Reklama

westwood

Taky občas nevěřícně kroutíte hlavou, když vidíte ukázky ze světových módních přehlídek?

westwood

 Taky si připadáte jako na výstavě kubistických malířů, kdy se marně pokoušíte identifikovat „Portrét mladé ženy“ ve změti šílených čar a barevných ploch?

westwood

Taky nevíte, jestli si z vás ti autoři prvních či druhých děl nedělají legraci?

westwood

 Nebuďte rozčarované ani rozhořčené nad nenositelnými šílenostmi, kterými nás občas oblažují přední světoví návrháři.  A nebo buďte, třeba právě to od vás čekají. Rozbouřit třeba i negativní emoce, vyprovokovat, vzbudit pozornost, všechno... jen ne lhostejnost a nudu.

westwood

Nesnažte se to pochopit, žádný slovník, který by vám vyložil záměry umělců, neexistuje.

westwood

Obzvlášť tvrdým oříškem i pro zkušené módní odborníky bývá britská návrhářka Vivienne Westwoodová. Často ani oni nevědí, kde začít, když popisují její přehlídku. Zvláště ta poslední (kolekce na jaro/léto 2010), kterou předvedla  na Paris Fashion week, jim pěkně zamotala hlavu. A tak se zmohli jen na výrazy jako hravý, nekonvenční, výstřední, proti všem pravidlům.  

westwood

 

westwood

Ano, a to je přece Westwoodová. I když ustupuje od propracovaných střihů, jakými se proslavila v devadesátých letech, a její šaty, tuniky a asymetrické topy vypadají záměrně jako nahozené či naaranžované, poznáte její rukopis, který vás nenechá na pochybách, že je stále v dobré tvůrčí kondici. Stále je to ta punková holka, co vyrábí trička se sprostými nápisy, stále je to ta drzounka s děravými punčochami a extrémními šminkami, co vás provokuje k zamyšlení. Jen málo z toho je přenosné do běžného života – jen si představte, že byste v něčem takovém přišla do práce – ale v tom právě tkví krédo Vivienne Westwoodové: Netvořím pro oběti módy, ale lidi s vlastní fantazií.

westwood

Udělejte si obrázek sami. Jak byste charakterizovali její poslední kolekci vy? Myslíte si, jste obětí trendů, nebo máte vlastní fantazii?