Rodina

Válka generací: Tady máte názory mladých!

gen

Před letošními volbami do Poslanecké sněmovny se objevil klip Jirky Mádla a Marty Issové Přemluv bábu! Na sociální síti Facebook se objevují skupiny zaměřené proti důchodcům (například jedna s výmluvným názvem: Jejich revírem je Kaufland, jejich tempo je vražedné - DŮCHODCI), které mají statisíce členů. Co to způsobuje? A zuří válka generací, nebo ne?

Oslovil jsem dvě své kamarádky, které ještě studují, abych se jich na jejich názor na důchodce zeptal. Báře je 22 let a Evě 23...

Všimla sis předvolebního klipu Mádla a Issové, nebo třeba skupin na Facebooku, které se naváží do důchodců?
Bára: Jasně že všimla.
Eva: Klipu jsem si všimla hned první den. Jasně, líbí se mi. A líbí se mi taky cover tohodle klipu - Zabij bábu. Ne snad, že bych brojila proti starým lidem, já si k nim naopak pořád zachovávám takový respekt, který mladší vůči staršímu tak nějak přirozeně má. Líbí se mi to proto, že je v tom smysl pro humor, který mi sedne. Stejně jako název facebookové skupiny. Mimochodem, jsem jejím členem.

A nepřijde ti to k důchodcům tvrdé?
Bára:
Jak se to vezme... myslím, že ani ne, oni takoví opravdu jsou a opravdu se tak chovají, tím samozřejmě nechci generalizovat. Osobně znám pouze své prarodiče a vím, že jedna babička je stále aktivní a i při důchodu chodí do práce a nevolí levici, zatímco rodiče z tatínkovy strany jsou typičtí čeští důchodci, cpou se pilulkami, volí komunisty a tak, no...
Eva: Mně to nepřijde jako urážení důchodců, ale jako forma nadsázky. Já se skromně domnívám, že kdyby se tak nechovali, tak tahle skupina nevznikne. Jasně, že ne všichni, ale i tak je jich dost. A to, že tyhle lidi nadávají na mladý a dělají z nich div ne vyvrhele společnosti, je v pořádku? Mě to neuráží, vím svoje a nadhled mi nechybí. Ale jde o princip.
Bára: Myslím, že nezáleží až tak na tom, jestli je člověk důchodce, nebo ne, ale jak myslí, jestli myslí „mladě“ a liší se to člověk od člověka. Mám ráda důchodce, pokud jsou aktivní. Například klip s Issovou byl namířen pouze proti důchodcům volícím levici, a oni to ví. A ostatní důchodci by se s tím neměli vůbec zatěžovat. No, ale důchodci mě sice občas hodně serou (jak se chovají v tramvajích a podobně), ale říkám si, že je to jejich problém, že si kazí život tím, že jsou pořád na něco nasraní.

Pouštíš důchodce třeba sednout?
Bára:
Vždycky se k nim chovám slušně a pouštím je sednout, pomáhám jim do tramvaje a podobně, ale stejně tak pomáhám i maminkám s kočárkama. V tomhle mě zase serou chlapi, že nepřiskočí a nepomůžou a jenom blbě čumí... a nebo ti puberťáci, co se rozvalí v tramu a nepustí nikoho sednout... ale asi mají špatnou zkušenost s důchodcema, já se jim nedivim, taky jsem párkrát dostala holí.
Eva: Většinou jo, pokud necivím „do blba“ a toho důchodce zaregistruju, tak ho pustím. Ale stalo se mi taky, že mi bylo fakt zle a potřebovala jsem pustit sednout já. Poprosila jsem tu starší dámu, s tím, jestli by mi neuvolnila sedadlo, na kterým měla nákup, že je mi zle a potřebuju si sednout. Neuspěla jsem... Bylo mi řečeno: „A kam si asi dám tašky?“ Ani jsem neměla sílu říct to slovo, co začíná na prdel.
Bára: V tomhle státě máme velký problém s autoritama a s úctou k starším lidem, nikdo nás tomu neučil, teda mě zrovna jo - rodiče. Ale je trochu problém mít úctu k někomu, kdo si ji podle nás na první pohled ani nezaslouží.

A co si myslíš o mladých, kteří na sociálních sítích píší na adresu důchodců hlášky jako: „Všechny bych je postřílel!“ Jak na tebe působí tohle?
Bára: No, Facebook je sídlem především pubertálních jedinců. Spíš mě děsí, že oni mají doma rodiče, od kterých to nejspíš pochytili. Nevím... já fakt nejsem moc empatická, co se lidí týče. Beru to fakt jako pubertální kecy, ovšem ty děti, co to píšou, by zasloužily profackovat.
Eva: Tak to už je trochu moc. Jsem proti střílení čehokoliv. Ale přiznám se, že byly i situace, kdy mi tahle myšlenka proběhla hlavou.

   
03.06.2010 - Rodina - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] Suzanne [*]

    ostrowid — #35 proč nejhorší? Každý věk má něcoSml80 Já už mám taky nakročeno, dítě velké, přesto si myslím, že do šíleného důchodce mám dost daleko. Oni do něj totiž mají daleko i moji rodiče, kterým je 65Sml32

    superkarma: 0 08.06.2010, 08:04:01
  2. [38] Lídač [*]

    Myslím, že je to vždy o lidech, bude mi 50 let a když se bavím s jednou svojí spolužačkou, mám pocit, že se bavím se starou ženskou a naopak se 70 letou sousedkou to je jako s mladou ženskou...to co známe všichni...někteří jsou zvyklí se s problémy prát, někteří vykřikovat do světa, a´t jsou mladí nebo staří...v práci mám i mladé kolegyně 23-27 let a vžádném případě si nemohu na ně ztěžovat, vždy si dobře popovídáme, dokonce se příjdou poradit i s osobními problémy, čehož si vážím.

    superkarma: 0 05.06.2010, 13:12:51
  3. [37] libuno [*]

    Je špatná doba. Moc mě mrzí, že se do sebe obouváme, že nám spousta věcí vadí. Jednou budeme staří, nerudní, po fyzické i duševní stránce kdovíkde. Věřím, že někteří důchodci jsou hrozní. ALE! Zamysleme se, zda-li nemají nějaký problém. Věřím, že my to nevyřešíme. ALE! Jednou budeme důchodci, prosím, nezatracujme je (já ještě mám do důchodu 13 let). Mají své problémy, duševní , fyzické. Tak jako my, kteří jezdíme dopravními prostředky. Ruku na srdce, jestli některé maminky se svými ratolestmi občas nevadí jiným, kteří právě cestují tou šalinou...

    superkarma: 1 04.06.2010, 22:15:37
  4. avatar
    [36] Alka1 [*]

    ostrowid — #35 On si to nikdo nechce připustit, ale je to tak. Sml24

    dewil — #28 Jezdím šalinou jen občas (když jsem v Brně), ale zatím jsem se setkala jen s agresivními výrostky a individui, kteří obtěžují okolí, jsou agresivní a nikdo si ani nedovolí podívat jejich směrem, aby na sebe neupozornil a nepřišel k úhoně. Sml31 Nějaká příhoda s rozdivočelou stařenkou mě rozhodně nepřesvědčí o tom, jak si stáří zaslouží pohrdání a nenávist mladé generace. Sml80

    superkarma: 0 04.06.2010, 21:01:48
  5. [35] ostrowid [*]

    Víte holky co je nejhorší? Než se z těch svých názorů trochu vzpamatujete, tak máte nakročeno na důchodcovský věk. Nikdy jsem tomu nechtěla věřit, ale jak vám trochu povyrostou děti, hned jste ta stará generace a už v tom jedete. A vážně si myslíte, že levicová politika je vynález ČSSD a Paroubka? Najděte si článek J. Rupnika, naučte se rozlišovat, co je sociální a co socialistické atd. a možná se vám leccos objasní.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #36
    2. na komentář reaguje Suzanne — #39
    superkarma: 0 04.06.2010, 16:17:00
  6. [34] jastura [*]

    Tee.. — #25 bydlím v ČR, v Havířově. Ségra začala podnikat bez koruny. Prostě k ní lidi chodili domů a učila je.

    Do ciziny odjeli 4 známí. Dva z toho si na to vydělali na brigádách. Odjeli s pár korunami (rozuměj že sebou neměli víc jak 10tis) - kámoška do Irska a práci si tam našla - bez známostí. Kámoš do Anglie, pak Španělska jen s batohem a trochou peněz. Uchytil se.Sml80

    superkarma: 0 04.06.2010, 08:10:13
  7. [33] jastura [*]

    denkas — #27 Otec dostal v 55 padáka. Momentálně je to měsíc. Hledá práci a také rekvalifikaci, kterou by zvládl a pak mohl podnikat. Stále podporují bráchu na VŠ. Ségra má dvě malé děti. Snaží se a proto ušetří aspoň jednou za pár let na hezkou dovolenouSml80. Brácha i taťka jsou na tom fyzicky docela špatně, přesto se snaží a nevzdávají. Nebrečí a konajíSml80

    superkarma: 0 04.06.2010, 08:05:34
  8. avatar
    [32] Mainada [*]

    Jednou v narvané šalině nešlo neposlouchat rozhovor dvou spolucestujících. Ty dva příběhy, které jsem tam slyšela mi přišly zábavné i naučné zároveň. Snad vám dají aspoň to prvníSml16

    Do poloprázdné šaliny nastouila starší dáma. Ihned se pustila do černocha sedícího na označeném sedadle. Ostatní lidé nechápavě po sobě koukali, místa tam bylo dost. Černoch paní pustil na její chtěné místo. Chvíli na to procházel šalinou revizir. Paní si nachystala lístek. A náš černoch jí ten lístek vzal a snědl!!! Když k ní pak přistoupil revizor, nemohl jí uvěřit, že lístek jí snědl černoch. A když se zeptal ostatních cestujících co je na tom pravdy, všichni se tvářili, že nic neviděli a tiše se bavili.

    A teď ten druhý. Mladá maminka sedí v šalině s dítkem na klíně. To si houpe nožičkama a sem tam zavadí o kolena protisedící paní. Po chvíli už to nebylo jen náhodné zavadění, ale začalo schválně do paní kopat. Cestující se po sobě dívali a čekali, kdy maminka zakročí. Nic se nestalo a paní vystoupila. Někdo se mladé maminky zeptal, proč něco neřekla dítěti. "Nechávám mu volnou ruku ve výchove", zněla její odpověď. Na další zastávce vystupoval jeden mladík a než vystoupil, nalepil rožvýkanou žvýkačku na čelo dítěte! Maminka se samozřejmě do něj pustila, co si to dovoluje... Ten jí jenom odpověděl: "Mě rodiče taky nechávali volnou ruku ve výchově."Sml30

    superkarma: 0 03.06.2010, 22:30:38
  9. avatar
    [31] denkas [*]

    A jen tak mimochodem,proč by dědečkové a babičky nemohli volit levici! Je snad demokracie! Sml80 Mě osobně se ten klip vůbec nelíbil a tu "válku generací" ,no spíš takový nějaký "hecování" proti důchodcům tu pozoruju!

    superkarma: 0 03.06.2010, 22:06:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Suzanne [*]

    Tee.. — #16 naštěstí žiju v jiném světě než tySml79 Lidi kolem mě mají děti, jezdí na dovolenou, pracují, mění práci, jsou šťastní i nešťastní, jsou prostě úplně normální. A hlavně nejsou zapšklí.

    superkarma: 1 03.06.2010, 19:54:55
  2. [29] dewil [*]

    jo a Tee, já od rodičů odešla v 18 - prostě neshody a začala žít na vlastní pěst, brigády při vejšce a tak, kolikrát jsem měla i 40 kč na tejden a žila o rohlíku a kafi na den, ale víš co? byla jsem ráda a nikoho jsem se neprosila. takových mladých je víc, tak neházej šmahem do jednoho pytle, nechodí všichni vybírat důchodcům úspory, ikdyž i takový se najdou....

    máš trochu moc předsudků na to jak jsi mladá....

    superkarma: 0 03.06.2010, 19:31:55
  3. [28] dewil [*]

    Tee.. — #16

    Tak tedy nesouhlasím ani s těma cácorama, ale ani s Tebou Tee. úcty mám až až, učili mě to doma, učili mě to ve škole, ale co je moc, to je moc. Pokud si např. stará 80 letá paní klestí holí cestu rozjetou MHD a to 500m před zastávkou (mnohdy konečnou, kde vystupují všichni) s křikem že vystupuje a následně padá s řidičovým brzdným manévrem a láme si krček, přičemž nepřestává nadávat na ty nevychovaný co jí nepustili vystoupiut a ještě jí ani nechytili, tak to je na pěst. Jo a mimochodem, pěstí jsem jí nedala, zavolala jsem záchranku a nechala jsem si vynadat, že jí určitě chci okrást, když jsem se jí snažila vyšetřit a ošetřit. tak to bylo minulý týden...

    S důchodci si na záchrance užijeme lecos "už mě 3 měsíce bolí za krkem a od rána s ním ani neotočím (pátek 23,20 hod)", "nemáte paralen? ne nic jiného opravdu nechci (pondělí 11.00 a lékárna je o 2 ulice dál)" atd, atd....

    A to nepočítám rodinu mého muže, kde mě pomlouvají za to, že malou rozmazluju (rozumněj, mazlím se s ní a když křičí jdu se podívat proč), následně za to že jsem krkavčí mámá (totiž že jsem znovu nastoupila do práce když jsou malý 2 roky a na mateřský je muž) a aby se tedy na mě dozvěděli nějakou špínu, tak poslali strýčka policajta bývalého estébáka, aby o mě v mé rodné vesnici něco zjistil, a tchýně se rozjela s ním a bez legrace obcházeli lidi a ptali se na mě....

    takže mě takovýhle důchodci můžou akorát tak políbit prd...... pokud jsem v práci tak se chovám profesionálně, za to mě platí, ale většina důchodců si úctu nezaslouží a moc se nedivím pubertálnímu mládí, že to nějak dají najevo. ikdyž s tou formou nesouhlasím, rozhodně je neodsuzuju....

    1. na komentář reaguje Alka1 — #36
    superkarma: 0 03.06.2010, 19:26:25
  4. avatar
    [27] denkas [*]

    jastura — #23 Jo a rodiny s dětmy? Zbalí děti a pudou na stopa? a nakrmí je borůvkama! Teď i jít do kempu pod stan není nijak levná záležitost! a co když dostane třeba v 50výpověď!? Tak má začít podnikat? Má se "přeučit"? Když ji už stejně nikde nevemou! Buď ráda ,že ti (zatim)vše vychází! Ale každej to tady říct nemůže!

    1. na komentář reaguje jastura — #33
    superkarma: 0 03.06.2010, 18:18:40
  5. avatar
    [26] denkas [*]

    átéčko — #11 Sml67To sem zrovna chtěla říct!

    superkarma: 0 03.06.2010, 18:14:06
  6. [25] Tee.. [*]

    jastura — #23 Jo, ale aby si ten baťoh zabalila, potřebuješ peníze od rodičů, babičky a dědy..nebo se jen tak sebereš bez koruny a opustíš domov?..a dále..3/4 lidí v ČR nedělá to, co by si přálo - protože to není jednoduché - musíš mít známé - tak to tady dneska funguje..ne?..a začít sama podnikat?..také bez koruny??..já asi žiju jinde..v jaký zemi bydlíš?..Sml80Sml80Sml80Sml32 

    1. na komentář reaguje jastura — #34
    superkarma: 0 03.06.2010, 18:13:33
  7. avatar
    [24] paníliška [*]

    átéčko — #11 Přesně tak. Sml67

    superkarma: 0 03.06.2010, 15:45:03
  8. [23] jastura [*]

    Tee.. — #16 Nevím, proč bych nemohla cestovat. Nemám peníze, ale nic mi nebrání v tom, abych si zbalila batoh a vyrazila na cesty a protloukala se jak umímSml80. Někteří mí kamarádi to tak udělali a teď jsou spokojení - někteří víc a jiní méně. Není žádná stráž, která by hlídala hranice a ty, kteří chtějí jít jinam nejsou stříleni nebo zavíráni. Pokud jsem zaměstnaná, mohu se doučit něco nového a pak začít dělat něco jiného. Pokud nemám práci, mohu si ji zajistit sama tím, že začnu podnikat. Ano, nebude to snadné, budu potřebovat dobrý nápad, ale mohu.

    Vážím si těch, ze stařší generace těch, kteří si to svým chováním a jednáním zaslouží. Ne kvůli jejich věku.

    1. na komentář reaguje Tee.. — #25
    2. na komentář reaguje denkas — #27
    superkarma: 0 03.06.2010, 15:32:49
  9. [22] jastura [*]

    Dante Alighieri — #15 Suzann v příspěvku č. 1 vyjádřila co si o tom myslím. Lépe bych to nevyjádřila

    superkarma: 0 03.06.2010, 15:22:17
  10. avatar
    [21] Dante Alighieri [*]

    Tee.. — #16 Ano, ano, ano. Sml22 Taky je mi 24. Sml30

    superkarma: 0 03.06.2010, 14:54:13
  11. [20] molly [*]

    Kolikpak těch mladých na FB, využívá mamahotel a chodí k babičce - důchodkyni pro kapesnéSml80

    superkarma: 0 03.06.2010, 14:46:45
  12. [19] Tee.. [*]

    Anai — #18 Sml30 ..jo..to má..ale u nás se všechno hodnotí jen penězi..za vraždu pět let a za přepadení banky 10let?..chachá...Sml59..já jen, že ti mladí asi budou taky někdy starým nepotřebným odpadem...pak jim třeba sklapne...Sml80

    superkarma: 0 03.06.2010, 14:41:38
  13. [18] Anai [*]

    Tee.. — #16 Odhadovala jsem Tě na 70....Sml30 Já si myslím, že šanci mít na všechno má každý!!!

    1. na komentář reaguje Tee.. — #19
    superkarma: 0 03.06.2010, 14:16:51
  14. [17] Anai [*]

    Suzanne — #1 To je i můj názor - přitom tady se proti klipu stavěla většina žen-in v diskusi, když se to probíralo....

    superkarma: 0 03.06.2010, 14:13:25
  15. [16] Tee.. [*]

    Z těch holek i z klipu je mi blbě Sml31Sml31Sml31 Copak nechápou, že i dnes vládne ideologie? - můžete cestovat? - ne, nejsou peníze.. Můžete změnit zaměstnání? - ne, žádné totiž jen tak nenajdete.. Chcete mít děti? - nevím, kde na ně vezmete.. Sml23 Oni si asi neuvědomují, že nebýt starých lidí, tak tu nejsou ani oni..že alespoň to něco málo co tu je, tu je díky nim. Já mám úctu ke staré generaci - mluví ze životních zkušeností a to, že nerozumí internetu a neznají "fejsbůk" z nich nedělá nepotřebné věci! Každýmu s názorem jako měl Mádl a Issová bych rovnou vrazila pěstí! Pardon - mluvím z afektu, píši jedno přes druhé páč nevím, co říct dříve.. a to mi je 24!A z těch o rok mladších už je mi na zvráťo..no tohle..Sml32

    1. na komentář reaguje Anai — #18
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #21
    3. na komentář reaguje jastura — #23
    4. na komentář reaguje dewil — #28
    5. na komentář reaguje Suzanne — #30
    superkarma: -2 03.06.2010, 13:35:45
  16. avatar
    [15] Dante Alighieri [*]

    jastura — #14 Jestli nebylo cílem snížit volebnost ČSSD, tak co? Sml80 Jen tak pro srandu? To by si myslím vymysleli jiné téma, kdyby chtěli jen pobavit.

    1. na komentář reaguje jastura — #22
    superkarma: 0 03.06.2010, 13:10:26
  17. [14] jastura [*]

    Dante Alighieri — #13 Nějak nevěřím, že to mysleli vážně. Beru celý klip jako srandu, jako hec..

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #15
    superkarma: 0 03.06.2010, 12:36:51
  18. avatar
    [13] Dante Alighieri [*]

    jastura — #10 Takovou trapárnu brát vážně ani nejde. Ale Mádl s Issovou mysleli vážně to, co tam říkali. To je to, oč mi šlo.

    1. na komentář reaguje jastura — #14
    superkarma: 0 03.06.2010, 12:14:57
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Jak to ta cácora myslela, že FB je sídlem především pubertálních jedinců Sml57

    superkarma: 0 03.06.2010, 12:10:44
  20. avatar
    [11] átéčko [*]

    Stáří není to, co mě na lidech sere, je to bezohlednost a neslušnost a tu mají v sobé i puberťáci, třicátníci i lidé stř.věku.

    1. na komentář reaguje paníliška — #24
    2. na komentář reaguje denkas — #26
    superkarma: 4 03.06.2010, 11:58:56
  21. [10] jastura [*]

    Klip beru jako nadsázku. Naštěstí neznám nikoho tak vztahovačného, aby to bral vážně.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #13
    superkarma: 0 03.06.2010, 10:48:43
  22. avatar
    [9] Dalila [*]

    Alka1 — #5 dík, hezký článek

    superkarma: 0 03.06.2010, 10:12:29
  23. avatar
    [8] Mainada [*]

    Zamyslet by se měly obě skupiny. Je ale fakt, že důchodci se někdy chovají hodně bezohledně a to, že jsou staří, udávají jako hlavní důvod. A někdy si i o to říkají.Sml80

    superkarma: 0 03.06.2010, 10:12:25
  24. avatar
    [7] Suzanne [*]

    Díky bohu, že mám kolem sebe takové důchodce, které klip pobavil.Sml24

    superkarma: 0 03.06.2010, 10:01:18
  25. avatar
    [6] Zázvorka [*]

    Název článku měl být: "Co vy na předvolební klip?"

    "Válka generací" je i o mnoha jiný věcech.

    superkarma: 0 03.06.2010, 09:43:36
  26. avatar
    [5] Alka1 [*]

    Tady máte názor druhé strany:

    http://www.blisty.cz/2010/5/7/art52415.html

    1. na komentář reaguje Dalila — #9
    superkarma: 0 03.06.2010, 08:56:07
  27. avatar
    [4] Dante Alighieri [*]

    Nemyslím si, že to byla nadsázka, ale že to mysleli zcela vážně. A ne, nelíbí se mi to ani trochu. Sml68

    superkarma: -1 03.06.2010, 08:40:06
  28. avatar
    [3] Alenka0010 [*]

    No, sama za sebe musím říct, že někteří, opravdu jen někteří důchodci, mi lezou pěkně na nervy.

    superkarma: 0 03.06.2010, 08:12:40
  29. avatar
    [2] Alka1 [*]

    Už zase? Sml31

    superkarma: 0 03.06.2010, 07:11:51
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Docela v pohoděSml80 Mimochodem jsem četla rozhovor s Petrem Nárožným, který mluvil o klipu Přemluv bábu. Říkal, že absolutně netuší, proč se to starých lidí dotýká, že v tom cítí krásnou nadsázku, která měla působit hlavně na mladé lidi, aby si uvědomili svoji vlastní zodpovědnost. A taky že zná režiséra klipu, tudíž si je naprosto jist, že klip by chtěl kohokoli urážet. Moudrý člověk s nadhledem.Sml67

    1. na komentář reaguje Anai — #17
    superkarma: 1 03.06.2010, 06:37:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme