Bulvár

Václav Miko, Roma Realia: Pana Lady si vážím, za tuto knihu bych se bil!

„Spalte kocoura Mikeše, Lada byl nacista!“ hlásají titulky mnoha médií tento týden. Přijde vám to k smíchu? A co když to myslí někdo vážně?

Dneska by se člověk už nedivil ničemu.

Nejen o Mikešovi nám osobně povídal přímo předseda Roma Realia, pan Václav Miko…

n„Pana Lady si vážím tak jako všech českých i světových klasiků.

Kdyby mělo dojít na pálení knih, byl bych osobně ochoten jít a demonstrativně třeba zastavit dopravu na dálnici D1, abych tomu zabránil.

Naprosto netuším, z jakého pera vyšel celý text e-mailu, který se ke mně dostal.

Jediné, co je mým přáním vedle normalizace napjatých vztahů mezi Čechy a Romy, je, aby se takovéto pasáže malebných dětských knih negeneralizovaly.

Aby to byla učitelka, kdo v momentě, když přečte stať o tom, že cikáni svázali dobrého kocoura a ubližovali mu, vysvětlila, že všichni nejsou takoví, že jejich spolužák Dežo rozhodně není ten, kdo ubližuje, a že nelze házet všechny do jednoho pytle tak, jako to zlí lidé, kteří jsou mezi všemi rasami, udělali s oním kocourem.

Že obvinit všechny i ty dobré ze špatnosti je stejně špatné jako ublížení samotné,“ řekl nám úvodem pan Miko a není s čím nesouhlasit.

 


Pane Miko, jak to tedy je s vaší osobní iniciativou ohledně knihy o Mikešovi?
Já jsem v tom vlastně strašně nevinně. Já jsem dostal tento e-mail a byl podstatně delší. V momentě, když jsem otázku oné statě o cikánech začal řešit, pouze jsem žádal, aby se někdo zabýval tím, že to může být nebezpečné, protože to je kniha pro děti, které ve chvíli, kdy jim nikdo hned zkraje nevysvětlí, že není možné si myslet, viz: „milé děti, to byli cikáni“, že všichni cikáni jsou zlí, dostanou strach.

Protože to by znamenalo vychovávat děti k myšlence, že všichni jsou hrozbou, čímž bychom v nich  pěstovali obavu, potažmo nenávist, a to by bylo špatné.

Ten zbytek není mým dílem a osobně jsem některé části onoho přípisu vymazal. Doslova tam stálo, že pan Kocáb by měl spálit všechny Ladovy knihy a vymazat ho ze všech lexikonů. No to je samozřejmě nesmysl a extrém, kategoricky to odmítám, neztotožňuji se tím a netuším, kdo to napsal.

Vy si tedy nemyslíte, že pan Lada byl rasista?
Byl by rasista, kdyby poukazoval na všechny Romy jako na hrozbu, což patrně v úmyslu neměl.

Dobře, a proč si myslíte, že vůbec obecně existuje takové nepřátelství mezi Čechy a Romy? Myslíte, že je to neoprávněné? Že se tady Romům křivdí?
Já si hlavně nemyslím, že Češi jsou rasisté. To totiž není pravda. Oni jsou „anticikanisté“. Když postavím do řady afroameriřana, Japonce a Roma, tak nejvíce nenáviděný bude Rom. A ono je to bohužel oboustranné. A to si myslím, že je problém, a bohužel na dlouho.

A kde myslíte, že je ten problém, je v nás, bílých?
Romové nebyli za dlouhou dobu schopni se integrovat do společnosti tak, jak by to Češi vyžadovali. Všichni ostatní mají svou zem. Romové vždycky jenom utíkali, zpravidla i kradli, aby přežili, má to svou vazbu a slyšíme to tak často, že je z toho už klišé. Slýchám to také „kolik byste ještě potřebovali let, abyste se integrovali?…“ a tak dále

Bude to trvat ještě hodně let a nejhorší je, že nikdo, naprosto nikdo nemá koncepci, která by byla tady použitelná. Kdyby někdo přišel na to, jak zapůsobit na Romy, aby pracovali sami na sobě globálně, protože jsou i slušní, ale o těch se bohužel neví, neb ze sta je jich deset, ten by aspiroval na Nobelovu cenu.

Nikdo doposud nic nevymyslel, jen se přelévají peníze. Osobně jsem už napsal čtyři knihy na tato téma, ale ani já nepřicházím s ničím okamžitě aplikovatelným a funkčním.

Je to v Romech?
Mnoho romských rodin, klanů, žije takovým způsobem, který není přijatelný ani pro mě, ani některé jiné Romy. Oni nejsou hlavně s to se domluvit ani mezi sebou.

Může to být o tom, že jakmile někdo vybočí z toho jejich trendu obecně platného, že je romskou společností jakoby vyloučen?
V mnoha případech ano a já Čechům nevyčítám, že jim způsob života některých romských klanů a rodin vadí. Mně také vadí. O to hůř, že ten mustr je jinde, než by měl být.

A co by se tedy mělo stát?
Měl by fungovat nějaký vzájemný respekt, ale ten by si Romové museli napřed zasloužit. Zatím ale dělají všechno proto, aby ten respekt od sebe odhazovali. Romové neustále jenom brečí. Neustále si na něco stěžují a mně to třeba už také vadí. Stěžováním si nic neuděláme. Jenže nikdo nic neřeší. Navíc ministři sami se Romů chodí ptát, jak to mají dělat, no to přece nejde. Vy děláte zákony, my tam nahoře ve vládě nikoho nemáme, nebo víte o nějakém ministrovi, který by byl Rom? No ne.

A vy byste souhlasil, kdyby se do vlády dostala strana, která by vyžadovala měřit stejným metrem všem?
No ano, to jsou přece vaše zákony, které vy sami Romy určíte prakticky nedodržovat. Já jsem za to, aby se předešlo vzájemným sporům a pocitu nespravedlnosti, která pak plodí právě tuhle nevraživost.

Vy byste třeba neměl pocit diskriminace, kdyby se tedy například Romům, kteří si přijedou pro sociální dávky v superbu či jiném luxusním voze, ony dávky sebraly?
No ne, pokud by se tak naložilo i s takovým případným bílým nepoctivcem, já jsem všema deseti pro. Vždyť tady jsou nějaké zákony a vymahatelnost by měla být stejná pro všechny. Já se nedivím, že se někdo cítí poškozený

A nemáte strach, že s tímhle názorem jste sám?
Ne.

Nemyslíte, že ony organizace, které se berou za práva Romů, se berou jen za jejich práva a opomíjejí také jejich povinnost? Že je učí se bránit proti pravidlům, které by je měli učit spíš dodržovat?
Já se musím zastat i těch Romů, kteří pomoc opravdu potřebují. Ovšem problém je možná i v tom, že tyhle organizace by měly působit a sídlit hlavně mezi nimi, mezi Romy, a ne ve městech, brát dotace a psát dopisy. Být mezi nimi a být objektivní. Nevěřím ani tomu, že většina Romů nezná pravidla a zákony. A ti, kdo je nedodržují, to dělají záměrně. Ne všichni ale takto žijí.

Víte, mnoho těchto asociací mě považuje za jakousi konkurenci. Kdyby se mě zeptali, já bych jim to řekl. Já neaspiruji na žádného romského Mojžíše, nechci žádné dotace. Jsem jen objektivní.

A proč to tedy nefunguje?
Problém Romů je v tom, že oni sami jsou tak roztříštění, že nejsou schopní se na něčem ustát. A to je i problém všech asociací a organizací, kterých je prosím obrovské číslo. Představte si, že u nás je několik tisíc různých organizací, a z toho je několik set romských. Umíte si představit, co by se s tím všechno dalo dělat, kdyby byli jednotní? Předně by měli přece tu situaci uklidnit.

Souhlasíme. A teď k avizovanému exodu do Vatikánu. To jste zorganizoval vy?
Já jsem si dneska koupil i knihu exodus. Jen tak stylově. Dobrá kniha. Ano, oslovil jsem několik amerických celebrit, které jsem požádal o pomoc. Chtěl jsem, aby rodiny, skutečně slušné rodiny, které tady nemají právě kvůli tomu všemu, o čem jsme hovořili, na růžích ustláno, měly možnost odsud odejít a začít někde, kde to nebude tak problematické právě pro toho, kdo chce. Odpověděly mi a pomoc odpovědně slíbily dvě z oslovených celebrit.

Můžete je jmenovat?
Ne, to bych nerad a neřekl jsem to nikomu. Jen vám řeknu, že je to zpěvačka a herec a oba jsou Američané.

Proč právě Vatikán?
Volili jsme zemi, která není v EU. Jinak bych rád uvedl, aby to nevypadalo, že jsem vážně ten Mojžíš, že v tom nejsem sám, a dokonce se stavím jen do role jakéhosi koordinátora, ale povedou to již jiní lidé, zástupci spřátelených organizací.

Máte to zajištěné dopředu, jde nám například o matky s dětmi a podobně?
Ano, jistě, pracujeme na tom, aby tihle lidé měli veškeré podmínky a základní potřeby zajištěny dopředu. Už jen proto, že jsou to lidé nemajetní ne vlastní vinou, takoví, kteří opravdovou pomoc potřebují. Protože tak jednostranné to skutečně není. Nevraživost tu bohužel je.

Co na to Vatikán?
Ještě je to všechno otevřené, jsme v jednání, takže bych velice nerad předbíhal.

Čeho se nejvíc obáváte?
Bojím se, že pokud se bude dál pěstovat nevraživost mezi Romy a Čechy, pokud se nezačne pracovat na tom, aby se jedna strana necítila znevýhodněná, že se do čela téhle země nakonec dostane nějaká opravdu radikálně orientovaná strana, a to bude doopravdy průšvih, protože ten problém se nezmenšuje, on narůstá. Romové nic neřeší a Češi jsou naštvaní.

Kdyby vám ten Vatikán vyšel, odešel byste se svou rodinou také?
Možná ano. Protože to nevidím dobře. Pokud je tady nějaké ohrožení, pokud je tu problém, je velikou chybou, že se neřeší společně tak, aby se eliminovalo ono nebezpečí. Aby potom nebylo už pozdě.


k


Co k tomu dodat? Snad jen, proč jich není víc takových?

Evidentně není pro člověka romské národnosti problém přemýšlet rozumně. Evidentně to jde být objektivní.

Potíž je patrně v tom, co sám pan Miko vlastně nepřímo řekl.

Dokud řešení nevzejde z lidí samotných – černých, bílých, fialových, puntíkovaných, jednotlivě a odpovědně, nevyřeší nikdo nic.

   
16.04.2010 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [70] wich [*]

    xenie — #69 A to je krásná tečka za celou diskuzí Sml30

    superkarma: 0 19.04.2010, 21:52:34
  2. [69] xenie [*]

    Tanzánie — #64 mile deti, ti lide byli cikani Sml57

    1. na komentář reaguje wich — #70
    superkarma: 0 19.04.2010, 20:29:47
  3. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    Tanzánie — #64 cigos. To vysvetluje vsechno.

    superkarma: 0 19.04.2010, 12:54:05
  4. avatar
    [67] átéčko [*]

    Tanzánie — #64 To je debil!!!Sml30

    superkarma: 0 19.04.2010, 10:34:55
  5. avatar
    [66] Petrushe [*]

    Tanzánie — #64 Bože, do čehos to duši vrazil...Sml80

    superkarma: 0 19.04.2010, 10:19:13
  6. avatar
    [65] mio [*]

    Tanzánie — #64 ježišmarjá, von se zase vrací..tak hlavně, že je spokojen, že má teď stravu i jídlo zadarmíkoSml31..Např. moje matka má pozítří odlétat z Vídně na dovolenou do Španělska a vůbec neví, jak to dopadneSml15

    superkarma: 0 19.04.2010, 09:46:42
  7. avatar
    [64] Tanzi [*]

    http://www.novinky.cz/domaci/197861-vecny-emigrant-suchy-si-zruseni-letu-pochvaluje-dostava-zadarmo-najist.html

    Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52vychcánek, co jiného

    1. na komentář reaguje mio — #65
    2. na komentář reaguje Petrushe — #66
    3. na komentář reaguje átéčko — #67
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #68
    5. na komentář reaguje xenie — #69
    superkarma: 0 19.04.2010, 09:35:16
  8. avatar
    [63] Alenka0010 [*]

    wich — #38 U nich je to takhle: Rom = člověk, nerom = asi není člověk Sml80.

    superkarma: 0 19.04.2010, 08:47:29
  9. avatar
    [62] sjuu [*]

    wich — #51 to byl jenom dovětek k tvýmu komentáři Sml16

    superkarma: 0 18.04.2010, 22:58:20
  10. avatar
    [61] paníliška [*]

    Lukáš Čejka — #60 Jak vidno, máš pravdu. Sml57

    superkarma: 0 18.04.2010, 19:53:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Lukáš Čejka [*]

    paníliška — #58 kdo by jeste v dnesni dobe cet, jen te to muze dostat do pruseru Sml57

    1. na komentář reaguje paníliška — #61
    superkarma: 0 18.04.2010, 14:48:27
  2. avatar
    [59] Baraka [*]

    Alebi — #56 Sml67nezbývá mi než se přidat

    superkarma: 0 18.04.2010, 08:15:50
  3. avatar
    [58] paníliška [*]

    German — #34 Přesně na tohle jsem si vzpomněla. Vůbec nejlepší je zakázat všechnu četbu. Sml28

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #60
    superkarma: 0 17.04.2010, 22:08:25
  4. avatar
    [57] Eva_CZ [*]

    Alebi — #56 Sml67

    superkarma: 0 17.04.2010, 17:58:47
  5. [56] Alebi [*]

    Tihle lidé jsou nemajetní ne vlastní vinou...? tuhle větu nechápu, když je někdo nemajetný, je to jeho vina, buď nepracuje, nebo co vydělá rychle rozfofruje. Já jsem taky nemajetná, ač pracuji už 30 let, bohužel mám práci za minimální mzdu,takže jen přežívám od výplaty k výplatě, ale copak můžu říkat, že to není mou vinou? Měla jsem studovat, nebo být dravější, víc se prosazovat, ale neumím to. A perlička k tomu-jednou v tv byl rozhovor s mladou romkou, stěžovala si, že ač by chtěla, nemůže najít práci. Že jí na pracáku nabídli jen uklízení za minimální mzdu a to přeci ona dělat nebude! Takže každý svého štěstí strůjce.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #57
    2. na komentář reaguje Baraka — #59
    superkarma: 3 17.04.2010, 17:47:55
  6. avatar
    [55] Eva_CZ [*]

    Markýza — #54 Romu tam moc nebude, ale cigosu tam mate jak nasrano.

    superkarma: 0 17.04.2010, 17:34:46
  7. avatar
    [54] Markýza [*]

    Chystá se nové sčítání lidu, jsem zvědavá, kolik tu žije Romů.

    *

    *

    A znivu se ptám - kde je to číslo účtu, sice moc nemám, ale na letenky a víza jim klidně přispěju.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #55
    superkarma: 0 17.04.2010, 17:26:46
  8. avatar
    [53] Ivana. [*]

    já nevim co se rozčilujou, vždy´t všude hulákaj že nejsou cigáni, ale Romové ne??? Sml31Sml30

    superkarma: 0 17.04.2010, 13:37:06
  9. avatar
    [52] wich [*]

    linde — #47 Když jsem se na cestě stavila do Tesca v Přerově pro svačinu, myslela jsem, že jsem se ocitla v jiném světě Sml2

    V souvislosti s tou úklidovou četou - Když slezl sníh, venčila jsem našim pejska, o blok dál pracovali pán a paní z úklidové čety a ten pán na mne hulákal "Paní, nebydlí tady náhodou Cigáni", kývla jsem hlavou a on "To je hned vidět. Já jsem teda Cigán, ale takový bordel nemám ani nedělám. Po těch sviních je to zbytečné uklízet, zítra je to znovu!" Sml57

    superkarma: 0 17.04.2010, 10:17:03
  10. avatar
    [51] wich [*]

    Žábina — #44 Sml32Sml30 Kočky, už si přesně nevzpomenu, přeci jen menšinové kultury jsem absolvovala někdy před třemi lety, ale když se usídlili v oblasti Egypta, začali je takto přezdívat, protože tehdy následkem nějaké nemoci začali koně bláznit a umírat, původ nemoci se přiřknul Cikánům a jejich zaříkávání.

    sjuu — #42 Proč mi to píšeš? Sml80

    1. na komentář reaguje sjuu — #62
    superkarma: 0 17.04.2010, 10:09:24
  11. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    iřka — #48 kdy jedes do Vatikanu? Sml58Sml58Sml58Sml58

    superkarma: 0 17.04.2010, 00:42:49
  12. avatar
    [49] Alka1 [*]

    iřka — #48 Četla jste dobře můj příspěvek? Tvrdím, že si pan Miko protiřečí - v rozhovoru pro iDNES tvrdí, že Lada BYL rasista a na Ženě-IN to popírá. Sml80

    Diskusí kolem cikánů se většinou neúčastním nebo mám naopak výhrady k některým extrémním vyjádřením. Tohle je ale už i na mě příliš a navíc si myslím, že jsem ve svých příspěvcích nikoho nenapadala. 

    superkarma: 2 17.04.2010, 00:17:39
  13. [48] iřka [*]

    Lidi, kde se to ve vás bere? Například Alka1-opravdu jste četla ten rozhovor dobře? A vy další,myslím, že pan Miko mluvil rozumně a stejně ve většině příspěvků není nic jiného, než jen napadání.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #49
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 0 16.04.2010, 23:02:55
  14. avatar
    [47] Linde [*]

    mě se zdá, že ten pán mluví rozumně, mám na srovnání s vyjadřováním a mentalitou desítek Rómů, žijících v Přerově, chlastají venku od oběda do soumraku, plivou po okolo jdoucích a kradou v Tescu. Hnus. Když přijde skupinka z Technických služeb (tj asi 5 starších Romek s vozíky, které napichují odpadky a odvážejí na vozících)a sbírají pod okny romských bytů bordel, aby bylo okolo nádraží uklizeno, z oken na ně ostatní cikáni řvou, lijí splašky a házejí odpadky z oken přímo na pracovnice. Strašně sprostě nadávají  a vyhrožují jim. Tohle přece není normální, vy snad útočíte na bílé popeláře? Já tedy nee Sml23

    1. na komentář reaguje wich — #52
    superkarma: 0 16.04.2010, 22:18:44
  15. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    Nez si prectu reakce - ja mu neverim. Ja uz neverim zadnymu cikanovi. Sml23Sml23Sml23Sml23 

    P.S.Miso, nechytlas blechy? Sml14

    superkarma: 0 16.04.2010, 21:14:37
  16. avatar
    [45] átéčko [*]

    Žábina — #44 Přesně tohle mě napadlo, že mělo být ukradnul. Určitě to tam tak bylo!Sml67

    superkarma: 0 16.04.2010, 20:21:48
  17. avatar
    [44] Žábina [*]

    wich — #40 já četla "ukradnul" Sml52

    to by možná sedělo víc Sml57

    1. na komentář reaguje átéčko — #45
    2. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 1 16.04.2010, 19:55:16
  18. avatar
    [43] Žábina [*]

    cikání jsou póvl a jiní nikdy nebudou, za tímto názorem si stojím a nic na světě mě nedonutí ho změnit

    zrovna dnes při nákupu v Albertu jedna stará hnusná cikánka udělala scénu, když jí pokladní požádala, aby jí ukázala tašku...ječela na celý Albert, že to je rasismus a proč nechce ukázat tašku někoho jiného, bílého Sml57

    no proč asi, že Sml57

    superkarma: 0 16.04.2010, 19:54:28
  19. avatar
    [42] sjuu [*]

    wich — #40 a jestli je tady taková "dyskriminááácia" tak se můžou vrátit zpět "domů" do Indie, nikdo je tady nedrží Sml24

    1. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 0 16.04.2010, 17:28:57
  20. avatar
    [41] sjuu [*]

    kdyby raději dělali něco užitečnýho a nevymýšleli pičoviny tak by udělali mnohem líp.  Zase se dělá "velká kauza" z ničeho a média to budou pitvat ještě měsíc, ach jo.. 

    superkarma: 0 16.04.2010, 17:27:51
  21. avatar
    [40] wich [*]

    isida — #2 Pokud bychom šli po jejich původu, tak skutečně jsou Romové. Původně v Indii šlo o dynastii Dómů. Název podobný slovu Cikáni získali někde v oblasti Egypta (přesně ten název nenapíšu) ve smyslu "ten, kdo uhranul koně".

    1. na komentář reaguje sjuu — #42
    2. na komentář reaguje Žábina — #44
    superkarma: 0 16.04.2010, 15:49:29
  22. avatar
    [39] átéčko [*]

    Nevraživost tu je! To je fakt. Ale můžou si za to fakt sami.Sml31

    A pokud jedou pryč, tak ať s sebou vezmou co nejvíce těch, co žijí ze socek, příspěvků a krádeží!

    superkarma: 0 16.04.2010, 15:32:01
  23. avatar
    [38] wich [*]

    Petrushe — #37 Nerom Sml2Sml2 Když jsem tohle slýchala už na škole, bolely mne z toho uši Sml32

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #63
    superkarma: 0 16.04.2010, 15:23:30
  24. avatar
    [37] Petrushe [*]

    Je fakt, že si za to můžeme sami...jakmile se někomu dá do ruky zbraň jako je rasizmus, před kterou padají na zadek i politici, tak toho samosebou budou ti, kterých se to týká, zneužívat. Bohužel, spousta lumpů je i mezi "neromy", ale ti se nemají čím ohánět, takže se na ně uplatňují zákony v plné výši.

    Jenže, co je horší, ono se to zpětně dost těžko staví do latě. Je mnohem těžší někoho převychovat po letech volnosti k jistému řádu.

    Politici by měli přestat ustupovat, ať si v ostatních zemích řvou něco o rasizmu nebo ne...protože ti to opravdu vidí jen černobíle a vědí celkem prd, jak je to doopravdy...

    1. na komentář reaguje wich — #38
    superkarma: 0 16.04.2010, 13:58:22
  25. avatar
    [36] OlgaMarie [*]

    MONSTERA — #35 Odmítají si připustit, že na dno je dostali jejich vlastní. Už jsem tu jednou psala, že jsem málem upadla, když mi cikánka řekla, že si koupila  IČO za 2000.-Kč, aby jako prokázala v žádosti o rychlý úvěr, že pracuje. Od koho koupila? Od cikána. Byla na mrtvici, když jsem jí řekla, že v knihovně by si ho našla na netu za dvacku. Ále, vždyť to neumí a děcka také ne...Odmítla ovšem pochopit, že nepravdivý údaj v žádosti je podvod a ta malá písmenka nepřečte....

    superkarma: 1 16.04.2010, 13:47:35
  26. avatar
    [35] MONSTERA [*]

    "Už jen proto, že jsou to lidé nemajetní ne vlastní vinou, takoví, kteří opravdovou pomoc potřebují."

    A čí vinou jsou prosím Vás, nemajetní?!!!!!!!!!!

    Už mi to leze krkem!!

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #36
    superkarma: 1 16.04.2010, 13:33:08
  27. [34] German [*]

    ......a další na řadě je Gabra a Málinka. Tam, tuším v 1. díle, kolem jejich domu projíždějí cikáni a zatímco jedna cikánka čte Gabře z ruky, ostatní jim ukradou slepice..Sml15

    1. na komentář reaguje paníliška — #58
    superkarma: 0 16.04.2010, 13:24:56
  28. avatar
    [33] Dante Alighieri [*]

    To je zase komedie! Ten, koho tohle napadlo, evidentně nemá žádný problém nebo nemá co dělat, tak místo rukou zaměstnává oblast fantazie v mozku.

    superkarma: 0 16.04.2010, 13:18:33
  29. avatar
    [32] RenataP [*]

    NewStart — #27 souhlasím, nedávno, po té debatě, která vyvedla ž-i k policii Sml58... byl v televizi dokument o romské komunitě a asi to mělo být pozitivní, čili o životě romů v zahraničí. Byla tam rodina žijící v Řecku nebo nějaké takové jižní zemi, matka rodu byla cikánka jak hrom a vůbec se za slovo "cikán" nestyděla, naopak, bylo to pro ni označení prapůvodu kočovných lidí, ke kterým patří. Při těle, s odbarvenými vlasy, zlatem ověšená, no vidět ji tady, tak si myslím, že jde na sociálku...ale ona to byla majitelka restaurace, krásné, útulné, čisté a hojně navštěvované. Její syn si zrovna zakládal svůj bar, někde na letišti, prakticky z nuly v nějakém starém hangáru. Dokument byl zaměřen na množství práce, které s tím je spojeno a na tu píli, která tady mnohým chybí.

    Tak takových je skoro škoda, že emigrovali, ale co holt... když jim to tady jejich kolegové ztěžují svými výkřiky s ručičkamadozadu?Sml80

    superkarma: 0 16.04.2010, 12:55:34
  30. avatar
    [31] RenataP [*]

    femme — #18 a nespadli náhodu z nebe jako trest boží?

    superkarma: 0 16.04.2010, 12:51:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme