Bulvár

Váš příběh: Pozor na nácky, zmlátili mi děti!


Milá redakce, ráda bych se s Vámi podělila o nepříjemnou zkušenost, která se stala minulý týden a shodou okolností je aktuální v souvislosti s tím, co se stalo v Litvínově - Janově. Necítím se oprávněna posuzovat problémy soužití bílých s Romy, chápu, že není vůbec jednoduché.

 

Jen bych chtěla nabídnout pohled na nacionalisty, kteří se snaží vzít řešení romské otázky do svých rukou, z druhé strany. Mám totiž pocit, že velká část společnosti s nimi sympatizuje, což mě děsí. Tak tedy k příběhu:

 

Minulý týden si moji synové - 18letá dvojčata, prožila noc, na kterou asi nikdy nezapomenou... V noci na čtvrtek je v Praze na Stodůlkách přepadli náckové. Klukům ujel noční autobus (nevím, co je to napadlo takhle v noci brouzdat ve všední den, jinak chodívají v pátek nebo v sobotu, ale stalo se...). Nenapadlo je nic lepšího než počkat na další bus v nějakém nočním baru, který byl poblíž otevřený. Byli tři: dvojčata a jejich kamarád. Oblékají se spíš v takovém ležérním stylu, jeden má dlouhé vlasy do drdůlku, ale nejsou nijak zvlášť nápadní nebo extravagantní, žádní vyhulenci nebo anarchisti, normální studenti.

 

Seděli tam asi půl hodiny a v hudebním přehrávači - automatu si pustili reggee písničku, no a najednou se tam objevili nějací nabušení náckové a začali na ně řvát, co že to pouští za negerskou hudbu. Kluci to prý rychle zaplatili a začali se pakovat, ale pozdě. Venku už na ně čekalo asi už  5-6 agresivních skinů věkově tak mezi 20-30 roky, s velkým psem vlčákem. Brutálně je zmlátili hlava nehlava, pořvávali u toho německá hesla, pes kolem skákal a zuřivě štěkal. No, prý to byla hrůza. Jednomu ze synů se podařilo utéct a zavolat policii, jinak nevím, jak by to dopadlo. Ale stejně stihli kluky pořádně zdevastovat. Jednomu ze synů vymlátili dva zuby, jedničku a dvojku. Zbytky mu museli po kousíčkách odstranit na stomatologické chirurgii v Motole - trvalo to skoro 2 hodiny, měl rozmlácené i kořeny. Takže 2 přední zuby mu komplet chybí, dáseň má zašitou, dostal antibiotika. Až se zahojí, budeme řešit, jakou dát  náhradu. Implantáty stojí jeden 25 tisíc, celkem 50 - tak to vypadá spíš na protézku...

 

Kamarád má zase hrozné podlitiny v obličeji a na několik zubů uvolněných - dostal na ně dlahu, ale prý mu je zachrání. No, dějí se horší věci, já vím, mohlo to dopadnout hůř. Ale stejně jsem z toho všeho ještě teď v šoku.

 

A o přístupu policie ani nemluvím, ten byl naprosto laxní. Jen s kluky chvíli promluvili, ani žádný protokol nesepsali, zavolali jim sanitku a odjeli. Jestli prý kluci chtějí, můžou někdy přijít a podat trestní oznámení. Sanitkou do nemocnice s nimi nechali odjet i jednoho z těch skinů, který evidentně simuloval, uměl v tom chodit a chtěl mít záznam, že byl taky ošetřen. A taky aby zjistil, kam kluky vezou a dal vědět komplicům. Když pak po vyšetření kluci vyšli z nemocnice, čekal je šok:

Ti skini tam na ně zase čekali!!! Vyhrožovali jim, že pokud půjdou podat trestní oznámení, tak si je najdou a zabijou. Tentokrát se klukům naštěstí povedlo utéct. Vůbec nevíme, jak postupovat dál, asi celou věc necháme radši být. Na jednu stranu si myslím, že bychom měli podat trestní oznámení, ale mám o kluky hrozný strach, aby se jim ti primitivové opravdu nezačali mstít - vyhrožovali jim přece zabitím...

 

Rozhodně se nechci zastávat nepřizpůsobivých Romů, ale chci varovat před nacionalisty, kteří berou řešení problémů s nimi do svých rukou!

 

Měli bychom být ostražití, uvědomit si, jaká zvěrstva napáchali nacisté za války. Neonacisté - členové Dělnické strany, kterým lidé v Janově nadšeně tleskají a sympatizují s nimi, se k zrůdné nacistické ideologii hrdě hlásí.

 

Nacistická ideologie je založená na nenávisti k jakékoli odlišnosti, nejen rasové, lidé by si to měli uvědomit, než bude pozdě.

 

Kytka

   
21.11.2008 - Společnost - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [80] shb [*]

    Phoebe24: jak tě čtu tak ti ještě musím dodat: ok tak mně už taky nebaví rozlišovat mezi bílým dobrým a bílým zločincem, takže ty jsi pro mně taky zločinec, nemám náladu rozlišovat....tak co? jak to na tebe působí? je ti líp? nebo hůř? samozřejmě je to blbost, já to rozlišuju zcela individuálně a nikoho nehážu do jednoho pytle jako ty, uvažuj....

    superkarma: 0 25.11.2008, 11:29:45
  2. avatar
    [79] shb [*]

    Andrejka82, 48:
    Eva-Fl 49: ty se už s těmi svými lži jdi fakt bodnout.
    Vivian 51: protože když potkáme nácky tak nás zmlátí, jednoduché a prosté....
    Mánička53: a už jsem to říkala...ale Eva-Fl to nepobrala nebo si možná nečtě debaty do konce, některé jedou i týden....každopádně pro můj názor je to zcela irelevantní, ale pro váš zase evidentně ne, je to smutné...
    átéčko67: je v tom rozdíl


    superkarma: 0 25.11.2008, 11:25:21
  3. avatar
    [78] shb [*]

    Jaštěrička 46: jak u koho, ty ano, a spousta lidí ano, já ne a spousta lidí ne.....
    ještě mi někdo chce tvrdit, že tu někteří nejsou rasisti? Př.:

    21.11.2008 17:25:38 - phoebe24 (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    shb: koukám, že Ti dneska fakt nesedla snídaně: . Takže polopaticky: mě už nebaví rozlišovat mezi slušným a nepřizpůsobivým Romem.

    superkarma: 0 25.11.2008, 11:17:50
  4. [77] odlaska [*]

    Zajímala by mě jedna věc- až odsud opravdu vyženou všechny cikány, proti komu se jejich agresivita obrátí? Je lehké si vybrat a útočit na všemi odsuzovanou skupinu lidí, jenže co když příště půjdou proti nám??????

    superkarma: 0 24.11.2008, 10:42:55
  5. avatar
    [76] Suzanne [*]

    honuska: a možná taky ne. To není omluva.

    superkarma: 0 23.11.2008, 23:26:53
  6. avatar
    [75] honuska [*]

    Kdyby potkali partu opilých a agresivních romů, jak by se tato situace vyvinula? Možná podobně.

    superkarma: 0 23.11.2008, 22:33:50
  7. avatar
    [74] idiska [*]

    no a tohle je to, čeho se bojím ...nikdo neudělal s cigánama pořádek a ted nastoupí náckové a všichni budou za nima, protože už toho je dost, toho cigánského teroru, ale pak je docela dost možné, že příjde nacistický teror

    superkarma: 0 23.11.2008, 08:02:03
  8. avatar
    [73] kareta [*]

    átéčko: tihle jsou většinou taky na podpoře Pro změnu řvou, že jim cizinci berou práci, ale většinou jsou to lemplové, které nikdo nechce S cikánama se dá vyjít a co jsem měla zkušenost, UMÍ VZÍT ZA PRÁCI!!

    superkarma: 0 23.11.2008, 07:36:24
  9. avatar
    [72] Suzanne [*]

    átéčko: ale oni jsou lidi horší než cikáni. Cikáni tě otravují, štvou tě, že dělají bordel nebo že na ně doplácíš ze svých daní. Jsou hrozní, resp. jejich 80% je skutečně hrozných. Ale nacionalisti/skini jsou partička, která když se rozroste, je schopná ubezdušit úplně každého. Tebe, protože jsi bledá, tvoji dceru, protože se moc směje, tvoji mámu, protože je stará, tvoji sousedku, protože je třeba z Maďarska. Jim je to jedno, protože jsou to čuramedáni. Nikdy si je neber jako alibi proti cikánům, protože to se může obrátit jedině proti tobě.

    superkarma: 0 23.11.2008, 00:32:33
  10. avatar
    [71] átéčko [*]

    a stejně si myslím, že tanto článek je tady proto, aby nebyli cikáni ti nejhorší.


    Stejně jsou.

    superkarma: 0 22.11.2008, 21:13:28
  11. avatar
    [70] átéčko [*]

    Pálivka: Na podání trestní oznámení se ptá Česká Policie ihned

    superkarma: 0 22.11.2008, 20:47:27
  12. [69] Pálivka [*]

    Jsem zděšena z toho,jak pani píše o svých dvojčatech a kamarádovi.Vůbec nechápu příslušníky Policie ČR, jak to, že nechali výtržníky na pokoji, že je nezatkli, mám takový dojem, že se jich Policie bojí.Jak je toto možné, vždyť nás má chránit
    a ne takovéto výtržnictví, kdy napadení skončí v nemocnici, jenom přehlížet! To teda nechápu a byla bych ráda, kdyby jste tento dopis poslali naministerstvo, aby se k tomu vyjádřilo.

    superkarma: 0 22.11.2008, 19:25:25
  13. avatar
    [68] átéčko [*]

    Vivian: Je to nepříjemné vyšetření a než jem na ně šla, uklidňoval mě fakt, že přede mnou tam byl jakýsi tatík, který to také zvládl.

    superkarma: 0 22.11.2008, 18:46:50
  14. avatar
    [67] átéčko [*]

    A vůbec, jak víš, že to byli neonacisti? Nebyli to jen "skíni"? Tohle přece není jedno. Cigán s oholenou hlavou přece také není skinhead. Nebo se mýlím?

    superkarma: 0 22.11.2008, 18:45:23
  15. avatar
    [66] Eva_CZ [*]

    Vivian: ja. Tady se to vysetreni dela pod narkozou.

    superkarma: 0 22.11.2008, 17:39:34
  16. avatar
    [65] Vivian [*]

    Suzanne: no já bych chtěla vidět někoho, kdo zůstane hrdinou i s gastroskopem v krku

    superkarma: 0 22.11.2008, 13:26:47
  17. avatar
    [64] Prdlík [*]

    kdyby naše společnost k cikánům nebyla tak přelaskavá - určitě by náckové žádnou podporu neměli -protože když člověk poslouchá ty jejich názory -tak jsou opravdu vypatlaní.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:14:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [63] Prdlík [*]

    náckové a cikáni mají jedno společné -jak jich je víc -tak jsou hrozní hrdinové

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:10:53
  2. avatar
    [62] Suzanne [*]

    Holly73: oni tihle "velcí holohlaví hrdinové" když jim jde o život či zdraví bývají velmi citliví chlapci.

    superkarma: 0 22.11.2008, 11:41:44
  3. avatar
    [61] Holly73 [*]

    neonacisti jsou i tady kde ziji ja, jednou jsem jednomu asisitovala u gastroskopie, byl tam, sam, bez kamaradu, posrany az za usima... pekne jsme si popovidali... pak jsem si rikala no pockam si na to kdy si me vyhlidne a rozseka mi taky hubu, jsem cizinka v jeho krasne risske zemi ne nepockal, naopak, me potkal na ulici a pozdravil...... nebojte slusne ne ruku nahoru to byl muj zazitek...
    je pravda ze se jich bojim... jsem cizinec, neni to na me videt ale i tak si rikam.. muze se stat ze nebudu pasovat a prask, prijdu taky o zuby, i kdyz v noci jsem spis doma... ne venku

    superkarma: 0 22.11.2008, 10:30:04
  4. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Mánička: kdyz zapomene, ze se vydava za bilou, pise, ze nesmi ven o svatcich, ze se ji baba v tramvaji ptala, jestli ji ukradla penezeku atd. Neni bila. Mozna jeji pritel (?). Vedle na clanku pise, jak trpi jeji rodina.

    superkarma: 0 22.11.2008, 00:22:51
  5. avatar
    [59] Ajisa [*]

    a ještě jednou, když vidím jak náckové pochoduji, hajlují a druží se v ulicích, tak se mi dělá špatně a běhá mi mráz po zádech.mám pár klientů mezi lidmi co zažili koncentrák a hrůzy války a nedivím se, že při pohledu na televizi se jim chvěje hlas a stékají slzy po tvářích.
    Proč má jen člověk tak krátkou paměť

    superkarma: 0 21.11.2008, 22:39:10
  6. avatar
    [58] Ajisa [*]

    a na cikány místo nácků bych praktikovala recepty z dob komunismu - makej nebo nežer.
    A když vemu poměr mnou oblíbenejch nácků nebo cikánů, tak i když mezi kofolama jsou nehorázný exoti, krimináníci, vandalové a mnohem horší tak i přesto zvítězí cikáni, protože neznám jedinýho normálního slušnýho skína

    superkarma: 0 21.11.2008, 22:36:55
  7. avatar
    [57] Ajisa [*]

    probůh nácky vymazat ze světa, rpotže až jim dojdou cikáni nebo černý, tak začnou bušit brejlatý, plešatý, o holi a další.
    dřiv se říklo dlouhý vlasy krátkej rozum, bohužel v poslední době mám pocit, že je to naopak.

    superkarma: 0 21.11.2008, 22:34:11
  8. avatar
    [56] Mánička [*]

    Vivian: no to nevím, se zeptej jí... už tak dostanem sprďunk, že si dovolíme o nás bez nás po 17:00. Všichni přece ví, že shb má v pět padla a doma internet nemá.

    superkarma: 0 21.11.2008, 20:41:38
  9. avatar
    [55] Vivian [*]

    Mánička: to by mě zajímalo, proč to normálně neřekne... není se přece zač stydět

    superkarma: 0 21.11.2008, 20:40:03
  10. avatar
    [53] Mánička [*]

    Eva_Fl: Vivian: shb je bílá, ale má přítele Roma. Píše o tom sice v náznacích a tajnosnubně, ale je to tak.

    superkarma: 0 21.11.2008, 20:32:57
  11. [52] janina01 [*]

    Eva_Fl: tím bych si tak jistá nebyla...

    superkarma: 0 21.11.2008, 20:31:55
  12. avatar
    [51] Vivian [*]

    shb: proč ty probůh nesmíš o svátku ven?

    superkarma: 0 21.11.2008, 20:30:49
  13. avatar
    [49] Eva_CZ [*]

    shb: ty uz si jednou konecne srovnej v ty svy hlave, jestli se tady budes vydavat za bilou a lhat, nebo priznas barvu. Cernou. Ver mi, ze jen proto, ze k nim patris, tebou nikdo opovrhovat nebude. Uz jsem ti to psala, jsi jedna z minima vyjimek. Pitoma, ale lepsi, nez zbytek.

    superkarma: 0 21.11.2008, 19:59:51
  14. [48] Andrejka82 [*]

    Jaštěrička: Ale ne, ten už přece má rozum a názor si utvoří sám. Já mám s Romy taky špatné zkušenosti - když jsem chodila na nižší stupeň gymplu, který byl za nádražím, kolem něj bylo menší ghetto a každé ráno nás smráďata přepadávala, ale přesto Romy neházím do jednoho pytle.

    superkarma: 0 21.11.2008, 19:52:53
  15. [47] xenie [*]

    neni nahodou propagace rasismu trestna ?tak jak to ze tu LEGALNE funguji ko.ko.ti jako Narodni strana a pod ? Neonaciste jsou hovada, ktera si neuvedomuji, ze pro hitlera byli slovane take podradna rasa, takze kdyby mu vysel jeho plan, tak se tito magori holohlavi ani nenarodi... takze naprosty souhlas prispevkem 33 od Nyo... podat trestni oznameni, uz ted si ta verbez vyholena mysli ze muze cokoli... pro ty s kratkou pameti, paralela s 30-tymi lety se primo nabizi...

    superkarma: 0 21.11.2008, 19:32:30
  16. avatar
    [46] Jaštěrička [*]

    shb: Ale jistě,jenom ti ale pořád asi nedochází,že ten poměr negativních zkušeností je těžce v neprospěch Cikánů. A že to není o barvě pleti.

    superkarma: 0 21.11.2008, 18:12:30
  17. [45] Rikina [*]

    shb: žiju ve městě, kde se spousta lidí bojí jít ven nejen ve svátek, ale každý všední den. Bojí se potkávat na každém rohu ty houfy diskriminovaných spoluobčanů, kteří je obtěžují pokřikováním, vyhrožováním, žádostmi o cigarety nebo peníze, pliváním na boty, případně je rovnou okradou a zmlátí. Někdy ani neokradou, ale zmlátí jen tak pro zábavu - nudí se, a co je lepší legrace, než si v tlupě troufat na osamělé chodce, nebo viditelně slabší jedince. Za více než 20 let života v tomhle městě mám velkou spoustu velmi negativních zkušeností, mí synové taky, o přátelích a známých nemluvě. Jenom jedna či dvě zkušenosti opačné to nemohou vyvážit, nepoměr je zjevný a nepřehlédnutelný. Kdyby člověk stokrát chtěl, nemůže zůstat naivním idealistou tváří v tvář člověku s vystřelovacím nožem, který žádá peněženku s komentářem "ty bílá svině". A situace se zhoršuje... souhlasím s phoebe24 - každému se měří jiným metrem. Za co by kohokoli jiného zavřeli, to určité skupině obyvatel prochází jen proto, že umějí hlasitě křičet "rasismus".

    superkarma: 0 21.11.2008, 17:41:18
  18. avatar
    [44] phoebe24 [*]

    shb: koukám, že Ti dneska fakt nesedla snídaně: . Takže polopaticky: mě už nebaví rozlišovat mezi slušným a nepřizpůsobivým Romem. Moje osobní zkušenosti jsou takové, že pravděpodobnost setkání s tím slušným je dost malá. A tom hodlám vychovávat i svoje děti: ať si dají raději pozor. Moje děti na cikáňata pokřikovat vulgarismy nebudou. Mobil ani svačinu jim taky neseberou. A už vůbec je nebudou fyzicky napadat jen pro barvu pleti, tak se nečil. Čím víc se romské komunitě pomáhá, tím vynalézavěji je této pomoci zneužito. Já osobně jsem nikdy jejich osobní svobodu neomezovala. Obráceně se to říct nedá.

    superkarma: 0 21.11.2008, 17:25:37
  19. avatar
    [43] phoebe24 [*]

    Suzanne: já vím, máš pravdu. Ono je podle mě nejhorší, že tady nefunguje policie i justice tak, jak má. Pokud by totiž byli rychle a přísně stíháni ti nepřizpůsobiví, kvůli kterým je v dost čtvrtích ve městech po setmění prázdno, protože většinové obyvatelstvo se bojí vytáhnout paty, tak myslím, že i těch skinů tolik nebude. U nás není demokracie, ale bordel. Každému se měří jiným metrem. Snad je to jen neschopnost současné politické moci. Děsí mě představa možnosti, že je to záměr.

    superkarma: 0 21.11.2008, 17:16:42
  20. avatar
    [42] shb [*]

    Jaštěrička: a jak si mám já ve 30 vysvětlit že nemůžu o svátku ven abych nedostala přes hubu od nácků??..... je to to samý naopak
    on i já jsme narazili na kretény, jedno jaký barvy, a chlapec ve 20 velmi dobře chápe ne? a sám snad chápe jaký je v tom rozdíl ne??

    superkarma: 0 21.11.2008, 17:01:24
  21. avatar
    [41] átéčko [*]

    Kytka: Chtěla jsem jen poradit.
    Ubrousit zdravé zuby není ažtaková tragédie, pokud nemáš na implantát. A na jeden implantát se dá dát více, než jeden zub

    superkarma: 0 21.11.2008, 16:25:54
  22. [40] Eliskas [*]

    Kytka: Držím palce při podíní trestního oznámení. Je ostuda, když člověk musí večer a v noci přemýšlet jestli vůbec vycházet z domu, a být nějakým způsobem trestán jen za poslech hudby nebo jiný účes.

    superkarma: 0 21.11.2008, 16:23:16
  23. avatar
    [39] Jaštěrička [*]

    Andrejka82: Myslíš? Podle shb ,když je teˇd nebude mít rád,jsem ho nejspíš blbě vychovala.20tiletý kluk byl totálně v šoku-ani ne z bolesti, ale z toho,že se mu to vůbec může stát.Ono to je jiný,když o tom čteš a jiný,když se ti to pak přihodí.

    superkarma: 0 21.11.2008, 16:00:11
  24. [38] Andrejka82 [*]

    Jaštěrička: 20letý kluk už asi vysvětlení nepotřebuje, ne?

    superkarma: 0 21.11.2008, 15:48:55
  25. avatar
    [37] Jaštěrička [*]

    shb: ..."Když to přirovnám k příkladu, nejde si stále vážit někoho kdo do vás kope"...tos napsala moc hezky.A teˇd mi řekni, jak mám staršímu 20tiletýmu synovi vysvětlit, jací jsou ti Cikáni chudinky utlačovaný, když ho za bílého dne zmlátili a zkopali uprostřed města kvůli tomu,že pro ně nemá cigára Vyrostla jsem ve čtvrti, kde jich žilo a žije spousta a můžu ti říct, že i slušní lidi se mezi nima najdou, ale je jich fakt hodně málo Jinak souhlas se Suzanne.

    superkarma: 0 21.11.2008, 15:36:32
  26. avatar
    [36] shb [*]

    Kytka: a mně se tu lidi diví, že třeba při některých svátcích nevycházím z domu....nechci holt dostat preventivne pres hubu, jsou to zmrdi, podejte trest.ozn., i když to vam asi stejne nepomuze...

    superkarma: 0 21.11.2008, 15:11:09
  27. avatar
    [35] Kytka [*]

    Nyotaimori: Asi to podáme, být připosraný není řešení, já vím. Ono to není na nás rodičích, klukům už bylo osmnáct, tak by to asi museli podat sami. Ale pokud náckům takovéhle chování bude beztrestně procházet, podobných případů násilí v ulicích bude přibývat.
    P.S.Do článku jsem zapomněla napsat, že něco podobného se stalo nedávno synovi známé - tentokrát na Proseku. Šel sám v noci od autobusu (jel z koncertu) a zase podobný scénář: banda nácků, ulomený kus zubu, podlitiny. Asi se těm vygumovaným mozkům nelíbilo, že neměl holou lebku ale dredy .

    superkarma: 0 21.11.2008, 15:04:14
  28. avatar
    [34] Kytka [*]

    Milá átéčko: zuby i kořeny měl opravdu napadrť, takže mléko by v tomto případě nepomohlo. Můstek je samozřejmě taky řešení, ale obnáší to ubrousit z každé strany zdravý zub, což se mi zdá v 18ti letech škoda.

    superkarma: 0 21.11.2008, 14:46:44
  29. avatar
    [32] Mánička [*]

    átéčko: "Zbytky mu museli po kousíčkách odstranit na stomatologické chirurgii v Motole - trvalo to skoro 2 hodiny, měl rozmlácené i kořeny." ... myslíš, že Tvoje rada je fakt jakože k věci??

    superkarma: 0 21.11.2008, 14:35:18
  30. avatar
    [31] JanaVi [*]

    shb: ty nezklameš. TAk se seber a jdi pryč z Evropy a hlavně si sebou nezapoměň vzít pár tisíc svých kamarádů, ať my tu zase můžeme v klidu beze strachu žít.

    superkarma: 0 21.11.2008, 14:34:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme