Bulvár

Už jsou zase tady - Velikonoce


Už jsou zase tady. Pro někoho svátky jara, pro někoho hrůza a děs. Přiznám se, že se více přikláním k druhé variantě. Ne, že by se mi nelíbilo jarní sluníčko, rozkvétající sněženky a upečený mazanec na stole. Ale strašně mě rozčiluje ten barbarský zvyk šlehání pomlázkou.

 

Kdysi to byla možná hezká tradice. Děvčata byla šlehána (mlácena) čerstvými vrbovými proutky, aby byla zdravá a příští rok neuschla. Bohužel moje zkušenosti z dětství se s postupujícím věkem nemění.  Ráno na Velikonoční pondělí to byl pro mne vždycky stres, shon a znamenalo to pro mne nepochopitelnou preferenci mužského pohlaví v naší rodině.

Na Velikonoce jsme jezdívaly se sestrou k babičce a dědovi do Orlických hor. V sobotu jsme vždycky pekly mazance, beránky a zajíčky. V neděli jsme celý den barvily vajíčka, lepily na ně obtisky a aranžovaly je do ošatek a skleněných slepiček. V pondělí jsme za to všechno dostaly nařezáno a daly celovíkendovou práci nějakým cizím blbečkům. To, že mě párkrát šlehnul tatínek, dědeček, strejda a bratranec, by mi až tak nevadilo. Ale nikdy nezůstalo jen u nich.

 

Babička mě vytáčela každé Velikonoce tím, že i přes výslovný zákaz pustila vždycky koledníky za mnou až do ložnice. Když si tak poklidně spíte a najednou vám do peřiny začne mlátit parta výrostků, je to k zbláznění. A stupňuje se to tím více, když už nejste malá holčička, ale patnáctiletá slečna, která se v krátké noční košilce před nimi stydí. Proto k nám asi všichni chodili tak rádi. Honit polonahou, rozespalou holku po baráku musí být děsná legrace.

 

Po várce pubertálních výrostků přijde parta (většinou ne jedna) přiopilých tatínků. Jejich ratolestem je od 2 do 6 let a často ani nevědí, proč mají ten podivný proutek v ruce a proč by měli té hodné tetě nabacat. Nutno dodat, že malí chlapečkové svátečně vystrojení, s roztomilým košíčkem na vajíčka, mi vůbec nevadí. Mám je ráda. Ale štvou mě jejich tatínkové. Jednou za rok se mohou bez hrozby sankcí od manželky pěkně ožrat, být s dětmi a ještě si užít. Posilnění alkoholem mlátí hlava nehlava, až si druhý den nemůžete ani sednout. Kdo nebyl stíhán tátou od rodiny s třemi promilemi v krvi, od sklepa až na půdu, neuvěří.

 

Když všichni odešli, babička se od nás dětí nechala taky „vyprášit“ a dala nám výslužku. Nám holkám čokoládové vajíčko. Bratrancovi pytel čokolády a peníze. Proč? No, byl přece kluk.

 

Klidně mi říkejte, že jsem zakomplexovaná feministka, která nesnáší velikonoční zvyky. Pravdou je, že od jistého věku vidím v koledování více než velikonoční, spíše tradiční namlouvací rituály. Lovci za bujarého pokřiku nahánějí svou zvěř, aby ji mohli skolit. Dobít. Pokořit.


Asi jsem moc radikální a spoustě z vás se to nebude líbit. Velikonoce nejsou sice jen směsicí zvyků a tradic, mají mnohem větší význam pro křesťanskou veřejnost, ale v praxi pro mě znamenají tohle. Demonstraci mužského šovinismu.


4. jak se nazývá člověk co neumí číst ani psát?  

Je pravda, že podle tradice na přestupný rok je to naopak a holky mají polévat kluky studenou vodou. Jenže přestupný rok je jednou za 4 roky!!!!

Navíc u nás se to nikdy nedodržovalo.

 

I když… Je jaro a vůně velikonočních beránků se line kuchyní…. Rodina se sejde u barvení vajíček… Den volna navíc… Velikonoce mohou být i hezké. A jeden zvyk je na nich prostě super. Na Velikonoční pondělí máte mít na sobě něco nového, aby vás beránek nepokakal. Takže to je legitimní důvod: koupit si zase nějaký nový hadřík! Dámy, honem do obchodů!

 

Jak slavíte Velikonoce vy? Máte je rády? Jaké zvyky a tradice dodržujte? Barvíte vajíčka, chodíte koledovat, pečete mazance? Pište mi vaše zážitky z Velikonoc a pošlete nějaké pěkné velikonoční fotky!

   
14.04.2006 - Společnost - autor: Katka Stárková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [74] Jeremi [*]

    Tak jsem dostala jako každoročně symbolicky pomlázkou, aby se neřeklo, ale jinak jsem začala chápat tu nenávist ke koledníkům - u našich dneska zvonili v 7:45. Já teda vím, že na venkově se vstává dřív, ale nějaká pravidla slušného chování by snad pro hodinu návštěv platit měla obecně, ne?

    superkarma: 0 17.04.2006, 20:19:47
  2. avatar
    [73] Vivian [*]

    *Kotě*: já myslím, že to je "křestanský svátek druhý nejvýznamnější pro ateisty"

    superkarma: 0 16.04.2006, 16:24:10
  3. avatar
    [72] *Kotě* [*]

    Druhý nejvýznamnější křesťanský svátek

    superkarma: 0 16.04.2006, 11:47:06
  4. avatar
    [70] jaku [*]

    Podle mne se kdysi opravdu "vyšupalo",lehce,bez agrese,bez jelit na zadku a na stehnech.A postupem času se to nějak zvrtlo a chlapi získali dojem, že konečně můžou legálně ženskou zřezat - a někteří to dělají.
    U nás nechodí ani manžel, ani synové.
    Nabarvíme vajíčka, upečeme berana, občas ho i vyklopíme a v pondělí si dáme pusu a řekneme si krásné Velikonoce - a je to.

    superkarma: 0 16.04.2006, 07:18:35
  5. avatar
    [69] Ťapina [*]

    blowup: Proti celulitidě taková masáž funguje zaručeně

    superkarma: 0 15.04.2006, 18:12:10
  6. avatar
    [66] Meander [*]

    Ťapina: Neznalost neomlouvá
    O.K., on to neví, ale já to vím a proto ho s dovolením budu považovat za debila. Nebo za hulváta, neomalence, surovce, primitiva... Jak je libo

    superkarma: 0 15.04.2006, 14:21:20
  7. avatar
    [65] Ťapina [*]

    Meander: Prosím, jenomže to jaksi nemůže vědět soused, který ti chce popřát hezké svátky

    superkarma: 0 15.04.2006, 13:55:26
  8. avatar
    [64] Meander [*]

    Ťapina: Pro mě je jakékoliv náslilí, byť symblolické, byť v rámci jakési nepochopitelné tradice, absolutně nepřijatelné

    superkarma: 0 15.04.2006, 13:47:41
  9. avatar
    [63] Ťapina [*]

    Meander: Já si nemůžu pomoct, ale já si prostě "pořádně vyšukat" nebo vyšupat, nebo vyšlehat, nebo co se kde jak říká, nevyložím jako "pořádně zmlátit" A nevyložil si to tak za dobu mého života ani nikdo v mém okolí.

    superkarma: 0 15.04.2006, 13:41:38
  10. avatar
    [62] Meander [*]

    Ťapina: Mně kdyby někdo přál, ať mě někdo pořádně zmlátí, tak ho taky budu považovat za debila

    superkarma: 0 15.04.2006, 11:57:16
  11. avatar
    [61] Ťapina [*]

    damanka: Nebo jsi to OPRAVDU pochopila tak, jak to tady prezentuješ? To je varianta, kterou jsem teda ani nevzala do úvahy, ale když to tady tak čtu...

    superkarma: 0 15.04.2006, 09:54:12
  12. avatar
    [60] Ťapina [*]

    damanka: Hm, začínám pomalu chápat, kde se bere ta všeobecná nenávist k velikonocům. Smutný. To se fakt dopustil tak příšerný věci, že je hned debil? Nevinným velikonočním přáním?

    superkarma: 0 15.04.2006, 09:53:18
  13. avatar
    [59] erKa [*]

    navia: u nás ne.Holky choděj barák po baráku zazpívaj písničku dostanou čoko.od Babiček a maminek a tot vše ..

    superkarma: 0 15.04.2006, 09:14:45
  14. avatar
    [58] navia [*]

    erKa: u nás je při koledě rovnoprávnost. možná taky proto jsem nikdy nebyla bita - kluci moc dobře věděli, že bych si to pamatovala a měli by to u mě jako v záložně

    superkarma: 0 14.04.2006, 19:31:04
  15. avatar
    [57] svetluszka [*]

    Já bych mu řekla, že u nás se šuká celoročně....

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:22:44
  16. avatar
    [56] Meander [*]

    damanka: Měla jsi mu odpovědět "díky, vás taky"

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:53:34
  17. avatar
    [55] Suzanne [*]

    damanka: Ale to je výraz z Podkrkonoší - viz můj přízpěvek 41 Tam se prostě chodí o Velikonocích šukat

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:46:42
  18. avatar
    [53] erKa [*]

    navia: holkám otvíraj babičky,maminky...nemužou na kluky nic.Zazpívaj a jdou. Kluci třepou se kterou vyšlehaj první.

    superkarma: 0 14.04.2006, 13:42:57
  19. avatar
    [52] navia [*]

    erKa: proč můžou koledovat kluci a holky ne? Mě zas přijde divný, že je někdo schopný říct - holky chodit nemůžou, to se nehodí.

    superkarma: 0 14.04.2006, 13:36:21
  20. avatar
    [51] erKa [*]

    Velikonoce mám ráda.Neotvírám
    Ale co nesnáším je že týden před chodí (žebraj) holky s Májkem od baráku k baráku zpívaj ukrutně dlouhou písničku, Vyšla hvězda ... To je prostě děs,po pěti barákách už holky nezpívají jen to odříkají,ale rodiče :no běž běž at máš kokinka

    superkarma: 0 14.04.2006, 13:18:44
  21. avatar
    [49] Vivian [*]

    Zmalujte mu vejce, když tak miluje tradice

    superkarma: 0 14.04.2006, 12:40:07
  22. avatar
    [48] Sirikit [*]

    Meander: to máš pravdu, kdyby ti "pánové", ať už mladší či starší, měli dostávat stejnou nakládačku, to by bylo bebínek.

    superkarma: 0 14.04.2006, 12:30:30
  23. avatar
    [47] Meander [*]

    Já se budu opakovat Tuhle surovou tradici jsem nesnášela už jako dítě a moje máti byla naštěstí stejného názoru, takže blbečky se smotanými klacky jsme nikdy přes práh nepustily.
    Zajímavé bylo, když mě jeden ze zmíněných blbečků odlapil venku a praštil. Smotaný klacek jsem mu odebrala a úder vrátila. To bylo řevu, to bylo jekotu, jak že to bolí... Ohavná tradice.

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:55:49
  24. [46] tanecnice [*]

    Sirikit: No ja nevim,ja vzdycky brala pomlazku,jako zabavu pro deti.

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:44:49
  25. [45] tanecnice [*]

    Jeste me tak napada_OTEVIRANI STUDANEK.To byla krasa,a bude prro me deti taky, vemu je do lesa, a uklidime ho, i bych rada nasla malou studanku,ktera potrebuje ocistit,,,,,a malovani vajicek-to je nadherny zvyk-kreativni,clovek se u toho nauci spoustu veci,ze rostliny mohou barvit,techniku zdobeni.
    Velikonoce=jaro, a jaro=priroda
    Tak krasne velikonoce,a snad nekdo z vas otevre studanku, nebo se ucasttni cisteni lesa

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:43:07
  26. avatar
    [44] Sirikit [*]

    Nevim, jaký má původ ten zvyk mlátit všechny ženský hlava nehlava. Stejně tak nechápu, proč se to třískání odůvodňuje vším možným. Nepřipadá mi, že bych uschla nebýt toho, že dostanu pár šlohanců pomlázkou nebo vrbovými pruty.
    Chiwule: návrat slunovratu to asi nebude, protože zimní slunovrat je v prosinci a letní v červnu.
    Mám takový dojem, že původně to bylo všechno jinak, ale že ty zvyky byly přetransformovány do podoby, jak je známe teď, tj. zvyky "pánů tvorstva" - na velikonoce je třeba se řádně ožrat a zmlátit pár ženských.

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:40:35
  27. [43] tanecnice [*]

    Chapu Chapu,,,,ja jsem jela na velikonoce pokazde k babicce do CB, tam me nikdo neznal, a tak uz od 10 let mi nikdo, jen vy vy vy jimecne,,, nenarezal.A ted? Ted uz bych se nenechala, velikonoce nevelikonoce,kopla bych ho do slabin,;nebo aspon si to myslim, proste chlap skoro s holi,ktery ma velkou chut me busit,,hm, ne.a verici jsem.

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:33:36
  28. avatar
    [42] marcellina* [*]

    taky se tesim, ze bude volno, koupila jsem mazanec, nabarvila vejce, mozna udelam nadivku a pojedeme asi do Roznova do skanzenu podivat se na poradny velikonocni pondeli , pokud teda nebude prset

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:06:52
  29. avatar
    [41] Suzanne [*]

    Lidová říkačka z podkrkonoší:

    Šuky šuky šuk, já jsem malý kluk
    a já šukat nepřestanu, dokud něco nedostanu!
    Šuky šuky šuk, já jsem malý kluk!

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:06:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [40] tornado-lou [*]

    me se taky ani trochu nelibi to co se z velikonoc stalo. vsichni se zmazou jako dobytci. nevadi mi ze dostanu naslehano, NIKDY sem nedostala surove, vadi mi ten alkohol. cili opilym neotviram a strizlivym nenalivam, jestli se chteji ozrat, tak urcite ne u me. a ze bych se stresovala velikonocni vyzdobou a mazancem tak to ani omylem. taky sme zvazovali nejaky ten vylet, ale nevim jak to dopadne, nejspis bude prset.

    superkarma: 0 14.04.2006, 11:02:26
  2. avatar
    [39] Jeremi [*]

    Andula: Viď - jestli je mlácení pomlázkou "křesťanský" zvyk, tak proč ho neznají Španělé, Italové, Irové a jiné tradičně velmi křesťanské národy? Proč ho moje britská lektorka angličtiny (anglikánka, tj. rovněž křesťanka) považuje za barbarský?

    superkarma: 0 14.04.2006, 10:55:33
  3. avatar
    [38] Jeremi [*]

    Enya: To mě taky. To je takový problém těm koledníkům neotevřít, když mě obtěžují?

    Chiwule: A co Ti brání, abys slavila třeba Pesach nebo Ramadán?

    superkarma: 0 14.04.2006, 10:53:35
  4. avatar
    [37] Andula [*]

    Jeremi: já totiž mám dojem, že velikonoce jsou zde asi tak nejvíc špatně chápaným svátkem

    superkarma: 0 14.04.2006, 10:50:10
  5. avatar
    [36] Andula [*]

    Sirikit: hele a seš si tak jistá, že zrovna mlácení pomlázkou je zvyk křesťanského původu ? Jestli on to nebude spíše zvyk z dob slavení příchodu jara

    superkarma: 0 14.04.2006, 10:49:11
  6. avatar
    [35] Enya [*]

    Stejně by mě zajímalo, proč nevěřící ty svátky slaví a pak si stěžujou

    superkarma: 0 14.04.2006, 10:44:10
  7. [31] Lollitaaa [*]

    Nejlepsi je udelat si o Velikonocich vylet nekam pryc... proste se zavčasu zdejchnout a užít si den volna sice "nevelikonočně", ale po svém, a proto i skvěle Mimo toho mlácení "tatarem" či pomlázkou a ožralých chlapů, se mi nelíbí ani to, jak nikomu není jasné, co jsou vlastně Velikonoce zač. Je to totiž neuvěřitelný mišmaš křesťanského svátku a svátku pohanského - kdo se v tom má vyznat?

    superkarma: 0 14.04.2006, 09:58:26
  8. avatar
    [30] Sirikit [*]

    Z těch původních křesťanských svátků nám toho zbylo pramálo. Snad jen to, co se hodí pánům, tj. beztrestně ztřískat ženy a dívky v okolí. A pak tuny jídla. Nenávidím ty sváteční žranice, těžká jídla, množství natvrdo vařených vajec, co z nich pak má plno lidí žlučníkový záchvat. Nic nepřipravuju ani nenakupuju, zítra ráno odjíždíme do přírody, do dřevěného srubu a tam budeme tři dny odpočívat bez přítomnosti koledníků a otravných žebráčků (u našich dveří jich vždycky zvoní tak šest - sedm skupinek, většinou těch snědých koledníčků a vajíčka ani čokoládu nechtějí, jen peníze).

    superkarma: 0 14.04.2006, 09:56:04
  9. avatar
    [29] Maši [*]

    Velikonoce nesnáším z duše...bydlím na vesnici a ty davy na mol opilých , agresivních a na jazyk si šlapajících chudáků, co ve velikonocích vidí jen důvod zadarmo se napít mně opravdu k srdci nepřirostli...navíc mám dvě dcery...Uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    superkarma: 0 14.04.2006, 09:51:54
  10. avatar
    [27] Linde [*]

    katka.starkova: nebo jde napsat : co u vás bývá na Velikonoce zvykem?
    Mně ovšem slovní obrat "dodržujete zvyky" nevadí

    superkarma: 0 14.04.2006, 09:14:01
  11. avatar
    [25] gwen [*]

    Neslavím a nebudu nastavovat zadnici těm šovinistickým hovadům.

    superkarma: 0 14.04.2006, 09:02:56
  12. avatar
    [23] svetluszka [*]

    Syrael: Proč se nemedializují také židovské, muslimské a kdovíjaké jiné svátky?

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:58:33
  13. avatar
    [22] Jeremi [*]

    navia: Souhlas. Plus mi moc není jasné, proč se Velikonoce zužují na velikonoční pondělí, kdy už je v podstatě po nich.

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:54:21
  14. avatar
    [21] Syrael [*]

    Neskutečně nmě vytáčí formulace otázky: DODRŽUJETE zvyky a tradice? Dodržují se maximálně zákony. Vše, co zavání nesmyslnou povinností, mě odrazuje:-). Navíc fakt nechápu, proč se téměř uzákoňují náboženské a ještě k tomu pouze křesťanské zvyklosti? Proč se nemedializují také židovské, muslimské a kdovíjaké jiné svátky? Jako ateista bych to sledovala se zájmem a třeba bych si VYBRALA, co je mi sympatické a přidala se. Ale takhle?? Masáž ze všech stran, co MUSÍM a JESTLI UŽ MÁM HOTOVÉ A PŘIPRAVENÉ A NAKOUPENÉ bla bla bla :-) Trhněte si nohou.

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:53:23
  15. avatar
    [19] arjev [*]

    Pentlička: K nám také nechodili,když jsem chodila na ZDŠ,protože jsem šla do učení.Když jsem složila rozdílové zkoušky a nastoupila do 2.roč. strojní průmyslovky,přišli k nám skoro všichni.Vyprovodila jsem je ironií.
    Spolužáci z průmyslovky chodili k nám,ikdyž jsem byla vdaná a jezdila k mamince na velikonoce i s rodinou.Po její smrti k nám nejezdí,je to pro ně zruky.
    Tak jsem si posteskla stejně jako ty.Posílám Ti

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:50:39
  16. avatar
    [18] Pentlička [*]

    Jako dítě jsem velikonoce nesnášela zcela z opačného důvodu - k nám nikdy nikdo nepřišel. Kluci ze třídy chodili k oblíbeným spolužačkám a k těm já nikdy nepatřila - moc mě to mrzelo.
    Teď velikonoce nijak neslavím. Ani nijak zvlášť neuklízím, nevařím nic speciálního, ani nepeču. Mám jen radost, že je volno navíc.

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:17:50
  17. avatar
    [17] Gabi [*]

    Na velikonocích mě bavilo a baví pouze výroby barvených vajec. U nás se pomlázka k mlácení nepoužívala (táta byl proti) a nepoužívá (můj muž je proti) a koledníci za totáče ve velkoměstě - sousedovic děti a nějaký ten spolužák - ale i to málo jsem z duše nesnášela (stejně jako Čerta a Mikuláše ). Jen nemohu rodičům vysvětlit, že moje děti nepotřebují několikrát za rok kilo čokolády - bezvýsledně - tak si to kilečko aspoň ve školce a škole užijí děti společně.
    Jinak si moc dobře pamatuju, jak nám učitelka (stranice) na 1. stupni ZŠ "krásně" vysvětlila velikonoce: jsou proto, že po zimě a půstu chudý lid potřeboval doplnit bílkoviny a najíst se vajíček (a trochu je to taky bylo vítání jara)

    superkarma: 0 14.04.2006, 08:12:40
  18. avatar
    [16] navia [*]

    linde: Ne velikonoce jsou důležitější, ale nic ve zlým. Mě nevadí, když o tom někdo nic neví, třeba se nikdy nezajímal a tak....
    Vadí mi ovšem velmi, když někdo, kdo o tom nic neví, o tom píše nebo mluví v televizi. To docela rostu, protože snad mají dost možností si to někde ověřit. Já třeba vůbec nerozumím fyzice, a proto by mě nenapadlo se živit tím, že o ní budu psát články.

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:58:12
  19. avatar
    [14] svetluszka [*]

    linde: ..vzkríšení je důležitější..

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:53:59
  20. avatar
    [13] Linde [*]

    navia: já myslela, že narození Páně, t.j. Vánoce jsou důležitější, Velikonoce jsou jeho vzkříšení, či co, ne?
    Přiznávám, do náboženství nevidím, třeba se pletu....

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:52:14
  21. avatar
    [12] navia [*]

    Milá redakce, velikonoce jsou NEJVÝZNAMĚJŠÍ křesťanský svátek v roce, nikoli druhý nejvýznamější.
    A já mám velikonoce ráda, nikdy mi nikdo nenařezal tak, že bych měla jelita. U nás chodí koledovat i holky, o týden dřív, takže jsem z rovnoprávného kraje . Jediný rozdíl je, že kluci (bráchové) obvykle přinesli více vajíček a já víc čokolády. Málokomu se chtělo dělat si doma binec s barvením vajec dvakrát.
    A babička i tety nás vždycky podělily spravedlivě.

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:43:08
  22. avatar
    [10] Linde [*]

    gobi: Kroměříž znám, jezdíváme tam v létě, je to tam fakt hezké.
    svetluszka: http://www.zoo-vyskov.cz/

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:37:15
  23. avatar
    [9] svetluszka [*]

    linde: ..nemůžu to najít, prosím.. ..hoď to sem

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:31:05
  24. [8] gobi [*]

    U nás doma bude hukot. Čekám tak 30 koledníků a všichni jsou to známí s dětmi, odpoledne u nás doma bude merenda pro přátele a kamarády, počítám tak do 20 dospělých a děti si netroufám odhadnout.

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:30:50
  25. [7] gobi [*]

    Linde: užila by sis i v podzámecké v Kroměříži - procházka parkem, zoo-koutek(nic náročného), záleží na tom, jak staré máš děti, dá se to spojit i s prohlídkou zámku....teda jestli mají otevřeno.

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:28:28
  26. avatar
    [6] Linde [*]

    svetluszka: váhám, jestli na Kopeček, nebo do Lešné, oboje je dost roztahaný a protože má být počasí nic moc, tak nevím, co bude lepší. Ale dočetla jsem se o Babiččině dvorku ve Vyškově, má to i své www stránky, vypadá to dobře a hlavně neroztahaně jako klasická ZOO. A pomazlení s domácími zvířátky může být fajn, tak možná pojedem tam

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:09:18
  27. avatar
    [5] svetluszka [*]

    linde: kam do zoo? na Kopeček..?..To jeďte tak v 6 ráno, bývá tam strašnejch lidí..

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:03:58
  28. avatar
    [4] svetluszka [*]

    linde: v pondělí někam vypadneme, nebo nemknu a ať sde máti staví třeba na hlavu...

    Nenávidím velikonoční pondělí, jak se tlupy chlapečků a chlapů trousej celej den. A my jako ženský musíme stát, nechat se "třískat" a poslouhat trapný básničky. A je ještě obskakovat, co by si tak rádi asi za to divadýlko vezmou... Trapný, trapný, trapný

    Bohužel moje máti se v tom přímo vyžívá a nejlepší obrana je "útěk" někam do pryč.

    superkarma: 0 14.04.2006, 07:02:15
  29. avatar
    [3] Linde [*]

    nenávidím Velikonoce , už právě kvůli tomu bití hlava nehlava a také kvůli somrákům a podobným žebrákům u dveří. V týdnu se místní pubertální výkvěty prohánějí na silných drahých motorkách a pak u dveří poníženě somrují vajíčka a štamprli k tomu A z města jezdívají somrovat měšťáci spolu s tatínky, však na dědině se něco najde. Před domem jsou pak hromady skořápek, poblité chodníky po dědině a papírky ze sladkostí také všude po trávnících. Chátra somrácká chlapská
    PS: jezdíme už třetím rokem pryč - na hrady, zámek a letos do ZOO

    superkarma: 0 14.04.2006, 06:12:56
  30. avatar
    [2] Léthé [*]

    Taky hážu bobek na nějaké velikonoce….není již čas ani na ty „ járata“ , stejně budu v práci . A to mlácení v mé rodině nikdy neexistovalo . Zlikvidovala jsem tento barbarský zvyk, hned na začátku našeho vztahu s manželem . Jen jednou by na mě, nebo na moje děti někdo sáhnul a byl by s nim ámen .

    superkarma: 0 14.04.2006, 00:54:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme