Vyznat se v původu masa v obchodech není vůbec snadné. Proto přišla Potravinářská komora ČR s kampaní „Poznej původ masa“, která to má zákazníky naučit. Na věštkyni si v ní zahrála Valérie Zawadská.

Hlavním cílem kampaně je naučit spotřebitele, jak rychle a jednoduše najít zemi původu u čerstvého, chlazeného a zmrazeného vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa.

„V naší kampani chceme dát spotřebitelům jednoduchý návod, aby se ve značení masa rychle orientovali a zaměřili se na údaje, které jsou podstatné. Zákazník musí vědět, co kupuje a podle toho se rozhodnout. Bohužel se objevují stále nové případy falšování původu masa z ciziny a jeho vydávání za domácí kvalitní produkci. Tento způsob kromě klamání spotřebitele poškozuje dobrou pověst českých chovatelů a výrobců. Proti tomu chceme účinně bojovat i touto kampaní,“ uvedl Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii PK ČR.

Další videa můžete vidět ZDE.

Reklama