Rodina

V Česku je nejdelší mateřská dovolená na světě

Nejdelší rodičovská dovolená je v České republice, kde si ji maminky mohou natáhnout až na čtyři roky. Nejhůř jsou na tom ve Velké Británii a na Kypru, kde je stát ochoten podporovat své rodičky jen 13 týdnů.

Mateřská dovolená trvá v Česku 28 týdnů, v Německu například jen polovinu. Po tu dobu pobírá maminka peněžitý příspěvek v mateřství. Jedná se o dávku nemocenského pojištění a jeho výše je závislá na předchozím příjmu. Po skončení mateřské dovolené následuje rodičovská dovolená, kde je pobírán rodičovský příspěvek. Obvykle je čerpán do 3 let věku dítěte (lze však čerpat i do dvou nebo do čtyř let věku dítěte).

Přestože je rodičovská dovolená zavedena ve všech členských zemích EU, tak jsou mezi jednotlivými zeměmi obrovské rozdíly. Liší se délka rodičovské dovolené, výše příspěvku či možnost čerpání pro tatínky.

Srovnávejte

Po dobu mateřské dovolené pobírají ve všech členských zemích Evropské unie maminky peněžitou pomoc v mateřství. Její výše se liší. V mnoha zemích je dokonce ve výši 100 % předchozího výdělku. Česko patří mezi několik zemí, kde je rodičovský příspěvek pobírán v paušální výši. Stejný systém platí i v Belgii, Polsku, Rumunsku, Slovensku, Rakousku či Lucembursku. Rodičovský příspěvek dle výše předchozího výdělku je zaveden v ostatních zemích. Nejvyšší je v Estonsku a Slovinsku (100 %), hodně vysoký je ještě ve Švédsku a Dánsku (90 %), Lotyšsku, Finsku a Maďarsku (70 %). Nejnižší je v Itálii (30 %).

Jak dlouho?

V některých zemích je trvání rodičovské dovolené omezeno pouze na několik týdnů: Velká Británie a Kypr (13 týdnů), Belgie, Irsko a Nizozemí (3 měsíce) Řecko (3,5 měsíce). V dalších zemích je rodičovská dovolená pobírána několik měsíců - Lucembursko (6 měsíců), Itálie (10 měsíců). Především ve východoevropských zemích je délka rodičovské dovolené několik let - Rakousko (2 roky), Polsko, Litva, Malta, Španělsko, Maďarsko, Estonsko a Slovensko (3 roky). Nejdéle je možno rodičovskou dovolenou čerpat v Česku (4 roky).

V Česku je možnost volby

Na rodičovský příspěvek má v Česku nárok rodič, když po celý kalendářní měsíc osobně pečuje o nejmladší dítě v rodině. Lze si vybrat délku čerpání pobírání rodičovského příspěvku do dvou, do tří nebo do čtyř let věku dítěte. Podle toho se pak odvíjí jeho výše.

  • v případě čerpání do dvou let věku dítěte činí rodičovský příspěvek 11 400 Kč (je potřeba mít odpovídající předchozí příjem – tj. nárok na peněžitý příspěvek v mateřství alespoň ve výši 380 Kč na den)
  • do tří let věku dítěte činí příspěvek 7 600 Kč
  • do čtyř let věku dítěte činí příspěvek 7 600 Kč (prvních 21 měsíců) a následně 3 800 Kč (až do 48. měsíce)

O rodičovský příspěvek je potřeba písemně požádat na předepsaném formuláři místně příslušný úřad státní sociální podpory.

Tabulka: Rodičovská dovolená v zemích EU

Země Max. délka rodičovské dovolené
Belgie 3 měsíce
Bulharsko 6 měsíců
Česko 4 roky
Dánsko 52 týdnů
Estonsko 3 roky
Finsko 158 pracovních dní
Francie 3 roky
Irsko 3 měsíce
Itálie 10 měsíců
Kypr 13 týdnů
Litva 3 roky
Lotyšsko 1 rok
Lucembursko 6 měsíců
Maďarsko 3 roky
Malta 3 měsíce
Německo 12 měsíců
Nizozemí 3 měsíce
Polsko 3 roky
Rakousko 24 měsíců
Rumunsko 2 roky
Řecko 3,5 měsíce
Slovensko 3 roky
Slovinsko 1 rok
Španělsko 3 roky
Švédsko 480 dní
Velká Británie 13 týdnů

Zdroj: MISSOC ANALYSIS 2008

   
14.10.2009 - Finance a práce - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] wich [*]

    denkas — #38 Situace tvojí dcery rozhodně jednoduchá není, ani ji ji určitě nepřeju, neb sama denně čas trávím za volantem a nestačím se divit, kolik nebezpečných situací lidi dokáží vykouzlit v běžném provozu jen bezdůvodně pomalou rychlostí nebo neplynulou jízdou Sml31 Ale ve státě, kde dostávají lidi tučné peníze jen pro barvu pleti, rodiny "v nouzi" přídavky na děti prochlastají v hospodě naproti škole, stále trvám na svém názoru.

    superkarma: 0 02.11.2009, 15:38:25
  2. avatar
    [38] denkas [*]

    wich — #37 No to je těžký! asi bych to neřekla! Dost byla potrestaná zraněním dcery! řekla bych to při alkoholu! Ale ten neměla.Jasně měla přispůsobit jízdu,.... ale to náledí bylo jen na tom kousku. Jasně to ji neomlouvá.Byl tam můstek ,měla stim počítat . Nojo neni to jednoduché! Nevim jak to vyřeší!Sml15              

    1. na komentář reaguje wich — #39
    superkarma: 0 01.11.2009, 19:53:15
  3. avatar
    [37] wich [*]

    denkas — #36 Kdyby nešlo o tvou dceru, řekneš, viník - tak ať platí, měl počítat s tím, že to na náledí klouže Sml80

    1. na komentář reaguje denkas — #38
    superkarma: 0 01.11.2009, 12:47:03
  4. avatar
    [36] denkas [*]

    wich — #32 sociální?! kde?!? Holka zavinila dopravní nehodu,Zavinila ,no sporný ,bylo náledí na vozovce. Byla ona a její dcera zraněný a teď po půl roce jí přišlo ,že vzhledem k tomu ,že je viník ,tak musí zaplatit veškeré léčení! což je asi 300tisíc! a do 14 dnů! Pojištění si řádně platí! Alkohol neměla! Je rozvedená ,2 děti! a kde je ten sociální stát! To jí jako chtějí vyhnat na ulici! Kde má sebrat 300 tisíc!

    1. na komentář reaguje wich — #37
    superkarma: 0 30.10.2009, 15:30:27
  5. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    sjuu — #31 vis, ze mas me velke sympatie? Jsi prima. Sml58Sml16

    superkarma: 0 28.10.2009, 17:58:15
  6. avatar
    [34] Amálie [*]

    Neumím si představit x let jen o dítěti. Až porodím, dopřeju si 6 týdnů pohov a pak chci částečně pracovat. Naštěstí si můžu vybrat, který den v týdnu, v kolik a na jak dlouho.

    superkarma: 0 16.10.2009, 12:40:42
  7. avatar
    [33] Barbucháč [*]

    Pro snížení mateřské já osobně nejsem. Ta trvá 28 týdnů a závisí na předchozím ženině výdělku. Vidím to jako spravedlivou záležitost v optimálním časovém úseku.

    Přídavky na děti jsou pouze předvolebním politickým nástrojem, ty bych zrušila úplně. Chce-li stát podporovat rodiny s dětmi, ať tu podporu promítne do systému slev na daních. Kdo bude pracovat, bude mít zároveň profit z toho, že státu vyprodukoval budoucího daňového poplatníka. Kdo nepracuje, ať se svěří sociální síti. V této síti bychom u nás ovšem měli výrazně zvětšit oka.

    sjuu — #30 tak to jsi mohla napsat rovnou, že tvůj současný zaměstnavatel nepodporuje ženy s dětmi. Napsalas to obecně, proto jsem reagovala tak, jak jsem reagovala.

    superkarma: 1 16.10.2009, 08:17:48
  8. avatar
    [32] wich [*]

    sjuu — #31 Taky si myslím, že náš stát je stále sociální až moc. Mnohdy ne na zrovna na těch pravých místech.

    1. na komentář reaguje denkas — #36
    superkarma: 0 15.10.2009, 23:55:59
  9. avatar
    [31] sjuu [*]

    wich — #29 souhlas, kdo chce pracovat hned ať pracuje, kdo chce zůstat doma ať tam sedí. Nemám ráda nařizování "systému" pro všechny. Btw. jsem pro snížení mateřské a přídavků, dítě si má obhospodařit každý sám, nájem za mě nikdo taky neplatí. Sml57 Podle ostatních zemí nám stát dává nad poměry, i když na to samozřejmě nemá.  A teď nechci srovnávat platy, jak mě uřčitě někdo nařkne. A přídavky bych řešila individuálně, ať úřednici taky něco dělají.

    1. na komentář reaguje wich — #32
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #35
    superkarma: 0 15.10.2009, 21:44:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] sjuu [*]

    Barbucháč — #22 docela jsem se nasmála. Opravdu nejsem ta co si chodí do práce "odsedět" vyplatu. Jsem v práci každý den od 9-18 hod. Jenom jsem poukázala na vlastní zkušenosti. Zpět do naší firmy se žádna z těhotných nevrátila... PROČ? .. za 1. zaměstnavatel netoleruje matky s dítetem kvůli vysoké nemocnosti. za 2. kolektiv je nervozní, když mu vypadne důležitý článek a práce se za něj musí udělat na úkor osobního volna třeba 3 týdny v kuse (možná tobě to dělá radost, mě ne, ja do práce chodím kvůli penězům) a ono v sézoně kterou máme od září do března je to docela peklo. za 3. která matka  s ditětem si může dovolit pracovat od 9-18 hod ? Já, pokud se někdy stanu matkou se této "činnosti" chci věnovat naplno a ne si dokazovat svojí "pracovitost" v kanceláři za monitorem PC, raději uvidím výsledky svojí "práce" na dítěti. Sml16

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #33
    superkarma: 0 15.10.2009, 21:38:11
  2. avatar
    [29] wich [*]

    denkas — #28 Co je špatného na tom, když matka chce (při podnikání musí) chodit do práce? Funguje to tak všude ve světě, kde matky nemají na vybranou a děti o nic ochuzené nejsou. Proč by se žena vzdávala práce, která ji baví, když to umí skloubit i s dítětem? Ať se každý zařídí dle svých možností a přání Sml80

    1. na komentář reaguje sjuu — #31
    superkarma: 0 15.10.2009, 17:35:47
  3. avatar
    [28] denkas [*]

    Vůbec vás tu nechápu!! O co vám jde? O práci? O děti ,či o hrubky?!Sml16O kdo má víc dětí ,byl víckrát doma ,tak je blbější?! Hm zajímavé! Mě osobně moje práce bavila a i sem ji uměla a přesto sem byla ráda doma s dětma! Byly to ty nejkrásnější roky!Sml71 Ale po třech letech sem šlá zas ráda do práce!Sml12 Ale proč chcete děti ,když je po pár měsících strčíte někam do jeslí ,či kam!Sml22

    1. na komentář reaguje wich — #29
    superkarma: 0 15.10.2009, 17:00:39
  4. avatar
    [27] wich [*]

    Vivian — #23 Taky myslím. Kdo se nedostane do zaměstnání, které by ho uspokojovalo, je rád za každý den doma. Kdo má štěstí, že se uplatní v oboru, který ho baví a je za to oceněn, práci si hlídá a chodí tam rád Sml22

    superkarma: 0 15.10.2009, 15:52:38
  5. avatar
    [26] wich [*]

    denkas — #25 Rozhodně nejsem ta šťastná, co umí všechno, to jsem ani nikde neřekla. Jen si myslím, že znát pár základních pravidel, které čeština má, není tak problematické, si osvojit. Zvlášť, když se 9 let probírá a procvičuje totéž stále dokola, což třeba u matematiky, kde se každý půl rok navazuje nová látka, není.

    superkarma: 0 15.10.2009, 15:50:03
  6. avatar
    [25] denkas [*]

    wich — #24 Jistě ,to vim! Ale když je to tak ,tak proč někdo umí česky a někdo né! A proč někdo seká matiku ,a někdo to do smrti nepochopí! Ty si nejspíš "ta šťastná" která umí vše!Sml22To je jako proč někdo umí zpívat a někdo né a někdo neudělá ani kotrmelec,... Prostě každej jsme jinej! Vidim to na vnučkách ,ta nejchytřejší neni vůbec na práci! A zas ta "nejhloupější",je mladší a ke každé práci se umí postavit! ja si myslim ,že neni tak hrozný ,když je někdo hloupej ale horší je když to je blbec!Sml22

    1. na komentář reaguje wich — #26
    superkarma: 0 15.10.2009, 13:27:03
  7. avatar
    [24] wich [*]

    denkas — #21 To není o citu. Česká gramatika je stejně jako mimochodem třeba matematika plná přesných pravidel. Tečka.

    1. na komentář reaguje denkas — #25
    superkarma: 0 15.10.2009, 12:30:01
  8. avatar
    [23] Vivian [*]

    Barbucháč — #22 Já myslím, že takhle smýšlí právě ženy, které ke své práci nemají žádný vztah (nemají možnost nebo chuť si najít práci, která by je bavila), prostě si opravdu chodí tu výplatu "vysedět", odbýt si těch osm hodin... Pak jsou pochopitelně rády, když můžou být x let doma a brát za to peníze.

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 0 15.10.2009, 10:02:08
  9. avatar
    [22] Barbucháč [*]

    sjuu — #20 Tedy nechci ti do toho moc kecat, ale jak si představuješ změnu postoje k ženám s dítětem, když máš tenhle názor?

    ........."Asi zblbnu, ale ruku na srdce, kdo mě po mateřské vezme do dobře placené, tolerantní a zajímavé práce? http://zena-in.cz/images/smiles/sml23.gi... Nejsem žádná kariéristka, spíše si budu opečovávat rodinu než židli v kanceláři."

    Madam, která si ke mně bude chtít přijít "vysedět" výplatu, nechciSml23

    Sama mám dvě děti, při obou mateřských jsem zároveň pracovala. Děti v jeslích nebyly, pracovala jsem doma, do školky šly ve 2,5 letech a nikterak nestrádaly, ani učitelkám nepodrážely nohy a nelámaly žebraSml16. Za kariéristku se rozhodně nepovažuju, ale představa, že jsem čtyři roky doma pouze s dětmi a domácností, mě celkem děsí.Sml80

    1. na komentář reaguje Vivian — #23
    2. na komentář reaguje sjuu — #30
    superkarma: 0 15.10.2009, 09:02:02
  10. avatar
    [21] denkas [*]

    wich — #14 Promiň ,ale každej nemá buňky na češtinu! Já měla z matiky 1,nebo2 a z češtiny za4! Prostě na to nemám ten "cit"! Sestra to měla přesně naopak! Matiku nechápala ,ale čeština jí šla sama od sebe!Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #24
    superkarma: 0 14.10.2009, 21:45:09
  11. avatar
    [20] sjuu [*]

    já mám v plánu zůstat doma min. 3 roky. V práci jsem po škole už 10 let a do důchodu daleko, kdy jindy můžu být doma a ještě za to dostanu zaplaceno. Asi zblbnu, ale ruku na srdce, kdo mě po mateřské vezme do dobře placené, tolerantní a zajímavé práce? Sml23 Nejsem žádná kariéristka, spíše si budu opečovávat rodinu než židli v kanceláři. Až se změní postoj k ženám s dítětem možná změním názor. Sml57

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #22
    superkarma: 0 14.10.2009, 17:27:09
  12. avatar
    [19] catcat [*]

    Anime Otaku — #18 to je ale blbost, mě maminka v hlubokém totáči taky hodila do jesliček po v několika měsících, ale úče jsem následně nikdy žebra ani nic jiného nezlomila  Sml57 i když, možná jsem jí někdy zlomila křídu u tabuleSml34

    superkarma: 0 14.10.2009, 16:29:23
  13. [18] Anime Otaku [*]

    Eva_Fl — #15 Myslí, že je to tím psaním na klávesnici počítače, asi se zapojují jiná ventra v mozku, protože ručně psané texty mám většinou bez výrazných chyb a když se podívam, co napíšu na počítači, tak se až děsím jak to zní, není to česky.

    K tématu bych ctěla říct, že jsem ráda, že je v čechách umožněno být s dítětem až do jeho 4let. Neumím si přestavit, jak dávám po třinácti týdnech svoje dítě do jeslí a jdu na osm hodin do práce. Podle toho taky děti v anglii vypadají. Kamarádka tam pracovala v mateřské školce a jeden čtyřletý parchant bez jakékoliv výchovy jí zlomil žebro, podrazil jí nohy a schválně skočil celou vahou na hrudník (měla kole 40kilo, pěknej tlusťoch) - ani se nemohla nijak bránit - kdyby mu dlal facku, tak by jí dali hroznou pokutu a vyhodili z práce.

    Jinak až budu mít jednou děti, tak pokud bude všechno v pořádku plánuju být na mateřské dva roky. Myslím že je něco na tom, že matky které jsou s dětma doma moc dlouho zblbnou.

    1. na komentář reaguje catcat — #19
    superkarma: 0 14.10.2009, 16:17:25
  14. avatar
    [17] wich [*]

    Eva_Fl — #15 Já, když je toho moc, studentům seminárky vracím (aspoň vidí, že jako jedna z mále to čtu Sml52). Překlepy toleruju, ale hrubky ne. Mají tři měsíce na to, aby jim to někdo gramotný opravil, když sami nejsou schopní. Chuťovka byla moje kamarádka - skvělá holka, inteligentní, ale těch hrubek v smskách a to prosím studovala kombinaci čeština-němčina Sml6 Nechápu.

    superkarma: 0 14.10.2009, 14:47:33
  15. avatar
    [16] Vivian [*]

    Eva_Fl — #15 třeba studují v Plzni právaSml57

    superkarma: 0 14.10.2009, 14:41:24
  16. avatar
    [15] Eva_CZ [*]

    wich — #14 fakt nevim a nejak tomu nerozumim. Vetsinou mlcim, ale ceho je moc, toho je prilis. I kdyz jako totalni debil pise i muj bracha - a to na zadne materske nikdy nebyl.Sml15

    Co mi uz vubec neni jasne, ze tady holky pisi, ze studuji VS - a opravdu delaji zasadni chyby v pravopise. Ja nechapu, jak vubec prosly zakladkou. Sml80

    1. na komentář reaguje Vivian — #16
    2. na komentář reaguje wich — #17
    3. na komentář reaguje Anime Otaku — #18
    superkarma: 0 14.10.2009, 14:29:57
  17. avatar
    [14] wich [*]

    Eva_Fl — #8 Chápu, že občas někdo ustřelí chybu, kterou sám nechápe, jak mohl udělat, ale opravdu se někdy nestačím divit, kolik lidí neovládá svůj mateřský jazyk, shoda podmětu s přísudkem je specialita Sml14 Co dělali těch devět let?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #15
    2. na komentář reaguje denkas — #21
    superkarma: 0 14.10.2009, 14:14:42
  18. [13] lonkue [*]

    Bébina — #11 polovicni uvazek je polovicni uvazek. To, ze si to nekdo neni schopen obhajit je jeho problem.

    superkarma: 0 14.10.2009, 14:07:45
  19. avatar
    [12] wich [*]

    Pokud vím, tak mateřská je v ČR půl roku. Pak je to rodičovská dovolená Sml58 Jinak si myslím, že nejde moc srovnávat, protože má každá země jiný systém, jiné financování, jiné tradice atd. ... Co se týče mne, tak jestli někdy budu mít dítě, pracovat nepřestanu. U podnikání to ani jinak nejde, o svoji firmu je třeba se starat.

    superkarma: 0 14.10.2009, 14:06:19
  20. [11] Bébina [*]

    lonkue — #10 A vis co je to polovicni uvazek, vid? To se stejne mnozstvi prace odvede za min casu a min penez. Ale jo, bylo by to fajn a k tomu firemni skolky, aby clovek nemusel dite vlacet na druhy konec mesta, protoze jinde neni misto.

    1. na komentář reaguje lonkue — #13
    superkarma: 0 14.10.2009, 13:59:51
  21. [10] lonkue [*]

    a to bude hrob Ceskeho statu. Paneboze, kdo by dobrovolne zustal doma 4 roky? To se potom IQ a schopnost vratit se do prace smrskne na minimum. Naopak by mel stat podporovat, at se zeny vraci po par mesicich do prace an polovicni uvazky apod. Tahle politika vede zeny zpet do case temna. No fuj...

    1. na komentář reaguje Bébina — #11
    superkarma: 0 14.10.2009, 13:46:04
  22. avatar
    [9] Vivian [*]

    No máme se velmi dobře, na to, jak jsme zadluženíSml30 Stát by se měl spíš snažit usnadnit matkám návrat do práce, aspoň na část úvazku, než je "nutit" být 4 roky doma... Já bych se zbláznila, 4 roky nepracovat.

    superkarma: 0 14.10.2009, 13:43:06
  23. avatar
    [8] Eva_CZ [*]

    Ja bych materskou zrusila. Myslim, ze vam hrabe, tolik hrubek v prispevcich jsem jeste pohromade nevidela.

    1. na komentář reaguje wich — #14
    superkarma: 0 14.10.2009, 13:23:13
  24. avatar
    [7] Milala [*]

    Určitě je to pro maminy fajn,ale vzpomínám,kdy já jsem byla s prvním dítětem doma pouze půl roku,potom ani koruna.S druhým dítětem 2 roky,ale starší do školky jít nemohlo.A ten rok do tří let mladšího,opět doma zadarmo.A moje matka se mnou s jako prvním dítětem měla placenou mateřskou pouze 3 měsíce.Takže je vidět,že pokrok je i v tomto.A stejně se to někomu nelíbí!

    superkarma: 0 14.10.2009, 12:26:46
  25. avatar
    [6] Dása [*]

    nejdelší hezký, ale to, co máme finančně za 3 roky mají jinde za rok...hold všechno má své pro a protiSml80 možná by šlo i spousta mladých lidí radši  do práce a dali děti do jeslí...kdyby nějaký byliSml24

    superkarma: 0 14.10.2009, 12:22:08
  26. [5] dadma [*]

    Aby se toho naši páni poslanci a senátoři  nechytili. Že by tím ušetřili..Nevím co by rodiny s dětmi dělali kdyby měli rodičovskou dovolenou několik týdnů či měsíců.

    superkarma: 0 14.10.2009, 12:03:15
  27. avatar
    [4] Barbucháč [*]

    RenataP — #3 jak matku? Máme tady zatraceně málo internátních školSml24Sml52

    superkarma: 0 14.10.2009, 11:09:33
  28. avatar
    [3] RenataP [*]

    Barbucháč — #2 tam by možná nebylo od věci jakési "mateřské odloučení" třeba jako poslat povinně matku na 5 let do lázní nebo tak něco...Sml30

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #4
    superkarma: 0 14.10.2009, 11:01:53
  29. avatar
    [2] Barbucháč [*]

    RenataP — #1 to je ale v pořádku, musíme si začít připravovat nervovou soustavu na pubertu, je na to nějakých 8-10 let, to není nic mocSml57

    1. na komentář reaguje RenataP — #3
    superkarma: 0 14.10.2009, 11:00:47
  30. avatar
    [1] RenataP [*]

    Ano a je to strašně fajn. Je to právě ten věk, který dítě potřebuje být s matkou, tedy pokud se mu matka přiměřeně věnuje (neplést s opičí láskou)...

    Dát dítě ve třech letech do školky je fajn, souhlasím v tom s profesorem Matějčkem, je to akorát věk... ale teď vidím, když jsem doma s mladší dcerou, že člověk o mnoho přichází, dítě začíná mít ten správný, mnohdy legrační rozum, začíná více komunikovat myšlenkami, už to není rozvztekaný zmetek na zabití jako to bylo ty první tři roky....

    No, někdy si říkám, že je to blbý, sotva to vyroste do trochu lidský podoby, tak to na většinu dne opustíte...

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #2
    superkarma: 0 14.10.2009, 10:40:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme