Novinky

V neděli si o hodinu přispíte, končí letní čas

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se proti tomu bouřit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Alespoň zatím. V noci ze soboty na neděli totiž budeme opět posouvat hodinové ručičky. Uměle vytvořený letní čas se mění zpět na ten přirozený, astronomický.

hodiny

K posunu o hodinu zpět dojde ve 3:00 středoevropského času. Rázem tak budeme mít na časoměrných přístrojích opět 2:00 a budeme si tedy moci o celých 60 minut déle přispat. Tento čas nám vydrží až do poslední březnové neděle.

Jak velký dopad má posun času na zdraví, to aktuálně zjišťují vědci z Národního ústavu duševního zdraví v celostátním výzkumu. Zapojit se do něj můžete zde.

Posun času se dotkne nejen našich biorytmů, ale také plynulosti veřejné dopravy. Pokud tedy v noci ze soboty na neděli někam cestujete, počítejte s tím, že se vlaky a autobusy mezi druhou a třetí hodinou ranní zastaví, aby následně dodržely jízdní řád.

Dělá vám změna času potíže?

Možnost%
Ano, ale rychle si zvyknu.14,9
Ano, raději bych zůstal/a u jednoho času po celý rok.55,2
Ne, nevadí mi to.29,9

   
23.10.2015 - Redakční novinky - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] denkas [*]

    linde — #57Kuře se zelím a knedlikem-bramborovým taky někdy dělám. Sml22 Hezky pokmínovat,cibuli,česnekSml22a třeba i kousek bůčku,Sml22 Králika nejíme.Sml23 Ale většinou dělám to vepřovýSml22 Nebo hovězí plátky,špenák a br.knedlik,taky ňamkaSml59

    superkarma: 0 26.10.2015, 21:38:55
  2. avatar
    [57] Linde [*]

    denkas — #49 tak to děkuji za tip, rozhodně vyzkouším jako novinku v naší kuchyni Sml67Sml67Sml67.

    Pro mne bylo nedávno překvapením péct kuře k dušenému zelí - odjakživa jsme k zelí doma dělali králíka nebo vepřové, případně uzené. Ale i kuře je dobré. Tak teď mám jako inspiraci bramobrový knedlík Sml79

    Suzanne — #50 hřiby na smetaně dělám opět s houskovým - vlastně bramborový knedlík máme doma vyjímečně. Tak vyzkouším též Sml67. Hřiby mám v mražáku, můžu zkoušet brzy dříve než svíčkovou Sml26, tu teď nemám

    1. na komentář reaguje denkas — #58
    superkarma: 0 26.10.2015, 21:16:17
  3. avatar
    [56] denkas [*]

    gerda — #53Je to o zvyku Sml22 My to tak doma vařili,ja to převzala a moje děti a i vnoučata to taky vyžadujou. Sml80

    superkarma: 0 26.10.2015, 16:46:13
  4. avatar
    [55] JaninkaCh [*]

    denkas — #1tak přetáčení hodin to mě na tom štve pěkně!!! Ale to je jednorázový úkol a pak je klid. Zase to ale mluví proto, aby zůstal jeden čas celý rok.

    superkarma: 0 26.10.2015, 08:11:03
  5. avatar
    [54] JaninkaCh [*]

    Zimní čas mi vyhovuje a vždycky úplně ožiju. Klidně by tenhle čas mohl zůstat po celý rok. Vůbec bych se nezlobila.Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 26.10.2015, 08:10:07
  6. avatar
    [53] gerda [*]

    denkas — #49no proč ne? Bramborový knedlík máme často, až budu dělat svíčkovou, vzpomenu siSml16

    1. na komentář reaguje denkas — #56
    superkarma: 0 26.10.2015, 05:14:47
  7. avatar
    [52] gerda [*]

    vladka321 — #45příroda se šidit nedá, ani v tomhle.

    superkarma: 0 26.10.2015, 05:10:44
  8. avatar
    [51] Jandywoman [*]

    LudPa — #31Naši ptáčci se taky dožadovali svého podle starého času, to bylo křiku Sml16

    superkarma: 0 25.10.2015, 20:25:41
  9. avatar
    [50] Suzanne [*]

    linde — #48 denkas — #49 bramborový knedlík je fantastický i ke hřibům na smetaně Sml29

    1. na komentář reaguje linde — #57
    superkarma: 0 25.10.2015, 20:23:31
  10. avatar
    [49] denkas [*]

    linde — #48hihi,ale to o moc přicházíš. Sml30 Náhodou i v kuchařce sem četla ,příloha,houskouvý,bramborový knedlik Sml22 Je pravda,že moc lidí to nedělá. Sml23 Ale rozhodně nejsem jediná. A moje rodina by byla dosti zklamaná,kdyby byl houskovy. Sml22Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje Suzanne — #50
    2. na komentář reaguje gerda — #53
    3. na komentář reaguje linde — #57
    superkarma: 1 25.10.2015, 19:51:49
  11. avatar
    [48] Linde [*]

    denkas — #29 svíčkovou s bramborovým knedlíkem? To slyším poprvé. My jíme svíčkovou s houskovým knedlíkem a bramborový knedlík buď ke špenátu, nebo k zelí. Ale svíčkovku s bramborovým, to tedy neznám Sml16

    1. na komentář reaguje denkas — #49
    2. na komentář reaguje Suzanne — #50
    superkarma: 0 25.10.2015, 19:39:33
  12. avatar
    [47] Julča [*]

    kobližka — #36 Nepoznám to, protože jdu spát tak, jako vždycky. Pokud chodím v deset, tak půjdu zas. Vstávala jsem za tmy, to se taky nemění. Jediná změna je, že bude brzo tma.

    superkarma: 0 25.10.2015, 18:52:06
  13. avatar
    [46] Julča [*]

    gerda — #23 Vstávám ve 4:15 a změna času mi nevadí :-)

    superkarma: 0 25.10.2015, 18:48:00
  14. avatar
    [45] vladka321 [*]

    gerda — #13Ohledně zvířat máš pravdu. Mám tu možnost to sledovat a opravdu, jen zkuste jít krmit o hodinu déle? To je řevu, že byste ohluchli. Nebo s dojením Sml80, prostě zvířatům hodiny nic neříkají.

    1. na komentář reaguje gerda — #52
    superkarma: 1 25.10.2015, 18:46:45
  15. avatar
    [44] gerda [*]

    Rikina — #41šli jste na to mazaněSml58 Tak si to pamatujte, za rok bude další příležitost!

    superkarma: 0 25.10.2015, 13:15:45
  16. avatar
    [43] Suzanne [*]

    Rikina — #41 Sml30Sml67

    superkarma: 0 25.10.2015, 12:46:15
  17. avatar
    [42] Suzanne [*]

    gerda — #38 kobližka — #39 Sml16

    superkarma: 0 25.10.2015, 12:45:37
  18. [41] Rikina [*]

    To já jsem nadmíru spokojena, jelikož jsme šli večer slavit(víno, muži, zpěv) , a to trvalo do šesti do rána, načež jsme zjistili, že je teprve pět, ale přesto jsme tedy slavili o hodinu déle. Sml57 A přitom už ráno jelo metro. No tak to je skoro ideální stav. Sml24

    1. na komentář reaguje Suzanne — #43
    2. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 0 25.10.2015, 12:43:10
  19. avatar
    [40] gerda [*]

    kobližka — #39dobří lidé se spolu domluví vždyckySml16

    superkarma: 0 25.10.2015, 12:37:34
  20. avatar
    [39] kobližka [*]

    gerda — #38 Suzanne — #37 Tak hlavně,že si rozumíme Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #40
    2. na komentář reaguje Suzanne — #42
    superkarma: 0 25.10.2015, 12:28:05
  21. avatar
    [38] gerda [*]

    kobližka — #36 Suzanne — #37zrovinka tak jsem to myslila!Sml22

    1. na komentář reaguje kobližka — #39
    2. na komentář reaguje Suzanne — #42
    superkarma: 0 25.10.2015, 12:20:06
  22. avatar
    [37] Suzanne [*]

    kobližka — #36 To jo - jen gerda níže psala, že je rozdíl ve vstávání v 6 a v 9 - zde jsem nevěděla, jaká je souvislost se změnou času. Jinak to samozřejmě chápu. A čeká mě to na vlastní kůži Sml30 Kupříkladu dnes přijedu z pracovního procesu o hodinu déle, cca o půlnoci.

    1. na komentář reaguje gerda — #38
    2. na komentář reaguje kobližka — #39
    superkarma: 0 25.10.2015, 11:59:28
  23. avatar
    [36] kobližka [*]

    Suzanne — #34 Myslím,že tak,jak jsi to napsala,to není rozdíl žádný.Ovšem ten,kdo vstává do práce ve 4h. a namísto toho vstane ve 3h.ten už je pozná.O tom,že člověk,a jako každý jiný živočich,má biologické hodiny a ty prostě fungují bez ohledu na letní čas.Takhle je to míněno.Nevím,jestli jsem ti to vysvětlila dobře,ale myslím,že jo Sml16

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    2. na komentář reaguje gerda — #38
    3. na komentář reaguje Julča — #47
    superkarma: 0 25.10.2015, 11:50:40
  24. avatar
    [35] Suzanne [*]

    gerda — #30 V tom bude zakopaný pes. Já jím, když mám hlad, ne podle hodin. Někdy obědvám ve dvanáct, někdy dřív, někdy až ve tři. My jsme taková neukázněná rodina už několikátou generaci Sml30 Ale už chápu, v čem je rozdíl - někdo je prostě zvyklý na pravidelnost, takže i hodinový posun může činit potíže Sml22

    superkarma: 0 25.10.2015, 11:47:42
  25. avatar
    [34] Suzanne [*]

    gerda — #23 Ptám se vážně. Jak rozdíl mezi vstáváním v půl páté a v půl osmé souvisí s hodinovou změnou času - to jsem nepochopila. Jinak s tím mám poměrně důvěrné zkušenosti Sml33

    gerda — #25 kobližka — #26 Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    superkarma: 0 25.10.2015, 11:44:09
  26. avatar
    [33] kobližka [*]

    gerda — #28 Přehlídla,to je pravda Sml30Sml22

    superkarma: 0 25.10.2015, 11:40:42
  27. avatar
    [32] denkas [*]

    gerda — #30Já se řídila podle hodinSml80ale ty nebyly přeřízenýSml30 a když už to bylo vařený,tak sme se najedli LudPa — #31Nojo,vnučce to taky nikdo neřeklSml80 Taky mě tahala z posteleSml30

    superkarma: 0 25.10.2015, 11:38:44
  28. avatar
    [31] LudPa [*]

    Tak jsem si nepřispala. Morčatům to nikdo neřekl a ráno se domáhala své mrkvičky dle letního času.

    1. na komentář reaguje denkas — #32
    2. na komentář reaguje Jandywoman — #51
    superkarma: 0 25.10.2015, 11:21:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    denkas — #29no, hlad už mám taky, ale budu se snažit vydržet podle hodin.Sml15 Navařeno máme.

    1. na komentář reaguje denkas — #32
    2. na komentář reaguje Suzanne — #35
    superkarma: 0 25.10.2015, 11:14:03
  2. avatar
    [29] denkas [*]

    Tak se tu o tom dva dny mluví,no a co já? Dnes sem na to ani nevzpomělaSml80 Takže právě obědvámeSml22 Sml30 Pro upřesnění svíčkovou a bramborový knedlik ,ňam

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    2. na komentář reaguje linde — #48
    superkarma: 1 25.10.2015, 10:46:20
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    kobližka — #26přehlédlas "alespoň to tvrdí"Sml30Sml57 - to víš, že se udělali pěknými a tohle tvrzení je nic nestáloSml58. Ale důležité je, že to JDE zavést, když se chce.

    1. na komentář reaguje kobližka — #33
    superkarma: 0 25.10.2015, 10:42:14
  4. [27] MaVy [*]

    mě je to fuk Sml24 ať se klidně posouvá, hodina sem, hodina tam

    superkarma: 2 25.10.2015, 10:13:44
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    gerda — #25 Tak teď jsi mě rozesmála...prej v Rusku berou ohled na člověka Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52 no,jestli to bereš jenom z úhlu pohledu stran toho letního času,tak to potom jo,ale jinak???? Těžko,děvče,těžko.

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    2. na komentář reaguje Suzanne — #34
    superkarma: 2 25.10.2015, 10:05:50
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    Maria28 — #24a zrovna včera říkal nějaký odborník ve večerních zprávách, že střídání časů už dávno není kvůli úsporám energií. Protože města svítí v podstatě ve dne v noci, elektřina se spotřebovává daleko víc než dřív, a nepřetržitě. V Rusku jo, tam na člověka ohled berou a letní čas - alespoň tvrdí, že kvůli zdraví národaSml58 - zrušili. Takže to jde, když se chce a ekonomika funguje i tak.Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #26
    2. na komentář reaguje Suzanne — #34
    superkarma: 0 25.10.2015, 09:44:00
  7. [24] Maria28 [*]

    Tak za mého mládí byl pouze středoevropský čas a nikomu to nevadilo. To teď je z té změny času velký humbuk, fůra pseudovědců řeší, komu a čemu všemu to vadí, a to za nemalé peníze, které by se hodily jinde.

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 0 25.10.2015, 09:39:46
  8. avatar
    [23] gerda [*]

    Suzanne — #22to se ptáš vážně?Sml2 Myslíš, že je stejné vstávat ráno v půl páté potmě anebo před osmou a jít pak do práce za světla?Sml58

    1. na komentář reaguje Suzanne — #34
    2. na komentář reaguje Julča — #46
    superkarma: 1 25.10.2015, 08:54:09
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    gerda — #13 On je trochu rozdíl, jestli jde někdo do práce na 9 anebo na 6. - Proč by tam měl být rozdíl v 9 nebo v 6? Tomu nerozumím Sml80

    Argument se zvířaty beru Sml22 Ale co se týče lidí, nevím, nevím. Já jsem svého času tvrdila, že by mě ranní vstávání před sedmou zabilo, že jsem prostě sova a přes to vlak nejede. Pak jsem ale dostala práci, kde vždycky v určité časové období musím vstávat ve čtyři ráno. Jenže já tu práci miluju, je skvělá, takže mi to NAJEDNOU nevadí. To je to, o čem mluvím. V určité dny pak pracuju hlavně po večerech. Musím. A někdy holt po té večerní práci ještě pak ráno vstanu ve čtyři. Ani nemrknu, protože vím, proč to dělám. A zase - NAJEDNOU mi to nevadí. Mám tendenci brát to podle sebe. Ale jasně, každý je z jiného těsta.

    1. na komentář reaguje gerda — #23
    superkarma: 1 25.10.2015, 08:11:51
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Boros — #19Myslím, že ho zavedl taky Hitler.

    superkarma: 0 24.10.2015, 18:05:27
  11. avatar
    [20] SandraAbigail [*]

    Změní se čas, půl roku si zvykám na změnu a změní se znova. Už by konečně měl být v platnosti ten jediný správný čas a to astronomický (tedy "zimní").

    superkarma: 2 24.10.2015, 18:03:49
  12. [19] Boros [*]

    linde — #8 Zimní čas byl zaveden někdy za války ( asi za první?, fakt nevím) asi jen 2x. Teď je letní a nebo středoevropský.

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 1 24.10.2015, 17:16:36
  13. [18] Boros [*]

    samecka — #16 Nám tu hodinu na noční připočtou. V na jaře zase odečtou

    superkarma: 0 24.10.2015, 17:14:50
  14. [17] maccy [*]

    Dobrý den,ráda se připojím se svým názorem.Letní čas mi vadí!Mělo by se to nechat na přírodě..je pravda ,že zvířátka a malé děti o posunu nic neví a jsou z toho zmateni!Bydlíme ve středu Evropy,tak ať máme středoevropský čas.Přijde mi scestné koncem března si dávát "letní čas",kdy je všude zima a někde i sníh...a to samé v říjnu.Samozdřejmě,že teť v říjnu chodily děcka na autobus ve tmě,když byl ten "letní čas"! Je také rozdíl,zda někdo chodí na 5h.do práce a někdo na 8!!!

    superkarma: 2 24.10.2015, 16:15:27
  15. avatar
    [16] samecka [*]

    A já mám,himlhergot, noční!!!!!Sml57

    1. na komentář reaguje Boros — #18
    superkarma: 0 24.10.2015, 15:45:20
  16. [15] bobani [*]

    měl by zůstat letní čas

    superkarma: 0 24.10.2015, 13:02:51
  17. avatar
    [14] peetrax [*]

    Suzanne — #12 tak tak.

    superkarma: 0 24.10.2015, 11:02:11
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    Suzanne — #12on je trochu rozdíl, jestli jde někdo do práce na 9 anebo na 6.Sml58 Ne nadarmo se snažil právě pekař, pekaři mají pracovní dobu vůbec "luxusní", ne tak, když jim z ní někdo ubere hodinu spánku. .... Plus ranní dojíždění, to opravdu člověka zdravotně rozhodí. A nemluvím o zvířatech v chovech, kterým se dá těžko vysvětlit, že dostanou žrát o hodinu později, než byla půl roku zvykláSml30 Kdyby do toho člověk nevrtal a nechal to být, měli všichni pokoj.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #22
    2. na komentář reaguje vladka321 — #45
    superkarma: 6 24.10.2015, 09:53:57
  19. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Tohle je zajímavá mapa zemí, kde se využívá, využíval či přestal být využíván letní čas. Já si pořád říkám, že kdyby to byla taková blbina, že by to nebyla půlka světa Sml80 Těžko říct.

    Co se týče energií - v dnešní době svítí všechno furt, města svítí a sálají ve dne v noci, takže tam už to asi nebude opravdu takové.

    Ale pořád mi nejde na mysl to zdravotní hledisko. To fakt mají lidi zdravotní potíže, když musejí vstát o hodinu dřív? A že se nikdo nebouří, když musí vstávat k dětem, kvůli dřívějšímu autobusu do práce, kvůli projektu apod. Sml80 To bude asi v hlavě, ne? Rozhodnu se, že mě to sejří a šup, je to tam Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #13
    2. na komentář reaguje peetrax — #14
    superkarma: 4 24.10.2015, 09:30:16
  20. [11] Rikina [*]

    gerda — #3 Tady můžeš připojit svůj podpis a symbolicky si zabojovat Sml57

    http://www.petice24.com/petice_proti_zmn_zimniho_asu_na_letni

    superkarma: 0 23.10.2015, 23:43:41
  21. [10] Rikina [*]

    Mně je to jedno. Sml80 Jestli je formálně o hodinu víc nebo míň, to v praxi vůbec nepoznám. Že je v zimě brzo tma? No to je v téhle zeměpisné šířce jaksi normální. Jestli jsou čtyři nebo pět, to už mi nepřipadá jako výrazný rozdíl. Jediný problém je včas si uvědomit, že je třeba přetočit hodiny, ovšem na to hodná média upozorňujou už týden, někdy i měsíc, dopředu Sml57 Nepřipadá mi, že jde o zásadní věc, za kterou by se mělo nějak bojovat, spíš si myslím, že se tomu zbytečně věnuje pozornost hodná lepších věcí. Sml80

    superkarma: 3 23.10.2015, 23:40:46
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    linde — #8 Myslím,že není žádný zimní čast,je jen letní Sml16 teď se to přehodí na ten "přírodní".

    superkarma: 1 23.10.2015, 21:26:55
  23. avatar
    [8] Linde [*]

    risina — #7 to máš pravdu, ale na druhou stranu teď už je ráno v sedm tma a školáci klušou na autobus úplně potmě Sml15, co teprve chumelení a podobný hnusy, kdy je může lehce srazit auto. Před školou pak taky čekají ve tmě, ve svitu pouličních lamp. Posunutím času vstávají již za rozednívání a na autobus jdou za světla. Tolik k zimnímu času.

    1. na komentář reaguje kobližka — #9
    2. na komentář reaguje Boros — #19
    superkarma: 1 23.10.2015, 20:34:40
  24. avatar
    [7] risina [*]

    gerda — #3 Mně by vyhovoval ten letní - vadí mi, že se v zimě stmívá už ve čtyři odpoledne Sml15.

    1. na komentář reaguje linde — #8
    superkarma: 1 23.10.2015, 20:05:50
  25. [6] anina4 [*]

    vyhovoval by mi jeden čas, vždy mi nějaký čas trvá, než se s tím posunem srovnám

    superkarma: 0 23.10.2015, 19:20:27
  26. avatar
    [5] renda4141 [*]

    Měnit čas mi přijde ulítlé a nesmyslné. Nevím proč se v tom pořád pokračuje. Sml80

    superkarma: 0 23.10.2015, 19:13:12
  27. [4] Jasmína [*]

    Mě spíš štve, že posunem je večer dřív tma. Brzy už v pět odpoledne. Sml15

    superkarma: 1 23.10.2015, 19:01:09
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    kobližka — #2teď už se otevřeně přiznává, že to žádné ekonomické výhody nemá. Sml80 Mně by vyhovoval jeden čas po celý rok. A je mi fuk, jestli by to byl čas letní nebo zimní, hlavně aby zůstal 12 měsíců beze změny. Pekař Pecka ze Sobětuch zemřel a nevím o žádném dalším, který by po něm převzal štafetu a neúnavně bojoval za zavedení jednotného času.

    1. na komentář reaguje risina — #7
    2. na komentář reaguje Rikina — #11
    superkarma: 0 23.10.2015, 18:46:07
  29. avatar
    [2] kobližka [*]

    Jako zdravotní potíže mě to nečiní,nicméně že by se mě to líbilo,to říct nemůžu.Ale jak píše denkas pode mnou.

    Až někdo přijde se solidní studií,jakou ta změna času přináší ekonomickou výhodu,tak řeknu "jo,bezva",ale zatím to považuju za blbost.

    1. na komentář reaguje gerda — #3
    superkarma: 1 23.10.2015, 17:40:23
  30. avatar
    [1] denkas [*]

    Já si přispim klidně i o dvě hodiny.Sml80

    Ta změna času mě nijak nikdy nevadila. Jen mě štvalo přetáčet všechny hodinySml15

    1. na komentář reaguje JaninkaCh — #55
    superkarma: 5 23.10.2015, 17:08:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme