišťovacími úředníky? Také máte pocit, naplňují heslo:“když ptáčka lapají…“
  • Vyplatilo se vám nějaké pojištění? Jste pojištěná v souvislosti s povodněmi?
  • Jste zvyklé na jednu pojišťovnu, nebo máte smlouvy s různými pojišťovnami?
  • Co pro vás při podepisování smlouvy hraje nejdůležitější roli?

Napište nám, podělte se s námi o své zkušenosti, chvalte, ale i kritizujte?

Na vaše přípěvky se těším na adrese: redakce@zena-in.cz

A na co se můžete těšit vy?

   
11.06.2013 - Společnost - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. avatar
    [27] paníliška [*]

    Povinné ručení je prostě ze zákona povinné. Pokud není zaplaceno ve stanoveném termínu, chodí upomínky a na konec je pro neplacení pojistka zrušena, ale pojišťovna má samozřejmě nárok na zaplacení pojistného za dobu, po kterou pojistka byla aktivní. Nad pojišťovnami je Česká kancelář pojistitelů, která dohlíží, zda je vše v pořádku a zda motorové vozidlo, které je v provozu, je řádně pojištěno. pokud není, je oprávněna za každý den, který auto pojištěno není, vyměřit pokutu. Takže vinu bych rozhodně u pojišťovny nehledala, ta za Váš přístup nemůže.

    superkarma: 0 18.06.2013, 21:54:34
  2. avatar
    [26] Jindriska8 [*]

    Já se jim vyhýbámSml16

    superkarma: 0 11.06.2013, 21:31:02
  3. [25] Rikina [*]

    Vivian — #12 do kamene tesat

    superkarma: 0 11.06.2013, 20:03:19
  4. [24] Rikina [*]

    Dana Haklová — #13 do sporu bych taky nešla. Ale dá se dohodnout, a existují opravné prostředky. Proti platebnímu rozkazu můžete podat odpor a prokázat, že byl neoprávněný, nebo oprávněný jen na nižší částku. Můžete požádat o odpuštění penále. V krajním případě se dovolávat odstranění tvrdosti zákona. Ale tohle všechno se musí udělat dřív, než přijde exekutor, pak už je pozdě. Problém s poštou být může, ale každý si může nechat zdarma zřídit datovou schránku, a veškerá úřední korespondence mu potom chodí tam. V elektronické podobě. Podnikatelé mají datovou schránku automaticky přidělenou, ale může ji mít i fyzická osoba, pro lidi, co se zdržují jinde než mají trvalé bydliště, je to šikovné. To vím taky až jsem se poučila názorně, kdy mi přišlo předvolání k soudu, že jsem nezaplatila cosi, a bude to vymáháno.  Tak jsem se holt musela dostavit k soudu a dokazovat, že zaplaceno mám. Což se podařilo, žaloba byla vzata zpět. Každej může na něco zapomenout, nebo si nevšimnout včas, o tom žádná. Sml22

    superkarma: 0 11.06.2013, 20:01:51
  5. [23] Rikina [*]

    cilani — #11 podle jména ti to možná najdou, když je to aktuální zásilka, a víš aspoň přibližně, kdy měla přijít a od koho. Za půl roku už by ti nenašli nic. Sml80 Nehledě k tomu, že to mohlo být posláno na úplně jinou poštu, než kde se budeš ptát (ve větších městech běžná věc). Doporučené zásilky lze dohledat i zpětně, ale reklamaci musí dát odesilatel, ten má od toho doklad, že něco poslal.

    superkarma: 0 11.06.2013, 19:52:12
  6. avatar
    [22] kyka [*]

    S pojišťovnami je to asi jako se vším, některé lepší, některé horší. My máme dobrou zkušenost s úrazovkami a životním od dvou velkých a velmi špatné a to nejsme sami od jedné pojišťovny na G...

    Ať se stane cokoliv a máte jakékoliv pojištění, dokud se nesoudíte, nedostanete nic. Teď u ní zrovna něco řešíme a právnička co jsme u ní byli tam má na stole od téhle pojišťovny 5 soudních tahanic a od jiných nic.....

    Takže ruce od ní pryč, ať už potřebujete pojistit cokoliv a modlete se, aby Vás někdo od nich nepoškodil....

    superkarma: 0 11.06.2013, 19:52:09
  7. [21] smailinka74 [*]

    Když jsem něco vyřizovala, bylo to vždy bez problémů. Takže já jsem spokojená. Co mě "drtí" jsou telefonáty, kdy se ozve jiná pojišťovna a nabízí nové produkty apod. Už je toho fakt moc.Sml31

    superkarma: 0 11.06.2013, 14:24:16
  8. avatar
    [20] fulfy [*]

    Zatím docela nápor na nervy :(

    superkarma: 0 11.06.2013, 14:06:35
  9. avatar
    [19] peetrax [*]

    Ano, pojišťovna za to nemůže, protože neposlala složenku. Sml57 Přitom by si každý sám měl hlídat, kdy má pojištění zaplatit, ne? Sml80 Jako dospělý člověk mám zhruba přehled aspoň přibližně, kdy co platím a když mi třeba na jaře chodí nějaké žádosti o platby a ono už je léto, tak se začnu shánět.

    superkarma: 0 11.06.2013, 12:58:01
  10. [18] dadma [*]

    Dobré pokud nic nepožadujete.Je pravda, že u auta  jsme problém,  žádný neměli,ale manžel u úrazu tak to ano.

    superkarma: 0 11.06.2013, 12:54:44
  11. avatar
    [17] ekleinovka [*]

    A nakone stejně najdou kličku, aby to bylo co nejméně ..... No jo no., už muž postavil nový, takže mu že voda prasknout nanovo, zkušenosti máma :((

    superkarma: 0 11.06.2013, 12:43:40
  12. [16] martasko [*]

    hrůůůza, dveřmi vyhodíš, vlezou oknem, potom průduchem a pak snad i odpadní rourou Sml31

    superkarma: 0 11.06.2013, 12:42:27
  13. avatar
    [15] ekleinovka [*]

    Zkušenosti zatím docela zvláštní- když nám loni praskla voda na pozemku, vyjely tam bagry, plot zbořili, díra jako po granátu do které nakonec spadl zahradní domek a od října se táhne spor mezi vodárnou a obcí, kdože to ze své pojistky zamázne, fakt hustý

    superkarma: 0 11.06.2013, 12:41:45
  14. [14] doginka [*]

    Také bych to zákonné pojištění vozidla hned u nich zrušilaSml22 ,pochopím pár stovek,ale tohle Sml80

    Platím si pojištění,ale zatím jsem nemusela řešit pojistnou událost

    superkarma: 0 11.06.2013, 11:49:16
  15. [13] Dana Haklová [*]

    Rikina — #2 Nejsem přece blázen, abych neplatila záměrně. Vždycky mi posílali složenky a já platila poctivě, pak někdo zapomněl a mně to vypadlo z hlavy. Nejsem žádný asociál, co by se na takovou věc vykašlal.

    Našla jsem dokonce přes známého kontakt na právníka oné pojišťovny a ten mi naznačil, ať to raději zaplatím, že proti nim nemám šanci spor vyhrát

    1. na komentář reaguje Rikina — #24
    superkarma: 0 11.06.2013, 11:26:43
  16. avatar
    [12] Vivian [*]

    Mám pojištěné všechno, co je potřeba. V minulosti jsem už několikrát od pojišťovny peníze dostala a vždycky to proběhlo naprosto hladce, necukali se. (Kooperativa a Pojišťovna České spořitelny). A jednou mi dokonce poslali grátis zámečníka, když jsem si zabouchla dveře Sml52 (to byla zase Allianz).

    Člověk si musí dobře rozmyslet, co a jak si pojistí, jestli je to opravdu nutné a jestli to má pro něho smysl, a pak to probrat s nějakým nezávislým odborníkem, neuzavírat pojištění na nátlak pojišťováka, a vždycky se dopodrobna zajímat o obsah smlouvy, o podmínky plnění a tak... Než něco podepíšu, tak musím mít jistotu, že tomu rozumím a že víc, co podepisuju. Podpis je závazek. Lidi to hrozně podceňují a potom se diví.

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 1 11.06.2013, 11:00:23
  17. [11] cilani [*]

    Rikina — #6 vždyť přece není problém, aby to na poště vyhledali podle jména. Taky kolikrát neznám číslo zásilky, ale když vím, že mi má něco přijít doporučeně, tak si na tu poštu dojdu a podle jména mi jsou schopní říct, jestli to tam mám nebo ne..

    1. na komentář reaguje Rikina — #23
    superkarma: 0 11.06.2013, 10:55:19
  18. [10] MaVy [*]

    jsou poctiví pojištováci a prašivci jako všudeSml24

    superkarma: 0 11.06.2013, 10:40:49
  19. [9] robinek [*]

    Také mám "dobrou" zkušenost, nechala jsem se ukecat na životní pojištění u pojišťovny ING, i když jsem sama, na pojistném jsem zaplatila 50 tis. a pojišťovna mi mé peníze za 3 roky "zhodnotila" na 17 tis., tak jsem pojistku zrušila, na skvělá reklamou vychvalovaná pojišťovna na mé blbosti vydělala 33 tis.

    superkarma: 0 11.06.2013, 10:17:51
  20. avatar
    [8] gerda [*]

    Rikina — #6 ale za jediné opomenutí taková paleta??Sml80 Když předtím klient platil pravidelně?

    superkarma: 0 11.06.2013, 09:22:45
  21. avatar
    [7] Hanula [*]

    Sml16zatím dobréSml22

    superkarma: 0 11.06.2013, 09:02:43
  22. [6] Rikina [*]

    gerda — #5 hele, to ale říká úplně každý, že on za nic nemůže a že je v tom nevinně, a že nevěděl, zapomněl... No a u pošty si může ověřit zásilku odesilatel, pokud zná podací číslo. Adresát těžko. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #8
    2. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 1 11.06.2013, 08:53:53
  23. avatar
    [5] gerda [*]

    Rikina — #2 hele, buď lidská. Mj. Dana píše o tom, že se pojišťovna bránila tvrzením o zasílání upomínek, což pravda nebyla, zjistila si to a zapomenout může každý - třeba i kvůli nemoci. Už to mělo být podle zásad slušnosti důvodem k tomu, aby ji nevystavili potupné exekuci. Takové jednání je podle mě dost podlé - i když pojišťovnu chápu, jen tak může vydělávat.Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #6
    superkarma: 0 11.06.2013, 08:40:53
  24. avatar
    [4] gerda [*]

    je to přesně tak. Člověk platí poctivě jak mourovatý a stačí nezaviněná chybička...nikdo se neslituje. Nepomůže předchozí solidnost. Jakoby na to čekali.Sml57

    superkarma: 0 11.06.2013, 08:33:28
  25. [3] lidicka [*]

    Máme pojištěné auto - zákonné pojištění a domácnost (ne však u ČP). V pojištění domácnosti je i pojištění proti loupeži. Když dceru přepadli cikáni a vzali ji týden starý mobil + klíče od bytu + všechny doklady, od pojištovny jsme dostali zaplacený mobil,celou kupní cenu. Museli jsme akorát předložit účtenku o koupi, což nebyl problém. Dokonce pojištovna nečekala ani na  vyřešení loupeže policií ČR a peníze jsme dostali dříve, než vyrozumění o šetření loupeže.Sml22

    superkarma: 0 11.06.2013, 08:22:52
  26. [2] Rikina [*]

    Typické - nezaplatila jsem, ale pojišťovna je nesolidní. Sml57 Raději to nebudu komentovat. Sml80 

    No nic, já měla spoustu let sdružené pojištění domácnosti, a to u České pojišťovny, neb tenkrát jiná nebyla, a protože jsem měla družstevní byt, musela jsem povinně mít i pojištění, a doložit o tom papír bytovému družstvu. Jinak bych se na to vykašlala, pochopitelně. Potom bytové družstvo nechalo dům zrekonstruovat a zateplit,  a přišel přípis, že staré pojistky už neplatí a máme si uzavřít nové, u pojišťovny K.... a. Taky povinně, a za cenu cca třikrát vyšší. No, co už. Stalo se. A pak jsem se přestěhovala, pojistka přešla na nového nájemníka, a já mám zase družstevní byt, a zase by měl být povinně pojištěný, ale nikdo papír nechtěl vidět, a tak mám už tři roky zanedbáno. Hanbím se. Až jednou nebudu mít co dělat, budu s tím muset něco dělat, neb jak známo, náhoda je blbec, a i když bydlím na kopci a povodeň nehrozí, nedaleko je letiště. Takové pojištění proti pádu letadla... Sml32

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #13
    superkarma: 0 11.06.2013, 08:07:56
  27. avatar
    [1] marde [*]

    Pojišťováci jsou neodbytníSml22Jednou je odmítnete a přijdou s něčím jinýmSml22Když dojde na plnění, tak se z toho vykrucujíSml22

    superkarma: 0 11.06.2013, 07:59:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme