• Dostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku. Ty totiž obsahují fytochemické látky ze skupiny polyfenolů a flavonoidů, které mají protinádorové účinky. Denní dávka by měla odpovídat 2 : 1 ve prospěch zeleniny, pro 70 kg člověka tedy alespoň 500 g zeleniny a 200 g ovoce za den.
  • Redukce tučných a sladkých nutričně chudých jídel. Obsahují minimum vitamínů a minerálů a fytochemické látky neobsahují vůbec. Přednost by měly mít rostlinné tuky z oliv či ořechů, eliminovat bychom měli rizikové formy úpravy, jako jsou smažení a grilování. Významný protinádorový potenciál mají ořechy, rajčata, brokolice, hlávkové zelí, česnek, cibule, kurkuma, zelený čaj, červená řepa, ale i kvalitní kakao či hořká čokoláda.
  • Potravinové doplňky, které představují v prevenci i léčbě rakoviny významnou podporu.Vhodné jsou neslazené přírodní vitaminové koncentráty či imunonutriční houby, například reishi. Látky v ní obsažené stimulují imunitní systém a skupinu triterpenoidů, které jsou schopny likvidovat nově vzniklé nádorové buňky. Kvalitní prevenci představuje i aloe vera s více než 200 účinnými látkami. Důležitá je vždy kvalita zpracování a garance obsahu účinných látek v každém produktu,“ upozorňuje MUDr. Pavel Hanzelka z LR Health & Beauty s tím, že potravinové doplňky nejsou léčiva a nenahrazují klasickou léčbu, mohou ale posílit prevenci i samotný boj se zákeřnou nemocí
  • Dostatek pohybu – námaha snižuje vnímání stresu, zlepšuje psychickou pohodu a díky tomu i funkci imunitního systému.
  • Podstatné je vyvarovat se kouření a nadměrné konzumaci alkoholu. Obojí jsou silně rizikové faktory vzniku nádorového bujení.

Foto: Shutterstock.com

Uložit

Reklama