V pátek letím na Rhodos! Máte pro mne nějaký tip?

Cestování

Tuhle dovolenou jsem si naplánovala schválně na konec prázdnin. Venku už není takový hic, září je už na dosah a já se těším, že si urvu ještě týden horkého sluníčka a teplého řeckého moře. Bude to taková rozlučka s létem, už teď si blaženě představuju, jak budu ležet příští týden na lehátku a budu od knížky odskakovat do moře.
Jak jsem dneska poslouchala zprávy, je tam tedy dost vedro, kolem 35 stupňů, což je na mě dost. Jede s námi náš osmiletý Albert se svým stejně starým bratrancem, takže se nudit určitě nebudou a já budu v klidu odpočívat a nabíjet si baterky pro podzimní pracovní shon...
Rhodos

V Řecku jsem byla naposledy před čtyřmi lety na Lefkádě. Byla krásná, úžasné pláže, teplé moře a červencové vedro. Tyto ostrovy - souostroví Dodekanesos se svým Rhodosem znám jen z průvodce a ze článků, které u nás vycházejí. Těším se, čím nás překvapí. Těším se na večerní procházky, na taverny a teplou noc. Je to sice jen týden, ale to je pro mě akorát. Rozkoukat se, něco si užít, vyrazit na výlety a příští sobotu zase zpátky. Pak mě čekají přípravy do školy, nákup nových kalhot a bot - zase to dítě ze všeho vyrostlo... a práce v redakci.

Až se za týden vrátím, dám vám vědět, co se mi líbilo a jaké historky jsme zažili!

Rhodos je největším ostrovem souostroví Dodekanesos a také čtvrtým největším ostrovem Řecka. Leží pouhých 18 km od Turecka. Díky půvabné přírodě, krásným plážím a znamenitě zrestaurovaným stavbám z dob Johanitů, je ostrov již velmi dlouho vyhledávaným místem turistů ze všech koutů světa. Na severním výběžku ostrova leží město Rhodos. Na východním pobřeží ostrova, jehož dominantou je známý Lindos, se nachází celá řada letovisek jako Koskinou, Faliraki, Kolymbia nebo Pefki. Moře je zde klidnější, jsou zde písečné pláže. Na západním pobřeží způsobuje vítr větší vlny, a potěší tak zejména příznivce vodních sportů. Pláže jsou zde s jemnými oblázky, místy písčité. Ostrov je velice kosmopolitní, vedle Řeků tu žije značný počet Angličanů, Skandinávců, Turků, či přistěhovalců z Afriky. Všem ostrov učaroval natolik, že se zde rozhodli usídlit natrvalo.

Rhodos

Na Rhodos letíme s cestovní kanceláří Alex.

Byl jste někdo na Rhodosu? Máte pro nás nějaký zajímavý tip, kam se podívat?

lupa

18.08.2010 - Zahraničí - autor: Klára Křížová

Komentáře:

1. [28] katkaP [*]

Měla jsem tu čest ostrov Rhodos také navštívit a ohromně se mi zamlouval.

superkarma: 0 25.08.2010, 12:45:08
  2. avatar
    [27] átéčko [*]

Klára Křížová — #13 Nezapomeň přivézt kamínkySml22

superkarma: 0 18.08.2010, 18:13:46
  3. [26] Klára Křížová [*]

jednapani — #22 ty toaleťáky jsou hrůza, to máš pravdu, zažila jsem to nejen v Řecku Sml68

superkarma: 0 18.08.2010, 15:30:39

1. na komentář reaguje Klára Křížová — #25
    superkarma: 0 18.08.2010, 15:12:02
  6. [23] CityCat [*]

Snad se mi podaří vložit fotky z terásky jediného maličkého občerstvení na Fourni. Kafe bylo stejně skvělý jako v kterékoliv restauraci v centru Rhodosu.

superkarma: 0 18.08.2010, 15:08:36
  7. avatar
    [22] jednapani [*]

Klára Křížová — #21 Nojo, pro Řeka jsou naivní turisti požehnání Sml30 Jezdíme tam už hodně let na různá místa a taky jsme si leckdy naběhli. Ale taky jsme viděli hodně krásných míst. Jen jsem vždycky ráda, když po návratu, zpravidla už na letišti, na WC nemusím házet použitý toaleťák do koše Sml16

1. na komentář reaguje Klára Křížová — #26
    superkarma: 0 18.08.2010, 13:55:18
  8. [21] Klára Křížová [*]

jednapani — #19 Asi byli rádi, že prodali vstupenky. My jsme si na Stromboli koupili lístky na večerní pozorování sopky z lodi - že bude vidět, jak sopka chrlí do nebe lávu... no nic jsme neviděli. Když jsme pak byli nahoře, bylo nám jasné, že jsme ani nic vidět nemohli. Ale každý večer vyplouvaly loďky s turisty, kterým se nechtělo nahoru a chtěli vidět ohnivé pšouky. Za těch 15 Eur za jeden lístek by byla večeře a ještě láhev domácího vína

1. na komentář reaguje jednapani — #22
    superkarma: 0 18.08.2010, 13:42:22
  9. avatar
    [20] jednapani [*]

Klára Křížová — #18 Symi je hezké místo, jen jestli se kluci nebudou nudit na lodi - jedna cesta trvá asi 2 hodiny a taky byla asi hodinová prohlídka kláštera. Nic akčního Sml30

superkarma: 0 18.08.2010, 13:40:02
  10. avatar
    [19] jednapani [*]

heligona — #14 Tenkrát fakt nebyli. Dokonce jsme pak někde cestou viděli ceduli, že je po sezoně, ale to nám bohužel u pokladny asi zapomněli říct.

1. na komentář reaguje Klára Křížová — #21
    superkarma: 0 18.08.2010, 13:38:00
  11. [18] Klára Křížová [*]

heligona — #16 Jabpet — #17  Tak ty motýly asi vynecháme, kluky asi stejně moc zajímat nebudou, leda by tam lítali draci nebo ufoni.

Spíš prozkoumáme odlehlé pláže a zkusíme ten ostrůvek Symi Sml67 Možná taky aqualand, ale, mezi námi, já tyhle věci moc nemusím Sml30...spíš ty děti, že se vyřáděj Sml36

1. na komentář reaguje jednapani — #20
    superkarma: 0 18.08.2010, 13:34:19
  12. avatar
    [17] Jabpet [*]

Klára Křížová — #15 my tam vyrazili hned ráno, byli jsme tam první a motýlů bylo strašně strašně moc, když jsme šli pak zpátky a potkávali lidi, tak už byl motýlek jen sem tam nějaký. Ale jsou to spíš můry než motýly. A doporučuji výlet na ostrůvek Symi, jak už tu bylo zmíněno Sml67

1. na komentář reaguje Klára Křížová — #18

15. avatar
    [14] heligona [*]

Klára Křížová — #13

fakt tam jsou, žádní obři to nejsou, ani nehýří barvami, takže si jich někdo třeba ani nemusel všimnout Sml30

1. na komentář reaguje Klára Křížová — #15
    2. na komentář reaguje jednapani — #19
    superkarma: 0 18.08.2010, 12:02:00
  16. [13] Klára Křížová [*]

jednapani — #11 Já mám s těmito údolími motýlů, s lesy plnými ptáků atd podobné zkušenosti. zaplatím vstupné a vidím jednoho ptáka či motýla.

Díky moc za rady, jedeme sem do hotelu: http://www.ckalex.cz/zajezdy/recko/rhodos/hotel-alfa/ koukám, maji teď na něj na páteční odlet 40% slevku... to my jsme stihli jen dítě zdarma Sml30 ... je to jeden z mála hotelů, kde nabízejí pobyty na týden a já bych nemohla jet na dýl - musím do práce, přípravy na parník atd Sml62

1. na komentář reaguje heligona — #14
    2. na komentář reaguje átéčko — #27
    superkarma: 0 18.08.2010, 11:54:13
  17. avatar
    [12] mio [*]

jednapani — #11 smůla..no..-my jsme zase jeli na ostrově Thassos na vyjížďku lodí za delfíny a neviděli jsme ani ploutvičku.

Zato když jsme pluli obří lodí z Athén právě na Rhodos, pluli kolem nás hotová hejna delfínůSml16

superkarma: 0 18.08.2010, 11:47:53
  18. avatar
    [11] jednapani [*]

Údolí motýlů je asi zajímavé, pokud tam motýli skutečně jsou. My tam byli koncem září a neviděli jsme ani křidýlko, takže to byla procházka kolem potoka za 5 éček.

1. na komentář reaguje mio — #12
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #13
    superkarma: 0 18.08.2010, 11:43:34
  19. avatar
    [10] Kacule [*]

LudPa — #9 Taky jsme byli minulý rok přímo v Irene Palace Sml30, taky jen chvállím

A jinak - jak bylo řečeno - Rhodos je fakt krásný, s tím autem je to fakt lepší. Doporučuji ten Aquapark - byli jsme a dcerka a hlavně manžel byli nadšení Sml30. Taky hlavní město je velmi krásné, historické. A možná kluky nadchne plavba lodí kolem pobřeží s koupáním v krásné zátoce a na širém moři. Užíjte si to - závidím. Já Řecko miluji, už jsme byli na Rhodosu, Krétě, Chalkidiki a všude je krásně. Letos jsme byli v Turecku a nějak mi tam chyběla ta atmosféra...ale to je jiný soudek

superkarma: 0 18.08.2010, 11:29:08
  20. avatar
    [9] LudPa [*]

My jsme byli oblast Kolymbia hotel Irene Palace,super dovolená, nádherně čisté moře.Opalovali jsme se na zahradě hotelu a nad námi visely banány.Taky doporučuji auto a projet to. Měli jsme i vyjížďku kočárem.Lidé tam jsou ochotní a milí, ikdyž možná trochu pomalejší, ale to je tím horkem.Jo a byly tam docela dobré animační programy pro děti i dospělé. Určitě si vybereš.Hezký pobyt.

1. na komentář reaguje Kacule — #10
    superkarma: 0 18.08.2010, 10:32:27
  21. [8] Klára Křížová [*]

To vám děkuji za tipy, auto určitě půjčíme. Fourni  pláž se pokusíme najít, myslím, že ji najdeme, už jsme našli ztracenější místa, než je pláž (Radek najde všechno Sml22Sml30) Tak teď nevím, jestli mi stačí týden, abych to všechno objela Sml59, já se chci při těch výletech i trochu poválet, celé léto kromě začátku prázdnin jsem v práci a dovolená na Sicílii na začátku léta byla hodně akční, koupala jsem se jen 3x v moři Sml15Sml24

superkarma: 0 18.08.2010, 10:13:34
  22. avatar
    [7] mio [*]

áááách - RhodosSml29

Byla jsem tam sice jako dítě, ale vzpomínky se mě pořád drží - nádherný ostrov!

Tipy od holek níže určitě nezklamou a já přeju krásnou dovolenouSml16

superkarma: 0 18.08.2010, 10:12:21
  23. [6] CityCat [*]

Kláro, Rhodos Vás pohltí. Počínaje velebnými hradbami starého města Rhodos, přes nádherný Lindos, odkud vyplouvaly řecké lodě do trojské války, až po nejnižší cíp Prasonissi, kde si dávají spicha surfaři ze všech koutů zeměkoule pro nikdy neustávající vítr.

Určitě si půjčíte auto a tak jeden extratip mám. Je to malá pláž na západní straně ostrova, kousek od kláštera Monolithos, jmenuje se Fourni a budete ji muset trošku hledat v serpentinách. Plavat naproti zapadajícímu slunci je úžasné právě tam. Mám stovky fotek, ale nechci Vás ovlivňovat.

Pověst praví, že když Zeus rozděloval bohům vládu nad světem a s tím spojená území, Apollon byl zrovna v práci a Zeus na něj zapomněl. Zbyl na něj pouze malý ostrov. Apollon si jej zamiloval a dokladem jeho přízně je 300 slunečných dnů a zelený kousek země s tisíci olivovníků, z nichž některé pamatují Homérovy časy.

Asi takhle: vždycky jsem si myslela, že místo, kde bych dokázala žít mimo CZ je Paříž. Od návštěvy Rhodosu jsem změnila názor. A jedna zvláštnost. Na Rhodosu se nekrade, je normální nechávat klíčky od auta v zapalování a věci na pláži i když se vzdálíte na několik hodin. Ověřeno. Jo a kupte si tymiánový med... v seprentinách u Monolithos. Hezkou a vnímavou dovolenou přeju.

superkarma: 0 18.08.2010, 09:55:26
  24. [5] lonkue [*]

Byla jsem tam pred par lety se sestrou. Priznam se, ze konkretni jmena mist si uz nepamatuji... Ja jen doporucuji si pronajmout auto na par dni a projet cely ostrov. Zastavte se, kde se vam bude libit. Je to moc krasny ostrov. A taky urcite doporucuji navstivit mistni restaurace a hospudky. Recke jidlo je uzasne! Na me udelala nejvesti dojem takove male stredoveke mestecko. Jmeno uz si nepamatuji (Lindos?) za mesteckem byl velky kopec s pozustatky nejakeho chramu. Byl to pekny vyslap v tom vedru, ale urcite to stalo za to. A taky muzea v Rhodosu.... A domu jsem dovezla hafo reckeho olivoveho oleje....Sml30

superkarma: 0 18.08.2010, 09:53:27
  25. avatar
    [4] richada [*]

Rhodos stojí za to vidět celý.přijde na to,co člověk upřednostňuje.Jak píše Heligona,určitě městečko Lindos se zátokou sv. Pavla,hlavní město s přístavem kde stával kolos rhodský,na východní straně ostrova lázně Kalithea,Tsambikos,klášter nad překrásnou pláží,je odtud nádherný výhled. Na nejjižnějším cípu Prasonisi,úchvatná pláž,potkávají se tu dvě moře. Na západním pobřeží hrad Monolithos,je to sice zřícenina ale výhled od ní stojí za vidění.Z výletů doporučuji ostrov Symi,nádhera!Jo a ještě vinařská vesnice Embonas,mají tam kromě vína i vynikajíci med.Sml58

superkarma: 0 18.08.2010, 08:40:36
  26. avatar
    [3] heligona [*]

heligona — #2 Ještě jsem zapomněla na Lindos, akropole i městečko jednoduše nádhera Sml16 Taky doporučuji zjistit otvírací dobu, zvlášť v neděli a v pondělí.

superkarma: 0 18.08.2010, 08:17:37
  27. avatar
    [2] heligona [*]

Na Rhodosu jsme byli vloni, bydleli jsme ve Faliraki. Přímo v centru je zábavní park s různými atrakcemi, ale v září už byl zavřený. Kousek od města je super aquapark. Určitě si projděte město Rhodos a pokud máte rádi historii, tak doporučuji Akropoli Lindos a Ialisos, pěkná je zřícenina hradu Asklipeiou a starobylá vesnice Kamiros. O Údolí motýlů jste určitě slyšeli, tak jen šťastnou cestu a krásnou dovolenou Sml16

1. na komentář reaguje heligona — #3
    superkarma: 0 18.08.2010, 08:11:18
  28. avatar
    [1] enka1 [*]

Tak tam jsem taky nebylaSml16

Šťastnou cestu,pobyt i návrat.