Bulvár

Vadilo by vám, kdyby vaše dítě učila muslimka?

Svobodu vyznání nelze nikomu upřít, je ale české dítě připravené na to, že ho ve školce bude učit paní učitelka s hidžábem na hlavě? A jak tato žena odpovídá dětem na dotazy, proč má zahalené vlasy?

Včera večer jsem sledovala na ČT1 reportáž o učitelce z mateřské školky na Českobudějovicku, která konvertovala k islámu.

Přečíst si o ní můžete i v tomto článku na idnes.cz zde:

Se zájmem jsem vyslechla názory různých odborníků, ředitelky školky, některých rodičů, jejichž děti do školky chodí, promluvila i samotná učitelka, Iva Špírková.
Musím říct, že mě osobně paní učitelka bohužel příliš nepřesvědčila. Neupírám jí, že se snaží hledat svoji duchovní cestu, na to má samozřejmě právo každý z nás. Z reportáže jsme se dozvěděli, že paní Špírková byla původně ortodoxní křesťankou a islám ji oslovil nedávno… Její manžel je bez vyznání a ona sama se teprve „hledá“. Přišlo mi to jako dost málo na to, aby si zahalila vlasy a dávala tak světu na odiv svoje náboženské přesvědčení, které vlastně zatím jen poznává…

Přemýšlela třeba o tom, jak se víra, pro kterou se rozhodla, dívá na ženy obecně? Ví dost na to, aby mohla zvídavým dětem zodpovědět jejich otázky?

A ví vůbec dost na to, aby na některé z nich dokázala odpovědět sama sobě?

Čtěte také:

   
25.03.2013 - Společnost - autor: Klára Wimmerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [118] gerda [*]

    linde — #116 souhlasím s tebou, že neví, co dělá. Chudáci rodiče.

    superkarma: 0 08.04.2013, 08:11:46
  2. [117] majka193 [*]

    pokud by děti naučila,tak nevadilo.

    superkarma: 0 07.04.2013, 10:02:20
  3. avatar
    [116] Linde [*]

    Zrovna teď jsem dočetla knihu "Sabatina - chtěla mě zabít vlastní rodina"...je to hodně čtivá kniha o rodině, která bydlí v Rakousku a přitom pochází z Pákistánu. Hlavní hrdinka nám závidí svobodu, volnost a rovnoprávnost, o které ona jen sní.  Je stále vychovávaná s tradičními hodnotami, tzn že žena je nic, bezprávná a kdykoliv zabitelná...Ona uteče, začne se hlásit ke křesťanství a její rodiče, bratři a příbuzní ji chtějí zabít, protože "to se nesmí" ... Doporučuji přečíst a jak jsem ještě před touto knihou onu učitelku až tak nezatracovala, tak teď už vím najisto jedno - je hloupá a neví, s čím si zahrává. Možná by mohla více číst, než začne prezentovat svoji lehkovážnost.

    1. na komentář reaguje gerda — #118
    superkarma: 2 06.04.2013, 21:08:56
  4. [115] vintage [*]

    ano, mně by to vadilo už z principu (a komu se nelíbí můj názor, vzpomeňte si za několik desítek let...).

    superkarma: 1 06.04.2013, 19:18:11
  5. [114] JanaFricova [*]

    No teda nevím,pokud by si byla opravdu jistá tímto náboženstvím a třeba za půl roku zase nekonvertovala,protože jinak poplete hlavu dětem a pokud své náboženské názory a zvyky nebude vnucovat dětem,tak proč ne.Každý má právo a svobodu vyznání,ale nesmí to zasahovat do její práce.A pokud se s náboženstvím teprve sžívá,poznává ho a učí se,tak mi nepřijde vhodné ihned na to upozorňovat atd. ...co když nakonec opravdu zjistí,že tohle není to co hledá a chce?

    superkarma: 0 04.04.2013, 10:32:28
  6. avatar
    [113] gerda [*]

    a co šaría, to vám holky taky nevadí? Islám nedělá jen ten šátek na hlavě, to je životní názor. A ten tady, s prominutím, nemá co dělat. Jak říkal ten pán - není každý muslim terorista. Ale divné je, že co terorista, to muslimSml57.

    superkarma: 3 03.04.2013, 18:23:37
  7. avatar
    [112] Mopsička [*]

    To by mě nevadilo, hlavně aby naučila

    superkarma: 0 03.04.2013, 00:00:59
  8. avatar
    [111] fructia [*]

    Nevadilo, neboť taky nezkoumáme, zda jsou mezi učiteli např. katolíci.

    superkarma: 0 02.04.2013, 21:41:56
  9. [110] petrabam [*]

    Když pominu nerozhodnost oné osoby, tak mi obecně muslinka jako učitelka opravdu nevadí. Je dobré děti učit, že existují rozdílné kultury a náboženství, jaké mají hodnoty. Dnes se na to moc nepotrpí, ale myslím, že je to důležité kvůli toleranci a pochopení. Děti umí být pořádně zlé, když vidí něco, co jim nepřijde normální a přitom o nic nejde a měly by to znát.

    superkarma: 0 02.04.2013, 20:41:33
  10. [109] MaVy [*]

    mě se zdá,že ona sama tomu moc nerozumí,něco hledá,ale nanalézá,a tak toho nechá a jde zkoušet zase jinam-osobně by mi nevadilo,kdyby moje dítě učil někdo kdo je muslim znalý svého náboženství,ale nesměl by v žádném případě jakýmkoli zpásobem své náboženství presentovat,Evropa byla a snad i zůstane křestanská-to k seznámení s  islámem ve školkách

    superkarma: 0 02.04.2013, 12:49:09
  11. avatar
    [108] Linde [*]

    mě by to vadilo. Teď nosí jen šátek, ale copak to už je plné vyjádřen její víry? Pak začne modlení, pak přestane jíst maso, začne dětem zakazovat maso též? Měla bych z toho obavy....ve svém volnu ať si dělá co chce a nosí co chce, ale do svého zaměstnání, kde má být vzorem a učitelem tohle nepatří.

    superkarma: 0 30.03.2013, 21:14:00
  12. avatar
    [107] řinka [*]

    Jo vadilo a moc.Ať jde učit tam kde je islám běžný,tam by ji vysvětlili co je to islám.

    superkarma: 0 27.03.2013, 19:56:44
  13. avatar
    [106] Agátka [*]

    Ano, vadilo.

    superkarma: 1 27.03.2013, 12:09:15
  14. avatar
    [105] gerda [*]

    Přečetla jsem si rozhovor s ní na Idnesu a ta paní učitelka na mě dělá dojem vnitřně rozhárané osoby. Navíc obhajuje šariu - rozhodně bych si nepřála, aby měla cokoliv do činění s mou rodinou. Pokud chci být neomalená, řeknu o ní jediné. Bláznivá baba.Sml68

    superkarma: 2 27.03.2013, 09:23:48
  15. [104] rak177 [*]

    hary — #63Přesně tak. Jen ať se sem nic takového nezatahuje a nezvyká...jenom to ne!!!!

    superkarma: 1 26.03.2013, 23:54:43
  16. avatar
    [103] evelyn [*]

    Barbucháč — #101 jeste vysoudi tucne odstupne za "diskriminaci"

    superkarma: 0 26.03.2013, 14:45:58
  17. avatar
    [102] Barbucháč [*]

    nicméně do září daleko, třeba zas někam konvertujeSml57

    superkarma: 2 26.03.2013, 14:40:46
  18. avatar
    [101] Barbucháč [*]

    Rikina — #98 pokud si ale plní své pracovní povinnosti a má odolnou nervovou soustavu, budou ji vyhazovat velice těžko

    1. na komentář reaguje evelyn — #103
    superkarma: 0 26.03.2013, 14:39:59
  19. avatar
    [100] Barbucháč [*]

    řekla bych, že se děti v rámci školní výuky o existenci různých druhů náboženství běžně dozvídají

    superkarma: 0 26.03.2013, 14:38:43
  20. avatar
    [99] evelyn [*]

    Rikina — #98 jj, ona konci s predskolaky a ma dostat novou tridu, tam ji rodice neznaj a nebudou ji chtit

    superkarma: 0 26.03.2013, 14:35:42
  21. [98] Rikina [*]

    Ohledně té učitelky si myslím, že to nakonec vedení školy neustojí a vyhodí ji. Sml80 On málokdo stojí o takovou mediální publicitu.

    1. na komentář reaguje evelyn — #99
    2. na komentář reaguje Barbucháč — #101
    superkarma: 0 26.03.2013, 14:25:49
  22. avatar
    [97] evelyn [*]

    Rikina — #94 rozpory vznikaj z nevedomosti, z cehoz plyne, ze pokud bude mit clovek vic vedomosti, o to objektivnejsi postoj muze k dane problematice zaujmoutSml80

    superkarma: 0 26.03.2013, 14:20:01
  23. avatar
    [96] Barbucháč [*]

    jj, české školství má svých problémů dost, tak proč to ještě komplikovat muslimkama apod.

    superkarma: 1 26.03.2013, 14:15:18
  24. avatar
    [95] evelyn [*]

    Rikina — #94 tady je to predmet a nemyslim si, ze to nejak zasadne vymyva deckam mozek, jen si rozsiruji vedomosti

    superkarma: 0 26.03.2013, 14:15:07
  25. [94] Rikina [*]

    evelyn — #93 Možná od těch 15 vejš, na střední škole, a i tam bych to nerada viděla. Dokud člověk není dospělý, neměl by být ovlivňován žádnou takovou vymývárnou mozků, ono to stačí i potom napáchat dost škody. Sml24 

    1. na komentář reaguje evelyn — #95
    2. na komentář reaguje evelyn — #97
    superkarma: 0 26.03.2013, 14:12:11
  26. avatar
    [93] evelyn [*]

    Rikina — #92 ja myslela probirat jaka nabozenstvi existuji, jak moc jsou zatoupeny ve svete..., tohle patri mezi vseobecne znalosti, co by clovek mel mitSml80 Navic se v takovych hodinach muzou vyvinout zajimave debaty, kdyz z neznalosti vznika mnoho sporu, tak dialog na tohle tema je vic nez zadouciSml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #94
    superkarma: 0 26.03.2013, 14:08:38
  27. [92] Rikina [*]

    evelyn — #89 Tak to zas ne, učit se o různých náboženstvích. Sml24 To bych řádila jak černá ruka. Děti se mají ve škole učit věci podstatné pro život, náboženství - jakékoli - tam nemá co dělat. Vyjma soukromých škol církevních, kam už člověk ty děti přihlásí s vědomím, že tam to náboženství bude, a ví dopředu, co těm dětem nalejou do hlav. S čímž já osobně nesouhlasím, a i kdyby církevní škola byla jediná v okruhu 100 km, tak bych do takové školy svoje děti nedala.

    Pro mě je o cosi přijatelnější učitelka s šátkem na hlavě, která bude děti učit písmenka a čísla, než učitelka s křížkem na krku, co jim bude předčítat z bible pro děti. Sml80 Vůbec nejlepší by ovšem byla učitelka, která si veškeré tyto osobní projevy své víry - jakékoli víry - laskavě odpustí. Jestli ta zde propíraná učitelka je "vymaštěná", to si skutečně netroufám posuzovat, v televizi leccos vypadá jinak, než v reálu. Sml57

    1. na komentář reaguje evelyn — #93
    superkarma: 0 26.03.2013, 14:02:43
  28. avatar
    [91] evelyn [*]

    Barbucháč — #90 no, sen kazdeho rodice, aby jeho dite melo pedagoga podobneho razeniSml24

    superkarma: 1 26.03.2013, 13:55:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] Barbucháč [*]

    evelyn — #89 reportáž jsem neviděla, jen upoutávky a pak tady ten článek, ve kterém mě zaujala zejména informace, že paní učitelka objevila kouzlo islámu teprve nedávno. Vyšla mi z toho nezralá zmatená osoba se sklony k exhibicionismu. Výtečné kvalifikační předpoklady pro pedagogaSml54

    1. na komentář reaguje evelyn — #91
    superkarma: 3 26.03.2013, 13:44:00
  2. avatar
    [89] evelyn [*]

    Barbucháč — #88 ja tu reportaz videla, ona byla vymastena cela. A jasne skolstvi a vira se ma oddelovat, maji se ucit o ruznych nabozenstvich, aby mela decka povedomi, ale pokud ho chteji provozovat aktivne, at uz vyucujici, nebo zaci, maj to delat mimo skolu.

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #90
    2. na komentář reaguje Rikina — #92
    superkarma: 0 26.03.2013, 13:25:16
  3. avatar
    [88] Barbucháč [*]

    evelyn — #87 Sml22prostě vymaštěnci zaštítění vírouSml68 jsem v tomto hnusně kategorická, a proto mi velmi vadí představa té zahalené učitelky ve školce, prostě tam, tokovýhle model chování nemá co dělat

    1. na komentář reaguje evelyn — #89
    superkarma: 2 26.03.2013, 13:19:26
  4. avatar
    [87] evelyn [*]

    Barbucháč — #85 ja nemyslela, ze zabijej cizi tehotne holky, ale u nas byl pripad, kdyz dcera bez pozehnani rodicu zacala vztah s "nevhodnym" partnerem, prvni delali hystericke sceny, mladi dostali chranene bydleni, ale holka nevydrzela, rodinu kontaktovala, tak je lsti nalakali na navstevu a tam pred jejima ocima snoubence velice brutalne zavrazdili (matka, otec, bratr).

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #88
    superkarma: 0 26.03.2013, 13:14:17
  5. avatar
    [86] evelyn [*]

    Barbucháč — #85 V Cechach jich neni jeste tak velka komunita, ale ve statech, kde uz se citi silni v kramflecich, provozuji tyhle barbarke zvyky stale casteji a dovadeji je k "dokonalosti", aby prosli bez trestu, nebo s trestem, co nejnizsim. Takze vyhazovani z balkonu je velice oblibeny zpusob a pouzivani nezletilych muzskych clenu rodiny, kteri vyvaznou s velmi nizkymi tresty.

    superkarma: 0 26.03.2013, 13:11:27
  6. avatar
    [85] Barbucháč [*]

    evelyn — #84 a tak cizí těhotné dcery je asi nechávají klidnými, jedině že svým ostentativním odsuzováním vystresují příslušné rodiče k činu

    Každé přesvědčení dovedené do krajnosti je blbě. Náboženský fanatismus má na svědomí v lidské historii nejvíc životů. Křesťané se snad už přece jen vyvinuli k humánní formě prosazování své víry. U muslimů v tomto ohledu stále vidím středověk v rozpuku.

    1. na komentář reaguje evelyn — #86
    2. na komentář reaguje evelyn — #87
    superkarma: 2 26.03.2013, 13:07:50
  7. avatar
    [84] evelyn [*]

    Vivian — #83 jo jasne, ale nedelaj to pro zachranu cti rodiny, ktera je jim prednejsi, nez zivot vlastniho ditete. To je dost desiva predstava, ze kdyz tohle jsou schopni udelat vlastni krvi, bez vycitek svedomi, co pak cizimu bezverci.

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #85
    superkarma: 2 26.03.2013, 12:51:06
  8. avatar
    [83] Vivian [*]

    gerda — #82 vražděj i křesťani, ba dokonce i lidi bez vyznání Sml54

    1. na komentář reaguje evelyn — #84
    superkarma: 1 26.03.2013, 12:34:23
  9. avatar
    [82] gerda [*]

    http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/297139-rodice-zavrazdili-svou-dceru-byla-neprovdana-a-otehotnela.html

    blbý na tom je, že pokud k něčemu takovému dojde, pak jsou to muslimové. Vraždy ze cti.Sml24

    1. na komentář reaguje Vivian — #83
    superkarma: 2 26.03.2013, 11:52:28
  10. avatar
    [81] evelyn [*]

    lidicka — #80 krizek se da taky nosit jako ochrana proti chlipnym muslimum, neco jako cesnek proti upirumSml16

    superkarma: 1 26.03.2013, 08:43:29
  11. [80] lidicka [*]

    risina — #12 Křížky na krku nosí i ateisté a určitě to tak "nepadne" do oka jako v šátkku zakuklená ženaSml30Sml22

    1. na komentář reaguje evelyn — #81
    superkarma: 1 26.03.2013, 05:40:51
  12. avatar
    [79] Lukáš Čejka [*]

    Gloria — #78 nj ale pak je tu problem, ze v te vice jak miliarde muslimu jsou ti, kteri z pouste nejsou - jsou treba z Malajsie nebo Persie apod. , tak tem by se zase stala krivda , kdyby museli do pouste, to je jako kdyby evropsti krestane museli do LevantySml80Sml54

    superkarma: 0 25.03.2013, 20:16:58
  13. avatar
    [78] Gloria [*]

    Lukáš Čejka — #52 Do pouste pane Cejka, do pousteSml67Sml67Sml67 a byl by od nich klid!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #79
    superkarma: 0 25.03.2013, 19:37:34
  14. avatar
    [77] átéčko [*]

    Mě by to nevadilo.Sml23

    superkarma: 0 25.03.2013, 19:30:05
  15. avatar
    [76] kobližka [*]

    hary — #63 Máš pravdu,předsedo Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 25.03.2013, 18:28:44
  16. avatar
    [75] Lukáš Čejka [*]

    peetrax — #70 ja bych zacal tim , ze si opatrim nejakou prirucku z Guantanama - tam by mohlo jit o funkcni reseni Sml32Sml54

    superkarma: 0 25.03.2013, 17:49:26
  17. avatar
    [74] gerda [*]

    peetrax — #70 tak to už bohužel nemám možnost, již jsem stará a se školou nemám nic společného.

    superkarma: 0 25.03.2013, 17:43:19
  18. [73] Rikina [*]

    peetrax — #70 tak já už bych mohla mít maximálně školou povinná vnoučata, ale taky by mě to "lustrování" pedagogů zajímalo. Sml57 

    Kdysi se o vedoucím skautského oddílu, kam chodili mí synci, říkalo, že je gay. A plno rodičů bylo názoru, že by vůbec vedoucí být neměl a nejlépe snad někam ho zavřít. No a mě nenapadlo nic lepšího, než se ho prostě jít zeptat. Což bylo samo o sobě dost zábavné a protože to byl bezvadnej kluk, ani se neurazil a pak jsme byli několik let kamarádi. Nebyl gay, jenom lidi mají "velké oči", a jaktěživ žádné jemu svěřené chlapce neobtěžoval. To byl jediný případ, kdy jsem šla "prověřovat" - a upřímně řečeno, podruhé už bych nic takového neudělala. Sml40 Sml80

    superkarma: 0 25.03.2013, 17:34:25
  19. avatar
    [72] Pentlička [*]

    U kamarádky ve škole zase učí jeptišky - školské sestry. Taky mají hábity a zahalené hlavy. Jenže zase křesťanství je v Evropě jaksi doma.

    superkarma: 1 25.03.2013, 17:24:47
  20. avatar
    [71] Pimpa M [*]

    Mého syna (13,5) učí od první třídy v hudební škole učitelka-jehovistka. Trochu mě zaskočilo, když jsem to zjistila, ale pak jsem ji viděla při hodinách, jak se synovi věnovala, a po pedagogické stránce nemůžu říct půl slova proti, to ostatní do toho naštěstí nemíchá. Ale je to pěkná kočka, milá, na hlavě žádný hadr nenosí. S muslimkou bych problém měla, už jen skrz tu jejich netoleranci, je pravda, že oni chtějí stále od druhých respekt své víry, ale sami ho nejsou schopni ani za mák. Navíc poturčenec horší Turka.Sml80

    superkarma: 2 25.03.2013, 17:20:13
  21. avatar
    [70] peetrax [*]

    gerda — #42 záleží na konkrétní osobě. Tady tahle učitelka svoje žáky nějak "muslimsky" ovlivňovala? Lustruješ ty učitele svých dětí, jaký mají světonázor? Sml14 Pokud ano, jak to probíhá? Ráda se přiučím, třeba se mi to bude hodit, až budu mít vlastní dítě školou povinné.

    1. na komentář reaguje Rikina — #73
    2. na komentář reaguje gerda — #74
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #75
    superkarma: 1 25.03.2013, 17:16:15
  22. avatar
    [69] RosaGloriaDei [*]

    gerda — #68 Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30 Sml67

    superkarma: 0 25.03.2013, 17:15:20
  23. avatar
    [68] gerda [*]

    Trefa — #67 jenže být Číňankou není totéž, jako být muslimkouSml52

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #69
    superkarma: 3 25.03.2013, 16:58:11
  24. [67] Trefa [*]

    Trefa:ja jsem v televizi videla jak deti ucila cinanka.

    1. na komentář reaguje gerda — #68
    superkarma: 1 25.03.2013, 16:54:58
  25. [66] dadma [*]

    hary — #63 Souhlas.Oni jsou k ostatním také netolerantní.

    superkarma: 0 25.03.2013, 16:51:58
  26. avatar
    [65] tajnostii [*]

    To by mi asi vadiloSml22

    superkarma: 0 25.03.2013, 16:50:47
  27. avatar
    [64] Dudlajlama [*]

    Barbucháč — #62 Sml67, navic pokorna a vlastne ani jeste poradne nevi cemuSml80

    superkarma: 0 25.03.2013, 16:31:26
  28. avatar
    [63] hary [*]

    Až bude v Teheránu zaměstaná učitelka školky křesťanka, prostovlasá s křížkem na krku, a nic se jí nestane, nemám nic proti tomu,aby v Čechách byla učitelka muslimského vyznání, zviditelněná šátkem a absencí makeupu....do té doby to chápu jako plíživé šíření islámu do světa,kde není a nikdy nebyl doma.

    1. na komentář reaguje dadma — #66
    2. na komentář reaguje kobližka — #76
    3. na komentář reaguje rak177 — #104
    superkarma: 11 25.03.2013, 16:30:28
  29. avatar
    [62] Barbucháč [*]

    Rikina — #59 pokud na sebe navlíkla ten hábit, projevila notnou dávku náboženského fanatismu a u dětí ve školce nemá co dělat. Maximálně bych jí šoupla někam na střední, tam už by s puberťákama o náboženském přesvědčení debatit mohla, ti už to mají v hlavě srovnanější. 

    Mrňata ve školce si teprve vytvářejí svoje vzory a osobně bych nechtěla, aby jakákoliv zahalená pokorná muslimská puťka byla vzorem mému dítětiSml23

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #64
    superkarma: 6 25.03.2013, 16:28:52
  30. [61] V19 [*]

    DCOlga — #46 môj názorSml22

    superkarma: 0 25.03.2013, 16:18:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme