.

V penzi život nekončí aneb jak se vyrovnat s důchodem

Vztahy

V penzi život nekončí aneb jak se vyrovnat s důchodem

„Neopouštěj staré známé pro nové…,“ varují pánové Svěrák a Uhlíř. Jenže ono to někdy nejde z nejrůznějších důvodů. Jedním z nich může být i změna osobnosti po odchodu do důchodu.

Iveta se nedávno musela doslova rozejít se svou dlouholetou kamarádkou. „Už si s ní nerozumím: Stala se z ní důchodkyně a začala se podle toho chovat. Pořád jen hlídá jedinou rozmazlenou vnučku, stále o ní mluví, na sebe nedbá a nic pro sebe nedělá. Je vdova a žije sama – chybí jí finance a důchod ji totálně uzemnil a úplně zpomalil.“

Existuje spousta žen, které svůj životní styl s odchodem ze zaměstnání nezměnily:

ženy

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Knihovnice Lída začala podnikat s kosmetikou.

Proto stále potřebuje vypadat skvěle a navíc tuší, že svého stále aktivního manžela nemá nikdy jistého. Bez pravidelného cvičení se neobejde – nejen proto, aby vstřebala kalorie, ale aby partnerovi stačila třeba na kole či na lyžích. Jako osobnost zůstala stále stejná i pro lidi okolo sebe a navíc finančně si polepšila – občas stíhá pečovat i o vnoučata.

Právnička Eva žije sama.

Po dvou rozvodech se jí už nepodařilo „zadat se“. Jako čerstvá důchodkyně ale pěstuje intenzivně vztahy s kamarádkami, s nimiž jezdí na víkendové výlety a dovolené, či zve je k sobě na chalupu. Skoro každý den ji najdete někde na vínku, v divadle, v sauně, na tenise… Dcery se vdaly do ciziny, a tak vnoučata vídá jen párkrát za rok. Po odchodu ze státních služeb poskytuje právní rady, a tak má dostatek financí i na návštěvy zkrášlujících procedur, stejně jako na nákupy v butikách.

Učitelku kreslení Alenu důchod čeká za rok.

Celý život se věnuje malování obrazů a hodlá si v penzi splnit sen - uspořádat výstavu. Vrstevnice Alenu považovaly vždy za nezodpovědnou, až ztřeštěnou umělkyni, a nesrovnaly se ani s tím, že žije s výrazně mladším partnerem. Proto si hledá také stále mladší a mladší kamarádky a snaží se jim stačit vzhledem i technickými výdobytky. Tvrdí, že je to vlastně praktické – kamarádky jednou neumřou jí, ale ona jim – trošku černý humor, nicméně realita.

Psycholožka a koučka PhDr. Zdeňka Kárná nám napsala:

„Když se řekne „důchodkyně“, vybavíme si stařenku o holi šourající se ulicemi. Slovo má až pejorativní nádech, zejména zazní-li z úst mladší generace a připomene i dříve označovanou péřovou přikrývku: „duchnu“.

Nejprve si ženy užívají „volnosti“, ale po několika měsících se situace změní – v mysli zeje prázdno a objevují se pocity méněcennosti, které se často převtělí do zdravotních problémů. V takovém případě se nebojte, milé dámy, navštívit psychologa nebo kouče. Zkuste překonat předsudky! Otevře se váš skrytý potenciál a vy začnete dělat věci, o kterých se vám ani nesnilo. 

Důchodcovský fenomén stále představuje tabu. Nemluví se o ztrátě naší identity, o pocitech otroka sloužícího svému milovanému dítěti, nebo manželovi - vrstevníkovi, který zpravidla už pouze sedí u televize, sekýruje a pomalu „umírá“. Vyhrávají ženy, které mají vedle sebe o generaci mladšího muže, který svou partnerku tzv. nenechá v klidu. Když nemáme před sebou cíl –  ztrácíme svou osobnost, své Já.

V každém případě je důležité o tomto fenoménu přemýšlet dávno předtím, než den „D“ nastane a přichystat se: Vytipovat si brigády či práci, kde si svá pravidla budu určovat sama a budu pracovat v takovém čase, jaký mně bude příjemný. Inspiraci přinášejí kursy Univerzity třetího věku. Nejenže se něco dozvím, ale potkám nové lidi, vzniknou nová přátelství…

Nevěřte nikomu, kdo říká, že se na důchod těší! Obvykle to je póza, do které jsme se transponovaly na základě nespokojenosti na pracovišti, se svým zdravím, nebo s dětmi a jejich životem, či nespokojenosti se životním partnerem. A hlavně – vždy se snažte analyzovat, jak se cítíte, co byste chtěly a co ne a nenechejte se ovlivnit vaším okolím. Každý jsme totiž jedinečná, neopakovatelná osobnost se svými city a přáními.“

 Naše další články k tématu:

   
20.10.2016 - Ona s ní - autor: Zuzana Anai Hainallová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] daska59 [*]

    wich — #55 Když říkám přežít, myslím to doslova, fyzicky. Neříkám, že se v práci flákám. V určitém věku už prostě není možné zvládnout v pohodě to, co šlo před deseti lety. To si pánové v úřadech neuvědomují. A neříkejte mi měla jsi studovat, abys nemusela makat rukama. Já jsem studovala, ale odpovídající práci, která mne taky bavila, neseženu. A jako příživník na úřadu práce se mi teda nechce být Sml80

    superkarma: 0 25.10.2016, 14:51:55
  2. avatar
    [55] wich [*]

    daska59 — #54 Bohužel nevím, jaké to je práci "přežít", já v práci aktivně pracuju, neberu ji jako přežívání, ale aktivitu, která mě baví a která mi dává na živobytí. O platech státních zaměstnanců si nejsem tak jistá. To, co si vydělají moje spolužačky z fakulty, které se věnují oboru, by mi nestačilo Sml80

    1. na komentář reaguje daska59 — #56
    superkarma: 0 24.10.2016, 08:52:01
  3. avatar
    [54] daska59 [*]

    wich — #31 Znám obě práce, a v kanceláři se dá opravdu mnohem snáz přežít do důchodu, než při těžké fyzické práci Sml80. A stoprocentně za víc peněz - státní zaměstnanec to byla výhra už za první republiky.

    1. na komentář reaguje wich — #55
    superkarma: 0 22.10.2016, 01:20:03
  4. avatar
    [53] wich [*]

    Boros — #46 O tom přesně píšu. Baba na zabití.

    Rikina — #50 No, já nevím, jaké lidi a tedy příklady z praxe máš kolem sebe ty, já vidím spoustu šikovných lidí jak po škole, tak i ve středním věku, kteří práci těžko shání a trvá dlouhou dobu, než zaměstnání seženou. Žádná nemakačenka kolem sebe nevedu Sml80 Někdo, kdo potřebuje vydělávat na žití a hypotéku těžko nastoupí na zkrácený úvazek (samozřejmě s obsahem práce plné osmihodinovky Sml57) za krásných 8 tisíc hrubého Sml30Sml80

    superkarma: 1 21.10.2016, 07:55:47
  5. avatar
    [52] peetrax [*]

    Boros — #46 tak to je fakt zlo. Sml68 Sml15

    superkarma: 0 21.10.2016, 01:25:25
  6. [51] Roland [*]

    Rikina — #38 Já jsem například uklízela v nemocnici 1a1/2 roku, protože jsem nemohla najít jinou práci. Mám SŠ a uklízela jsem tam za 7 500 čistého.. (před 2 roky),nejsem ani Romka ani cizinka.

    superkarma: 1 20.10.2016, 22:22:25
  7. [50] Rikina [*]

    wich — #47 Mockrát jsem četla, jak by ženy chtěly zkrácené úvazky, aby se mohly starat o děti. A když teda jim je zkrácený úvazek nabídnut, tak ho nechtějí - protože ony by si totiž představovaly, že za ten zkrácený úvazek budou placeny jako za plný, ne-li ještě víc. Nějak jim nedochází, že ty peníze si zaměstnavatel netiskne, ty musí odpovídat nějakému ekvivalentu práce, takže prachy na zaplacení jsou tehdy, když se vydělají nějakou činností, ať už službami nebo výrobou. Když se nevydělají, tak nejsou. A tak samozřejmě za ten zkrácený úvazek nejsou žádné horentní platy. A člověk "rozmlsaný" tím, že bral sociální dávky a nemusel dělat nic než jednou za kvartál dojít na pracák se ukázat, tak ten se taky moc do práce nehrne, i kdyby nakrásně nějaký důchodce přišel a řekl "vem to za mě". Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #53
    superkarma: 0 20.10.2016, 22:05:59
  8. avatar
    [49] bezinka [*]

    datura — #4 Sml30...já se také do důchodu těšila...asi nejsem podle toho normální...ale jak píše Datura, mám plno koníčků a můžu dělat co mě baví, máme psy, kočky zahradu, ráda fotím, manžel chová papoušky a konečně má i voliéru na zahradě a jezdíme po výletech, kdy nás napadne...zkrátka si to užíváme jak nám zdraví a finance dovolí Sml59

    superkarma: 3 20.10.2016, 21:31:19
  9. avatar
    [48] wich [*]

    risina — #35 Uz jsem to tu 2x napsala ;-)

    superkarma: 1 20.10.2016, 21:03:08
  10. avatar
    [47] wich [*]

    Rikina — #38 Ze zkusenosti - vetsinou za tim, kdyz je v nejake firme zoufaly nedostatek lidi, tak tam obvykle neco smrdi, jak uz to bylo i napsano, vetsinou za tim jsou minimalni penize, zkracene uvazky... A lide nepotrebuji jen chodit do prace, zaplatit najem a jidlo, ale take trosku vydelat a usetrit. Byt treba na ten zminovany duchod Sml58 Za frazi "nejsou lidi" v realite stoji "nejsou prachy na jejich zaplaceni" Sml16

    1. na komentář reaguje Rikina — #50
    superkarma: 2 20.10.2016, 21:01:21
  11. [46] Boros [*]

    wich — #31 Mám v práci kolegyni, která má 2 vnoučata, 65 let, důchod (netuším, kolik a je mi to jedno), peníze z pronájmu (taky netuším, kolik a taky je mi to jedno) a stále "pracuje" na plný úvazek- ovšem pracuje tak, že věčně vříská,že my ostatní jsme povinny jí pomáhat- prostě dělat práci za ni- buď brečí, nebo vyhrožuje, nebo intrikuje, nejčastěji vříská. Ohání se tím, že se nemůže unavit, protože musí hlídat vnoučata (na základní škole). když jí sdělíme, že může být doma a nebude se honit a bude mít víc času, tak jsme semetriky nejhorší, protože ona by to finančně nezvládla (manžel je v penzi a nemají žádné půjčky). Takhle bych teda dopadnout nechtěla- stěžují si pacientky a nám jen pije krev, protože podle toho jejího věčného remcání a pištění nás posuzují. A děláme i za ni a za svůj plat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #52
    2. na komentář reaguje wich — #53
    superkarma: 1 20.10.2016, 20:53:35
  12. [45] slávenka [*]

    Rikina — #39jako bych to psala já.Sml16

    superkarma: 0 20.10.2016, 19:54:09
  13. [44] babos [*]

    Důchod je prima, ale moc to utíkáSml16

    superkarma: 0 20.10.2016, 19:53:49
  14. avatar
    [43] SNÍŽEK [*]

    já zatím nic neplánuju,uvidím,hlavně vydržet ve zdraví Sml80

    superkarma: 0 20.10.2016, 19:45:30
  15. [42] Radi1 [*]

    život nekončí , ale . . .

    superkarma: 1 20.10.2016, 16:44:01
  16. avatar
    [41] ohnivazenaMagdalena [*]

    Rikina — #38Máš pravdu že mnoho lidí se v dnešní době zaměstnat nedá. Co se týče řemeslnických profesí, tak po vyučení absolutně nic neumějí. Protože nemají zájem. Pouze o plat. Proto mnohým firmám dochází po čtvrt století kdy se preferovalo mládí-že na tom budou lépe s tím prduchem. Který umí a není u něj žádná fluktuace. A co se týče plakátů kde jsou vyjmenované benefity....tak to zase není taková procházka růžovou zahradou. Třeba takové markety a hypermarkety. Jeden z nich přidal na hodinové mzdě-ale zkrátil pracovní úvazek na 6,5 hodiny. Čili nula od nuly pošla! Jdeš do práce o svátcích nebo v neděli-nařízeno vybrat volno v týdnu a proplaceno nic nemáš. Finanční ohodnocení má lidi motivovat při dobře vykonané práci-ne být odrbáván. Proto se na určité pozice lidi nehrnou a nepohrnou.

    superkarma: 3 20.10.2016, 16:27:59
  17. [40] Jiřah [*]

    Určitě se na důchod netěším. Bude mi chybět kolektiv

    spolupracovníků.

    superkarma: 1 20.10.2016, 16:22:23
  18. [39] Rikina [*]

    gerda — #33 Přesně, mě taky práce "zdržuje od života". Ono taky dělat účetní není žádné ušlechtilé poslání, a výsledek mé práce jsou akorát otravné a nezajímavé papíry, za které mi firmy platí, protože to po nich zákon tvrdě vyžaduje, že se musí dělat účetnictví. Dobrovolně by to nedělaly. Sml57 Takže od takové práce se odchází snadno. Ovšem kdybych dělala něco, co je současně mým koníčkem, co mám ráda a těší mě to, tak by to asi bylo jinak a nejspíš bych se do důchodu nehrnula. Sml80

    1. na komentář reaguje slávenka — #45
    superkarma: 2 20.10.2016, 15:56:21
  19. [38] Rikina [*]

    wich — #34 Potíž je v tom, že hodně lidí z toho "obrovského množství" se zaměstnat nedá. Nic neumějí, nebo ani sami nechtějí něco užitečného dělat. Sml80 Jedna z firem, pro které teď pracuju, zoufale potřebuje lidi na úklid v nemocnici. Myslíš, že to dělají Češky? Ani náhodou. Ukrajinky, Slovenky, a Romky. Denně chodím kolem obřích plakátů "přijďte k nám do (název firmy), dostanete (vyjmenované benefity)". Ve vlaku slýchám, jak vlakové čety padají na hubu a slouží od nevidím do nevidím, protože "nejsou lidi". Popelnice se vyvážejí jednou týdně - nejsou lidi. Řemeslník, co u mě maloval, usínal u práce, má milion zakázek a nestíhá to - a nesehnal nikoho k sobě na výpomoc. Kde jsou teda ty davy, co chodí od firmy k firmě a marně hledají práci? Sml80

    1. na komentář reaguje ohnivazenaMagdalena — #41
    2. na komentář reaguje wich — #47
    3. na komentář reaguje Roland — #51
    superkarma: 4 20.10.2016, 15:51:50
  20. avatar
    [37] OlgaMarie [*]

    Já jsem ožila až v důchodu! Doháním, co jsem při zaměstnání nestíhala.

    superkarma: 3 20.10.2016, 15:51:40
  21. avatar
    [36] risina [*]

    gerda — #33 Máš pravdu, pro mě je práce podstatná součást života. Neumím si představit, že bych trávila čas něčím, co by ěm nebavilo a dělal bych to jen kvůli výplatě. Druhou stranou mince je to, že můj mimopracovní život je skutečně poněkud chudý...

    superkarma: 1 20.10.2016, 15:44:52
  22. avatar
    [35] risina [*]

    wich — #34 Co je "obrovské množství"?

    Pokud někdo pracuje dobře i v důchodovém věku a zaměstnavatel ho chce i nadále zaměstnávat - proč ne?

    1. na komentář reaguje wich — #48
    superkarma: 2 20.10.2016, 15:42:59
  23. avatar
    [34] wich [*]

    risina — #32 Moc nerozumím důvodu tvé reakce Sml80 Nicméně, nezaměstnaných lidí je obrovské množství, jak absolventů po škole, tak i lidí kolem 50 let, kteří chodí od firmy k firmě s životopisy, takže hřát si teplé místečko při důchodu - palec dolů Sml68

    1. na komentář reaguje risina — #35
    2. na komentář reaguje Rikina — #38
    superkarma: 0 20.10.2016, 15:21:22
  24. avatar
    [33] gerda [*]

    risina — #30To záleží, kolik máš mimopracovních zájmů. Když člověk žije jen svým pracovištěm, má to blbý.Sml80 Mě práce pro zaměstnavatele - řečeno slovy mojí kamarádky - zdržovala od života.

    1. na komentář reaguje risina — #36
    2. na komentář reaguje Rikina — #39
    superkarma: 0 20.10.2016, 14:53:40
  25. avatar
    [32] risina [*]

    wich — #31 Nemyslím, že je dnes obrovská nzaměstnanost, tuhle jsem četla, že je nejnižší za posledních několik let.

    1. na komentář reaguje wich — #34
    superkarma: 2 20.10.2016, 14:42:05
  26. avatar
    [31] wich [*]

    gerda — #26 Sml67 Myslím, že tak je to v pořádku. Přivýdělek k důchodu proč ne, brigády třeba v obchodě, někde na vrátnici, moje teta učitelka MŠ chodila vypomáhat na zástupy při dovolených atd. Ale sedět na plném úvazku při dnešní obrovské nezaměstnanosti je nesoudné Sml68

    daska59 — #28 Aha, takže lidi, co dělají v kanceláři nepracují, ale válí se. Díky za informaci. Půl pracovního života jsem proválela a ani nevím, jaké jsem měla štěstí Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje risina — #32
    2. na komentář reaguje Boros — #46
    3. na komentář reaguje daska59 — #54
    superkarma: 0 20.10.2016, 14:06:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] risina [*]

    gerda — #2 Tak teď znáš mě - já se do důchodu opravdu netěším (mám přesně tu představu, o které se píše v článku - ztráta identity, prázdnote, pocit méněcennosti...) a doufám, že budu mít možnost aspoň na částěčný úvazek pracovat dál, samozřejěm pokud mi to zdraví dovolí.

    1. na komentář reaguje gerda — #33
    superkarma: 1 20.10.2016, 14:00:35
  2. avatar
    [29] gerda [*]

    daska59 — #28Ono i v té kanceláři, pokud musíš stíhat termíny, máš odpovědnost a tlak seshora i zespoda, je to k zešílení.

    superkarma: 3 20.10.2016, 13:36:44
  3. avatar
    [28] daska59 [*]

    Ten kdo se neválí v kanceláři, ale opravdu "maká", se do důchodu OPRAVDU těší.

    1. na komentář reaguje gerda — #29
    2. na komentář reaguje wich — #31
    superkarma: 1 20.10.2016, 13:20:54
  4. [27] dadma [*]

    Já jsem si tedy v důchodu zvykla velmi rychle a do důchodu jsem se těšila, nebo spíše byl pro mě únikem . Šla jsem o rok dříve ,protože přišla nová majitelka a nebylo to k vydržení.Něco takového jsem celý život v práci nezažila. Dva roky jsem bossing vydržela,ale pak už jsem nemohla.

    Nyní mám tolik práce,že někdy nestíhám.

    superkarma: 0 20.10.2016, 12:54:22
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    wich — #23Taky si myslím, že by měli senioři opustit svá místa kvůli mladým. V tomhle se mi podařilo. Předala jsem své místo kolegovi s čerstvou VŠ, který pořád nějak neměl štěstíSml15. Jenom příštipkařil na dobu určitou a nic jistého. Představila jsem si jeho situaci, navíc nebyl místní.... Mně se zrovna hodilo odejít a jemu to vysloveně pomohloSml36. Má práci a už i rodinu. Odcházela jsem opravdu spokojeně a všichni se se mnou hezky rozloučili, udělala jsem jim na rozloučenou posezení s pohoštěním, které měli ode mě nejradši. Malá svatbaSml30

    1. na komentář reaguje wich — #31
    superkarma: 1 20.10.2016, 12:49:16
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    kobližka — #24Však já ho tam dala schválně, aby byla sranda.Sml30

    superkarma: 0 20.10.2016, 12:43:17
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    gerda — #17 Jak jsi dala toho smajlíka za slovo přeskočilo mi,tak jsem myslela,že v hlavě Sml30Sml30Sml30 ....to se ti zase něco povedlo Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 0 20.10.2016, 12:34:59
  8. avatar
    [23] wich [*]

    Nevím no, co znám kočky, které odešly do důchodu, vesměs si to užívají. Za život se napracovaly dost, takže teď můžou vyrazit na dovolenou, na manikuru, za kulturou, vzít si vnoučata... Moje teta má tolik zájmů, že neví, kam dřív skočit.

    Co mě vytáčí v poslední době nejvíc, jsou naopak ženské, které mají pocit, že to u zaměstnavatele bez nich nezvládnou, takže vesele přesluhují v práci přes důchod, drží si pěkné místo a lidi v produktivním věku o práci nezavadí Sml68Sml68

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 2 20.10.2016, 12:14:26
  9. [22] cilani [*]

    Proč by se člověk nemohl těšit do důchodu? Znám lidi, co si ho užívají doslova plnými doušky.. Sml80

    superkarma: 1 20.10.2016, 11:38:24
  10. avatar
    [21] catcat [*]

    Pentlička — #19přesně tak to myslím. Já, jako čerstvá babička se hodně krotím, vím že to otravuje

    superkarma: 0 20.10.2016, 11:33:04
  11. avatar
    [20] RejholcovicPepina [*]

    Osobní a firemní kouč Zdeňka Kárná

    Jsem koučka, pracuji s muži i ženami různého věku, vzdělání i postavení. Než jsme se začal věnovat koučování , byla jsem velmi úspěšná redaktorka, moderátorka i tisková mluvčí.

    ..................................................................

    Ve všem byla úspěšnáááááá ale asi to málo "sypalo"!Sml30Sml30 Nebo obrovské sebevědomí a výsledky bídné? Tak se honem přeorientujeme někam jinam.Sml24

    superkarma: 4 20.10.2016, 11:12:01
  12. avatar
    [19] Pentlička [*]

    catcat — #18 Mám kolegyni v práci, je jí lehce přes 50 a nic jiného než její vnoučata ji nezajímá. Přitom je to moc milá a příjemná žena, ale pro ty vnoučata prostě žije - vidí je každý den, vodí je buď ze školy, nebo do školy, každý den odpoledne jsou u ní, někdy tam i přespí, na dovolenou jedině s vnoučaty, na procházku, na nákupy - pořád jen s vnoučaty. Pořád povídá, co které vnouče řeklo, zažilo, co ve škole, co si oblékli, jedli, pili, s čím si hráli - ufff!

    1. na komentář reaguje catcat — #21
    superkarma: 0 20.10.2016, 10:37:57
  13. avatar
    [18] catcat [*]

    gerda — #17já si myslím, že konec přátelství není jen kvůli schudnutí. Ono asi poslouhat furt jen kecy o vnučce a nic jiného - to taky leze na nervy. Tady se asi spíš úplně rozešly zájmySml80

    1. na komentář reaguje Pentlička — #19
    superkarma: 0 20.10.2016, 10:29:48
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    kobližka — #14Promiň, přeskočilo miSml30 to vejš a odpověď měla být pro Motty. Ale tvůj příspěvek je moc dobrý, se závěrem nelze než souhlasit. Vlastně ta zchudlá kamarádka může být docela ráda, že o nic nepřišla. Kamarádka, které jsem dobrá jenom pro sdílení společných zábav a mizí při problémech, za smutek nestojíSml24.

    1. na komentář reaguje catcat — #18
    2. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 1 20.10.2016, 09:56:52
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    kobližka — #14Náhodou...ta představa, jak děvenka pět let po škole dává rozumy seniorům, jak mají správně v tom důchodu žítSml52Sml52Sml52

    superkarma: 5 20.10.2016, 09:53:33
  16. [15] bobani [*]

    zajímavé čtení

    superkarma: 0 20.10.2016, 09:52:35
  17. avatar
    [14] kobližka [*]

    Jsou samozřejmě různé profese a zaměstnání,v některých je člověk navýsost spokojený,v jiné práci zase padá na hubu,nestíhá normy,dře se tam,má oddělané ruce,záda...to se pak jeden do toho důchodu těší.Já jsem už pátým rokem "svobodný člověk",jak s oblibou říkám a nemůžu si to vynachválit.Dělám jen to,co chci a co mě baví.

    Po přečtění prvního příběhu,který vypráví paní Iveta,jsem si udělala o ní pěkný obrázek.S tou bych teda kamarádit nechtěla.Opustila kamarádku i proto,že jí chybí finance a důchod jí uzemnil...někdo prostě v důchodu na nějaké vyskakování jednoduše nemá.Nebylo by lepší,dnes už teda bývalou kamarádku,někam vytáhnout,pozvat třeba na kafe a dortík,na procházku Sml80 třeba by šla.

    1. na komentář reaguje gerda — #16
    2. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 1 20.10.2016, 09:24:25
  18. avatar
    [13] Motty [*]

    Chtěla bych vidět jedinýho důchodce, kterej by chtěl nastřádaný peníze vrážet do rad nějaký "koučky". Já mám do důchodu ještě daleko, ale až to přijde, tak si určitě poradím sama. A fakt si myslím, že si ho budu užívat.

    superkarma: 6 20.10.2016, 09:18:16
  19. avatar
    [12] denkas [*]

    V důchodu jsem spokojená. Hlavně aby to zdraví vydrželo a co víc si přát. Rozhodně se nenudim,rano si přispim,večer ponocuju Sml80. No ja si užívala každy období života Sml22.

    superkarma: 1 20.10.2016, 08:47:01
  20. [11] maxipes [*]

    Jsem spokojena,hlavní je nesedět doma.Sml30

    superkarma: 0 20.10.2016, 08:40:29
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Já se tedy na důchod moc těším, jen mám strach, aby mi vydrželo zdraví. Vnoučata zatím nemám, ani se žádná nechystají, na kosmetiku a jiná zlepšovadla kašlu celý život, ale chci v důchodu navštěvovat Univerzitu třetího věku a těším se, jak budeme s kamarádkami chodit na výlety, jezdit na dovolené, na výstavy, do divadla a hlavně konečně budu moct vstávat, až budu vyspaná!

    superkarma: 4 20.10.2016, 08:36:26
  22. [9] Andreadornova [*]

    gerda — #2 přesně úplně jsi mi to vzala z úst Sml22

    superkarma: 0 20.10.2016, 08:30:19
  23. [8] Rikina [*]

    Znám fůru důchodkyň - a i důchodců - kteří se na důchod těšili a velice si to užívají, vůbec nesedí u televize. Natož aby sloužili milovaným potomkům. Nejméně jednou jsem pak zaslechla i stížnost, že "ten děda, od té doby, co je v důchodu, nemá vůbec čas, pořád je někde v luftě a na vnučku se přijede podívat jednou za měsíc" Sml57 Představa stařenky či stařečka šourajícího se o holi odpovídá někomu ve věku 80 a více. Ale i tam se najdou výjimky, co ještě v 80 letech uběhnou maraton. Sml80 Nemyslím si, že by si dnešní důchodkyně neporadila a musela běžet za koučem nebo poradcem, aby se chudinka nezhroutila pocitem méněcennosti. Navíc dneska se jde do důchodu o dost později, moje matka v mém věku už ten metr stříhala, mně chybí ještě téměř 10 let. A mám celkem dost plánů, co budu v důchodu dělat, brigády ani koučové mezi ně nepatří. Sml32

    superkarma: 2 20.10.2016, 08:29:04
  24. [7] meme [*]

    Taky nechápu, proč bychom neměly věřit někomu,že se na něco těší?

    Každý má jiné priority a nemusí být všechno nalinkované....

    superkarma: 2 20.10.2016, 08:28:00
  25. [6] Maria28 [*]

    Tak já nemůžu říct, jestli se na důchod těším nebo ne, za pár měsíců se musím rozhodnout, zda do důchodu půjdu opravdu nebo budu ještě tak rok dělat jako pracujicí důchodce a vylepším si konto na wellness víkendy nebo dovolené u moře. Hodlám navštěvovat spolky, na které nyní nemám čas - klub turistů, postarších cyklistů, přátel italštiny atd.. Občas vypomůžu dceři s domácností...Vše je ale podmíněno zdravotním stavem. Jedno vím jistě, že žádnou koučku potřebovat nebudu, poradím si sama.

    superkarma: 3 20.10.2016, 08:23:40
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    datura — #4Vždycky je něco za něco. Já jsem taky spokojená. Pokud nejsi v práci svou paní, je lepší panovat doma.Sml58 Člověk je svobodnější. A že je míň peněz?? Ta svoboda za to opravdu stojí.

    superkarma: 2 20.10.2016, 08:16:26
  27. avatar
    [4] datura [*]

    Asi jsem nenormální a i když jsem byla v zaměstnání spokojená, na důchod jsem se těšila moc a teď po 8 letech můžu zodpovědně říct, že jsem spokojená, baví mě, že mám čas na zahradu, na focení, s manželem vyrážíme za kultůrou. Nic nemusím a všechno můžu, škoda, že mi není o 20 let míň, Sml59ale to bych zase nebyla v důchodu, že jo.Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje bezinka — #49
    superkarma: 9 20.10.2016, 07:47:10
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    hapehape — #1A ty, co jsou ještě v práci, střihají metr a nemůžou se dočkat. Žádné slepice, duševní práce.

    superkarma: 3 20.10.2016, 07:34:53
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Neznám žádnou, která by byla nadšená z toho, že musí vstávat do práceSml57. Ono se jinak těší na důchod z místa, kam chodit musíme kvůli penězům a jinak z prostředí, které sil neubere a slouží spíš ke společenskému vyžití. Článek neodpovídá skutečnosti, je až příliš románový. A navíc: současná důchodkyně má tolik obyčejné práce a starostí, že jí vůbec nezbývá čas na nějaké duševní rozbory. Důležité je zdraví, vlastně je podstatné. Dokud není žádné zdravotní omezení, ani seniorka se omezovat nemusí. I ta práce na zahrádce, pěstební práce, chovatelství nemusí znamenat, že je důchodkyně otrokem domácnosti. To je přece taky koníček! Já třeba moc ráda žehlím, no. Sml52Ruční práce, domácí kutilství, výšlapy do přírody, návštěva knihoven - taková pak žádného psychologa nepotřebuje, ale může s přehledem radit ona.Sml30

    1. na komentář reaguje Andreadornova — #9
    2. na komentář reaguje risina — #30
    superkarma: 7 20.10.2016, 07:33:35
  30. [1] hapehape [*]

    jsme parta přibližně stejně starých žen a do důchodu to máme tak za 5-7 let a všechny se těšíme!! podle článku nám to nemáte věřit, věřte, nevěřte, je to na vás

    1. na komentář reaguje gerda — #3
    superkarma: 3 20.10.2016, 07:19:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme